Gå til innhold

Ørjan Burøe


venus*

Anbefalte innlegg

1 time siden, Infinity skrev:

Nå forstår jeg ikke. Hva er det du ikke har påstått ?  
 

At Ørjan Burøe er en hedersmann. 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Sjokka skrev:

La de feie for sin egen dør, så feier Burøe for sin egen. Nå var det kun snakk om dickpicks fra min side. Det har ØB fått kjent på kroppen i massevis og nå er det MH og MR som strør salt i såret. Familien Burøe har barn for guds skyld. La dem være !! 

Det er ingen andre en Burøe selv som strør salt i såret, med god hjelp fra fruen til tider.

Burøe har trakassert kvinner i en årrekke uten å ta ansvar for det. Tror du ikke de har "fått kjent det på kroppen massevis"? Spør den, da unge ferske komikeren, om hun har glemt at Burøe presset henne opp mot en vegg og stakk hånden i buksen hennes. Jeg kan dra frem eksempel på eksempel. Ingen av disse kvinnene tenker, "stakkars Burøe dette har han fått kjenne på kroppen så lenge at nå glemmer vi det".

Ja, Burøe har barn. Men de burde han vel tenke på selv når han eksponerer dem for alt det er verdt i sosiale medier? Men det er klart, det kan hjelpe på mot et frynsete rykte å fremstå som super pappa. Den tolerante super pappaen som danser med sin lille sønn i Frost kjole, mens han sørger for å få det hele filmet og lagt ut på YouTube. Slik at han i neste øyeblikk kan skryte av klikk og innslag på diverse kanaler og programmer.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Oida skrev:

 

Burøe har trakassert kvinner i en årrekke uten å ta ansvar for det. Tror du ikke de har "fått kjent det på kroppen massevis"? Spør den, da unge ferske komikeren, om hun har glemt at Burøe presset henne opp mot en vegg og stakk hånden i buksen hennes. Jeg kan dra frem eksempel på eksempel. Ingen av disse kvinnene tenker, "stakkars Burøe dette har han fått kjenne på kroppen så lenge at nå glemmer vi det".

 

Men hvorfor har ingen av disse kvinnene anmeldt han for dette da...? Jeg er sterkt i mot seksuell trakassering, MEN er merkelig at han aldri er blitt anmeldt hvis det er så alvorlig som enkelte av dere skisserer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Rotlefia skrev:

Men hvorfor har ingen av disse kvinnene anmeldt han for dette da...? Jeg er sterkt i mot seksuell trakassering, MEN er merkelig at han aldri er blitt anmeldt hvis det er så alvorlig som enkelte av dere skisserer.

Det er vel de færreste som ikke er i mot seksuell trakassering? 

Les deg opp på MeToo, så vil du forstå mekanismene som ligger bak. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juoigi

Eller les hele tråden, og den over 100 sider lange tråden som ligger i arkivet hos KG. Så får man svar på det man lurer på. Som er greit å gjøre før man kommer med påstander eller relativt dumme spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, juoigi skrev:

Eller les hele tråden, og den over 100 sider lange tråden som ligger i arkivet hos KG. Så får man svar på det man lurer på. Som er greit å gjøre før man kommer med påstander eller relativt dumme spørsmål. 

Dumme spørsmål? Det er vel ingen spørsmål som er dumme. Ingen grunn til å være nedlatende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjokka
12 minutter siden, juoigi skrev:

Eller les hele tråden, og den over 100 sider lange tråden som ligger i arkivet hos KG. Så får man svar på det man lurer på. Som er greit å gjøre før man kommer med påstander eller relativt dumme 

Hvis et barn hadde spurt deg om noe, hadde du svart det var et dumt spørsmål da ?? Det kan være skadelig å si sånn, så håper ikke du svarer slik til de du har rundt deg. Og - lærte ikke du på skolen at ingen spørsmål er dumme ? Det er ved spørsmål vi lærer. En voksen person burde vite bedre enn at sånn snakker man ikke til andre folk.... Men antar du er her for å spre oppkast og galle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokka
1 time siden, Rotlefia skrev:

Men hvorfor har ingen av disse kvinnene anmeldt han for dette da...? Jeg er sterkt i mot seksuell trakassering, MEN er merkelig at han aldri er blitt anmeldt hvis det er så alvorlig som enkelte av dere skisserer.

