Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

«Huldra møter enhjørningen» er nå ferdig.  

Når jeg er i fasen: «Er maleriet ferdig, tro?» så har jeg litt uro i kroppen. Hvorfor er jeg ikke helt fornøyd? Hva mangler? Skal jeg flikke mer, eller ikke? Blir maleriet bedre eller dårligere hvis jeg legger inn noen element til eller forandrer litt? På de fleste maleriene så har jeg plutselig fått den gode roen og erkjennelsen av at nå, nå er maleriet helt ferdig. Da signerer jeg og legger bort malesakene. Når jeg ikke får den følelsen, så legger jeg enten bort maleriet for så å ta det frem igjen noen måneder senere. Eller så bestemmer jeg meg for at nå må jeg bare gi meg. 

Her fikk jeg godfølelsen, og her ser dere sluttproduktet. 

 

1920693E-1B37-4E32-B938-C82657FA9EEE.jpeg

Endret av Samuelle
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd! Jeg er medlem av masse akvarellgrupper på Facebook, men jeg liker forum bedre av en eller annen grunn. Jeg begynte med akvarellmaling i fjor sommer, har noe tegneerfaring fra tidligere. 

Nå holder jeg på med dette bildet, og har kommet til et nytt "æææ"-stadie hvor det er skummelt å fortsette :P . Hår er vanskelig og jeg vil egentlig ha en mørk tåkeaktig bakgrunn som også kommer opp foran på brystet. Har testet litt og lagt det inn i Photoshop for å sjekke noen ulike varianter, men enn så lenge ligger det bare der..

Fargene er litt bedre i virkeligheten.
92293956_603512600509263_7458702289985863680_n.jpg.3045de95287cf843fd0eabd380e8a0c8.jpg

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Spøkelse skrev:

Fin tråd! Jeg er medlem av masse akvarellgrupper på Facebook, men jeg liker forum bedre av en eller annen grunn. Jeg begynte med akvarellmaling i fjor sommer, har noe tegneerfaring fra tidligere. 

Nå holder jeg på med dette bildet, og har kommet til et nytt "æææ"-stadie hvor det er skummelt å fortsette :P . Hår er vanskelig og jeg vil egentlig ha en mørk tåkeaktig bakgrunn som også kommer opp foran på brystet. Har testet litt og lagt det inn i Photoshop for å sjekke noen ulike varianter, men enn så lenge ligger det bare der..

Fargene er litt bedre i virkeligheten.
92293956_603512600509263_7458702289985863680_n.jpg.3045de95287cf843fd0eabd380e8a0c8.jpg

Nydelige sjatteringer i huden :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig flinke dere er! Talenter! Jeg forsøkte meg på å male noen bilder for noen år siden. Lyst å begynne igjen med tegning og maling. Her er noen bilder jeg malte (beklager litt refleks i det ene bilde, det ligger i en glass ramme. Loddrette striper er bare en refleks)

 

A3F19941-4417-4C40-8F94-F12AA12060D0.jpeg

CF23385E-8279-43B6-864F-68E0FE97AB8A.jpeg

Endret av Jolen77
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2020 den 14.32, Samuelle skrev:

«Huldra møter enhjørningen» er nå ferdig.  

Når jeg er i fasen: «Er maleriet ferdig, tro?» så har jeg litt uro i kroppen. Hvorfor er jeg ikke helt fornøyd? Hva mangler? Skal jeg flikke mer, eller ikke? Blir maleriet bedre eller dårligere hvis jeg legger inn noen element til eller forandrer litt? På de fleste maleriene så har jeg plutselig fått den gode roen og erkjennelsen av at nå, nå er maleriet helt ferdig. Da signerer jeg og legger bort malesakene. Når jeg ikke får den følelsen, så legger jeg enten bort maleriet for så å ta det frem igjen noen måneder senere. Eller så bestemmer jeg meg for at nå må jeg bare gi meg. 

Her fikk jeg godfølelsen, og her ser dere sluttproduktet. 

 

1920693E-1B37-4E32-B938-C82657FA9EEE.jpeg

Jeg som "ba" om motivet her, det er så flott, jeg elsker dette maleriet, takk for at du brukte talentet ditt på dette! 

