Gå til innhold

Insta Heidi...


galmamma

Anbefalte innlegg

Hvor lenge har hun gått til den samme psykiateren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Timeglass skrev (1 time siden):

Hvor lenge har hun gått til den samme psykiateren?

Ifølge henne selv , i MANGE år. Og ifølge henne selv har hun minimal kontakt med familie og venner , for som hun sier hun må tenke på seg selv for ingen andre gjør det….

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Sky skrev (5 timer siden):

Jeg tolket det hele litt annerledes. Jeg oppfattet dit hen at psykiateren har bedt henne la være å gå inn i noen av konfliktene som oppstår i hennes relasjon til andre mennesker. At det noen ganger kan være lurt å la det hele passere istedet for å kaste seg inn i en diskusjon som lett kan føre til krangel. På denne måten kan hun ta vare på seg selv, eller som hun uttrykker det, «tenke mer på seg selv».

Dette synes jeg virket som et klokt råd fra psykiateren jeg da. 

Enig med deg, sånn forsto jeg det også. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseLars1 skrev (2 timer siden):

Ifølge henne selv , i MANGE år. Og ifølge henne selv har hun minimal kontakt med familie og venner , for som hun sier hun må tenke på seg selv for ingen andre gjør det….

Ofte- hvis man er heldig- så får man gå til samme behandler i MANGE år👍 Bildet er nok mer nyansert enn det som blir enkelt skissert her. Hun må nok øve seg hele tiden på å skjerme seg fra stress og triggerpunkter for hennes psyke. 
Det er nok det psykiateren hjelper henne å få til, og det er det som nok er utfordringer for de med hennes diagnoser. 
Som vi ikke vet noe om, og derfor bør huske på å ikke tråkke på psykisk svake folk…

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MammaMums skrev (10 timer siden):

Ofte- hvis man er heldig- så får man gå til samme behandler i MANGE år👍 Bildet er nok mer nyansert enn det som blir enkelt skissert her. Hun må nok øve seg hele tiden på å skjerme seg fra stress og triggerpunkter for hennes psyke. 
Det er nok det psykiateren hjelper henne å få til, og det er det som nok er utfordringer for de med hennes diagnoser. 
Som vi ikke vet noe om, og derfor bør huske på å ikke tråkke på psykisk svake folk…

Neida ! Men hun kan tråkke på alt og alle rundt seg og skylde på psykiatriske diagnoser eller å være psykisk svak ! Nei tusen takk du …..Folkeskikk kan og burde alle mennesker utøve og være litt ydmyk/takknemlig mot de som faktisk står ved din side på tross av oppførsel ! Ikke henge de ut og opplyse om hver gang det har vært en krangel ! Sånn som hun gjør med mann og mor ….. 

  • Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (1 time siden):

Neida ! Men hun kan tråkke på alt og alle rundt seg og skylde på psykiatriske diagnoser eller å være psykisk svak ! Nei tusen takk du …..Folkeskikk kan og burde alle mennesker utøve og være litt ydmyk/takknemlig mot de som faktisk står ved din side på tross av oppførsel ! Ikke henge de ut og opplyse om hver gang det har vært en krangel ! Sånn som hun gjør med mann og mor ….. 

Problemet med enkelte psykiske diagnoser er at man ikke får til det du omtaler som vanlig folkeskikk. Man kan mangle innsikt, se verden kun ut i fra sitt ståsted, overreagere osv… Hun evner det kanskje ikke, rett og slett. Det er selvsagt svært uheldig at hun bretter ut slikt til alle og en hver på sosiale medier. Før sosiale medier ble pårørende i hvert fall skjermet i større grad i slike tilfeller. 
 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minombre skrev (3 timer siden):

Problemet med enkelte psykiske diagnoser er at man ikke får til det du omtaler som vanlig folkeskikk. Man kan mangle innsikt, se verden kun ut i fra sitt ståsted, overreagere osv… Hun evner det kanskje ikke, rett og slett. Det er selvsagt svært uheldig at hun bretter ut slikt til alle og en hver på sosiale medier. Før sosiale medier ble pårørende i hvert fall skjermet i større grad i slike tilfeller. 
 

