Gå til innhold

Ørjan Burøe


venus*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lilly Rose skrev (5 minutter siden):

Godt han ble avslørt.

Ja. Bare synd at så få at sakene kom fram i lyset.

Men jeg er veldig glad for at de som kom frem gjorde det, og at konsekvensen var at han er bannlyst fra profesjonelle humor-arenaer.

Og til dere som mener alt er overdrevet, blåst opp, skylder på politisk korrekthet og Woke: Hvor mange andre komikere av den størrelsen han var er bannlyst og får aldri bidra på profesjonelle scener, eller i alle de tusen tv-programmene som Kompani Lauritsen, 71° Kjendis, Farmen Kjendis, Alle mot Alle, og så videre. 

Det et selvsagt gode grunner for dette, selv om ikke alt han har gjort kom direkte frem i offentligheten.

Endret av Turkis Sau
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (10 minutter siden):

Ja. Bare synd at så få at sakene kom fram i lyset.

Men jeg er veldig glad for at de som kom frem gjorde det, og at konsekvensen var at han er bannlyst fra profesjonelle humor-arenaer.

Og til dere som mener alt er overdrevet, blåst opp, skylder på politisk korrekthet og Woke: Hvor mange andre komikere av den størrelsen han var er bannlyst og får aldri bidra på profesjonelle scener, eller i alle de tusen tv-programmene som Kompani Lauritsen, 71° Kjendis, Farmen Kjendis, Alle mot Alle, og så videre. 

Det et selvsagt gode grunner for dette, selv om ikke alt han har gjort kom direkte frem i offentligheten.

Det er sikkert mange mørketall og det startet nok før 2001. 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilly Rose skrev (25 minutter siden):

Det er sikkert mange mørketall og det startet nok før 2001. 

Det tror jeg også. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilly Rose skrev (1 time siden):

Siden 2001 ja. Han har holdt på alt for lenge.

Var 20 år og jobbet i modellbransjen på den tiden og jeg kan skrive under på at det å bli trakkasert, klådd på og objektivisert på den tiden var så vanlig at det er helt motbydelig. 

Om du sa noe imot eller ble forbanna så mistet du både jobber, ble kaldt for hore og fryst ut, så den karrieren ble kort for min del fordi i det møkkamiljøet der gadd ikke jeg å være en del av.

Ble sykepleier istedet og d er jeg veldig glad for...

Desverre finnes det sånne type gutter/ menn over alt og frem til metoo blåse opp så var dette en normal oppførsel blandt menn med makt...heldigvis har dette endret seg noe og blitt noe bedre med tiden og slått hardere ned på...

Håper for ØB og alle menn som oppførte seg så frekke og freidig, har lært en lekse og fått seg bedre holdninger nå i dag...

 

Endret av Carabilla
  • Liker 10
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (3 minutter siden):

Var 20 år og jobbet i modellbransjen på den tiden og jeg kan skrive under på at det å bli trakkasert, klådd på og objektivisert på den tiden var så vanlig at det er helt motbydelig. 

Om du sa noe imot eller ble forbanna så mistet du både jobber, ble kaldt for hore og fryst ut, så den karrieren ble kort for min del fordi i det møkkamiljøet der gadd ikke jeg å være en del av.

Ble sykepleier istedet og d er jeg veldig glad for...

Desverre finnes det sånne type gutter/ menn over alt og frem til metoo blåse opp så var dette en normal oppførsel blandt menn med makt...heldigvis har dette endret seg noe og blitt noe bedre med tiden og slått hardere ned på...

Håper for ØB og alle menn som oppførte seg så frekke og freidig, har lært en lekse og fått seg bedre holdninger nå i dag...

 

🙏 Godt å høre at du kom deg unna❤️

Kan si meg enig i alt du skriver, dessverre. 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turkis Sau skrev (1 minutt siden):

🙏 Godt å høre at du kom deg unna❤️

Kan si meg enig i alt du skriver, dessverre. 

Det var MYE rart...alt fra løgner om overbooket hotell så manager mente vi måtte dele rom, til å bli oppfordret til snuskebilder til klapsing på rompa til å bli trykket opp etter veggen og bli tatt på...så NEI aldri om det der er verdt det...