Anonymkode: 66779...701

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått gjennom hele tråden og blir så inspirert! Får lyst å begynne å male og tegne igjen, har ikke gjort det på sikkert 15 år :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble rett og slett så inspirert at jeg kikker på utstyr, men er ikke helt sikker på hva jeg bør kjøpe.

Har tidligere både malt og tegna med tusj eller blyant, men jeg vet faktisk ikke helt hva jeg som nybegynner burde kjøpe inn først?? Og hva er forskjell/lettest av akvarellmaling eller akryl?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tuppa skrev:

Jeg ble rett og slett så inspirert at jeg kikker på utstyr, men er ikke helt sikker på hva jeg bør kjøpe.

Har tidligere både malt og tegna med tusj eller blyant, men jeg vet faktisk ikke helt hva jeg som nybegynner burde kjøpe inn først?? Og hva er forskjell/lettest av akvarellmaling eller akryl?

Akvarellmaling drev jeg med alltid før, så synes det er lettest for meg, men akrylmaling er lett også. Men om jeg måtte velge så ville jeg valgt akvarellmaling til å starte med. Du kommer nok fort inn i det igjen når du først begynner :) Jeg liker å bruke både akvarellblyanter og akvarellmaling. Men jeg tegner en del i mine akvareller, så du må bare prøve deg fram.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Sola de skrev:

Akvarellmaling drev jeg med alltid før, så synes det er lettest for meg, men akrylmaling er lett også. Men om jeg måtte velge så ville jeg valgt akvarellmaling til å starte med. Du kommer nok fort inn i det igjen når du først begynner :) Jeg liker å bruke både akvarellblyanter og akvarellmaling. Men jeg tegner en del i mine akvareller, så du må bare prøve deg fram.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 14.4.2020 den 14.52, AnonymBruker skrev:

Jeg som "ba" om motivet her, det er så flott, jeg elsker dette maleriet, takk for at du brukte talentet ditt på dette! 

Anonymkode: 66779...701

Så hyggelig at det falt i smak! Det er uhyre sjelden at jeg maler noe «på bestilling», så da er det ekstra moro at det ble vellykket 😁🌞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.4.2020 den 16.46, tuppa skrev:

Jeg ble rett og slett så inspirert at jeg kikker på utstyr, men er ikke helt sikker på hva jeg bør kjøpe.

Har tidligere både malt og tegna med tusj eller blyant, men jeg vet faktisk ikke helt hva jeg som nybegynner burde kjøpe inn først?? Og hva er forskjell/lettest av akvarellmaling eller akryl?

Selv har jeg ikke prøvd å male akvarellmaling, så jeg vet ikke hva som er lettest. Men jeg foretrekker akryl fremfor oljemaling fordi det tørker raskere, lukter mindre og det er lettere å gjøre rent penslene. Akryl er fint å jobbe med fordi man lett kan male over og korrigere, i motsetning til når man tegner med blekk og tusj. Likevel så foretrekker jeg å tegne med blekk fremfor med blyant fordi jeg da må konsentrere  meg ekstra. Dessuten kan jeg ikke være like pirkete der. Når jeg maler har jeg fått høre at jeg er litt for mye perfeksjonist. Jeg bruker for mye tid på detaljer som ingen andre legger merke til. Mens med blekk/tusjtegning, så må jeg mer godta det uperfekte, og se at det er «godt nok». 

Endret av Samuelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mellom linjene her, skal jeg si dere. 

 

20200423_191338.jpg

Endret av AmandaVI
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
20 timer siden, AmandaVI skrev:

Mye mellom linjene her, skal jeg si dere. 

 

20200423_191338.jpg

Fantastisk!!!

 

Er det frihånd? 

Endret av MadameDeRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 4/23/2020 at 7:08 PM, AmandaVI said:

Mye mellom linjene her, skal jeg si dere. 

 

20200423_191338.jpg

Å, herlighet så nydelig!

Illustrerer du barnebøker? Det bør du i alle fall gjøre! 

Anonymkode: a07e6...4bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2020 den 18.02, Samuelle skrev:

Så hyggelig at det falt i smak! Det er uhyre sjelden at jeg maler noe «på bestilling», så da er det ekstra moro at det ble vellykket 😁🌞

Jeg er innom og ser på det flere ganger i uka,  det er så nydelig ❤

Anonymkode: 66779...701

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...