Jeg tror de fleste med psykiatriske diagnoser klarer fint å oppføre seg på skikkelig måte. Selv om du har sykdommer, klarer du fint å forstå hvordan du skal oppføre deg.

Jeg er litt lei av at folk som ikke kan oppføre seg, skylder på at de er syke.

  • Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (På 1.12.2023 den 8.52):

Kranglet med mor og kranglet med Tom , mor innrømmer feil så datter blir blid og fornøyd . Sa i bilen at det var omtrent skilsmissegrunn det som hadde skjedd mellom henne og Tom , kommer hjem og får gave =alt i orden og Love you så gæli … 

Hun husker jeg fra snap for flere år siden etter jeg så henne på chartertur?! Hun med sminken og de store leppene. 

Hun behandlet typen dårlig. Kontrollerte han. Og snakket på innpust og utpust høyt. Virket veldig ustabil🙄 Har hun ny mann nå eller er han stakkars med henne enda? Han var dansk tror jeg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (27 minutter siden):

Hun husker jeg fra snap for flere år siden etter jeg så henne på chartertur?! Hun med sminken og de store leppene. 

Hun behandlet typen dårlig. Kontrollerte han. Og snakket på innpust og utpust høyt. Virket veldig ustabil🙄 Har hun ny mann nå eller er han stakkars med henne enda? Han var dansk tror jeg. 

Tom er sammen med henne enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (5 minutter siden):

Tom er sammen med henne enda.

Gud bedre. Jaja kanskje hun er blitt bedre. Orker ikke følge. Hun snakket så mye at jeg fikk vondt i ørene. 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 timer siden):

Jeg tror de fleste med psykiatriske diagnoser klarer fint å oppføre seg på skikkelig måte. Selv om du har sykdommer, klarer du fint å forstå hvordan du skal oppføre deg.

Jeg er litt lei av at folk som ikke kan oppføre seg, skylder på at de er syke.

Det kommer jo helt an på hvilke diagnoser de har og hvor påvirket de er av den. Man har bipolare som funker helt fint i hverdagen og du har de som klarer seg svært dårlig. Man har folk med schizofrenidiagnoser som funker bra og andre som blir drapsmenn/kvinner. Enkelte med personlighetsforstyrrelser kan fungere fint i samspill med andre, mens noen havner stadig i konflikter og bråk. Noen med angst har høyt fungerende nivå og andre er bundet til hjemmet pga lammende angst. 
Det er viktig å se nyansene her. 
Jeg tenker at Heidi, som mor, bestemor, datter og kjæreste ikke ønsker å stadig havne i konflikter, miste kontakt med barn og andre familiemedlemmer. (Som hun jo er åpen om) De færreste ønsker vel det. Det ligger mer bak enn en krangel eller to før man ikke ønsker kontakt med nær familie, så jeg tenker at man i dette tilfellet må tenke at det er psykisk sykdom som ligger bak og evnen til å håndtere uenigheter på en «normal» måte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (7 minutter siden):

Det kommer jo helt an på hvilke diagnoser de har og hvor påvirket de er av den. Man har bipolare som funker helt fint i hverdagen og du har de som klarer seg svært dårlig. Man har folk med schizofrenidiagnoser som funker bra og andre som blir drapsmenn/kvinner. Enkelte med personlighetsforstyrrelser kan fungere fint i samspill med andre, mens noen havner stadig i konflikter og bråk. Noen med angst har høyt fungerende nivå og andre er bundet til hjemmet pga lammende angst. 
Det er viktig å se nyansene her. 
Jeg tenker at Heidi, som mor, bestemor, datter og kjæreste ikke ønsker å stadig havne i konflikter, miste kontakt med barn og andre familiemedlemmer. (Som hun jo er åpen om) De færreste ønsker vel det. Det ligger mer bak enn en krangel eller to før man ikke ønsker kontakt med nær familie, så jeg tenker at man i dette tilfellet må tenke at det er psykisk sykdom som ligger bak og evnen til å håndtere uenigheter på en «normal» måte. 