👏👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokka
4 timer siden, Oida skrev:

Det er ingen andre en Burøe selv som strør salt i såret, med god hjelp fra fruen til tider.

Burøe har trakassert kvinner i en årrekke uten å ta ansvar for det. Tror du ikke de har "fått kjent det på kroppen massevis"? Spør den, da unge ferske komikeren, om hun har glemt at Burøe presset henne opp mot en vegg og stakk hånden i buksen hennes. Jeg kan dra frem eksempel på eksempel. Ingen av disse kvinnene tenker, "stakkars Burøe dette har han fått kjenne på kroppen så lenge at nå glemmer vi det".

Ja, Burøe har barn. Men de burde han vel tenke på selv når han eksponerer dem for alt det er verdt i sosiale medier? Men det er klart, det kan hjelpe på mot et frynsete rykte å fremstå som super pappa. Den tolerante super pappaen som danser med sin lille sønn i Frost kjole, mens han sørger for å få det hele filmet og lagt ut på YouTube. Slik at han i neste øyeblikk kan skryte av klikk og innslag på diverse kanaler og programmer.

Jeg er så lei av å lese om gammelt nytt. Det er repeat på repeat. Samme historien som blir dratt opp igjen, og det av voksne mennesker. 

Si et menneske har gjort noe fryktelig og alvorlig galt. Vedkommende blir da anmeldt og saken ender i retten. Har det skjedd med Burøe? Neida, alle disse komiker kollegaene hans sørget for å lage podcast og gjorde alt for å psyke ned ØB. Han har definitivt fått sin straff. Og nå var det MH og MR som drog opp gammelt dritt, og de fleste her på kvinneguiden fortsetter å strø salt i såret.

Marna står trygt ved Burøes side enda. Kanskje det betyr at Burøe har mange gode egenskaper, og mye og tilføre henne og barna. Marna er ikke ei dame som bare jatter med, hun har bein i nesa. Burøe har garantert fått gjennomgå av sin kone og. Men, hun lar fortid være fortid, og lar ektemannen få en sjanse til.

Jeg liker ikke det Burøe har gjort, men la nå mannen få være i fred nå. Det holdt når Mads Hansen begynte å henge ut Burøe for løgner.  Mads Hansen viser hvilken mann han er. Og skulle jeg velge blant disse to mennene, så hadde jeg valgt Burøe, for Mads Hansen gjør meg kvalm !!

Igjen. Fei for deres egen dør. Jeg er sikker på dere har gjort store feil i livet, akkurat som meg, og den andre mannen i gata. La de som har blitt seksuelt trakkasert av Burøe ta å ordne opp i det selv. Hadde det vært så alvorlig, hvorfor har de ikke gått til sak mot ØB og anmeldt han? Tusse og Tønne lagde heller en patetisk podcast og gjorde det på den mest avskyelige måten. Og en ting til.... Hadde jeg vært Burøe, hadde jeg gått til sak mot Tusse og Tønne, og ordnet opp i det på en voksen og skikkelig måte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, minimymlen skrev:

Det er vel de færreste som ikke er i mot seksuell trakassering? 

Les deg opp på MeToo, så vil du forstå mekanismene som ligger bak. 

 

40 minutter siden, juoigi skrev:

Eller les hele tråden, og den over 100 sider lange tråden som ligger i arkivet hos KG. Så får man svar på det man lurer på. Som er greit å gjøre før man kommer med påstander eller relativt dumme spørsmål. 

Jeg vet veldig godt hva MeToo er.

