Gå til innhold

Ørjan Burøe


venus*

Anbefalte innlegg

1 time siden, Justsaying skrev:

Dere her i tråden som påberoper dere å være offer for Ørjan Burøes grusomme,planlagte, årevis lange terror-regime av en seksuell trakassering og fæle overgrep: Hører dere selv hvor lite troverdig det høres ut? Når dere sitter her å skriver hets/sjikane som virkelig ER beviselig det, mot deres desperate forsøk på å påstå dere har bevis når ikke en eneste(!) en av dere har et eneste såkalt «uønskede» DP å vise frem?  
Sammen de grusomt trakasserende meldingene.

Og metoo? 
Har Ørjan misbrukt en maktstilling til seksuell trakassering? Har han hatt noen overordnet stilling over noen som har påstått noe? Tull! 

Det er så krampeaktig og det er så ødeleggende for virkelige offer for grusomme ting å sitte her å si at livet deres er ødelagt pga Ørjan og en eller annen påstått uønsket oppmerksomhet i form av en DP. Så kan andre offer som har blitt kneblet fast og voldtatt sitte her å lese deres «grusomme skjebne» mens de har anmeldt, fått folk dømt og kanskje har større traumer enn dere kan forestille dere. Men likevel; Ørjan fortjener denne livslange mobben fordi _dere_ påstår anonymt uten bevis og uten en eneste anmeldelse at han har ødelagt livet deres. 
Jada.

Har du i det hele tatt evne til å diskutere uten å komme med hetsende/sjikanerende utsagn om kvinner?

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lin11
9 minutter siden, Oida skrev:

Har du i det hele tatt evne til å diskutere uten å komme med hetsende/sjikanerende utsagn om kvinner?

Er det ikke det man gjør når man går tom for argumenter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Oida skrev:

Hva vet du om hvem som har og ikke har vært "innblandet i saken", som du sier? Eller antar du at ingen som kommenterer i denne tråden er offer for Burøes drittsekk oppførsel og trakassering? 

Da kan jeg opplyse deg om at det er flere her som har mottatt uønskede dickpicks og slibrige meldinger fra personen du så ivrig forsvarer og har omsorg for.

Takk for at du sa det. 
Da saken om bla Kemma kom opp i media gikk jeg på en ny psykisk smell. Og det var ikke den første på bakgrunn av ØBs oppførsel. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, juoigi skrev:

På samme måte som det oppleves for «noen» at dette blir gjentatt i det uendelige, så er det nok like frustrerende for «denne siden» å se de samme folka som angriper varslere, later som det kun handler om dickpics, påstår de aldri har sett «bevis», klager om mangel på anmeldelser (enda han er anmeldt, og dette er diskutert fem tusen ganger før), påstår han blir «mobbet», og at familien hans med barn og kone med kreft blir dratt frem som et skjold som skal brukes for at han ikke skal måtte stå i sin egen dritt.

Det er vel ganske åpenbart nå at de som kommer hoppende inn på minuttet så fort Burøe blir bustet i enda en idiotisk oppførsel (løgner som er lette å faktasjekke, eller trusler mot folk på Twitter som skjedde for ikke så lenge siden F.eks) for å fortsette den evige victimblamingen, ikke kommer til å gi seg. Så bare la de holde på, la de flytte fokus, la de mase om beviser og la de hetse folk så mye de vil. Vi har vært gjennom det. De har fått svar på spørsmålene sine. Det er over 130 sider man kan lese med folk sine opplevelser her inne på KG, de vet hvor de kan lete etter svar på spørsmål som de tydeligvis glemmer hver gang de er her inne.

Når det kommer til «troverdigheten» til folk som ble nevnt her nå så tror jeg de fleste stoler mer på alle de fra forskjellige deler av Norge - uavhengig av hverandre -  som har fortalt om sine opplevelser, enn brukerkompiser som selv innrømte at de fikk betalt av Burøe for å sitte her og «trolle», og at de får tilsendt hva de skal si.

Det blir såpass pinlig for meg at det er vanskelig å ta stilling til, i tillegg til at det bare viser at de fleste har rett når de sier at de føler denne mannen ikke akkurat skjønner alvoret. 

