Gå til innhold

Ørjan Burøe


venus*

Anbefalte innlegg

Janis1980 skrev (2 minutter siden):

Det er ikke så lenge siden en reality-jente ble dømt for å ha kommet med falsk voldtektsanklage. Hvorfor skal man alltid velge å holde med de som roper høyest? Hvor er de som anklaget Burøe nå? Hun ene er på god vei bak murene. De andre har man ikke sett si så mye, ikke kan man vel si at de har så stor suksess som Burøe heller, det kan jo være at flertallet syns nok er nok?

Syns da flere av de nevnt i denne artikkelen har hatt suksess de siste årene:

https://www.nettavisen.no/livsstil/flere-i-komikermiljoet-tar-avstand-fra-orjan-buroe-folk-ma-sta-til-ansvar-for-det-de-har-gjort/s/12-95-3423595994

 

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Janis1980 said:

Såvidt jeg vet fikk ikke Burøe sparken, det var bare enda en av Vg’s beklagelser hvor de hevdet dette men beklager etterpå at de ikke hadde sett dokumentasjon på det. 
Har du dokumentasjon på det? 
At han er uønsket på noen scener er fordi folk ringer de og ber de kansellere han, det er veldig spesielt å engasjere seg så mye :) 

 

17 minutter siden, Janis1980 said:

Det er ikke så lenge siden en reality-jente ble dømt for å ha kommet med falsk voldtektsanklage. Hvorfor skal man alltid velge å holde med de som roper høyest? Hvor er de som anklaget Burøe nå? Hun ene er på god vei bak murene. De andre har man ikke sett si så mye, ikke kan man vel si at de har så stor suksess som Burøe heller, det kan jo være at flertallet syns nok er nok?

VG hevdet vel ikke noen ting, som «beklagelsen» påpekte så var det Elina Krantz som fortalte om dette, men hun la altså ikke frem et skriftlig oppsigelsesbrev. Hvis Ørjan mener hun løy om dette og skadet omdømmet hans, hvorfor fikk han ikke den saksøkeglade manageren sin til å saksøke henne? 🤔

Og det er vel ikke derfor han er uønsket på flere scener, fordi Ørjan påstår at noen har ringt de. I såfall skal jeg ringe til Spektrum og få alle artister jeg ikke liker til å bli bannet, siden det tydeligvis er så lett🙂

Hvorfor skulle man «se» så mye av de som har stått i mot Ørjan, egentlig, og hva har «suksess» med dette å gjøre? Det er så utrolig avslørende hvordan du snakker om dette, for det er akkurat dette Ørjan er så opphengt i. Sjalusi! Han FATTER ikke at dette kun handler om hans grenseoverskridende oppførsel, ikke sjalusi, bitterhet eller noe annet. 
 

 

Endret av Licorne
Skrivefeil
  • Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, A4. said:

Siden Ørjan påstår det er han som «dumpa» Latter så burde det ikke være noe problem for han å bare ringe de og si at han har ombestemt seg da. Slik at han kan selge ut fulle hus på Latter? 😄

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atle Antonsen, Lisa Tønne, Sigrid Bonde Tusvik? Dette er det du kaller folk uten suksess?

Ikke at alle de andre er mindre troverdige fordi de ikke er like kjente.

Atle Antonsen sa fra direkte til Ørjan Burøe på tekstmeldinger for mange år siden, og Burøe benyttet muligheten til å gå ut i media med det og late som det handlet om noe helt annet (at Antonsen bare tråkket på yngre komikere for eget egos skyld), og Antonsen lot ham få den. Men han har vært ærlig om den egentlige årsaken etter at alt det andre kom frem.

Du er flink til å nevne at jenter kan lyve om ting @Janis1980Hvorfor ignorerer du at det er minst like mange menn som har stått frem med ting de har observert over mange år? Og hvorfor henger du deg så sinnsykt opp i den ene personen som fortalte sin historie etter mange mange andre?

Endret av Embla82
  • Liker 37
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Embla82 said:

Atle Antonsen, Lisa Tønne, Sigrid Bonde Tusvik? Dette er det du kaller folk uten suksess?