Juoigi, hvilke dumme spørsmål er det du refererer til? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sjokka skrev:

Jeg er så lei av å lese om gammelt nytt. Det er repeat på repeat. Samme historien som blir dratt opp igjen, og det av voksne mennesker. 

Si et menneske har gjort noe fryktelig og alvorlig galt. Vedkommende blir da anmeldt og saken ender i retten. Har det skjedd med Burøe? Neida, alle disse komiker kollegaene hans sørget for å lage podcast og gjorde alt for å psyke ned ØB. Han har definitivt fått sin straff. Og nå var det MH og MR som drog opp gammelt dritt, og de fleste her på kvinneguiden fortsetter å strø salt i såret.

Marna står trygt ved Burøes side enda. Kanskje det betyr at Burøe har mange gode egenskaper, og mye og tilføre henne og barna. Marna er ikke ei dame som bare jatter med, hun har bein i nesa. Burøe har garantert fått gjennomgå av sin kone og. Men, hun lar fortid være fortid, og lar ektemannen få en sjanse til.

Jeg liker ikke det Burøe har gjort, men la nå mannen få være i fred nå. Det holdt når Mads Hansen begynte å henge ut Burøe for løgner.  Mads Hansen viser hvilken mann han er. Og skulle jeg velge blant disse to mennene, så hadde jeg valgt Burøe, for Mads Hansen gjør meg kvalm !!

Igjen. Fei for deres egen dør. Jeg er sikker på dere har gjort store feil i livet, akkurat som meg, og den andre mannen i gata. La de som har blitt seksuelt trakkasert av Burøe ta å ordne opp i det selv. Hadde det vært så alvorlig, hvorfor har de ikke gått til sak mot ØB og anmeldt han? Tusse og Tønne lagde heller en patetisk podcast og gjorde det på den mest avskyelige måten. Og en ting til.... Hadde jeg vært Burøe, hadde jeg gått til sak mot Tusse og Tønne, og ordnet opp i det på en voksen og skikkelig måte. 

 

Det blir veldig spesielt når du mener å ha fasit på når folk skal være ferdig med saken.  Hvis du har fått nok, så er det bare å forlate tråden.

At du ikke forstår hvorfor han ikke er anmeldt, ( jeg vet ikke om han har vært eller ikke) betyr vel bare at du ikke forstår så mye om seksuell trakassering mot kvinner, og hvor vanskelig det er å anmelde noe som det ikke er vitner til.

Her var det vel også vanskelig når det var en komiker som truet med å ødelegge karrierer i miljøet..., men jeg anbefaler deg til å lese deg opp på saken.
Du er også ganske ufin når du skriver her i tråden. Nesten som om du mener at det er opp til deg å styre den..

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Sjokka skrev:

Jeg er så lei av å lese om gammelt nytt. Det er repeat på repeat. Samme historien som blir dratt opp igjen, og det av voksne mennesker. 

Si et menneske har gjort noe fryktelig og alvorlig galt. Vedkommende blir da anmeldt og saken ender i retten. Har det skjedd med Burøe? Neida, alle disse komiker kollegaene hans sørget for å lage podcast og gjorde alt for å psyke ned ØB. Han har definitivt fått sin straff. Og nå var det MH og MR som drog opp gammelt dritt, og de fleste her på kvinneguiden fortsetter å strø salt i såret.

Marna står trygt ved Burøes side enda. Kanskje det betyr at Burøe har mange gode egenskaper, og mye og tilføre henne og barna. Marna er ikke ei dame som bare jatter med, hun har bein i nesa. Burøe har garantert fått gjennomgå av sin kone og. Men, hun lar fortid være fortid, og lar ektemannen få en sjanse til.

Jeg liker ikke det Burøe har gjort, men la nå mannen få være i fred nå. Det holdt når Mads Hansen begynte å henge ut Burøe for løgner.  Mads Hansen viser hvilken mann han er. Og skulle jeg velge blant disse to mennene, så hadde jeg valgt Burøe, for Mads Hansen gjør meg kvalm !!