Amen! 👆🏼❤️

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sjokka skrev:

Da vil jeg påstå at ingen oppegående mennesker sitter og ripper opp i en gammel sak som en selv ikke har vært innblandet i. Ingen oppegående mennesker driver heller ikke med mobbing og trakkasering, slik som det blir gjort av "her skal vi psyke ned ØB" gruppen her inne.

Hvis dette hadde vært i nærheten av sant, kunne journalister, politikere og dokumentarfilm-skapere bare lagt jobben på hylla. En god del andre yrkesgrupper også (feks politi, advokater). Klart man skal «rippe opp» i saker som har skjedd før, det er helt normalt, det er folkeopplysning, det er ytringsfrihet. Offentlige personer som selv har snakket seg inn i saker, har ikke alltid samme personvern som privatpersoner, spesielt ikke hvis saken har offentlig interesse. 

Det som derimot ikke er normalt for oppegående mennesker, er å omskrive fortiden slik at den fremstår som noe helt annet enn fakta, samt drive påvirkning for å få andre til å tro på alternative virkelighetsforståelser/fake news/konspirasjonsteorier. 

 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Viking-girl skrev:

Takk for at du sa det. 
Da saken om bla Kemma kom opp i media gikk jeg på en ny psykisk smell. Og det var ikke den første på bakgrunn av ØBs oppførsel. 

Bare hyggelig. Dessverre virker det som brukerkompisene & co tror  "heltens uskyldige flørting"  ikke har satt spor i ofrene. Det er bare å håpe at de en gang vil skjønne hvordan deres harselering og ufine omtale av kvinnene smerter og gir ekstra sten til byrden mange alt bærer. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare spørre, fordi jeg ikke forstår hvordan dette fungerer:

Hvor ser man om noen er anmeldt? Er det en oppslagstavle på Internett? 

Eller er det en sånn "han ble ikke dømt, derfor ble an ikke anmeldt i første omgang"-tankegang her?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
10 timer siden, Viking-girl skrev:

Takk for at du sa det. 
Da saken om bla Kemma kom opp i media gikk jeg på en ny psykisk smell. Og det var ikke den første på bakgrunn av ØBs oppførsel. 

Ei jeg kjenner gikk også på en smell da Kemma-saken kom opp i media. Altså da det kom frem at hun hadde gitt media en versjon de ikke kunne annet enn å si var hennes opplevelse av saken uten at de fikk se noe bevis for annet.

For da følte hun at det ødela for kvinner som ikke ble trodd, nettopp fordi det lages mediesirkus av noe fremfor å gå rettens vei hvis det hadde vært grunnlag for det. 
Ingen, som har blitt utsatt for noe så alvorlig som enkelte påstår går til media foran å gå til politi når de har bevis. Ingen! Og ingen hadde bevis til media heller, bare påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud. 

Jeg fulgte dette siste fra start til slutt på insta. Hele poenget her er at ØB postet en patetisk løgn (mens han ser rett inn i kamera og av egen fri vilje) på sin insta og at denne senere ble avslørt noe så grundig. Noe så teit og flaut som en voksen mann som står og lyver på sin egen konto. Djeez. Avkledd nok en gang. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2020 den 15.12, Sjokka skrev:

Jeg er så lei av å lese om gammelt nytt. Det er repeat på repeat. Samme historien som blir dratt opp igjen, og det av voksne mennesker. 

Si et menneske har gjort noe fryktelig og alvorlig galt. Vedkommende blir da anmeldt og saken ender i retten. Har det skjedd med Burøe? Neida, alle disse komiker kollegaene hans sørget for å lage podcast og gjorde alt for å psyke ned ØB. Han har definitivt fått sin straff. Og nå var det MH og MR som drog opp gammelt dritt, og de fleste her på kvinneguiden fortsetter å strø salt i såret.

Marna står trygt ved Burøes side enda. Kanskje det betyr at Burøe har mange gode egenskaper, og mye og tilføre henne og barna. Marna er ikke ei dame som bare jatter med, hun har bein i nesa. Burøe har garantert fått gjennomgå av sin kone og. Men, hun lar fortid være fortid, og lar ektemannen få en sjanse til.

Jeg liker ikke det Burøe har gjort, men la nå mannen få være i fred nå. Det holdt når Mads Hansen begynte å henge ut Burøe for løgner.  Mads Hansen viser hvilken mann han er. Og skulle jeg velge blant disse to mennene, så hadde jeg valgt Burøe, for Mads Hansen gjør meg kvalm !!