Jeg fikk være med på privatfester med prinsen av Monacco, kjente fotballspillere, skuespillere og komikere...hadde også et forhold til en kjent komiker fra Sverige som kjørte seg ihjel på den tiden og han var gift uten at jeg viste om det...så ja  det er MYE rart som skjer i den bransjen der...

  • Liker 5
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (16 minutter siden):

Det var MYE rart...alt fra løgner om overbooket hotell så manager mente vi måtte dele rom, til å bli oppfordret til snuskebilder til klapsing på rompa til å bli trykket opp etter veggen og bli tatt på...så NEI aldri om det der er verdt det...

Jeg fikk være med på privatfester med prinsen av Monacco, kjente fotballspillere, skuespillere og komikere...hadde også et forhold til en kjent komiker fra Sverige som kjørte seg ihjel på den tiden og han var gift uten at jeg viste om det...så ja  det er MYE rart som skjer i den bransjen der...

Lasse L?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (35 minutter siden):

Var 20 år og jobbet i modellbransjen på den tiden og jeg kan skrive under på at det å bli trakkasert, klådd på og objektivisert på den tiden var så vanlig at det er helt motbydelig. 

Om du sa noe imot eller ble forbanna så mistet du både jobber, ble kaldt for hore og fryst ut, så den karrieren ble kort for min del fordi i det møkkamiljøet der gadd ikke jeg å være en del av.

Ble sykepleier istedet og d er jeg veldig glad for...

Desverre finnes det sånne type gutter/ menn over alt og frem til metoo blåse opp så var dette en normal oppførsel blandt menn med makt...heldigvis har dette endret seg noe og blitt noe bedre med tiden og slått hardere ned på...

Håper for ØB og alle menn som oppførte seg så frekke og freidig, har lært en lekse og fått seg bedre holdninger nå i dag...

 

Så trist å høre at du har opplevd dette. Menn som Burøe har ødelagt mange karrierer på denne måten: 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (1 time siden):

Lasse L?

D stemmer...

Vi var sammen på showet hans i Oslo ( lei av å være blond) og jeg fikk vite i pausen at han hadde giftet seg og hun var gravid kun noen uker i forveien og d endte med en kjempe krangel...han kjørte seg ihjel noen timer etterpå og jeg har aldri kommet over det.  

Endret av Carabilla
  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe med personligheten til ØB som gjør det vanskelig for han å gå videre, og omfanget og typen av trakassering han bedrev. Både Antonsen og Hulsker begikk store feil i fylla og har lagt seg flate, beklaget og har nå fått en ny sjanse.

Men, Ørjan… Virker ikke ydmyk eller troverdig på en flekk. Er selvsentrert og virker å ha et enormt behov for oppmerksomhet. Beklager, blir et nei takk fra meg. 

  • Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringrokk skrev (På 22.6.2023 den 23.44):

Men han er allerede anmeldt og dømt han her inne på kvinneguiden, moralens voktere. I kvinneguidensfengel blir du aldri ferdig sonet og får ikkje komme tilbake til samfunnet igjen. Vakkert. 

Jo, du kan bli frikjent på KG også. Men det krever et minimum av ansvarliggjøring og ydmykhet. Noe den «mannen» mangler! Har møtt Ørjan flere ganger og han har vært verdens hyggeligste fyr og oppført seg upåklagelig! Jeg tror, med hånden på hjertet at Erland Bakke dro han inn i et narsissistisk edderkoppspinn som Ørjan av uforklarlige grunner har blitt værende i!! Jeg klarer ikke fatte og begripe at man liksom ikke kan ta noen runder med seg sjæl og bare si unnskyld! Jeg har vært et rasshøl, jeg har vært et grusomt menneske, men har lært av mine feil og vil bli bedre. Miljøet består av mennesker som er rause og vil tilgi. Men han er så påtrengende i sin ansvarsfraskrivelse.. Bare det at jeg som anonym har klart å dra igang en «halvkram i bokser» morgenhilsen sier jo sitt🤣

Men du Ørjan, vet du leser her. Folk tilgir. Bare vær et bedre menneske! Blokker Erland og bare vær den hyggelige fyren du egentlig er! Folk vil tilgi. Men blokker den som har ødelagt mest for deg, det er ikke KG, det er Erland:https://www.vg.no/spesial/2021/kjendismanageren/ https://www.vg.no/spesial/2021/kjendismanageren/

Endret av Hummingbird2
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med ØB leser tråden. Så da vil jeg bare nevne Tjøme 2002. Han hadde show med en annen komiker (nevner ikke navnet, for den andre gjorde intet galt).

