Gå til innhold

Ørjan Burøe


venus*

Anbefalte innlegg

totti_1 skrev (14 timer siden):

Ok, får prøve, men håper de som står bak podcasten er troverdige

Jeg hørte på den og ingenting ved den virker troverdig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

baremeg skrev (39 minutter siden):

Jeg hørte på den og ingenting ved den virker troverdig 

Helt latterlig dårlig podcast...

Han er vel komiker og derfor kan man ikke ta det så jævlig seriøst det han kødder med på SoMe...disse to leker krenka på vegne av hun dama han kødda om...er de ikke komikere selv?

Det er vel litt av poenget med å være komiker,  at det er lov å kødde om alt..

Spesielt ML er rimelig drøy i humoren sin selv, snakker om pikk og puling støtt og stadig, at hun vil spise pikk som sitt siste måltid osv 

Om ØB hadde sagt noe lignende hadde han blitt kanelert herfra til helvete...

 

Endret av Carabilla
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (22 timer siden):

Ja, for de fleste er det mulig å forandre seg. Bare ikke for ØB. Anbefaler alle å høre podcasten «Nuvel», episoden fra 5/6-23 («Studere P*kk i Danmark»). Hør fra ca. 16.26 min og utover. Er dette en mann som har forandret seg? I think not.

Ja nå måtte jeg bare høre på denne podcasten å jeg har ikke ord for hvor dårlig den var 🙈 disse to såkalt programledere sitter først og stonner over ett mannfolk i en sauna. Hvor de nærmest har lyst til og løpe inn og be han om og kn...e de. Også sitter de etterpå og snakker nedlatende om en mann

Og denne video til denne sexolog (eller hva hun var) klarte jeg ikke å ta alvorlig. Det sitter ei og hvisker sensuelt og mener hun skal bli tatt alvorlig?  

Men om jeg skal høre på podcast fremover eller høre på en sexolog så vet jeg jo hvem jeg ikke skal følge

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (7 timer siden):

Helt enig...syntes poden var RÆVA...

Disse to damene her er like drøye og sexfikserte om ikke mer, enn ØB iallefall...

Så jævlig smakløs og vulgær hun ene er også sitter de å kritiserer ØB,???

Forbanna dobbeltmoral hele veien...bare foirdi de er damer så har de lov?

Hun Martha sitter å klager over at hun ble avvist da hun spurte om et klin...noe som da betyr at hun ble fornærmet over en avvisning og et nei...hun beskrev situasjonen som et kjøttmarked og skjønte ikke hvorfor hun ble avvist...ÆSJ

Forbanna hyklere, skal ALDRI se noe fra di damene der igjen.

 

Ja snakk om dobbeltmoralen lenge leve. 

Men så lenge det er damer som nærmest sitter og ber en mann om å ta de så er det ikke så farlig som når en mann gjør det samme

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (3 timer siden):

Ja snakk om dobbeltmoralen lenge leve. 

Men så lenge det er damer som nærmest sitter og ber en mann om å ta de så er det ikke så farlig som når en mann gjør det samme

Ørjan er jo komiker og det han kødder med på SoMe kan man ikke ta seriøst, er jo jobben hans å kødde med folk...

Trodde begge disse damene var komikere jeg...

De snakker jo ikke om annet en pikk, fitte, knulling og sex..hun ML fortalte i en pod at hun ville spise pikk som sitt siste måltid...hun taklet ikke å bli avvist på et utested da hun spurte om et klin fordi det uansett var et kjøttmarked...altså, jeg blir flau ...later som de blir krenket på hun dama sine vegne...ØB hadde blir kanselert herfra til helvete om han sa det samme🤯🤯 

Har hun ikke nettopp vært sykemeldt pga massiv hets og mobbing?? også tillater hun seg å legge opp til hat og hets selv...nei Fakk off!!