Igjen. Fei for deres egen dør. Jeg er sikker på dere har gjort store feil i livet, akkurat som meg, og den andre mannen i gata. La de som har blitt seksuelt trakkasert av Burøe ta å ordne opp i det selv. Hadde det vært så alvorlig, hvorfor har de ikke gått til sak mot ØB og anmeldt han? Tusse og Tønne lagde heller en patetisk podcast og gjorde det på den mest avskyelige måten. Og en ting til.... Hadde jeg vært Burøe, hadde jeg gått til sak mot Tusse og Tønne, og ordnet opp i det på en voksen og skikkelig måte. 

 

Jeg er så lei av mennesker som alltid legger skyld på offeret. Som ikke evner å se at selv om tiden går så viskes ikke opplevelsen bort. 

Jeg er så lei av mennesker som alltid argumenterer med "hvorfor har ingen av alle disse kvinnene anmeldt Burøe".Jeg er så lei av mennesker som ikke skjønner at å gå til anmeldelse ofte er en belastning for oferet. En langvarig prosess som oftest ender med en henleggelse. 

Jeg er så inderlig lei av mennesker som ser på Burøe som et offer.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Rotlefia skrev:

 

Jeg vet veldig godt hva MeToo er. 

Dersom du «vet veldig godt hva MeToo er» forstår jeg ikke hvorfor du ikke forstår hvorfor uønskede hendelser ikke har blitt anmeldt. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, minimymlen skrev:

Dersom du «vet veldig godt hva MeToo er» forstår jeg ikke hvorfor du ikke forstår hvorfor uønskede hendelser ikke har blitt anmeldt. 

« Oppfordrer alle til å anmelde

– Vi oppfordrer alle som opplever seksuell trakassering om å anmelde det. Dersom man opplever en seksuell oppmerksomhet fra en kollega som ubehagelig, krenkende eller truende så bør det anmeldes, sier seksjonsleder for voldtektsseksjonen i Kripos Ann Kristin Grosberghaugen i en e-post til Aftenposten.

Kripos skriver på sin Facebook-side at de vil bruke #metoo-kampanjen til å «si noe om hvor grensene går». Særlig på fest krysser flere grensene, ifølge Grosberghaugen.

hentet fra https://www.aftenposten.no/kultur/i/5VJGmO/oekt-paagang-hos-voldtektssenter-etter-metoo

Hvorfor har ikke noen av de uønskede hendelsene blitt anmeldt i Burøe sitt tilfelle tror du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rotlefia skrev:

« Oppfordrer alle til å anmelde

– Vi oppfordrer alle som opplever seksuell trakassering om å anmelde det. Dersom man opplever en seksuell oppmerksomhet fra en kollega som ubehagelig, krenkende eller truende så bør det anmeldes, sier seksjonsleder for voldtektsseksjonen i Kripos Ann Kristin Grosberghaugen i en e-post til Aftenposten.

Kripos skriver på sin Facebook-side at de vil bruke #metoo-kampanjen til å «si noe om hvor grensene går». Særlig på fest krysser flere grensene, ifølge Grosberghaugen.

hentet fra https://www.aftenposten.no/kultur/i/5VJGmO/oekt-paagang-hos-voldtektssenter-etter-metoo

Hvorfor har ikke noen av de uønskede hendelsene blitt anmeldt i Burøe sitt tilfelle tror du?

 

Det er ganske tydelig at du ikke forstår mekanisme bak MeToo. 
Når det gjelder Burøe vet jeg ikke om han har blitt anmeldt eller ikke, men det er ganske mange som har stått frem under fullt navn og fortalt om trusler fra Burøe om ødelagte karrierer dersom de gikk videre med saken. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokka
11 minutter siden, Infinity skrev:

Det blir veldig spesielt når du mener å ha fasit på når folk skal være ferdig med saken.  Hvis du har fått nok, så er det bare å forlate tråden.

At du ikke forstår hvorfor han ikke er anmeldt, ( jeg vet ikke om han har vært eller ikke) betyr vel bare at du ikke forstår så mye om seksuell trakassering mot kvinner, og hvor vanskelig det er å anmelde noe som det ikke er vitner til.