Men kanskje dette ringer en bjelle for andre som var der den sommeren...ikke usannsynlig.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (På 24.6.2023 den 9.51):

Det er tydelig at enkelte fremdeles ikke har fått med seg essensen i Metoo.

Hvorfor er ikke Ørjan dømt, hvis han er en overgriper? For det første: Det er ikke straffbart å teppebombe kollegaer, publikum, tilfeldige Wordfeud-brukere osv med seksuelt ladede meldinger. Og dickpicks blir ikke prioritert ved landets politistasjoner, når de allerede må legge vekk saker hvor babyer blir utsatt for nettovergrep.
 

I tillegg valgte Ørjan ofrene sine med overlegg. Jenter og damer som på forskjellige vis ville kvie seg mot å anmelde han. Han kunne for eksempel presse seg opp mot dama til en kollega og når hun protesterte, så svarte han sjokkert «jammen det var jo du som ville det». Da var det kanskje lettere å holde kjeft enn å ta kampen, i tilfelle typen hennes trodde på Ørjan, en anerkjent komiker, kollega og venn, fremfor kjæresten som kanskje tidligere på kvelden hadde fnist og ledd av vitsene hans.

Garderobejentene på Latter blir hyppig trukket frem, for de representerer en gruppe mennesker som Ørjan herjet med, men vi skal huske at det finnes slike jenter i hele Norge. Jenter som fant seg i oppførselen hans fordi han var stor og mektig og jobben deres var avhengig av at Ørjan var fornøyd. Latter blir trukket frem fordi de var de som gjorde mest for å beskytte sine ansatte, ved å gå ut offentlig og fortelle hvorfor han fikk sparken.
 

Det er ikke lett å anmelde noen for overgrep, særlig ikke hvis overgrepet ikke inneholder vold eller penetrering. Av alle voldtekter som blir begått i dette landet, så ender kanskje en prosent med dom. Hvordan tror dere statistikken er for ufrivillig beføling og kyssing?På den tiden var det heller ikke noe samarbeid mellom politistasjonene, så hvis Hege 42, Sara 19 og Trine 60 på hver kant av landet leverte en anmeldelse, så ble ikke dette sett i sammenheng. Det hadde blitt vurdert som enkeltstående hendelser av full og dum komiker, ikke en notorisk serieovergriper.

Og så bidro Ørjan selv svært aktivt til å stoppe de få som turte å snakke ut. Han hadde en mildt sagt hensynsløs manager, som i flere artikler i vg har blitt avslørt for å ikke sky noen midler for å få viljen sin. Han var i en periode svært aktiv med trusler, jeg mottok faktisk selv en melding, helt uten å være offer, fordi jeg uttalte meg om saken. I tillegg hadde han Elden på saken, som sendte advokatbrev med tyngde til alle som stakk frem hodet. Det blir vel rett og slett en avveining, hvor mye dritt skal man orke? Er det verdt det? 
 

Så Ørjan ble ikke anmeldt, han ble ikke dømt, men han fikk de konsekvensene #metoo tvang frem. Han er ikke velkommen på en del scener i Norge lenger og han er avslørt. Og da kan man jo spørre seg hvor lenge denne straffen skal vare? Stal han være dømt til evig tid? Stakkars, han har jo barn!