Ikke at alle de andre er mindre troverdige fordi de ikke er like kjente.

Atle Antonsen sa fra direkte til Ørjan Burøe på tekstmeldinger for mange år siden, og Burøe benyttet muligheten til å gå ut i media med det og late som det handlet om noe helt annet (at Antonsen bare tråkket på yngre komikere for eget egos skyld), og Antonsen lot ham få den. Men han har vært ærlig om den egentlige årsaken etter at alt det andre kom frem.

Du er flink til å nevne at jenter kan lyve om ting @Janis1980Hvorfor ignorerer du at det er minst like mange menn som har stått frem med ting de har observert over mange år? Og hvorfor henger du deg så sinnsykt opp i den ene personen som fortalte sin historie etter mange mange andre?

Fordi det er lettere å late som at det er bare er gale kjerringer som er i mot stakkars lille Ørjan, og ikke reelle varsler fra både kvinner og menn. Og da passer det seg selvfølgelig å bruke den ene personen som ikke er perfekt, og late som at hele saken faller fra hverandre hvis denne personen skulle gjøre noe galt.

 

  • Liker 32
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janis1980 skrev (20 timer siden):

Såvidt jeg vet fikk ikke Burøe sparken, det var bare enda en av Vg’s beklagelser hvor de hevdet dette men beklager etterpå at de ikke hadde sett dokumentasjon på det. 
Har du dokumentasjon på det? 
At han er uønsket på noen scener er fordi folk ringer de og ber de kansellere han, det er veldig spesielt å engasjere seg så mye :) 

 

Tror du selv på dette? At folk ringer rundt til diverse kulturhus i Norges land å ber dem kansellere show med Burøe, og at kulturhusene følger oppfordringen? Merkelig strategi av arrangører, særlig om Burøe er så populær som du fremholder.

VG presiserte i en artikkel at det ikke var fremlagt noe oppsigelsesbrev, noe som ikke er en beklagelse. Uansett hvordan du vrir og vrenger på det ble kontrakten mellom Latter og Burøe avsluttet. 

Når det kommer til dine "har du dokumentasjon" kommentarer, forøvrig déjà vu.  Jeg vil anta du kan dokumentere dine påstander om kvinner som har fabrikert historier om Burøe?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det fisking etter følgere på snap. "om dere virkelig har lyst til å gjøre noe for meg, be alle dere kjenner om å følge meg, om de synes jeg er verdt å følge, da." I tillegg er det MYE sutring om at han ikke har råd til å beholde huset, og at han NÅ må finne seg hus fordi Marna har kjøpt hus.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janis1980 skrev (2 timer siden):


Det er med all respekt kun på kvinneguiden dette skrives og snakkes om lenger. 

Tydeligvis ikke, siden han selv sier at "kollegaene truer med å ta han om han dukker opp i realityprogrammer"?

 

 

FotbaIlflua skrev (På 4.3.2022 den 12.18):

Da har Burøe svart på hvorfor han går til psykolog; han har utviklet PTSD pga angrep fra kollegaer og medier for et par år siden... Det er visstnok også årsaken til at han aldri blir invitert på realityprogrammer; fordi kanalene er redde for at mer grums skal komme opp fordi kollegaene har truet med å ta ham om han dukker opp i realityprogrammer. Ikke ett eneste ord om at han selv har gjort noe som ikke er greit, nemlig å sextrakassere gjennom to tiår. Bitch please! Denne situasjonen har du satt deg i selv, Ørjan! 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4. skrev (13 minutter siden):

Tydeligvis ikke, siden han selv sier at "kollegaene truer med å ta han om han dukker opp i realityprogrammer"?

 

 

 

Hvor har dere hørt dette? Jeg hører på diverse podkaster, og leser nyheter. Ikke fått med meg at noen har sagt dette  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baresierdet skrev (1 time siden):

Hvor har dere hørt dette? Jeg hører på diverse podkaster, og leser nyheter. Ikke fått med meg at noen har sagt dette  

Ørjan sa det selv på sin egen snap.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt og spekulasjoner/ryktespredning.

Sol, admin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (1 time siden):

Ørjan sa det selv på sin egen snap.

