Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 3


enirt

Anbefalte innlegg

Jeg ble jo litt våt i øynene av episode 4, når Luke hører på tapet fra June. Det er sjeldent jeg blir. 

Én ting synes jeg er rart. I et samfunn hvor tjenestepikene er null verd, der dem straffes og henges for alt og ingenting, sendes til kolonier osv, så synes jeg det er rart hvor billig June har sluppet unna med alt hun har gjort. Hun skulle jo vært både fri for fingrer/hender, brent og vært hengt minst 6 ganger, likevel får hun styre og påvirke fritt. Hun har jo tross alt prøvd å rømt 2 ganger, oppsøkt sin datter og skapt kvalme, hvor hun har vært et uromoment til alle hun har omgått med. Seriens seriøsitet og troverdighet har fått seg en ripe i lakken pga dette, mener jeg. 

Sålangt har sesong 3 vært en skuffelse sammenlignet med sesong 2. Håper det tar seg opp etterhvert. 😊

Vi alle vet jo hvordan dette ender bare vi tenker oss om. Serena er sentral der, uten at jeg skal si mer om det 😉 Håper bare ikke det er så enkelt som jeg tror det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Juks skrev:

Jeg ble jo litt våt i øynene av episode 4, når Luke hører på tapet fra June. Det er sjeldent jeg blir. 

Én ting synes jeg er rart. I et samfunn hvor tjenestepikene er null verd, der dem straffes og henges for alt og ingenting, sendes til kolonier osv, så synes jeg det er rart hvor billig June har sluppet unna med alt hun har gjort. Hun skulle jo vært både fri for fingrer/hender, brent og vært hengt minst 6 ganger, likevel får hun styre og påvirke fritt. Hun har jo tross alt prøvd å rømt 2 ganger, oppsøkt sin datter og skapt kvalme, hvor hun har vært et uromoment til alle hun har omgått med. Seriens seriøsitet og troverdighet har fått seg en ripe i lakken pga dette, mener jeg. 

Sålangt har sesong 3 vært en skuffelse sammenlignet med sesong 2. Håper det tar seg opp etterhvert. 😊

Vi alle vet jo hvordan dette ender bare vi tenker oss om. Serena er sentral der, uten at jeg skal si mer om det 😉 Håper bare ikke det er så enkelt som jeg tror det er. 

Hva tenker du er veien videre i serien ? Du kan jo legge inn spoiler tag 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vinglass skrev:

Hva tenker du er veien videre i serien ? Du kan jo legge inn spoiler tag 😊👍

Aner ikke hvordan man lager spoilertag. 😅 Men det blir jo bare spekulasjoner uansett, selv om det ligger særdeles til rette for det. Jeg sier bare Serena. 😊👍

Serena har forresten en av de bedre skuespillerprestasjonene jeg har sett. Digger henne! Sykt pen er hun også 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juks skrev:

Jeg ble jo litt våt i øynene av episode 4, når Luke hører på tapet fra June. Det er sjeldent jeg blir. 

Én ting synes jeg er rart. I et samfunn hvor tjenestepikene er null verd, der dem straffes og henges for alt og ingenting, sendes til kolonier osv, så synes jeg det er rart hvor billig June har sluppet unna med alt hun har gjort. Hun skulle jo vært både fri for fingrer/hender, brent og vært hengt minst 6 ganger, likevel får hun styre og påvirke fritt. Hun har jo tross alt prøvd å rømt 2 ganger, oppsøkt sin datter og skapt kvalme, hvor hun har vært et uromoment til alle hun har omgått med. Seriens seriøsitet og troverdighet har fått seg en ripe i lakken pga dette, mener jeg. 

Sålangt har sesong 3 vært en skuffelse sammenlignet med sesong 2. Håper det tar seg opp etterhvert. 😊

Vi alle vet jo hvordan dette ender bare vi tenker oss om. Serena er sentral der, uten at jeg skal si mer om det 😉 Håper bare ikke det er så enkelt som jeg tror det er. 

Ja, jeg hadde ihvertfall forventet at hun skulle havne i koloniene i et års tid eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen sendes til koloniene så håper jeg de bare skrives ut av serien. Jeg syntes de episodene ble for tøffe å se på. Det blir for dystert for meg å se noen pines til døde. 

