Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 3


enirt

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes denne serien bare blir dårligere og dårligere. Nå har jeg nesten sluttet å bry meg om hva som kommer til å skje. Likegyldig. Var veldig engasjert i starten. Slukte en episode i uka .

 

Anonymkode: 9423c...166

Jeg håper den avsluttes etter sesong 3. Det blir for langdrygt hvis det blir flere sesonger.

Jeg slukte begge sesongene på en helg og ventet veldig på sesong 3. Jeg er ikke like ivrig lenger nå.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de går gjennom huden, lager et hull ikke sant? De må ha blødd masse og det må gro? Så forferdelig groteskt!

Anonymkode: 0b219...005

Grusomt. Har lest intervjuer med manusforfattere som sier at alt som er beskrevet i serien er hentet fra virkeligheten i en eller annen sammenheng. Mennesker er grusomme. 

Anonymkode: 61563...6d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, EvaLena skrev:

Jeg håper den avsluttes etter sesong 3. Det blir for langdrygt hvis det blir flere sesonger.

Jeg slukte begge sesongene på en helg og ventet veldig på sesong 3. Jeg er ikke like ivrig lenger nå.

 

Håper på ny sesong fordi det må skje noe mer enn hva som skjer i denne. Hadde trodd det ble opprør, revolusjon og grusom hevn fra handmaidsene og det er det vel ikke tid til nå. Klikker av hvordan June er for tiden. Serien er blitt helt annerledes, synes ikke den er like uhyggelig lenger for det blir mindre realistisk når hun oppfører seg så rart.

Anonymkode: 61563...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hadde vært spennende å se mer om planleggingen av Gilead, hvem kom på ideen og hvordan klarte de å få det til. Vi har jo sett endel av Fred og Serena i forkant av Gilead, men hadde vært interessant å se mer av denne perioden. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper på ny sesong fordi det må skje noe mer enn hva som skjer i denne. Hadde trodd det ble opprør, revolusjon og grusom hevn fra handmaidsene og det er det vel ikke tid til nå. Klikker av hvordan June er for tiden. Serien er blitt helt annerledes, synes ikke den er like uhyggelig lenger for det blir mindre realistisk når hun oppfører seg så rart.

Anonymkode: 61563...6d5

Hvor mange episoder er det i denne sesongen?

Jeg er litt irritert på June som kan gjøre nærmest hva hun vil uten straff. Jeg ønsker jo at hun skal få igjen Hannah og reise tilbake til mann og siste datter, men hun ser jo bare crazy ut for tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå sett alt som er komt ut av serien, men det er en ting jeg lurer på som jeg ikke helt har forstått; finnes det «vanlige» familier/par/enslige i Gilead? Altså som ikke er kommandører med kone og handmaid? 

Det eneste jeg kan huske er jo dette paret i sesong to hvor mannen hjalp june å rømme. Det virket som det var ett «nabolag» med vanlige folk der? Men som var strengt kontrollert (gikk i Kirken på rekke og rad til faste tider).

Isåfall, hvor er alle disse folkene? Burde ikke de være mere med, feks på gata, i butikkene, som venner av kommandørfamiliene? Og hvem var disse folka før Gilead?

Anonymkode: f092a...2a6

Både ja og nei.
Det finnes "Econowifes", kvinner som både er Martha, wife og om de kan få barn selv; Handmaid.
De er koner av menn som er fattig eller "low-rank" som f.eks Guardians.
I boka er de beskrevet med klær og forkle som har alle fargene, blå,grønn og rød for å vise at de har alle rollene. I serien er det bare gamle, slitte grå klær.
June sa selv en gang, at om hun og partneren sin ikke dro avgårde så ville de to være være Econopeople. De ville blitt sett på som fattige.
Vi møtte en Econowife i sesong 2? Heather-June gjemte seg hos henne under en seng mens Omar og Heather var i kirka og June fant koranen gjemt under senga. Paret kom aldri tilbake fra Kirka. Senere fortalte Lydia at en av mennene som hang på veggen var Omar og kona Heather ble en Handmaid, sønnen til Heather og Omar ble gitt videre 😕

Faen altså, har så lyst å lese boka x) 
Men, serien følger ikke boka mer :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Chizue skrev:

Både ja og nei.
Det finnes "Econowifes", kvinner som både er Martha, wife og om de kan få barn selv; Handmaid.
De er koner av menn som er fattig eller "low-rank" som f.eks Guardians.
I boka er de beskrevet med klær og forkle som har alle fargene, blå,grønn og rød for å vise at de har alle rollene. I serien er det bare gamle, slitte grå klær.
June sa selv en gang, at om hun og partneren sin ikke dro avgårde så ville de to være være Econopeople. De ville blitt sett på som fattige.
Vi møtte en Econowife i sesong 2? Heather-June gjemte seg hos henne under en seng mens Omar og Heather var i kirka og June fant koranen gjemt under senga. Paret kom aldri tilbake fra Kirka. Senere fortalte Lydia at en av mennene som hang på veggen var Omar og kona Heather ble en Handmaid, sønnen til Heather og Omar ble gitt videre 😕

Faen altså, har så lyst å lese boka x) 
Men, serien følger ikke boka mer :)  

Hvem er Heather-June?

Anonymkode: 0b219...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hyacinth skrev:

Synes det hadde vært spennende å se mer om planleggingen av Gilead, hvem kom på ideen og hvordan klarte de å få det til. Vi har jo sett endel av Fred og Serena i forkant av Gilead, men hadde vært interessant å se mer av denne perioden. 

Ja de kunne gjort mye mer ut av serien enn det de gjør i dag . De kunne gjerne vist samfunnet fra forskjellige vinkler. Ikke bare fra June sin . Forstår at hennes i historie er serie tittelen. Allikevel skulle jeg ønske vi fikk vite mer. Hvordan kom de til makten etc . 