Endret av Carabilla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (9 minutter siden):

Ørjan er jo komiker og det han kødder med på SoMe kan man ikke ta seriøst, er jo jobben hans å kødde med folk...

Trodde begge disse damene var komikere jeg...

De snakker jo ikke om annet en pikk, fitte, knulling og sex..hun ML fortalte i en pod at hun ville spise pikk som sitt siste måltid...hun taklet ikke å bli avvist på et utested da hun spurte om et klin fotdi det uansettvar et kjøttmarked...altså, jeg blir flau ...later som de blir krenket på hun dama sine vegne...ØB hadde blir kanelert herfra til helvete om han sa det samme🤯🤯 

Har hun ikke nettopp vært sykemeldt pga massiv hets og mobbing?? også tillater hun seg å legge opp til hat og hets selv...nei Fakk off!!

Blir så irritert på slike kvinnfolk. Alt en mann gjør er feil. Men selv kan de holde på

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke dette angående Burøe. Men ang Nuvel podden til Leivestad og Stavrum. Har på følelsen av at Martha har hatt en noe røffere fortid en det hun har gitt utrykk for,innrømmet. Greit noe vet vi,at det ikke har vært så fryktelig enkelt med å være på den mer "heavy" siden på en liten klein øy i Hordaland,men har litt på følelsen av at dette har gitt langt mer "arr" en det hun fremstiller det som. Samme med Stavrum. Fikk jo et lite innblikk i hennes fortid ved å høre B&B sin fredags pod. Har ikke hatt det så lett hun heller. Mye mobbing opp igjennom. Også hun fra en liten øy.

Så kan se at dette med avvisning,knulling og alt i mellom er en slags trigger for de begge. De snakker ekstremt mye om det,og er veldig opptatt av det,men på samme tid ekstremt usikker og veldig sårbar for avvisning og motstand i forbindelse med dette. Martha satt jo og å gråti sin egen "høvla øve" pod,der  hun snakket om at enkelte kom med ekle kommentarer da de var på byen.. Så dama er ikke sterk psykisk når det gjelder slike ting. Stavrum er nok muligens ganske lik.

Endret av Fant80
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg skrev (11 timer siden):

Jeg hørte på den og ingenting ved den virker troverdig 

Nå har ikke jeg hørt mange podcast fordi det inntreserer meg ikke. Men måtte høre på denne som ble nevnt her og maken til idiotisk opplegg🙄kan da ikke være noen i verden som tar de to damene høytidelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troppene er mobilisert. Vekk oss når det er over. Ser jo på antall likes at dette kun engasjerer de involverte. 😴😴😴😴

Endret av Hummingbird2
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (15 timer siden):

Troppene er mobilisert. Vekk oss når det er over. Ser jo på antall likes at dette kun engasjerer de involverte. 😴😴😴😴

Jeg er iallefall ikke i troppen til ØB, jeg har aldri hilst på fyren engang.

Men ble veldig nysgjerrig da romansen med nye dama tok slutt derfor titta jeg innom her...

At folk fortsatt nager om det som skjedde for 6-7 år siden blir litt rart for min del.

Men om dere som tydeligvis vet bedre enn meg, hvorfor får dere ikke han anmeldt og dømt om det er så grovt det han har gjort??

Om det finnes nok bevis og vitner så er vel ikke det så vanskelig. 

Mener bare det blir litt rart å holde på sånn så lenge etterpå.

At han filmer seg med halvkram i boxern osv det driter jeg i, hadde det plager meg hadde jeg bare avfulgt tvert..

Når det gjelder den podcasten det refereres til så var den bare idiotisk, klarte desverre ikke å føle at det var så alvorlig og hårreisende som de skulle ha det til...det er min mening .

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (10 timer siden):

Jeg er iallefall ikke i troppen til ØB, jeg har aldri hilst på fyren engang.

Men ble veldig nysgjerrig da romansen med nye dama tok slutt derfor titta jeg innom her...