Klarer ikke helt å unnskylde henne for at hun ødelegger alle relasjoner som hun har. Hun må jo vite hvordan hun blir sett på av andre og behandle folk med respekt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (5 timer siden):

Det kommer jo helt an på hvilke diagnoser de har og hvor påvirket de er av den. Man har bipolare som funker helt fint i hverdagen og du har de som klarer seg svært dårlig. Man har folk med schizofrenidiagnoser som funker bra og andre som blir drapsmenn/kvinner. Enkelte med personlighetsforstyrrelser kan fungere fint i samspill med andre, mens noen havner stadig i konflikter og bråk. Noen med angst har høyt fungerende nivå og andre er bundet til hjemmet pga lammende angst. 
Det er viktig å se nyansene her. 
Jeg tenker at Heidi, som mor, bestemor, datter og kjæreste ikke ønsker å stadig havne i konflikter, miste kontakt med barn og andre familiemedlemmer. (Som hun jo er åpen om) De færreste ønsker vel det. Det ligger mer bak enn en krangel eller to før man ikke ønsker kontakt med nær familie, så jeg tenker at man i dette tilfellet må tenke at det er psykisk sykdom som ligger bak og evnen til å håndtere uenigheter på en «normal» måte. 

Godt skrevet og smart tenkt👏👏

Det er jo sånn det er, ting er ikke bare bare for mange. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns hun taklet det med bilen godt jeg, stressa litt når de var igang med å finne feilen likevel- enda hun spurte kun om sikring. 
Hun klarte fint å skryte av både han unge ansatte, servicen og at hun slapp med å betale. 
Jeg synes ikke hun er så hakkandes på ville veier om dagen, som andre her inne ønsker å fremheve.

I tillegg ser jeg  at det er kommet nye på banen som har nyanserte og velformulerte tanker, så det er håp for denne tråden- det er jeg sikker på👏👏👏👏

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MammaMums skrev (1 time siden):

Godt skrevet og smart tenkt👏👏

Det er jo sånn det er, ting er ikke bare bare for mange. 

Jo takk, men syns det er viktig å belyse at det ikke bare er å ta seg sammen når man har psykiske lidelser som fører til konflikter og andre uheldige hendelser. Det er snakk om sykdom, ikke vondt i viljen. Det er krevende både for den det gjelder og folk rundt, derfor ender mange opp med å bryte kontakten for å skjerme seg selv. Det er jo bare trist! 
Mange familier blir splittet og ødelagte pga. ulike sykdommer. Både psykiske og somatiske lidelser kan være vanskelig å håndtere for folk rundt. I en ideell verden hadde det jo bare vært å ta seg sammen, men det går jo ikke alltid. 
Jeg forsvarer ikke Heidi her altså, jeg syns det ofte er mye som blir delt som absolutt ikke burde blitt delt med offentligheten. Jeg har full forståelse for at folk trekker seg unna for å skjerme seg selv. Det er selvsagt trist for H at hun ikke har kontakt med mennesker hun er glad i, men det er ingen andre enn henne selv som kan gjøre noe med det. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 
 

Sol, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

M.H85 skrev (På 5.4.2024 den 14.02):

Gud bedre. Jaja kanskje hun er blitt bedre. Orker ikke følge. Hun snakket så mye at jeg fikk vondt i ørene. 

Det er ikke noen forandring på henne .

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (På 5.4.2024 den 14.02):

Gud bedre. Jaja kanskje hun er blitt bedre. Orker ikke følge. Hun snakket så mye at jeg fikk vondt i ørene. 

Nei, hun er den samme enda. Det er et under at T er sammen med henne enda.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var fresh og fin i bilen med «bare» et bilproblem og skulle deretter til sin gullegull. Etterpå var hun dyster og hadde måttet gå seg en tur i nabolaget og lufte tankene. 
Så nevner hun ut om «vonde ting hun ikke kan snakke om» og man trenger ikke være Einstein for å skjønne sammenhengen. Hun burde fått seg ny psykolog fordi dette er en evig repeat hun aldri klarer å bearbeide. I beste fall varer terapien ut dagen før hun er rett i gamle tankemønstre igjen. Eller hun er såkalt behandlingsresistent og da fatter jeg ikke ressursbruken om dette er en psykolog med offentlig avtale og milelange køer av pasienter. 

  • Liker 3
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 
 

Sol, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...