Gjest Fett nok Skrevet 1. mai 2023 #1241 Del Skrevet 1. mai 2023 (endret) Dette bekrefter det jeg instiktivt tenkte da jeg først så artikkelen om "ny kropp" og en uke senere om "ny dame" og det er at her er enda et forsøk på gjenoppbyggingsprosjekt fra Ørjans side, og da er dette med å mase om nettroll en del av pakken. Han har, jevnt og trutt, kvernet på fortellingen om at han er helt uskyldig, at han har ikke gjort noe galt, han bare utsatt for angrep fra folk som ikke liker ham og som lyver. Jeg tror fullt ut at Ørjan tror på denne fortellingen selv, han virker totalt blottet for evne til å reflektere over og lære av egne feil, men det er jo ikke sannere av den grunn. Ørjan må slå seg til ro med en ting først som sist. Han kan gjerne jobbe som komiker, men han vil aldri komme på "innsiden" der han kan finansiere brød og smør med diverse kjendis-reality og dess like på TV fordi alle som caster sånne programmer vet at det verste fortellingene om Ørjan Burøe trolig ikke er fortalt enda, og at den største garantien for at de kommer frem i luften er at han blir med på TV-programmet deres. Han vil aldri kunne krangle seg inn her. Og de som snakker om å beskytte barna hans så er det nå han som med vitende og vilje oppsøker dette temaet igjen og igjen. Heldigvis for oss/uheldigvis for Ørjan har han faktisk har krenket så pass mange på innsiden av norsk underholdningsbransje at han kan ha stadig nye runder der han klager over nettroll, der han klager over at han er misforstått og at dette er en konspirasjon fra et par mennesker for å "ta han", men det er å skyve under teppet at han faktisk oppførte seg så dårlig i såpass mange år at han fikk sparken fra en jobb det er nesten umulig å få sparken fra, han ble bannlyst fra en rekke scener i Norge, og at han har en rekke personer i norsk offentlighet som har blånektet å jobbe med ham. I tillegg har han hatt kanskje Norges dårligst likte manager til å tale sin sak/være spinndoktor, og selv han gidder ikke jobbe med han lenger. Endret 1. mai 2023 av Fett nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fett nok Skrevet 1. mai 2023 #1242 Del Skrevet 1. mai 2023 (endret) Fett nok skrev (På 29.6.2020 den 10.43): Saken om Ørjan Burøe bærer preg av akkurat det samme som flere saker som likner. "Alle" har visst at noe foregikk, men ingen tar ansvar og får røsket opp i det. Og når først noen tar ansvar og står frem og forteller hvor ille det har vært blir man mistenkeliggjort og rakket ned på. Har dere sett Athlete A på Netflix, om legen tilknyttet det amerikanske turnforbundet som forgrep seg på hundrevis av jenter, inkludert jenter under 13 år? Og hvordan han klarte å fortsette med dette i en tjueårsperiode uten å bli tatt, selv etter at ofre sto frem og varslet i de riktige kanalene? Da kan man spørre seg, hvordan kan det ha seg sånn at for eksempel en lege kan seksuelt misbruke hundrevis av pasienter? Jo, fordi hundrevis av jenter og damer sa det samme til seg selv. Det er nok bare meg, jeg overreagerer nok., han er nok egentlig snill og jeg må ikke ødelegge livet hans. Og det er ikke som om de ikke hadde grunn til å tenke det. Turnforbundet fikk varslene og la dem i en skuff i over et år. Da det kom i pressen fulgte de opp anklagene blant annet med å oppsøke eksene til varslere for å forsøke å få tak i negativ informasjon om dem. Kanskje de ville det litt, egentlig, eller var upålitelige og utsvevende? For hva slags sexliv hadde de egentlig? Kvinner vet dette veldig godt. Står du frem, og i aller verste fall står du frem alene, så venter et helt apparat på deg, klar for å rakke ned på, mistenkeliggjøre og begå karakterdrap på alle kvinner som står frem og gir beskjed om seksuell trakassering, og for å beskytte mennene som driver med det. Så blir det ikke dårlig stemning. Og slik skapes serieovergripere. Det eneste jeg trøster meg med er at siden han ikke klarer å la denne saken ligge, så minner damene som kan utsettes for ham i hele Norge at dette ikke er enkeltepisoder, det er en del av et mønster, de er verken de første eller siste. Og det gjør at handlingsrommet til Ørjan reduseres. Og alle castere i Norge vet at når det blir en neste gang, så vil det trolig treffe media med en gang. Fyren er gift Endret 1. mai 2023 av Fett nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyren56 Skrevet 1. mai 2023 #1243 Del Skrevet 1. mai 2023 elskersommer skrev (På 29.4.2023 den 21.41): Da bare blokkerer man personen.. bryr meg ikke om noen sender det.blokker så man ferdig med det Bare gå og legg deg 😂😂😂 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyren56 Skrevet 1. mai 2023 #1244 Del Skrevet 1. mai 2023 elskersommer skrev (På 29.4.2023 den 22.58): Har sett ett kjønnsorgan før så det bryr meg ikke om det dukker opp... Å det bryr meg ikke nevneverdig om noen tar meg på rumpa eller låret Om du har barn, så er det veldig sannsynlig for at de kommer til å få tilsendt uønskede bilder av menn som blotter seg. Skal de også bare blokkere og ti stille? 