Gå til innhold

Ørjan Burøe

venus*

Anbefalte innlegg

Skrottefar skrev (2 timer siden):

Hvor er det han sier dette? :)

På snap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Centimeteren skrev (9 timer siden):

Flørtet med noen damer.

Kanskje du skulle slå opp ordet "flørte" i ordboken? Mistenker at betydningen av det ordet har gått deg hus forbi.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (8 timer siden):

Kanskje du skulle slå opp ordet "flørte" i ordboken? Mistenker at betydningen av det ordet har gått deg hus forbi.

Jeg leste kommentaren som fleipete eller ironisk, men mulig jeg tolket det feil?

Det var nå uansett slik det startet, det store fallet til Burøe vinteren 2019 da han skulle bruke den bedritne oppførselen sin til å tjene penger i egen podcast. Her skulle han høste sympati, renvaske seg og ikke minst tjene penger. "Jeg har flørtet med jenter som ikke har vært min kjæreste" https://www.dagbladet.no/kjendis/apner-opp-om-metoo-anklagene---var-et-raeva-menneske/70754688. Dessverre så er det sånn at han har lagt seg ut med feil folk i over 20 år, så når hele bransjen pluss litt til synes at nok var nok :

"Uttalelsene skulle på ingen måte forbigå i stillhet, og har resultert i en rekke oppslag om komikeren, så vel som kritikkstormer på sosiale medier - der en stor del av det norske komikermiljøet har ladet våpnene og fyrt av mot kollegaen i åpne kommentarfelt." Hentet fra https://www.dagbladet.no/kjendis/legger-podkasten-pa-is/70809122

Mange av de som sto frem fikk i tillegg fansen til Komikerklanen etter seg, da både herr og fru brukte sine kanaler for det det var verdt. Legg på en gal manager med stort behov for å anmelde, så begynner det å danne seg et bilde. 

Jeg skjønner det var tøft for ØB å stå i det, og at det har utviklet seg til noe han trenger hjelp til å bearbeide. Men igjen er det denne mangelen på selvinnsikt og hva hans rolle oppi det dele har vært og hvor det hvar ført han. 

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (1 time siden):

Jeg leste kommentaren som fleipete eller ironisk, men mulig jeg tolket det feil?

Det var nå uansett slik det startet, det store fallet til Burøe vinteren 2019 da han skulle bruke den bedritne oppførselen sin til å tjene penger i egen podcast. Her skulle han høste sympati, renvaske seg og ikke minst tjene penger. "Jeg har flørtet med jenter som ikke har vært min kjæreste" https://www.dagbladet.no/kjendis/apner-opp-om-metoo-anklagene---var-et-raeva-menneske/70754688. Dessverre så er det sånn at han har lagt seg ut med feil folk i over 20 år, så når hele bransjen pluss litt til synes at nok var nok :

"Uttalelsene skulle på ingen måte forbigå i stillhet, og har resultert i en rekke oppslag om komikeren, så vel som kritikkstormer på sosiale medier - der en stor del av det norske komikermiljøet har ladet våpnene og fyrt av mot kollegaen i åpne kommentarfelt." Hentet fra https://www.dagbladet.no/kjendis/legger-podkasten-pa-is/70809122

Mange av de som sto frem fikk i tillegg fansen til Komikerklanen etter seg, da både herr og fru brukte sine kanaler for det det var verdt. Legg på en gal manager med stort behov for å anmelde, så begynner det å danne seg et bilde. 

Jeg skjønner det var tøft for ØB å stå i det, og at det har utviklet seg til noe han trenger hjelp til å bearbeide. Men igjen er det denne mangelen på selvinnsikt og hva hans rolle oppi det dele har vært og hvor det hvar ført han. 

Her jeg bor ryktes det om at hun ene som sto frem har både før og etter funnet på ting for oppmerksomhet, hørte noe om at hun er anmeldt for drapstrusler også. 
Manageren til Ørjan har helt sikkert ikke hjulpet denne saken fra å bli verre enn den ble, og Burøe har kanskje både flørtet og vært utro for alt vi vet. 
Det er uansett på tide og la folk få fred, det er vel snart 3 år siden? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janis1980 skrev (2 minutter siden):

Her jeg bor ryktes det om at hun ene som sto frem har både før og etter funnet på ting for oppmerksomhet, hørte noe om at hun er anmeldt for drapstrusler også. 
Manageren til Ørjan har helt sikkert ikke hjulpet denne saken fra å bli verre enn den ble, og Burøe har kanskje både flørtet og vært utro for alt vi vet. 

Nå er det vel Burøe som drar det opp igjen?

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (17 minutter siden):

Nå er det vel Burøe som drar det opp igjen?