At folk fortsatt nager om det som skjedde for 6-7 år siden blir litt rart for min del.

Men om dere som tydeligvis vet bedre enn meg, hvorfor får dere ikke han anmeldt og dømt om det er så grovt det han har gjort??

Om det finnes nok bevis og vitner så er vel ikke det så vanskelig. 

Mener bare det blir litt rart å holde på sånn så lenge etterpå.

At han filmer seg med halvkram i boxern osv det driter jeg i, hadde det plager meg hadde jeg bare avfulgt tvert..

Når det gjelder den podcasten det refereres til så var den bare idiotisk, klarte desverre ikke å føle at det var så alvorlig og hårreisende som de skulle ha det til...det er min mening .

Men han er allerede anmeldt og dømt han her inne på kvinneguiden, moralens voktere. I kvinneguidensfengel blir du aldri ferdig sonet og får ikkje komme tilbake til samfunnet igjen. Vakkert. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (12 timer siden):

Jeg er iallefall ikke i troppen til ØB, jeg har aldri hilst på fyren engang.

Men ble veldig nysgjerrig da romansen med nye dama tok slutt derfor titta jeg innom her...

At folk fortsatt nager om det som skjedde for 6-7 år siden blir litt rart for min del.

Men om dere som tydeligvis vet bedre enn meg, hvorfor får dere ikke han anmeldt og dømt om det er så grovt det han har gjort??

Om det finnes nok bevis og vitner så er vel ikke det så vanskelig. 

Mener bare det blir litt rart å holde på sånn så lenge etterpå.

At han filmer seg med halvkram i boxern osv det driter jeg i, hadde det plager meg hadde jeg bare avfulgt tvert..

Når det gjelder den podcasten det refereres til så var den bare idiotisk, klarte desverre ikke å føle at det var så alvorlig og hårreisende som de skulle ha det til...det er min mening .

Er så enig.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (5 timer siden):

Det er tydelig at enkelte fremdeles ikke har fått med seg essensen i Metoo.

Hvorfor er ikke Ørjan dømt, hvis han er en overgriper? For det første: Det er ikke straffbart å teppebombe kollegaer, publikum, tilfeldige Wordfeud-brukere osv med seksuelt ladede meldinger. Og dickpicks blir ikke prioritert ved landets politistasjoner, når de allerede må legge vekk saker hvor babyer blir utsatt for nettovergrep.
 

I tillegg valgte Ørjan ofrene sine med overlegg. Jenter og damer som på forskjellige vis ville kvie seg mot å anmelde han. Han kunne for eksempel presse seg opp mot dama til en kollega og når hun protesterte, så svarte han sjokkert «jammen det var jo du som ville det». Da var det kanskje lettere å holde kjeft enn å ta kampen, i tilfelle typen hennes trodde på Ørjan, en anerkjent komiker, kollega og venn, fremfor kjæresten som kanskje tidligere på kvelden hadde fnist og ledd av vitsene hans.

Garderobejentene på Latter blir hyppig trukket frem, for de representerer en gruppe mennesker som Ørjan herjet med, men vi skal huske at det finnes slike jenter i hele Norge. Jenter som fant seg i oppførselen hans fordi han var stor og mektig og jobben deres var avhengig av at Ørjan var fornøyd. Latter blir trukket frem fordi de var de som gjorde mest for å beskytte sine ansatte, ved å gå ut offentlig og fortelle hvorfor han fikk sparken.
 

Det er ikke lett å anmelde noen for overgrep, særlig ikke hvis overgrepet ikke inneholder vold eller penetrering. Av alle voldtekter som blir begått i dette landet, så ender kanskje en prosent med dom. Hvordan tror dere statistikken er for ufrivillig beføling og kyssing?På den tiden var det heller ikke noe samarbeid mellom politistasjonene, så hvis Hege 42, Sara 19 og Trine 60 på hver kant av landet leverte en anmeldelse, så ble ikke dette sett i sammenheng. Det hadde blitt vurdert som enkeltstående hendelser av full og dum komiker, ikke en notorisk serieovergriper.