Nå virker alt bare usannsynlig.  Forrige sesong handlet om å rømme, men da hun endelig fikk sjansen gikk hun .

 

Hvis denne sesongen ender med at de sender enten Nichole eller Emily tilbake var hele sesong 2 bortkastet i mine øyne. 

Serieskaperne druknet jo Eden konen til Nick så Serena skulle få en åpenbaring om at dette ikke er ett samfunn for kvinner . Allikevel vil hun ha Nichole tilbake ? Jeg forstår ikke hvorfor hun ikke rømte da hun var i Canada sist og traff Luke. Hun kunne levet ett greit liv i Hawaii kunne helt sikkert fått et eget barn med hjelp av IVF. Serieskaperne har uttalt hun ikke er steril selv om hun ble skutt i mageregionen.

 

Anonymkode: 9423c...166

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja de kunne gjort mye mer ut av serien enn det de gjør i dag . De kunne gjerne vist samfunnet fra forskjellige vinkler. Ikke bare fra June sin . Forstår at hennes i historie er serie tittelen. Allikevel skulle jeg ønske vi fikk vite mer. Hvordan kom de til makten etc . 

Nå virker alt bare usannsynlig.  Forrige sesong handlet om å rømme, men da hun endelig fikk sjansen gikk hun .

 

Hvis denne sesongen ender med at de sender enten Nichole eller Emily tilbake var hele sesong 2 bortkastet i mine øyne. 

Serieskaperne druknet jo Eden konen til Nick så Serena skulle få en åpenbaring om at dette ikke er ett samfunn for kvinner . Allikevel vil hun ha Nichole tilbake ? Jeg forstår ikke hvorfor hun ikke rømte da hun var i Canada sist og traff Luke. Hun kunne levet ett greit liv i Hawaii kunne helt sikkert fått et eget barn med hjelp av IVF. Serieskaperne har uttalt hun ikke er steril selv om hun ble skutt i mageregionen.

 

Anonymkode: 9423c...166

Ja begriper heller ikke at hun dro tilbake til Gilead. Men det og at hun prøver å få tilbake Nicole viser kanskje hvor forstyrret  og fanatisk hun egentlig er. 

Anonymkode: 61563...6d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som serieskaperne aner hvor de vil med serien. Fortellingen mangler retning og driv.

Anonymkode: e1044...5bb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er Heather-June?

Anonymkode: 0b219...005

Skulle være Heather.
June gjemte seg under senga eller noe og fant koranen :)
Endte med at mannen til Heather ble hengt og Heather ble gjort om til Handmaid og tatt fra barnet sitt 😕  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wildfig

Synes forhistorien til aunt Lydia var altfor tam. Var det en avvisning, litt problemer med menn, som gjorde at hun ble til en kvinnehatende psykopat? Hun virket jo rett så koselig og inkluderende. 

Er også enig i at denne sesongen frem til nå har vært kjedelig. Jeg liker at det er litt pusterom i en serie, men dette har vært for langdrygt etter min smak. Men, jeg gleder meg likevel til neste episode og håper virkelig June får en lykkelig slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser ikke aunt lydia som en kvinnehatende psykopat. Hun viser ofte myr omsorg og beskyttelse ovenfor jentene sine. 

Leser henne som en veldig kristen og troende person, som ønsker å følge bibelen slavisk. Alt det vonde hun gjør mot jentene er rettferdiggjort ifølge bibelen 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg skjønner ikke helt hvorfor mange forventer at Lydia skal ha en så dramatisk bakgrunn? Mener dere at alle fanatikerne i serien som rettferdiggjør vold og misbruk bør ha en traumatisk bakgrunn? Det er jo ikke sånn virkeligheten er. Selv normale, snille folk kan overtales til å bli sadistiske drapsmenn under de rette omstendigheter, det er jo bare å se på verdenshistorien. Det er jo det som er skremmende med mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Lydia var en from og kjærlig barneskolelærer, som levde livet alene. Og var hemmelig forelsket i rektoren på skolen sin. Og da han åpenbart var mer ute etter en venn enn kjærlighet, så kom det undertrykte opp til overflaten. Akkurat som hun reagerte i det selskapet der hun slo handmaiden som lå på gulvet (husker ikke hvem det var igjen). Da mistet hun jo helt kontrollen og gikk over grensen.

 

Jeg synes June har en fin utvikling for en som nekter å gi opp. Hun begynner å skape uro innad i rekken med handmaid, og sånn sett utfordrer hun systemet og skaper litt mer kaos og uoversiktlighet. Og vil dermed kunne bevege seg litt friere selv. Jeg lurer på om det vil slutte med at June rømmer med Hannah.. Og kanskje ekteparet Joy også skifter side og rømmer med? Kanskje noe skjer som gjør at Fred ikke lenger vil være en del av Gilead. Med deres hjelp klarer June å redde Hannah og rømme...

 

Anonymkode: 340f3...d4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Likte 1. og 2.sesong veldig godt. Tredje er langdryg og litt kjedelig, men må bare fortsette å se i tilfelle det skulle bli interessant og spennende igjen 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en episode hvor ingenting skjedde. Jeg trodde at nå, NÅ ville det skje noe. Neida, enda en kjedelig episode. 

Noen som vet hvor mange episoder det er?

Anonymkode: 996c8...0aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 3.59, AnonymBruker skrev:

Synes denne serien bare blir dårligere og dårligere. Nå har jeg nesten sluttet å bry meg om hva som kommer til å skje. Likegyldig. Var veldig engasjert i starten. Slukte en episode i uka .

 

Anonymkode: 9423c...166

Samme her. 

June har til og med begynt å irritere meg.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...