Ok. Da har jeg ikke fått det med meg bare. Takk for svar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok
FotbaIlflua skrev (På 4.3.2022 den 12.18):

Da har Burøe svart på hvorfor han går til psykolog; han har utviklet PTSD pga angrep fra kollegaer og medier for et par år siden... Det er visstnok også årsaken til at han aldri blir invitert på realityprogrammer; fordi kanalene er redde for at mer grums skal komme opp fordi kollegaene har truet med å ta ham om han dukker opp i realityprogrammer. Ikke ett eneste ord om at han selv har gjort noe som ikke er greit, nemlig å sextrakassere gjennom to tiår. Bitch please! Denne situasjonen har du satt deg i selv, Ørjan! 

Ja dette er jo noe TV-produsentene er livredde for, og det er jo ikke veldig lenge siden de lot en voldtektsmann (som hadde voldtatt en 14åring!!) vinne Paradise Hotel fordi de var for sløve til å gjøre skikkelig research. Sånne typer deltagere er selvfølgelig gift for produksjonen, og man kan risikere å blåse en hel sesong på det, som PH gjorde.

Og siden kjendis-reality er brød og smør for D-segmentet av kjendiser i Norge sier det seg selv at det tørker inn inntjeningsmulighetene dine betraktelig. Du blir mindre attraktiv som "influencer" også. 

Ellers er jeg enige i at folk skal få en "sjanse til" og kunne gjøre opp for seg, men det betyr ikke nødvendigivs at de kan gå tilbake i offentligheten som om ingenting har skjedd. Det er et privilegium som overgripere stort sett mister. Men så mener jo fortsatt ikke Ørjan Burøe at han har gjort noe galt heller, så han har jo 0% gjort opp og 100% skyldt på alle andre så da er det uansett ikke relevant for han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får av og til varsler om innlegg og likes i denne tråden. 

Jeg startet tråden for over 3 år siden. Karma har jobbet sakte, men sikkert. Det er skilsmisse, depresjoner, manageren har blitt offentlig ydmyket..

Det går ofte bra med snille folk, og de slemme får som regel som fortjent. Det er litt fint å se. 

  • Liker 35
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus* skrev (2 timer siden):

Jeg får av og til varsler om innlegg og likes i denne tråden. 

Jeg startet tråden for over 3 år siden. Karma har jobbet sakte, men sikkert. Det er skilsmisse, depresjoner, manageren har blitt offentlig ydmyket..

Det går ofte bra med snille folk, og de slemme får som regel som fortjent. Det er litt fint å se. 

Jeg ønsker ikke noen skal ha det vondt men ØBs kontinuerlige ansvarsfraskrivelse provoserer. Trist han har det vondt nå men enda mer trist for alle han trakasserte eller på andre måter ødela på sin vei. Jeg er sikker på han vil få det bedre om han klarer å ta til seg hva han har gjort og oppriktig unnskylde til ofrene. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Centimeteren skrev (36 minutter siden):

Beholder ØB huset? 

Han går på visninger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Inocybe skrev (På 21.3.2022 den 12.01):

Jeg ønsker ikke noen skal ha det vondt men ØBs kontinuerlige ansvarsfraskrivelse provoserer. Trist han har det vondt nå men enda mer trist for alle han trakasserte eller på andre måter ødela på sin vei. Jeg er sikker på han vil få det bedre om han klarer å ta til seg hva han har gjort og oppriktig unnskylde til ofrene. 

Dette er så viktig. For at det skal være mulig å få tilgivelse må man erkjenne at man har gjort noe galt. Fordi: hvis man ikke erkjenner dette, da vil det alltid være tvil heftet ved deg om du ser at du bør endre deg. Så enkelt er det. Uten erkjennelsen av at det du gjorde var galt, vil du heller ikke ha noen tanke om å endre deg. 
Siden ØB ikke har tatt et ekte oppgjør med det som har skjedd, men stadig kommet med unnskyldninger, tåkelegging og bortforklaringer forstår jeg det dit hen at han ikke ser behov for endringer og det er dette som gjør at han ikke kommer seg videre fra saken. Her mangler den viktigste biten: at miljøet kan være sikre på at han er en ny mann med nye holdninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...