Anonymkode: f795a...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

June har det som kalles plot armor. Altså er det helt urealistisk å skulle overleve alt hun har gjort, men hun er så viktig for serien at de kan ikke fjerne henne. 

Endret av Milio
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Juks skrev:

Aner ikke hvordan man lager spoilertag. 😅 Men det blir jo bare spekulasjoner uansett, selv om det ligger særdeles til rette for det. Jeg sier bare Serena. 😊👍

Serena har forresten en av de bedre skuespillerprestasjonene jeg har sett. Digger henne! Sykt pen er hun også 😄

Du kan jo bare skrive hva du tror. Det blir spekulasjoner uansett, siden det er ingen som vet hvordan det ender. 

Anonymkode: d4758...ee7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I episode 8 får vi se mer av forhistorien til tante Lydia. Gleder meg!

Anonymkode: 5fe16...a53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I episode 8 får vi se mer av forhistorien til tante Lydia. Gleder meg!

Anonymkode: 5fe16...a53

Så spennende! Ble litt grining når jeg så den nye episoden ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2019 den 18.48, Milio skrev:

June har det som kalles plot armor. Altså er det helt urealistisk å skulle overleve alt hun har gjort, men hun er så viktig for serien at de kan ikke fjerne henne. 

 

Klart hun har! Det er jo henne denne serien handler om! Det er ikke GoT der de hadde flere storylines å drepe folk i...

Jeg liker denne sesongen! Jeg liker faktisk at det går litt sakte, og at det ikke er så voldelig. Fine møter mellom June og fru Lawrence for eksempel. Kanskje hun faktisk hjalp June å sende melding, ved at hun fortalte om kassettene. Men June hardner til nå, samtidig som hun nærmer seg Serena veldig. Kan hun egentlig stole på Serena?

 

Anonymkode: 340f3...d4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var dumt vi ikke så noe til Emily i episode 4 jeg!? Jeg har på følelsen at hun ikke klarer seg, at hun velger å forlate livet. For det virker som om hun sliter noe helt enormt. Det er forståelig. 

Jeg nekter også å tro at Canada utleverer ungen til Waterford paret. Det kan da umulig skje? 

På 20.6.2019 den 21.01, Milio skrev:

Jeg har tre teorier:

1. Fred og Serena får ikke gjennom propagandaen sin, men tilbyr Luke en byttehandel som siste forsøk. Hannah mot Nichole. Luke sier ja.

 

Teori 1 trenger jo ikke utelukkes akkurat... Det hørtes nesten ut som noe som kunne skje! 

Anonymkode: 0750c...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2019 den 17.21, Juks skrev:

Jeg ble jo litt våt i øynene av episode 4, når Luke hører på tapet fra June. Det er sjeldent jeg blir. 

Én ting synes jeg er rart. I et samfunn hvor tjenestepikene er null verd, der dem straffes og henges for alt og ingenting, sendes til kolonier osv, så synes jeg det er rart hvor billig June har sluppet unna med alt hun har gjort. Hun skulle jo vært både fri for fingrer/hender, brent og vært hengt minst 6 ganger, likevel får hun styre og påvirke fritt. Hun har jo tross alt prøvd å rømt 2 ganger, oppsøkt sin datter og skapt kvalme, hvor hun har vært et uromoment til alle hun har omgått med. Seriens seriøsitet og troverdighet har fått seg en ripe i lakken pga dette, mener jeg. 

Sålangt har sesong 3 vært en skuffelse sammenlignet med sesong 2. Håper det tar seg opp etterhvert. 😊

Vi alle vet jo hvordan dette ender bare vi tenker oss om. Serena er sentral der, uten at jeg skal si mer om det 😉 Håper bare ikke det er så enkelt som jeg tror det er. 

 

På 21.6.2019 den 18.48, Milio skrev:

June har det som kalles plot armor. Altså er det helt urealistisk å skulle overleve alt hun har gjort, men hun er så viktig for serien at de kan ikke fjerne henne. 