Her var det vel også vanskelig når det var en komiker som truet med å ødelegge karrierer i miljøet..., men jeg anbefaler deg til å lese deg opp på saken.
Du er også ganske ufin når du skriver her i tråden. Nesten som om du mener at det er opp til deg å styre den..

Jeg kommer med mine synspunkter i denne saken, akkurat som deg som mener det er ok å fortsette og trakassere Burøe for det han HAR gjort.  Fasiten ligger vel i rettssystemet, og jeg skal love deg at ingen advokat eller dommer hadde sagt det var ok å fortsette å trakassere Burøe i det evinnelige.

Jeg vet veldig godt hva sex trakkasering er, og dessverre har jeg måttet gå igjennom langt verre ting en sex trakkasering. Så jeg forstår veldig godt.

Å anmelde denne saken burde være enkelt. Hvis det er så mange kvinner så har opplevd å bli sex trakkasert, og fått tilsendt d***picks, så ville det vært vitner nok for rettssystemet, og bildene de har fått tilsendt i massevis.

Lese meg opp på saken trenger jeg ikke, jeg har lest og fått med meg det meste. Ingen grunn til at du skal være nedlatende. Dette er et diskusjonsforum, og hvis du ikke tåler at jeg kommer med min mening, så burde jeg kanskje si at du burde forlate tråden. Det er å være ufin, og noe jeg ikke kunne sagt til deg. Ytringsfrihet kjenner du til ?? Jeg benytter meg av min rett, på samme linje som du gjør i denne tråden. Jeg våger å gå mot strømmen, og står for det. Jeg mener at nå er det nok.  La de som er utsatt for sette ordne opp. Ingen vits å forsøke å psyke ned Burøe år etter år.

Jeg har dessverre måttet oppleve langt verre ting en sex trakkasering. Forferdelig vondt når det stod på, men jeg har kommet meg videre. Vedkommende som gjorde det h*n gjorde mot meg, har fått sin straff, og har og kommet seg videre. Skulle jeg hengt ut vedkommende på nett i mange år etterpå. Kommer damene seg videre, så burde MH være mann nok til å slutte å rippe opp i det.  Mads Hansen er verken politi eller advokat, men har tatt på seg jobben tìl å henge ut og lage morsomheter av noe han ikke har noe med i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi vet ikke hvem / om noen har anmeldt. Det er uansett naivt å tro at politiet gjør noe med dette. Alvorligere saker, som voldtekt, blir jo henlagt over en lav sko. I tillegg er det få som har blitt voldtatt som anmelder, så grensen for å gå til politiet med dick_picks og seksuell trakassering er nok betydelig høyere. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokka
14 timer siden, Snefriid skrev:

Vil ikke akkurat kalle systematisk  seksuell trakassering av unge kvinner i årevis et feilsteg eller to..

Dette har han drevet med samtidig som han har hatt en offentlig profil og kone og små barn hjemme. Syk syk mann.

Skremmende at du kan sitte og kalle ØB for en syk syk mann. Kjenner du han siden du tar deg friheten til å kalle ham det? Det er en alvorlig påstand du kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sjokka skrev:

Skremmende at du kan sitte og kalle ØB for en syk syk mann. Kjenner du han siden du tar deg friheten til å kalle ham det? Det er en alvorlig påstand du kommer med.

Handlingene hans er syke, det er det ingen tvil om. Ergo syk mann. Ingen oppegående mennesker gjør slikt.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sjokka skrev:

Skremmende at du kan sitte og kalle ØB for en syk syk mann. Kjenner du han siden du tar deg friheten til å kalle ham det? Det er en alvorlig påstand du kommer med.

Jammen jøss. Dobbelmoral er bedre enn ingen moral... du kan jo si akkurat det samme om deg selv som kom med mindre fine utsagn om Tusvik og Tønne.  Men du liker ikke dem, så da var det greit ? 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...