Og så bidro Ørjan selv svært aktivt til å stoppe de få som turte å snakke ut. Han hadde en mildt sagt hensynsløs manager, som i flere artikler i vg har blitt avslørt for å ikke sky noen midler for å få viljen sin. Han var i en periode svært aktiv med trusler, jeg mottok faktisk selv en melding, helt uten å være offer, fordi jeg uttalte meg om saken. I tillegg hadde han Elden på saken, som sendte advokatbrev med tyngde til alle som stakk frem hodet. Det blir vel rett og slett en avveining, hvor mye dritt skal man orke? Er det verdt det? 
 

Så Ørjan ble ikke anmeldt, han ble ikke dømt, men han fikk de konsekvensene #metoo tvang frem. Han er ikke velkommen på en del scener i Norge lenger og han er avslørt. Og da kan man jo spørre seg hvor lenge denne straffen skal vare? Stal han være dømt til evig tid? Stakkars, han har jo barn!

Vel, min mening er at hvis alle som har barn skal slippe konsekvenser for sine handlinger, så får vi et uholdbart samfunn. Selvfølgelig er det synd på barna, men ansvaret ligger ene og alene hos forelderen! Og når det kommer til varighet, så er dette helt og holdent opp til Ørjan. Så lenge han ikke tar ansvar, ikke beklager og ikke legger seg flat, så fortsetter han krenkingen av ofrene sine. Se på Atle Antonsen, han la seg paddeflat, tok offerets følelser på alvor, anerkjente eget ansvar og beklaget. Han er tilbake for fullt og ingen nevner saken lenger…

Alle kan drite seg ut i fylla, som Atle Antonsen. Forskjellen er som du skriver at han la seg flat med en gang og anerkjente opplevelsen og følelsene offeret satt igjen med. Ørjan Burøe har etter min mening oppført seg uaktsomt over en lengre periode og saken er veldig stygg. Mye verre enn Atle Antonsen etter min mening. 
Om ØB hadde lagt seg flatere enn pannekaka, fortjener han ikke å komme inn i det gode selskap igjen.

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (5 timer siden):

Det er tydelig at enkelte fremdeles ikke har fått med seg essensen i Metoo.

Hvorfor er ikke Ørjan dømt, hvis han er en overgriper? For det første: Det er ikke straffbart å teppebombe kollegaer, publikum, tilfeldige Wordfeud-brukere osv med seksuelt ladede meldinger. Og dickpicks blir ikke prioritert ved landets politistasjoner, når de allerede må legge vekk saker hvor babyer blir utsatt for nettovergrep.
 

I tillegg valgte Ørjan ofrene sine med overlegg. Jenter og damer som på forskjellige vis ville kvie seg mot å anmelde han. Han kunne for eksempel presse seg opp mot dama til en kollega og når hun protesterte, så svarte han sjokkert «jammen det var jo du som ville det». Da var det kanskje lettere å holde kjeft enn å ta kampen, i tilfelle typen hennes trodde på Ørjan, en anerkjent komiker, kollega og venn, fremfor kjæresten som kanskje tidligere på kvelden hadde fnist og ledd av vitsene hans.

Garderobejentene på Latter blir hyppig trukket frem, for de representerer en gruppe mennesker som Ørjan herjet med, men vi skal huske at det finnes slike jenter i hele Norge. Jenter som fant seg i oppførselen hans fordi han var stor og mektig og jobben deres var avhengig av at Ørjan var fornøyd. Latter blir trukket frem fordi de var de som gjorde mest for å beskytte sine ansatte, ved å gå ut offentlig og fortelle hvorfor han fikk sparken.
 