Hun kunne fint ha mistet en finger eller tre uten at det hadde gjort noe ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

 

Hun kunne fint ha mistet en finger eller tre uten at det hadde gjort noe ;)

Nettopp. Og fått seg et opphold i koloniene hadde heller ikke gjort noe. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke hva Serena planlegger, var helt sikker på at hun kom til å hoppe av til Canada og forsøke å få en relasjon til Nichole der. Er hun virkelig fortsatt lojal til Fred og Gilead? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hyacinth skrev:

Jeg forstår ikke hva Serena planlegger, var helt sikker på at hun kom til å hoppe av til Canada og forsøke å få en relasjon til Nichole der. Er hun virkelig fortsatt lojal til Fred og Gilead? 

Hun er nok ikke lojal til Fred og Gilead sånn egentlig, nei. Tipper hun dro tilbake fordi hun ser det som mer sannsynelig at systemet kan rives ned innenfra, hun vil hjelpe June i Gilead. Dessuten hvis hun hadde blitt igjen i Canada hadde Fred klikket, og kanskje straffet/drept June - det kan ikke Serena leve med. 

Anonymkode: 0f0d9...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om Nicholes biologiske opphav kan bli et tema i en eventuell utleveringssak.

Det kan fort bli kinkig. Dersom kanadiske myndigheter krever DNA-test vil det jo komme fram at Fred ikke er far, Serena vet de ikke er mor. Det vil være et godt argument for å la Nichole bli i Canada, men vil sette June i en ekstremt farlig situasjon. Ser for meg det blir vanskelig å sannsynliggjøre at straffen for å ligge med andre enn kommandøren blir noe mindre enn the wall. Så spørst vel om manusforfatterene forfølger et slik spor...

Anonymkode: 83c32...18d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er nok ikke lojal til Fred og Gilead sånn egentlig, nei. Tipper hun dro tilbake fordi hun ser det som mer sannsynelig at systemet kan rives ned innenfra, hun vil hjelpe June i Gilead. Dessuten hvis hun hadde blitt igjen i Canada hadde Fred klikket, og kanskje straffet/drept June - det kan ikke Serena leve med. 

Anonymkode: 0f0d9...b74

Da satser vi på det, håper du har rett. Blir spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes serien har blitt ganske kjedelig. I alle fall blir jeg langt mindre engasjert enn tidligere. Ny episode mottas med et skuldertrekk.

Anonymkode: e1044...5bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2019 den 10.01, AnonymBruker skrev:

Hun er nok ikke lojal til Fred og Gilead sånn egentlig, nei. Tipper hun dro tilbake fordi hun ser det som mer sannsynelig at systemet kan rives ned innenfra, hun vil hjelpe June i Gilead. Dessuten hvis hun hadde blitt igjen i Canada hadde Fred klikket, og kanskje straffet/drept June - det kan ikke Serena leve med. 

Anonymkode: 0f0d9...b74

Tror dere virkelig det? Jeg får inntrykk av Serena er svært uforutsigbar, og at June kan brenne seg kraftig på henne om hun stoler for mye på henne. Samtidig er det mye sant i det dere skriver.. Kanskje Serena har en plan med dette å få Nicole utlevert til Gilead? Faen, jeg er så spent på hva som skjer videre!! Noen som vet hvor mange episoder det blir i denne sesongen? 

Sant skal sies, jeg tror ikke barnet blir utlevert uten DNA test. Og da blir jo det spennende å se hva som skjer... Hmm. 

Anonymkode: 0750c...c09

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har likt denne serien veldig godt (fæl, men bra) - men nå begynner den å irritere meg desverre. Det blir så mye frem og tilbake med Serena. Hvem er hun egentlig? Ond? God? Slem? Dum? Redd? Egoistisk? Følelsesstyrt? Håper denne sesongen er avsluttende og at det de neste episodene bygges opp til et opprør, oppgjør eller kupp av noe slag. 

Hvis det blir en sesong til kommer jeg nok ikke til å se den, det blir for seigt dette her. Noen ganger går det så lang tid før June svarer/sier noe at jeg lurer på om jeg har satt på pause. 

Nick vil nok vise seg å tross alt ha blitt en av "the good guys" - som går løs på Gilead "innenifra" mot slutten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...