Vel, min mening er at hvis alle som har barn skal slippe konsekvenser for sine handlinger, så får vi et uholdbart samfunn. Selvfølgelig er det synd på barna, men ansvaret ligger ene og alene hos forelderen! Og når det kommer til varighet, så er dette helt og holdent opp til Ørjan. Så lenge han ikke tar ansvar, ikke beklager og ikke legger seg flat, så fortsetter han krenkingen av ofrene sine. Se på Atle Antonsen, han la seg paddeflat, tok offerets følelser på alvor, anerkjente eget ansvar og beklaget. Han er tilbake for fullt og ingen nevner saken lenger…

Ironisk nok har ØB nå gått i retning positivist og lifecoach på snapcahat den siste tiden. Det er så mye postivitet og filosofering at han framstår som nyfrelst. Det er jo vel og bra, men han mener fremdeles ikke at han har gjort noe galt, og henger på nytt ut tusvik og tønne for å spre løgner om ham. (kilde: hans egen snapchat)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (På 28.6.2023 den 17.38):

Ironisk nok har ØB nå gått i retning positivist og lifecoach på snapcahat den siste tiden. Det er så mye postivitet og filosofering at han framstår som nyfrelst. Det er jo vel og bra, men han mener fremdeles ikke at han har gjort noe galt, og henger på nytt ut tusvik og tønne for å spre løgner om ham. (kilde: hans egen snapchat)

Hva skriver han om Tusvik og Tønne? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (På 27.6.2023 den 13.05):

Regner med ØB leser tråden. Så da vil jeg bare nevne Tjøme 2002. Han hadde show med en annen komiker (nevner ikke navnet, for den andre gjorde intet galt).

Men kanskje dette ringer en bjelle for andre som var der den sommeren...ikke usannsynlig.

Hva skjedde? Kanskje greit å få med historien også

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Felis skrev (På 21.6.2023 den 9.28):

Det synes jeg er en fornuftig innstilling, jeg tenker det samme, at alle kan forandre seg. Dessverre er det ingenting i Ørjan Burøes oppførsel som tyder på at han har forandret seg. I stedet for å innrømme hva han har gjort og ta ansvar for sine handlinger, angrep og svertet han ofrene. Han sendte dem advokatbrev og pusset den gale manageren sin på dem, så de skulle holde kjeft. På den måten forverret han det han først hadde gjort.

Så lenge han ikke selv legger saken død, så kommer den til å boble til overflaten som en infisert verkebyll hver eneste gang han kontakter media med en gladsak. Som at han er singel og søker pene vestlendinger med kul dialekt. Eller uka etter, når han ikke er singel lenger. Eller tre uker senere, når han er singel igjen. Hvis han ikke ønsker dette, har han to valg: Ta et oppgjør med oppførselen sin, innrømme feil og slutte og oppføre seg som en predator. Eller droppe å prøve å få trynet sitt i avisa.

 

Interessant at Ørjan ikke har bedt om unnskyldning etter egen grusomme oppførsel, da han selv har uttalt følgende da han fikk truende smser «Han bør være voksen nok til å strekke ut en hånd og si unnskyld. Det er en bra ting å gjøre. Å si unnskyld er en fin ting.» 

https://www.nettavisen.no/orjan-buroe/drapstruslene-mot-komiker-kan-vare-straffbare/s/12-95-3422807024

Du burde ta til deg dine egne råd her, Burøe!

Forøvrig stusser jeg over at så mange kjendiser støttet Burøe da, i og med at det allerede da var en kjent sak hvordan han oppførte seg mot kvinner i visse miljøer. Men det er vel gjerne slik at kjendiser først blir politisk korrekt når noe blir kjent igjennom media, og de skjønner at saken kan gjøre skade på dem selv om de ikke tar «riktig» standpunkt. 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (På 30.6.2023 den 19.02):

Hva skriver han om Tusvik og Tønne? 

Han sa på snap at de bare er ute etter å ødelegge for ham ved å spre løgner.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (3 timer siden):

Han sa på snap at de bare er ute etter å ødelegge for ham ved å spre løgner.

Typisk hevngjerrige kjerringer, ja. 🤭 Og hva skulle de liksom ha å vinne på å ødelegge for han ved å spre løgner? 😆

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at Marna holdt ut disse årene han holdt på med andre damer, og ikke minst alt negativt som ble skrevet i media om han.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...