Igjen. Fei for deres egen dør. Jeg er sikker på dere har gjort store feil i livet, akkurat som meg, og den andre mannen i gata. La de som har blitt seksuelt trakkasert av Burøe ta å ordne opp i det selv. Hadde det vært så alvorlig, hvorfor har de ikke gått til sak mot ØB og anmeldt han? Tusse og Tønne lagde heller en patetisk podcast og gjorde det på den mest avskyelige måten. Og en ting til.... Hadde jeg vært Burøe, hadde jeg gått til sak mot Tusse og Tønne, og ordnet opp i det på en voksen og skikkelig måte. 

 

Det at man blir anmeldt betyr ikke automatisk at saken går til retten. Utfordringen med anmeldelse av seksuell trakassering er at det ofte er ord mot ord. Får man DP, kan man ikke nødvendigvis bevise at man ikke "har bedt om det". Blir man antastet på byen, hvordan skal man dokumentere dette ovenfor politiet? Selv ikke grove voldtekter med kjent gjerningsmann går nødvendigvis til retten fordi offeret ikke kan bevise at de sa nei. Offeret ender ofte opp med å bli slutshamet, og belastningen kan bli så stor at mange anbefaler å ikke anmelde for å unngå ytterligere belastning da kun 1/10 ender med dom. At en gjerningsmann ikke er anmeldt og dømt betyr ikke nødvendigvis at vedkommende ikke er en gjerningsmann, det betyr bare at vedkommende ikke er dømt for sine handlinger. 

ØB har vist et mønster med å lyve. MH avslørte løgnene hans om MR. Jeg kan ikke forstå at du forsvarer ØB og anklager MH? ØB løy, han må selv stå i løgnene sine. Det er da virkelig ikke MH og MR sin feil at ØB går ut å lyver offentlig.

Må legge til at ØB meget vel kan være en god ektemann for M. Det utelukker imidlertidig ikke at han har løyet eller seksuelt trakassert noen.

Endret av FotbaIlflua
lagt til to avsnitt
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2020 den 7.30, Sjokka skrev:

Jeg forsvarer ikke ØB og det han har gjort. Men jeg lar fortid være fortid. Skammelig at 2 voksne mannfolk som MH og MR,  strør salt i såret til en familie. Dette er nå tilbakelagt kapittel. 

Du har absolutt ingen forutsetninger for å si at dette er fortid og et tilbakelagt kapittel. For alt vi vet, basert på 20 års historikk, pågår dette enda. Kan du dokumentere at han har sluttet med dette? Både såret og saltet til familien har han sørget for selv. Han har gjort det, men blitt avslørt. Det er ikke de som avslørte ham sin feil, det er kun ØB sin feil.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Justsaying skrev:

Ei jeg kjenner gikk også på en smell da Kemma-saken kom opp i media. Altså da det kom frem at hun hadde gitt media en versjon de ikke kunne annet enn å si var hennes opplevelse av saken uten at de fikk se noe bevis for annet.

For da følte hun at det ødela for kvinner som ikke ble trodd, nettopp fordi det lages mediesirkus av noe fremfor å gå rettens vei hvis det hadde vært grunnlag for det. 
Ingen, som har blitt utsatt for noe så alvorlig som enkelte påstår går til media foran å gå til politi når de har bevis. Ingen! Og ingen hadde bevis til media heller, bare påstander.

For å sammenligne med Weinstein-saken da. Kvinnene gikk ikke til politiet fordi de var redde for å ikke bli trodd, men også redde for å ødelegge karrieren sin. At de står frem årevis etterpå, fordi andre gjør det, betyr ikke at de lyver om det de har opplevd, men at de endelig føler seg trodd. Av pressen, ikke av politiet. De vil ha saken frem i lyset. Fyren ble også dømt i retten til slutt. 

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-41594672

At en fyr dytter seg inn på toalettet med deg, og begynner å runke foran deg, og tvinger deg til å ta på penis.. Hvordan kan man bevise det, tror du? Eller at en fyr på julebord plutselig tar oppi trusa di, og ingen ser det. 

Det er mange personer som elsker å si at kvinner som blir uønsket tatt på, eeegentlig vil det selv fordi de har korte kjoler, eller at de er så stygge at de bør være takknemlige for oppmerksomheten. Som benytter enhver sjanse til å snakke kvinnene ned. Disse personene er rasshøl. Jeg er ikke det minste forundret over at kvinner ikke tør stå frem, og applauderer de som har gjort det. 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2020 den 12.00, Sjokka skrev:

Prøv å tenk etter hvordan dere selv ville følt det, psykisk og fysisk på kroppen, hvis dere var ØB ? Dere hadde blitt ødelagte psykisk !!! Ønsker dere å ødelegge en persons psyke og familieliv ??

Mannen, altså ØB,  turde ikke gå ut, han var åpen om han var deprimert, og vi kunne tydelig se mannen slet noe innmari, i etterkant av mediestormen etter Tusvik og Tønne lagde postcast om hva Burøe hadde drevet med i mange år. 

Burøe har fått sin straff. Han ble ikke satt i fengsel, det ble heller ikke noe anmeldelser. Eller gjorde det ?

Nei, jeg støttet IKKE det Burøe gjorde. Men ærlig talt. Når de begynner å skrive om Burøe lyver.  Der går grensen for meg. Folk lyver hver dag. Jeg støtter heller lyving, men seriøst, la mannen få fred nå. Det blir rett og slett patetisk når ØB blir forfulgt grunnet tidligere feil, og nå leter de og graver etter mer å kunne ta ham i ?  Jeg skammes over at jeg en gang la MH til på insta. Men, med en gang jeg jeg så hvordan han mobba og utleverte bloggeren Isabell, sluttet jeg å følge ham. 

Ørjan Burøe har fått sin straff. Andre sitter i fengsel og soner for noe kriminelt, skal de også bli straffet og hengt ut i flere år etter de har ferdig sona?? Jeg blir helt matt...... 

Basert på hvordan ØB og M har håndtert dette i etterkant, kan det framstå som om reaksjonene deres er på at han ble avslørt, ikke nødvendigvis at han angrer på hva han har gjort. Det er ikke et engangstifelle det er snakk om, det er 20 års oppførsel. Det var ikke en glipp, det var et mønster. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Justsaying skrev:

Ei jeg kjenner gikk også på en smell da Kemma-saken kom opp i media. Altså da det kom frem at hun hadde gitt media en versjon de ikke kunne annet enn å si var hennes opplevelse av saken uten at de fikk se noe bevis for annet.

For da følte hun at det ødela for kvinner som ikke ble trodd, nettopp fordi det lages mediesirkus av noe fremfor å gå rettens vei hvis det hadde vært grunnlag for det. 
Ingen, som har blitt utsatt for noe så alvorlig som enkelte påstår går til media foran å gå til politi når de har bevis. Ingen! Og ingen hadde bevis til media heller, bare påstander.

Så Kemma Johanne Hagen ødela for kvinners troverdighet? Jeg vet ikke om jeg skal le oppgitt eller gråte av din påstand. Din harselering og nedraking av Kemma Johanne Hagen i en tidligere tråd er noe av det værste og groveste jeg har lest. Du burde virkelig gå i deg selv som kan komme med slike påstander om en person.

Men med tanke på din nesegruse beundring for personen Burøe, og bagatellisering av hans trakassering av kvinner over år er nok det en illusjon.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Ørjan som må bevise sin uskyld hvis noen hadde anmeldt han for det han beslyldes for. 

 

likestillingslovens paragraf 37 står dette om bevisbyrde:

«Diskriminering skal anses å ha skjedd hvis det foreligger omstendigheter som gir grunn til å tro at diskriminering har skjedd, og den ansvarlige ikke sannsynliggjør at diskriminering likevel ikke har skjedd.»

Dette er altså et annet prinsipp enn i strafferetten, der man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Det er også kalt omvendt bevisbyrde.

– Det omvendte ligger i det at man tar utgangspunkt i at dette har skjedd. Og at den som blir anklaget selv må bevise at det ikke har skjedd. Så blir det til syvende og sist opp til de som skal ta stilling til dette å avgjøre hva som mest sannsynlig faktisk har skjedd, sier likestillingsombud Hanne Bjurstrøm.

Likestillingslovens bestemmelser må ikke forveksles med straffeloven. Å ha utsatt noen for seksuell trakassering er ikke nødvendigvis straffbart. Men er det alvorlig nok, rammes det både av likestillingsloven og straffeloven.

 

https://www.nrk.no/norge/derfor-er-det-opp-til-giske-a-bevise-sin-uskyld-1.13849305

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, krenkende innhold og svar til dette.

Måne, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Fett nok

Saken om Ørjan Burøe bærer preg av akkurat det samme som flere saker som likner. "Alle" har visst at noe foregikk, men ingen tar ansvar og får røsket opp i det. Og når først noen tar ansvar og står frem og forteller hvor ille det har vært blir man mistenkeliggjort og rakket ned på.


Har dere sett Athlete A på Netflix, om legen tilknyttet det amerikanske turnforbundet som forgrep seg på hundrevis av jenter, inkludert jenter under 13 år? Og hvordan han klarte å fortsette med dette i en tjueårsperiode uten å bli tatt, selv etter at ofre sto frem og varslet i de riktige kanalene?

Da kan man spørre seg, hvordan kan det ha seg sånn at for eksempel en lege kan seksuelt misbruke hundrevis av pasienter?

Jo, fordi hundrevis av jenter og damer sa det samme til seg selv. Det er nok bare meg, jeg overreagerer nok., han er nok egentlig snill og jeg må ikke ødelegge livet hans.

Og det er ikke som om de ikke hadde grunn til å tenke det. Turnforbundet fikk varslene og la dem i en skuff i over et år. Da det kom i pressen fulgte de opp anklagene blant annet med å oppsøke eksene til varslere for å forsøke å få tak i negativ informasjon om dem. Kanskje de ville det litt, egentlig, eller var upålitelige og utsvevende? For hva slags sexliv hadde de egentlig?

Kvinner vet dette veldig godt. Står du frem, og i aller verste fall står du frem alene, så venter et helt apparat på deg, klar for å rakke ned på, mistenkeliggjøre og begå karakterdrap på alle kvinner som står frem og gir beskjed om seksuell trakassering, og for å beskytte mennene som driver med det. Så blir det ikke dårlig stemning.

Og slik skapes serieovergripere.

På 6.6.2020 den 21.36, Vipser skrev:

For å sammenligne med Weinstein-saken da. Kvinnene gikk ikke til politiet fordi de var redde for å ikke bli trodd, men også redde for å ødelegge karrieren sin. At de står frem årevis etterpå, fordi andre gjør det, betyr ikke at de lyver om det de har opplevd, men at de endelig føler seg trodd. Av pressen, ikke av politiet. De vil ha saken frem i lyset. Fyren ble også dømt i retten til slutt. 

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-41594672

At en fyr dytter seg inn på toalettet med deg, og begynner å runke foran deg, og tvinger deg til å ta på penis.. Hvordan kan man bevise det, tror du? Eller at en fyr på julebord plutselig tar oppi trusa di, og ingen ser det. 

Det er mange personer som elsker å si at kvinner som blir uønsket tatt på, eeegentlig vil det selv fordi de har korte kjoler, eller at de er så stygge at de bør være takknemlige for oppmerksomheten. Som benytter enhver sjanse til å snakke kvinnene ned. Disse personene er rasshøl. Jeg er ikke det minste forundret over at kvinner ikke tør stå frem, og applauderer de som har gjort det. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok
44 minutter siden, Lin11 skrev:

Så fordi ØB ble nevnt i det bra innlegget fra @Fett nok, så er denne tråden i gang igjen. 

Nei det klarte han egentlig helt fint selv ved å dra opp en ny trekk-opp-runde med stakkars meg i begynnelse av juni. Bare og se litt bakover i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok

Det følger egentlig et ekstremt forutsigbart mønster. Det blusser opp med ujevne mellomrom, i 95% av tilfellene utløst av dem selv. Og så går det over. Diskusjonen går over, vi går tilbake til vennene, jobbene, barna og hobbyene våre og tenker ikke så mye på ØB.

Av en eller annen grunn tror da både Ørjan og Marna at dette betyr at ting er glemt, så da blir de kjekke i pelsen og skal gjerne «ta» folk som kritiserer dem, enten ved å true enkeltpersoner eller henge ut varslere.

men altså, for ordens skyld, vi har fortsatt ikke glemt at Ørjan Burøe sextrakasserte omgivelsene sine over flere tiår, og at dette til slutt ble så grovt at det både kostet ham jobben, at mange kolleger nektet å reise og stå på scenen med han og gjorde at han ble utestengt på flere steder. Vi er bare opptatt med andre ting. Men vi husker det enda :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...