Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Hulderen said:

Veldig bra, jeg så med en gang at det var henne! 👏🏻👏🏻👏🏻

Tusen takk🤗

Anonymkode: 96dfd...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin Bellatrix, ingen problemer med å kjenne igjen! :) Har du tegnebrett eller pad?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Spøkelse said:

Fin Bellatrix, ingen problemer med å kjenne igjen! :) Har du tegnebrett eller 

Bruker tegnebrettet wacom intuos pro som jeg kjøpte nylig og er veldig fornøyd! Aldri tegnet digitalt før, så var en overgang, pennen er mye mer følsom! Men det er jo tegneprogrammene og alle verktøy og funksjoner som har vært den største utfordringen 😅 Tusen forskjellige måter å gjøre ting på, så går mye i YouTube tutorials osv. Men gøy å kaste seg ut i noen nye utfordringer!

Anonymkode: 96dfd...5e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2020 den 0.31, AnonymBruker skrev:

Bruker tegnebrettet wacom intuos pro som jeg kjøpte nylig og er veldig fornøyd! Aldri tegnet digitalt før, så var en overgang, pennen er mye mer følsom! Men det er jo tegneprogrammene og alle verktøy og funksjoner som har vært den største utfordringen 😅 Tusen forskjellige måter å gjøre ting på, så går mye i YouTube tutorials osv. Men gøy å kaste seg ut i noen nye utfordringer!

Anonymkode: 96dfd...5e3

Det er gøy da! Jeg har et Wacombrett liggende, men finner ikke pennen. Har du tegnet noe mer siden sist? 

Jeg skal se om jeg tør å kline litt maling på den her 😬

IMG_20200525_191558.thumb.jpg.a2cd8c04d2fa7ed3050b576f07438d1e.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hit! Spørs om jeg tør å fortsette på den i morgen 😂. Den har litt finere farger i virkeligheten, litt sånn glødende guloransje. 

IMG_20200525_232528.thumb.jpg.46dabc180eb5b59e286d2227d3ec91ee.jpg

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/25/2020 at 11:34 PM, Spøkelse said:

Kom hit! Spørs om jeg tør å fortsette på den i morgen 😂. Den har litt finere farger i virkeligheten, litt sånn glødende guloransje. 

IMG_20200525_232528.thumb.jpg.46dabc180eb5b59e286d2227d3ec91ee.jpg

Veldig fin! Spennende fargevalg 👏🏻

Tegnet denne siden sist:

 

Snuggles.jpg

Anonymkode: 96dfd...5e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.5.2020 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Veldig fin! Spennende fargevalg 👏🏻

Tegnet denne siden sist:

 

Snuggles.jpg

Anonymkode: 96dfd...5e3

Takk!

Haha, gøy sexy bilde. Er du veldig god på anatomi eller legger du over?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Spøkelse said:

Takk!

Haha, gøy sexy bilde. Er du veldig god på anatomi eller legger du over?

Var gøy å gå litt den veien 😅 Jeg er relativt god på det vil jeg si, har øvd mye på det opp igjennom. Bruker likevel alltid en bildereferanse til tegningene mine (digitalt eller ikke), men for å få bildet til å matche med det jeg har sett for meg/komposisjonen må man jo tilpasse. Da er det veldig hendig med litt anatomiforståelse! Den minste endring man gjør kan jo utgjøre stor forskjell og ødelegge hele bildet hvis man ikke beholder eller er bevisst på proporsjonene f.eks.

På dette bildet har jeg brukt en referanse med et par i sengen, men ønsket å gjøre mannen "høyere" med lenger armer, bein og større hender enn originalen og med et annet utrykk i ansiktet. Hun som ligger på toppen har jeg gjort mye mindre enn i originalen, det var ikke lett 😅 Har flere ting jeg syns er "off" men ble relativt fornøyd til slutt. Tegning er gøy! Og digital tegning er enda morsommere enn vanlig, man har flere muligheter og kan tørre å eksperimentere mer med farger i stedet for å være redd for å ødelegge alt.

Anonymkode: 96dfd...5e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var gøy å gå litt den veien 😅 Jeg er relativt god på det vil jeg si, har øvd mye på det opp igjennom. Bruker likevel alltid en bildereferanse til tegningene mine (digitalt eller ikke), men for å få bildet til å matche med det jeg har sett for meg/komposisjonen må man jo tilpasse. Da er det veldig hendig med litt anatomiforståelse! Den minste endring man gjør kan jo utgjøre stor forskjell og ødelegge hele bildet hvis man ikke beholder eller er bevisst på proporsjonene f.eks.

På dette bildet har jeg brukt en referanse med et par i sengen, men ønsket å gjøre mannen "høyere" med lenger armer, bein og større hender enn originalen og med et annet utrykk i ansiktet. Hun som ligger på toppen har jeg gjort mye mindre enn i originalen, det var ikke lett 😅 Har flere ting jeg syns er "off" men ble relativt fornøyd til slutt. Tegning er gøy! Og digital tegning er enda morsommere enn vanlig, man har flere muligheter og kan tørre å eksperimentere mer med farger i stedet for å være redd for å ødelegge alt.

Anonymkode: 96dfd...5e3

Skjønner, da er det jo knallbra! De aller fleste, også folk som lever av det, bruker jo referanser.. så tilpasser man som du beskriver :) . Jeg tror mange nybegynnere går i den fella, tror at man "må" tegne alt fra hodet - lykke til med å ikke føle deg mislykka da! Hehe!