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 6. mai 2023 #1245 Del Skrevet 6. mai 2023 Svært så tøff i trynet han har blitt etter han fikk dame. Skryter av både road rage og krangling med politi. Det er dette + konstant seksualisert «humor» i sosiale medier som gjør han så j**lig uspiselig! 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 6. mai 2023 #1246 Del Skrevet 6. mai 2023 Hummingbird2 skrev (9 timer siden): Svært så tøff i trynet han har blitt etter han fikk dame. Skryter av både road rage og krangling med politi. Det er dette + konstant seksualisert «humor» i sosiale medier som gjør han så j**lig uspiselig! Det er så forbaska pinlig. Stakkars barna som må leve med dette fjaset. Det må jo være noe veldig spesielt som foregår i topplokket når man skryter av å ha «satt politiet på plass» på den måten…… Jesus, Jeg skjems!! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eleaelea Skrevet 6. mai 2023 #1247 Del Skrevet 6. mai 2023 Har aldri likt tryne på Ørjan. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 6. mai 2023 #1248 Del Skrevet 6. mai 2023 (endret) Eleaelea skrev (13 minutter siden): Har aldri likt tryne på Ørjan. Jeg vil påstå at han er norges største dratil-tryne. Med ex-manager Erland bakke på en sterk 2. plass. Endret 6. mai 2023 av Djerv2020 23 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 10. mai 2023 #1249 Del Skrevet 10. mai 2023 Ørjan Burøe uttaler seg i Dagbladet om at det er skuffende med direktemeldinger til ham etter at han åler seg rundt i stranden i borat-badedrakt. Meldingen han fikk innledningsvis var «fysj.» Fysj!! videre opplyser følgeren at ØB var blitt diskutert og personen hadde kommet frem til at han var for glad i kroppen sin. Fullstendig meningsløs melding, men rimelig harmløs. Han skulle SETT hva netthat kan være, hva kvinnelige politikere og samfunnsdebattanter må tåle! Hva tjukke kvinner får høre daglig hvis de viser seg frem i en normal setting. Men HAN som tuller og fjoller i en badedrakt som er laget for humor, blir skuffet over tilbakemelding og kaller folk lettkrenka? Han skulle vært lykkelig for at noen brydde seg, men som den ubetydelige nobody’en han er, blir krenket over ordet fysj. Skam deg, Burøe. 25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 11. mai 2023 #1250 Del Skrevet 11. mai 2023 Hummingbird2 skrev (På 6.5.2023 den 14.10): Svært så tøff i trynet han har blitt etter han fikk dame. Skryter av både road rage og krangling med politi. Det er dette + konstant seksualisert «humor» i sosiale medier som gjør han så j**lig uspiselig! Haha 🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1789 Skrevet 11. mai 2023 #1251 Del Skrevet 11. mai 2023 Hummingbird2 skrev (På 6.5.2023 den 14.10): Svært så tøff i trynet han har blitt etter han fikk dame. Skryter av både road rage og krangling med politi. Det er dette + konstant seksualisert «humor» i sosiale medier som gjør han så j**lig uspiselig! Æsj ja! Og bare måten han svarer følgerene sine på når det kommer spørsmål. En holdning som sier "Sorry om du ikke liker svaret, men det er slik jeg er og driter i alle andre". Bare måten han formulerte seg når noen spurte om hva Marna kanskje mente om at han hadde fått seg ny dame nå sier litt. Godt mulig at hun ikke bryr seg selvsagt, var bare måten han la hele svaret sitt frem på som provoserte meg skikkelig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silje1989 Skrevet 11. mai 2023 #1252 Del Skrevet 11. mai 2023 1789 skrev (35 minutter siden): Æsj ja! Og bare måten han svarer følgerene sine på når det kommer spørsmål. En holdning som sier "Sorry om du ikke liker svaret, men det er slik jeg er og driter i alle andre". Bare måten han formulerte seg når noen spurte om hva Marna kanskje mente om at han hadde fått seg ny dame nå sier litt. Godt mulig at hun ikke bryr seg selvsagt, var bare måten han la hele svaret sitt frem på som provoserte meg skikkelig. Hva svarte han? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 11. mai 2023 #1253 Del Skrevet 11. mai 2023 Ørjan er skuffet og lei seg, og synes at "Jeg tenker at kropp i alle fasonger aldri må shames og at det er ekstra trist når det kommer fra en pedagog som jobber i barnehage." https://www.nettavisen.no/livsstil/hetset-for-innlegget-pa-instagram-jeg-blir-veldig-lei-meg-og-skuffet/s/5-95-1087639 Men det var kanskje bare humor og ikke shaming det han skrev om kroppen til en 21-åring. 17 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 11. mai 2023 #1254 Del Skrevet 11. mai 2023 minimymlen skrev (2 timer siden): Ørjan er skuffet og lei seg, og synes at "Jeg tenker at kropp i alle fasonger aldri må shames og at det er ekstra trist når det kommer fra en pedagog som jobber i barnehage." https://www.nettavisen.no/livsstil/hetset-for-innlegget-pa-instagram-jeg-blir-veldig-lei-meg-og-skuffet/s/5-95-1087639 Men det var kanskje bare humor og ikke shaming det han skrev om kroppen til en 21-åring. Som de fleste av Ørjans krenkefester: That didn’t age well😅 Han gikk jo hardt ut mot «Mannegruppa Ottar» også i sin tid. Stein i glasshus osv. 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1789 Skrevet 12. mai 2023 #1255 Del Skrevet 12. mai 2023 silje1989 skrev (16 timer siden): Hva svarte han? Noe sånt som "Jeg driter i hva Marna måtte synes om det..." osv. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 12. mai 2023 #1256 Del Skrevet 12. mai 2023 (endret) Hummingbird2 skrev (På 11.5.2023 den 23.13): Som de fleste av Ørjans krenkefester: That didn’t age well😅 Han gikk jo hardt ut mot «Mannegruppa Ottar» også i sin tid. Stein i glasshus osv. Ah, den historien om mannegruppa er så pinlig! Jeg husker den, men måtte google for evt å kunne legge inn link her. Og det er jo litt festlig å lese denne saken fra 2016, der han blir kritisert av en komikerkollega: Komiker Dag Sørås mener folk «prøver å score billige, sosiale poeng» når de oppfordrer til å ta avstand fra Mannegruppa Ottar. Komikerne Sigrid Bonde Tusvik og Lisa Tønne har flere ganger vitset om både pedofili og overgrep i sin podcast «Tusvik & Tønne». – De har kødda om de samme temaene. Hvor var Sofie Elise da? Hvor var Ørjan Burøe da? Hvor var alle klagene på at de kødda om pedofili? Nei, for Tusvik og Tønne gjorde det på en morsom måte, og da bryr de færreste seg. De som bryr seg, hører ikke på Tusvik og Tønne. Og akkurat slik bør det være, sier Sørås som understreker at han tar avstand fra humoren til Mannegruppa Ottar fordi han synes den er «80-talls og ræva». Dette var altså i 2016, lenge før MeToo-saken sprakk i media. https://www.nrk.no/norge/_-har-ikke-folk-bedre-ting-a-gjore-enn-a-bry-seg-om-hva-idioter-sier-i-en-lukket-gruppe_-1.13165582 Fikk også opp denne fra som er ganske festlig (klikk på for å se hele tråden, Ørjan svarer) : Og da han ble nektet å være morsom på Byscenen i Trondheim, så kom det jammen igjen i kommentarfeltet: https://www.facebook.com/Gjengangeren/posts/på-byscenen-i-trondheim-ble-ørjan-burøe-44-nektet-å-være-morsom-på-bakkenteigen-/10157149351809772/ Endret 13. mai 2023 av minimymlen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyren56 Skrevet 13. mai 2023 #1257 Del Skrevet 13. mai 2023 minimymlen skrev (På 11.5.2023 den 20.46): Ørjan er skuffet og lei seg, og synes at "Jeg tenker at kropp i alle fasonger aldri må shames og at det er ekstra trist når det kommer fra en pedagog som jobber i barnehage." https://www.nettavisen.no/livsstil/hetset-for-innlegget-pa-instagram-jeg-blir-veldig-lei-meg-og-skuffet/s/5-95-1087639 Men det var kanskje bare humor og ikke shaming det han skrev om kroppen til en 21-åring. Hvor gammel var han her? 💀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 13. mai 2023 #1258 Del Skrevet 13. mai 2023 tyren56 skrev (1 time siden): Hvor gammel var han her? 💀 En godt voksen mann på 38 år 🙈 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esmeralda1 Skrevet 13. mai 2023 #1259 Del Skrevet 13. mai 2023 Henikka skrev (1 minutt siden): En godt voksen mann på 38 år 🙈 48 år er denne kosebamsen 🤢 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 13. mai 2023 #1260 Del Skrevet 13. mai 2023 esmeralda1 skrev (1 minutt siden): 48 år er denne kosebamsen 🤢 Han var 38 år i 2012 når han skrev den kommentaren[født i 1974] 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå