Gå til innhold

Ørjan Burøe


venus*

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Lin11 skrev:

Er du og dine «hvorfor har ikke ofrene anmeldt dette?» klar over at politet henlegger slike saker i 99 prosent av tilfellene? Og at til og med i saker hvor det er barn involvert sedelighetssaker så blir grove saker henlagt? Hva er da vitsen med å anmelde? Hva er da poenget med å stå i en slik sak, når utfallet er henleggelse? Det er systemet som er problemet ikke at ofrene ikke har anmeldt. 

Hvordan skal rettssystemet endres hvis ingen anmelder da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lin11
7 minutter siden, Rotlefia skrev:

Hvordan skal rettssystemet endres hvis ingen anmelder da?

Tror du seriøst at systemet endres fordi folk anmelder mer? Når saker hvor vitnemålet til ofrene oppfattes som at de ikke har betydning? Systemet har ikke ressurser til å følge opp, det har ingenting med at folk ikke anmelder. Man mangler et system i Norge hvor ofrene ikke må sannsynliggjøre 110 prosent at noe har skjedd , også i saker hvor barn er invovlert. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjokka skrev:

Da vil jeg påstå at ingen oppegående mennesker sitter og ripper opp i en gammel sak som en selv ikke har vært innblandet i. Ingen oppegående mennesker driver heller ikke med mobbing og trakkasering, slik som det blir gjort av "her skal vi psyke ned ØB" gruppen her inne.

Hva vet du om hvem som har og ikke har vært "innblandet i saken", som du sier? Eller antar du at ingen som kommenterer i denne tråden er offer for Burøes drittsekk oppførsel og trakassering? 

Da kan jeg opplyse deg om at det er flere her som har mottatt uønskede dickpicks og slibrige meldinger fra personen du så ivrig forsvarer og har omsorg for.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lin11 skrev:

Tror du seriøst at systemet endres fordi folk anmelder mer? Når saker hvor vitnemålet til ofrene oppfattes som at de ikke har betydning? Systemet har ikke ressurser til å følge opp, det har ingenting med at folk ikke anmelder. Man mangler et system i Norge hvor ofrene ikke må sannsynliggjøre 110 prosent at noe har skjedd , også i saker hvor barn er invovlert. 

Er det mulig å få til et slikt system hvis de som blir utsatt for overgrep ikke anmelder? Det er jo store mørketall i antall anmeldelser, mye grunnet belastningen dette medfører. Jeg har forståelse for det, men på den andre siden må det bli satt fokus på problemet for å skape endring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
38 minutter siden, Rotlefia skrev:

Er det mulig å få til et slikt system hvis de som blir utsatt for overgrep ikke anmelder? Det er jo store mørketall i antall anmeldelser, mye grunnet belastningen dette medfører. Jeg har forståelse for det, men på den andre siden må det bli satt fokus på problemet for å skape endring.

Ja? At de som anmelder skal taes på alvor og ikke stigmatiseres? At det skal settes inn ressurser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokka
1 time siden, Lin11 skrev:

Spekulerer du i at MH har sine svin på skogen? Som ØB mener du?

Det er ikke det jeg sier. Les det en gang til, for jeg spekulerer ikke. Jeg skriver at MH sikkert har gjort sine feil, han som oss alle andre. Men han er bare opptatt av å påpeke alle andre for sine feil. Og det gjør han så og si daglig på sin instakonto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lin11
22 minutter siden, Sjokka skrev:

Det er ikke det jeg sier. Les det en gang til, for jeg spekulerer ikke. Jeg skriver at MH sikkert har gjort sine feil, han som oss alle andre. Men han er bare opptatt av å påpeke alle andre for sine feil. Og det gjør han så og si daglig på sin instakonto.

Så du sammenligner  å utøve uønsket seksuell oppmerksomhet, med feil som alle andre kan gjøre? Det tviler jeg på. Det er såpass grovt at det kan virkelig ikke sidestilles med hva MH legger ut på sin IG konto. Noen av de kommentarene fra team Ørjan derimot, det er grove saker. Jeg rystet over hva folk kan få seg til å utrykke på sosiale medier om denne saken og ofrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lin11 skrev:

Så du sammenligner  å utøve uønsket seksuell oppmerksomhet, med feil som alle andre kan gjøre? Det tviler jeg på. Det er såpass grovt at det kan virkelig ikke sidestilles med hva MH legger ut på sin IG konto. Noen av de kommentarene fra team Ørjan derimot, det er grove saker. Jeg rystet over hva folk kan få seg til å utrykke på sosiale medier om denne saken og ofrene.

Hva er det som har vært så grovt, mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Akkurat nå, Baresierdet skrev:

Hva er det som har vært så grovt, mener du? 

Takk for at du spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lin11 skrev:

Takk for at du spør.

Jo bare hyggelig. Hadde vært hyggelig med et svar også. 

Jeg vet at i forrige runde med diskusjoner at ting gikk litt langt flere ganger, både fra "teamørjan" og det andre teamlaget. Men denne runden her, kan jeg ikke se hva som er grovt. Det er forskjellige meninger og oppfatninger. Men det er vel bra for en diskusjon å få frem alles meninger og synspunkter, uten å behøve å rakke ned eller snakke nedlatende til andre for at man ikke har samme mening som en selv. 

 

Endret av Baresierdet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying

Dere her i tråden som påberoper dere å være offer for Ørjan Burøes grusomme,planlagte, årevis lange terror-regime av en seksuell trakassering og fæle overgrep: Hører dere selv hvor lite troverdig det høres ut? Når dere sitter her å skriver hets/sjikane som virkelig ER beviselig det, mot deres desperate forsøk på å påstå dere har bevis når ikke en eneste(!) en av dere har et eneste såkalt «uønskede» DP å vise frem?  
Sammen de grusomt trakasserende meldingene.

Og metoo? 
Har Ørjan misbrukt en maktstilling til seksuell trakassering? Har han hatt noen overordnet stilling over noen som har påstått noe? Tull! 

Det er så krampeaktig og det er så ødeleggende for virkelige offer for grusomme ting å sitte her å si at livet deres er ødelagt pga Ørjan og en eller annen påstått uønsket oppmerksomhet i form av en DP. Så kan andre offer som har blitt kneblet fast og voldtatt sitte her å lese deres «grusomme skjebne» mens de har anmeldt, fått folk dømt og kanskje har større traumer enn dere kan forestille dere. Men likevel; Ørjan fortjener denne livslange mobben fordi _dere_ påstår anonymt uten bevis og uten en eneste anmeldelse at han har ødelagt livet deres. 
Jada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Justsaying skrev:

Dere her i tråden som påberoper dere å være offer for Ørjan Burøes grusomme,planlagte, årevis lange terror-regime av en seksuell trakassering og fæle overgrep: Hører dere selv hvor lite troverdig det høres ut? Når dere sitter her å skriver hets/sjikane som virkelig ER beviselig det, mot deres desperate forsøk på å påstå dere har bevis når ikke en eneste(!) en av dere har et eneste såkalt «uønskede» DP å vise frem?  
Sammen de grusomt trakasserende meldingene.

Og metoo? 
Har Ørjan misbrukt en maktstilling til seksuell trakassering? Har han hatt noen overordnet stilling over noen som har påstått noe? Tull! 

Det er så krampeaktig og det er så ødeleggende for virkelige offer for grusomme ting å sitte her å si at livet deres er ødelagt pga Ørjan og en eller annen påstått uønsket oppmerksomhet i form av en DP. Så kan andre offer som har blitt kneblet fast og voldtatt sitte her å lese deres «grusomme skjebne» mens de har anmeldt, fått folk dømt og kanskje har større traumer enn dere kan forestille dere. Men likevel; Ørjan fortjener denne livslange mobben fordi _dere_ påstår anonymt uten bevis og uten en eneste anmeldelse at han har ødelagt livet deres. 
Jada.

🏆👌🏼 Du sa det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest commeilfaut
2 timer siden, minimymlen skrev:

Nå klarte vel herr Burøe å hause opp denne saken til nye nivåer på egenhånd etter en sleivete kommentar fra Ramm. 

Det er jo dette som er hele saken.

Han gjør hele tiden valg som får ballen til å fortsette å rulle.

Ville ØB fått dette til å stoppe så er det i hans makt. Legge seg flat. Lage et show på det, hvor han driter ut seg selv og sin egen fortid. Beklage offentlig til de det gjelder. La noen inntekter, som i denne saken, gå til ofre for seksuell trakassering. engasjere seg i saken, vise oppriktig anger.

Men han gjør ikke det. Han kom med en tåpelig unnskyldning, på forum som dette forsvares han med victimblaming, påstander om løgn og man legger skylda på andre (T&T) , dette har han selv også gjort i SoMe, og når MR og MH gjør en vits på denne fortiden kommer han med en syltynn forklaring som fremstår som loddrett, patetisk løgn for å redde sitt eget skinn. 

Det er lett å se at han hverken angrer, beklager, eller mener at han EGENTLIG har gjort noe galt. Og så lenge han kjører på vil slikt som dette poppe opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett meg om jeg tar feil, men opprettet ikke du @Sjokkaet par, tre tråder om en annen, navngitt offentlig person og holdt dem gående, nærmest alene, over lengre tid med referater og særdeles negativ omtale av det meste som foregikk i kanalene til vedkommende, hans personlige relasjoner og generell fordømmelse av hans adferd? Hvorfor er ikke det mobbing og trakassering? 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, FruJohansen skrev:

Rett meg om jeg tar feil, men opprettet ikke du @Sjokkaet par, tre tråder om en annen, navngitt offentlig person og holdt dem gående, nærmest alene, over lengre tid med referater og særdeles negativ omtale av det meste som foregikk i kanalene til vedkommende, hans personlige relasjoner og generell fordømmelse av hans adferd? Hvorfor er ikke det mobbing og trakassering? 

Har tenkt det samme. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, Justsaying skrev:

Dere her i tråden som påberoper dere å være offer for Ørjan Burøes grusomme,planlagte, årevis lange terror-regime av en seksuell trakassering og fæle overgrep: Hører dere selv hvor lite troverdig det høres ut? Når dere sitter her å skriver hets/sjikane som virkelig ER beviselig det, mot deres desperate forsøk på å påstå dere har bevis når ikke en eneste(!) en av dere har et eneste såkalt «uønskede» DP å vise frem?  
Sammen de grusomt trakasserende meldingene.

Og metoo? 
Har Ørjan misbrukt en maktstilling til seksuell trakassering? Har han hatt noen overordnet stilling over noen som har påstått noe? Tull! 

 

Det er jo akkurat det han har gjort?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
10 minutter siden, heavyheart skrev:

Det er jo akkurat det han har gjort?

Hvem?

presisering: Hvem har han misbrukt sin stilling mot?

Endret av Justsaying
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juoigi

På samme måte som det oppleves for «noen» at dette blir gjentatt i det uendelige, så er det nok like frustrerende for «denne siden» å se de samme folka som angriper varslere, later som det kun handler om dickpics, påstår de aldri har sett «bevis», klager om mangel på anmeldelser (enda han er anmeldt, og dette er diskutert fem tusen ganger før), påstår han blir «mobbet», og at familien hans med barn og kone med kreft blir dratt frem som et skjold som skal brukes for at han ikke skal måtte stå i sin egen dritt.

Det er vel ganske åpenbart nå at de som kommer hoppende inn på minuttet så fort Burøe blir bustet i enda en idiotisk oppførsel (løgner som er lette å faktasjekke, eller trusler mot folk på Twitter som skjedde for ikke så lenge siden F.eks) for å fortsette den evige victimblamingen, ikke kommer til å gi seg. Så bare la de holde på, la de flytte fokus, la de mase om beviser og la de hetse folk så mye de vil. Vi har vært gjennom det. De har fått svar på spørsmålene sine. Det er over 130 sider man kan lese med folk sine opplevelser her inne på KG, de vet hvor de kan lete etter svar på spørsmål som de tydeligvis glemmer hver gang de er her inne.

Når det kommer til «troverdigheten» til folk som ble nevnt her nå så tror jeg de fleste stoler mer på alle de fra forskjellige deler av Norge - uavhengig av hverandre -  som har fortalt om sine opplevelser, enn brukerkompiser som selv innrømte at de fikk betalt av Burøe for å sitte her og «trolle», og at de får tilsendt hva de skal si.

Det blir såpass pinlig for meg at det er vanskelig å ta stilling til, i tillegg til at det bare viser at de fleste har rett når de sier at de føler denne mannen ikke akkurat skjønner alvoret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lisa Tønne er blant de kvinnelige komikerne som har opplevd å bli seksuelt trakassert av mannen. Det skjedde på Lille Smuget i Oslo, og på daværende tidspunkt var Tønne helt fersk, mens han var etablert i komikermiljøet.

– Jeg skulle gå fra do, men så kom han inn og låser døren bak seg. Han presset meg opp etter veggen, i et ganske fast grep, så tar han hånda mi og fører den ned mot penisen sin. Jeg ber han om å slutte, etter hvert blir jeg ganske bestemt, og da sier han «ja, men kan du ikke bare se på den da?».

Tønne forteller at hun fortsatt blir sint når hun tenker på det, og at hun angrer på at hun ikke varslet tydeligere.

– Det maktmisbruket er bedritent! Jeg var ny i bransjen og tilhørte ikke noe sted, så jeg ville ikke være et problem. Der og da var det vanskelig for meg å se at det ikke var jeg som var problemet."

https://nattogdag.no/2017/12/kjent-komiker-anklages-overgrep-seksuell-trakassering/

Dagen etter publiserte Marna innlegget "Når misbrukte blir maktmisbrukere" på egen blogg der hun hevder å vite bedre hva som  hendte med Lisa Tønne den gangen samt at en vond akilles var årsaken til at Ørjan måtte tafse på Sigrid på julebordet. 

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...