Det med digitalt er jeg enig i.. kan ha flere lag, trikse og mikse litt, enklere å rette opp eller angre seg. Jeg har blitt litt tøffere med viskelær nå mens jeg driver med den "100 heads challenge", kjappere til å viske vekk når jeg ser det er gærent i stedet for å tenke at jammen jeg var jo liiiiitt fornøyd og ikke vil gjøre det på nytt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett igjennom tråden på nytt, det er utrolig flotte bilder. Mye morsommere med et bildegalleri fra mange andre, enn bare mine egne :) 

Kan ikke kommentere alle jeg heller @SVK. For da blir det så mange poster. Men en pluss kan jeg gi ;) 

Har sett at mange andre kan ting jeg ikke har vært borti, og at det er et hav av utstyr der ute. Når jeg har litt mer midler, har jeg lyst til å prøve litt nye ting. Vurderer også å ta noen kurs, for å utvide horisonten min. Enig med dere som sier at valg av papir er viktig. Det har jeg sett f.eks med tusj på glatt og på ruglete papir. Fargen blir helt annerledes. 

Den siste 10 ukene, har jeg jobbet med å komme meg i form, og endret på endel rutiner for å tilpasse meg en ny hverdag. Har også fått en mye mer hektisk hverdag pga koronaen. Så ting tar lenger tid, og jeg har ikke kommet helt i gang igjen enda, men har planer om å begynne på en av de to bestillingene nå. Blir masse hjelpelinjer denne gangen, og kommer bare til å jobbe med godt lys :) 

- TS.

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten kladden, der jeg prøvde de nye fargeblyantene. Ser ikke så fælt ut på avstand, men feilene er veldig synlige når man ser det på nært hold. Nå har jeg i det minste en ide om hvilke toner fargene har. Neste gang skal jeg ha dem på et eget kladdeark, før jeg bruker dem på bildet. :) 

- TS.

image.jpg

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kost meg med myke pasteller i det siste og dette er da bilde nr 2.... ever.... Ikke perfekt, men ikke så verst heller. Mye på lære på angående bakgrunn, skyggelegging og fargevalg, men det kommer seg nok. Øvelse er jo halve moroa?

kHtKaljiQoSpIfy52HwB4g.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kost meg med myke pasteller i det siste og dette er da bilde nr 2.... ever.... Ikke perfekt, men ikke så verst heller. Mye på lære på angående bakgrunn, skyggelegging og fargevalg, men det kommer seg nok. Øvelse er jo halve moroa?

kHtKaljiQoSpIfy52HwB4g.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

Å himmel så søt :rodmer: Du er flink :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sola de said:

Å himmel så søt :rodmer: Du er flink :)

Tusen takk! Det er en veldig søt harepus, det er jeg enig i. Bare får litt mer barnebokillustrasjonsvibber mer enn levende ekte harepus, som var målet. 😂 Det er jammen ikke så lett som det ser ut på youtube. 

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kost meg med myke pasteller i det siste og dette er da bilde nr 2.... ever.... Ikke perfekt, men ikke så verst heller. Mye på lære på angående bakgrunn, skyggelegging og fargevalg, men det kommer seg nok. Øvelse er jo halve moroa?

kHtKaljiQoSpIfy52HwB4g.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

Fin harepus! Liker uttrykket! :) 👍

Prosessen er kjempeviktig, og øvelse gjør bedre. Og så skal det jo være en god blanding av kos og frustrerende læringskurve.;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ardwinna said:

Fin harepus! Liker uttrykket! :) 👍

Prosessen er kjempeviktig, og øvelse gjør bedre. Og så skal det jo være en god blanding av kos og frustrerende læringskurve.;)

Takk!

Joda, prosessen er viktig, er enig i det. Dessverre har jeg muligens et snev av tilbøyelighet mot perfeksjonisme..... så ja, får se hvor det ender. 😂

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk!

Joda, prosessen er viktig, er enig i det. Dessverre har jeg muligens et snev av tilbøyelighet mot perfeksjonisme..... så ja, får se hvor det ender. 😂

Anonymkode: 909f3...fad

Jeg kjenner følelsen! I tillegg er jeg velsignet med elendig tålmodighet, så bildene må helst bli ferdige på maks 2-3 timer! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl på lerret, 100x100. Malte i forfjor en gang. Det var gøy å jobbe med en enkel strek kombinert med graderingen i solnedgangen og kontrasten i kjolen. Kronen tok lenger tid enn resten av bildet til sammen. Husker ikke hva jeg kalte det. Jeg gav det til Kirkens Bymisjon. Nå henger det på en av møteplassene deres 😊

IMG_20190524_083604_405.jpg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2020 den 17.06, AnonymBruker skrev:

Jeg har kost meg med myke pasteller i det siste og dette er da bilde nr 2.... ever.... Ikke perfekt, men ikke så verst heller. Mye på lære på angående bakgrunn, skyggelegging og fargevalg, men det kommer seg nok. Øvelse er jo halve moroa?

kHtKaljiQoSpIfy52HwB4g.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

Syns den var veldig fin jeg. Her har du brukt mye tid :) 

- Ts 

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2020 den 23.54, AmandaVI skrev:

Akryl på lerret, 100x100. Malte i forfjor en gang. Det var gøy å jobbe med en enkel strek kombinert med graderingen i solnedgangen og kontrasten i kjolen. Kronen tok lenger tid enn resten av bildet til sammen. Husker ikke hva jeg kalte det. Jeg gav det til Kirkens Bymisjon. Nå henger det på en av møteplassene deres 😊

IMG_20190524_083604_405.jpg

Tenkte først på dronningen i alice i eventyrland, men så så jeg ingen hjerter, og hun var heller ikke sur nok.

Så leste jeg teksten, og skjønte at det heller ikke var meningen. Veldig bra laget. Tenker de satte pris på dette :) 

- Ts 

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...