Det er ikke lett å anmelde noen for overgrep, særlig ikke hvis overgrepet ikke inneholder vold eller penetrering. Av alle voldtekter som blir begått i dette landet, så ender kanskje en prosent med dom. Hvordan tror dere statistikken er for ufrivillig beføling og kyssing?På den tiden var det heller ikke noe samarbeid mellom politistasjonene, så hvis Hege 42, Sara 19 og Trine 60 på hver kant av landet leverte en anmeldelse, så ble ikke dette sett i sammenheng. Det hadde blitt vurdert som enkeltstående hendelser av full og dum komiker, ikke en notorisk serieovergriper.

Og så bidro Ørjan selv svært aktivt til å stoppe de få som turte å snakke ut. Han hadde en mildt sagt hensynsløs manager, som i flere artikler i vg har blitt avslørt for å ikke sky noen midler for å få viljen sin. Han var i en periode svært aktiv med trusler, jeg mottok faktisk selv en melding, helt uten å være offer, fordi jeg uttalte meg om saken. I tillegg hadde han Elden på saken, som sendte advokatbrev med tyngde til alle som stakk frem hodet. Det blir vel rett og slett en avveining, hvor mye dritt skal man orke? Er det verdt det? 
 

Så Ørjan ble ikke anmeldt, han ble ikke dømt, men han fikk de konsekvensene #metoo tvang frem. Han er ikke velkommen på en del scener i Norge lenger og han er avslørt. Og da kan man jo spørre seg hvor lenge denne straffen skal vare? Stal han være dømt til evig tid? Stakkars, han har jo barn!

Vel, min mening er at hvis alle som har barn skal slippe konsekvenser for sine handlinger, så får vi et uholdbart samfunn. Selvfølgelig er det synd på barna, men ansvaret ligger ene og alene hos forelderen! Og når det kommer til varighet, så er dette helt og holdent opp til Ørjan. Så lenge han ikke tar ansvar, ikke beklager og ikke legger seg flat, så fortsetter han krenkingen av ofrene sine. Se på Atle Antonsen, han la seg paddeflat, tok offerets følelser på alvor, anerkjente eget ansvar og beklaget. Han er tilbake for fullt og ingen nevner saken lenger…

Jeg var absolutt ikke klar over omfanget av hans handlinger og heller ikke at han ikke har bedt om unnskyldning, noe som absolutt er uakseptabelt. 

Er dette en oppførsel han har fortsatt når han turnerer?

Isåfall så bør han jo ikke få lov å turnere om han trakaserer alt fra garderobedamer, damene til kollegaene osv...

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Carabilla skrev (21 minutter siden):

Jeg var absolutt ikke klar over omfanget av hans handlinger og heller ikke at han ikke har bedt om unnskyldning, noe som absolutt er uakseptabelt. 

Er dette en oppførsel han har fortsatt når han turnerer?

Isåfall så bør han jo ikke få lov å turnere om han trakaserer alt fra garderobedamer, damene til kollegaene osv...

 

 

Omfanget av det han har holdt på med er stort. Han har ikke bedt om unnskyldning, men gått i offerrollen. 

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (På 24.6.2023 den 9.51):

Det er tydelig at enkelte fremdeles ikke har fått med seg essensen i Metoo.

Hvorfor er ikke Ørjan dømt, hvis han er en overgriper? For det første: Det er ikke straffbart å teppebombe kollegaer, publikum, tilfeldige Wordfeud-brukere osv med seksuelt ladede meldinger. Og dickpicks blir ikke prioritert ved landets politistasjoner, når de allerede må legge vekk saker hvor babyer blir utsatt for nettovergrep.
 

I tillegg valgte Ørjan ofrene sine med overlegg. Jenter og damer som på forskjellige vis ville kvie seg mot å anmelde han. Han kunne for eksempel presse seg opp mot dama til en kollega og når hun protesterte, så svarte han sjokkert «jammen det var jo du som ville det». Da var det kanskje lettere å holde kjeft enn å ta kampen, i tilfelle typen hennes trodde på Ørjan, en anerkjent komiker, kollega og venn, fremfor kjæresten som kanskje tidligere på kvelden hadde fnist og ledd av vitsene hans.