Jeg syns ikke det er så rart å fortelle om hvilke følger dette har for han, han har jo bare blitt dømt av en liten gruppe mennesker for noe som ingen vet helt hva som er reelt. Personlig har jeg kun hørt rykter om at mye av det var sterkt overdrevet så sitter ikke på mer fasit enn andre. Media la saken dø, sikkert en grunn🤷🏼‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janis1980 skrev (2 timer siden):

Jeg syns ikke det er så rart å fortelle om hvilke følger dette har for han, han har jo bare blitt dømt av en liten gruppe mennesker for noe som ingen vet helt hva som er reelt. Personlig har jeg kun hørt rykter om at mye av det var sterkt overdrevet så sitter ikke på mer fasit enn andre. Media la saken dø, sikkert en grunn🤷🏼‍♀️

Burøe tok det opp selv. Han vet at det medfører reaksjoner. Han har selv innrømmet å gå langt over grensen mange ganger, er ikke det dokumentasjon nok? Han hadde ikke trengt å si det han sa om grunnen til at han går til psykolog.

Endret av FotbaIlflua
Korrigert for feilinformasjon
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel langt mer enn flørting han drev med. Det var dickpicks, berøring, pressende og ekle kommentarer og div - dette var reelle Me too saker som mange damer i miljøet sto frem med - bla sigrid bondevik tusvik.

At han fikk som fortjent er det ingen tvil om. At han nå sitter og synes synd på seg selv er bare patetisk. Hele mannen er patetisk. Skjønner godt at han boikottes fra både mediabransjen (såkallt reality) og komikerbransjen. Han hadde holdt på lenge og mange var berørte. Han fikk som fortjent. han har dessverre tydeligvis selv ikke forstått konsekvensene av sine handlinger og forventer å taes inn i varmen igjen -at nå skal alt liksom være glemt eller bagatelisert. Tenker alle ofrene er ganske uenig i han der... Bra han ble tatt og stoppet. Sånne menn skal IKKE få styre på fordi de tror de er så viktige at ingen tørr stå opp imot han -noe han feilaktig trodde i lang tid - all den tid han også brukte dette ifht enkelte offere -han kunne hjelpe med medgang eller sørge for kraftig motgang -hvem faen trodde han at han var?

#metoo - vi skal ALDRI glemme. Vi skal ALDRI tie.

• Liker 39
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok

Ah, er det sånn at Ørjan Burøe nå tror at alle har glemt at han trakasserte kollegaer og tilfeldige andre over flere tiår frem til det punktet at han ble bannet fra flere scener, kolleger nektet å reise med ham og fikk sparken? Der han stappet hånda ned i bukser på kolleger som han presset inn på toaletter i forkant mens han var på jobb, dro opp genseren på publikum, la hånden i skrittet på folk, sendte dickpics og truet å oute damer til kjærestene deres som utro dersom de sladret om tilnærmelsene hans? Men at han har blitt offeret?

Er det det klokken er nå?

Mens han var representert av rikspsykopat Erland Bakke, som truet diverse  medier,  annet anklaget en av de som støttet Burøe til å ligge med mindreårige på Jodel, når han ikke saksøkte Au-Pairene sine for å ha vasket feil?

Kjendis­manageren og mediene – VG

https://www.vg.no/spesial/2021/kjendismanageren/

image.png.9e5e36a1bac6e26d75230e3684863d1e.png

Ble det PTSD av det, når trusler om å ødelegge karrieren til folk som lager bråk ble vendt mot deg ja? Cry me a fucking river.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok

Det finnes mange mennesker som har vanskelige liv, som har blitt mobbet i oppveksten eller opplevd uliker typer motgang som likevel klarer å gå gjennom livet uten å bli sextrakasserende psykopater. Ørjan Burøe fortjener all drit han får servert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FotbaIlflua skrev (4 timer siden):

Burøe tok det opp selv. Han vet at det medfører reaksjoner. Han har selv innrømmet å gå langt over grensen mange ganger, er ikke det dokumentasjon nok? Han hadde ikke trengt å si det han sa om grunnen til at han går til psykolog.

Han har ikke innrømmet det han er anklaget for? Alt det som ble sagt på podcasten til Sigrid og Lisa, eller den Ukultur-podden? 
Tviler på at han går til psykolog for ting han har innrømmet men heller kanskje ting han er anklaget for🤷🏼‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janis1980 skrev (2 timer siden):

Han har ikke innrømmet det han er anklaget for? Alt det som ble sagt på podcasten til Sigrid og Lisa, eller den Ukultur-podden? 
Tviler på at han går til psykolog for ting han har innrømmet men heller kanskje ting han er anklaget for🤷🏼‍♀️

Han har innrømmet mye, men ikke alt. Han sa jo selv på snap at han går til psykolog fordi han fikk PTSD etter at han ble hetset av kollegaene sine og media. Det er hans egen opplevelse. Ikke ett ord om at han hadde gjort noe ugreit selv, det handler kun om hva andre har gjort mot ham. Utrolig lite ydmykt, spør du meg.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og ryktespredning. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FotbaIlflua skrev (2 timer siden):

Han har innrømmet mye, men ikke alt. Han sa jo selv på snap at han går til psykolog fordi han fikk PTSD etter at han ble hetset av kollegaene sine og media. Det er hans egen opplevelse. Ikke ett ord om at han hadde gjort noe ugreit selv, det handler kun om hva andre har gjort mot ham. Utrolig lite ydmykt, spør du meg.

Dette. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (På 5.3.2022 den 9.29):

Jeg tror du har misforstått min kommentar. Jeg har dessverre  god kjennskap til Burøes bedritne oppførsel og komikerfruens forsvar, og bagatellisering, av denne.

Forøvrig var min kommentar svar til en bruker som omtalte Burøes manglende oppførsel for flørting.

Janis1980 skrev (På 5.3.2022 den 10.51):

Manageren til Ørjan har helt sikkert ikke hjulpet denne saken fra å bli verre enn den ble, og Burøe har kanskje både flørtet og vært utro

Slik ryktespredning og sladder som du her driver med er en av årsakene til at kvinner, og menn, ikke står frem med sine historier. Se bare på hun som sto frem i podcasten til Tusvik & Tønne. Hvor mye dritt og mistro fikk ikke hun i etterkant?

Det Burøe har drevet med er langt mer alvorlig enn " flørting og utroskap". Her snakker vi sextrakasering og overgrep. 

Hvordan tror du rekken av kvinner som ligger i kjølevannet etter Burøe har det? Tror du tanken er, nå er det snart tre år siden han presset meg mot en vegg og stakk hånden i buksen min. Det var ikke så farlig, på tide å la han få fred? 

Empati er så absolutt ikke overvurdert.

Endret av Oida
  • Liker 29
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (12 timer siden):

Summen av alt, fra et levd liv, kan føre til en slik diagnose. Det er ikke opp til andre enn de som har kompetanse for slik å stille diagnoser. 

Ellers fullstendig enig i resten av det du skriver!

Det vet jeg, men ett liv som medfører ptsd tviler jeg på. Selv med skilsmisse og velfortjent hets på jobb. Jo, forresten, kanskje om man mangler totalt selvinnsikt?🤔

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktisk helt utrolig hvis han fremdeles fremstiller seg selv som offer! Da burde han bytte psykolog, så han kan jobbe skikkelig med seg selv, ta ansvar og få litt selvinnsikt.

Selvfølgelig er det tøft å bli konfrontert med sin bedritne oppførsel. Men som et voksent menneske må man ta ansvar og ikke skylde på alle andre. På den måten kan man lære av sine feil og bli et bedre menneske.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok

Ørjan Burøe har aldri beklaget det han har gjort. Ikke skikkelig.

Det kunne han helt fint gjort. Fortalt at han var i et miljø med lite grenser og veldig drøy humor, at han etter mobbing ble høy på seg selv og ingen ga tydelig beskjed. Og så kunne kanskje folk sett gjennom fingrene med det at han passet alltid på å true folk som klaget på ham med at han skulle ødelegge karrieren deres. At han konsekvent gikk på damer i forhold fordi de ikke var like tilbøyelige til å si unnskyld. Men samtidig tror jeg faktisk han kunne gjort det.

Men han sa aldri unnskyld. Ikke uten å samtidig gå langt i å insinuere at anklagerne hans er løgnere ute etter å ta ham. Ikke uten å samtidig pusse kona på flere av dem som har kritisert ham. Ikke uten å samtidig få manageren sin til å true, trakassere og spre falske rykter om folk som fortalte om hvordan han var. Samtidig som han liksom var såååå lei seg. Og hver gang han tror folk har glemt litt, forsøker han seg på et nytt karakterdrap mot dem som "rammet" ham. Eller forsøker å plassere seg selv trygt i rollen som offeret. Og sånn er jo narsissister alltid. Det er alltid andres feil, jeg er alltid offeret, også når jeg er angriper.

Og da skjønner alle med to hjerneceller at han er ikke lei seg for det han har gjort, han er lei seg fordi han ble outet og det, det er to veldig forskjellige ting.

Jeg tenker at det ikke er nødvendig å betvile AT han har fått PTSD. Det kan han helt sikkert ha fått. Å ha etterreaksjoner etter traumer er ikke forbeholdt "verdig trengende" eller folk som er på den moralsk riktige siden. 

Men jeg bare synes ikke synd i ham. Ikke i lys av hvor mange mennesker som får livene sine ødelagt av overgripere. Ikke et sekund. Ikke etter alt han har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...