Garderobejentene på Latter blir hyppig trukket frem, for de representerer en gruppe mennesker som Ørjan herjet med, men vi skal huske at det finnes slike jenter i hele Norge. Jenter som fant seg i oppførselen hans fordi han var stor og mektig og jobben deres var avhengig av at Ørjan var fornøyd. Latter blir trukket frem fordi de var de som gjorde mest for å beskytte sine ansatte, ved å gå ut offentlig og fortelle hvorfor han fikk sparken.
 

Det er ikke lett å anmelde noen for overgrep, særlig ikke hvis overgrepet ikke inneholder vold eller penetrering. Av alle voldtekter som blir begått i dette landet, så ender kanskje en prosent med dom. Hvordan tror dere statistikken er for ufrivillig beføling og kyssing?På den tiden var det heller ikke noe samarbeid mellom politistasjonene, så hvis Hege 42, Sara 19 og Trine 60 på hver kant av landet leverte en anmeldelse, så ble ikke dette sett i sammenheng. Det hadde blitt vurdert som enkeltstående hendelser av full og dum komiker, ikke en notorisk serieovergriper.

Og så bidro Ørjan selv svært aktivt til å stoppe de få som turte å snakke ut. Han hadde en mildt sagt hensynsløs manager, som i flere artikler i vg har blitt avslørt for å ikke sky noen midler for å få viljen sin. Han var i en periode svært aktiv med trusler, jeg mottok faktisk selv en melding, helt uten å være offer, fordi jeg uttalte meg om saken. I tillegg hadde han Elden på saken, som sendte advokatbrev med tyngde til alle som stakk frem hodet. Det blir vel rett og slett en avveining, hvor mye dritt skal man orke? Er det verdt det? 
 

Så Ørjan ble ikke anmeldt, han ble ikke dømt, men han fikk de konsekvensene #metoo tvang frem. Han er ikke velkommen på en del scener i Norge lenger og han er avslørt. Og da kan man jo spørre seg hvor lenge denne straffen skal vare? Stal han være dømt til evig tid? Stakkars, han har jo barn!

Vel, min mening er at hvis alle som har barn skal slippe konsekvenser for sine handlinger, så får vi et uholdbart samfunn. Selvfølgelig er det synd på barna, men ansvaret ligger ene og alene hos forelderen! Og når det kommer til varighet, så er dette helt og holdent opp til Ørjan. Så lenge han ikke tar ansvar, ikke beklager og ikke legger seg flat, så fortsetter han krenkingen av ofrene sine. Se på Atle Antonsen, han la seg paddeflat, tok offerets følelser på alvor, anerkjente eget ansvar og beklaget. Han er tilbake for fullt og ingen nevner saken lenger…

👏

I tillegg, når han begynte denne adferden sin rundt 2001, så var ikke Metoo en greie. Det var heller ikke uvanlig å ikke tørre å anmelde for ulike ting, la oss hypotetisk som for f.eks. sovevoldtekt, eller å skjenke noen til bevisstløshet for deretter å ha sex.

De siste eksemplene er selvsagt bare hypotetiske...

Endret av Turkis Sau
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (2 minutter siden):

👏

I tillegg, når han begynte denne adferden sin rundt 2001, så var ikke Metoo en greie. Det var heller ikke vanlig å tørre å anmelde for ulike ting, la oss hypotetisk som for f.eks. sovevoldtekt, eller å skjenke noen til bevisstløshet for deretter å ha sex.

De siste eksemplene er selvsagt bare hypotetiske...

Siden 2001 ja. Han har holdt på alt for lenge.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilly Rose skrev (1 minutt siden):

Siden 2001 ja. Han har holdt på alt for lenge.

Jepp.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...