Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 3


enirt

Anbefalte innlegg

Gleder meg til å få vite mer om bakgrunnen til Aunt Lydia neste episode.

Anonymkode: ecb76...86a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så S03E07 i går kveld. Hva kan man si egentlig?

Det første ordet jeg finner er "tamt". Og da er jeg snill, fordi dette var kanskje en av den dårligste episoden jeg har sett i denne serien så langt. Jeg elsker plottet og jeg digger skuespillerne. Det er noe virkelig og fjernt på samme tid, selv om det er Sci-Fi. Men nå har dem rotet seg fullstendig bort i historien. Dramaet er forsvunnet, handlingen har dabbet av og serien har stagnert. Dem prøver seg på mellomdramatiske enkeltscener, men det roter serien bort fra sin opprinnelse. At en tilsynelatende ukjent Martha blir hengt påvirker meg ikke nevneverdig. Jeg sliter med å se hva dem skal fram til. Og June. June var en veldig god karakter, men nå er hun ikke en Handmaid's tale lenger. Det er jo simpelthen fordi serien har sluttet å handle om handmaid's tales. June gjør akkurat som hun vil med hvem hun vil uten noen som helst konsekvenser, og det irriterer meg grenseløst. Til og med Aunt Lydia er blitt et følelsemenneske. Dette er jo bare noen eksempler på at handlingen har avviket fra dets opprinnelse. Den absurd strenge disiplinen, det hårreisende regelverket og det oppsiktsvekkende menneskesynet og kvinnesynet. Alt er jo forandret og borte. Og det er jo helt meningsløst at serien skal gå den veien. Jeg hadde godtatt dette i seriens to absolutt siste episoder. Ikke nå, midt i.

Sesong 2 var toppen. Den var helt nydelig å se på. Nå sliter jeg med å motivere meg til fortsettelsen. Jeg er blitt likegyldig til hvordan dette ender. Det er trist. Men jeg gir meg ikke nå, og skal selvfølgelig følge med videre. I håp om at dette tar seg opp. Det må jo nesten det. Men vær så snill å gå tilbake til plottet The Handmais's tale igjen. Fordi det var dette som fungerte.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si hva man vil om sist episode men jeg elsket tangosecenen.  Virkelig vakker filming, og Serena er så utrolig vakker.  Hun minner meg om amerikanske skuespillerinner fra 50-60.  Hun er så elegant, skjør, vakker og sterk.  (samtidig som hun selvsagt er en bitch.:rolleyes:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste episode var skuffende.. Altså det var litt lite som skjedde. 

Anonymkode: 3940d...284

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i at denne sesongen er så dårlig og denne serien er ikke av de actionpregede seriene. Alle sesongene har gått sakte fremover og man sesong 2 beveget seg også ganske sakte fremover. Jeg synes det er interessant med alle de små tingene i denne serien. Ting man må tolke selv. For eksempel hånden på ryggen til Fred. Hva betydde det?

Jeg skulle noen ganger ønske at ting gikk litt fortere fremover, for serien bygger seg opp til at noe skal skje, men samtidig synes jeg det er fint med en serie ikke må gå fort fremover og at man får se og føle hvordan det må være å bo i et slikt samfunn.

Jeg har forresten ventet lenge på at June skal "klikke" eller få et slags utbrudd. Man sett i flere episoder hvordan sinnet har økt på hos henne. Noe hun endelig gjorde i siste episode, men jeg hadde nesten håpet at hun skulle gjøre noe under seremonien. Skjønner at hun ikke kunne gjøre det da.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke forrige episode var så verst jeg. Kanskje fordi jeg hadde lest her hvor negative dere var, så jeg hadde skikkelig lave forventninger.

Lurer på om den lille klikken til June på slutten får konsekvenser. Men hun slipper vel unna med en advarsel igjen, som vanlig. Er enig i det at det er irriterende at hun slipper unna med absolutt alt hun gjør. 

Anonymkode: ea24b...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra traileren til denne sesongen så skal jo det skje litt action. Håper det kommer nå, og ikke alt i siste episode og så må vi vente et år på fortsettelsen. 

Anonymkode: cf7b1...ce1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig i at ting June gjør er det rart at ikke får flere konsekvenser. Noe av det kan jeg forstå siden hun har vært heldig der hun har vært handmaid og folk har beskyttet henne. Det kan virke som aunt Lydia har en "soft spot" for June også.

Jeg synes dette er noe som ofte skjer i både filmer og serier. Hovedpersonen får i stor grad eller større grad enn andre gjøre alt mulig uten at det får konsekvenser, men det hadde vært litt mer interessant om hovedpersonen også fikk noen konsekvenser. De dreper stort sett ikke hovedpersoner, men det er jo et stykke fra det og få en straff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det slik at handmaidene i Gilead slipper å ha "munnkurv"   Og hvordan får jentene med munnkurv i seg mat??

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ut i fra traileren til denne sesongen så skal jo det skje litt action. Håper det kommer nå, og ikke alt i siste episode og så må vi vente et år på fortsettelsen. 

Anonymkode: cf7b1...ce1

 

Det meste av action fra traileren har allerede vært vist. Og en av trailerne heter the start of a revolution eller noe sånt. Jeg tror denne sesongen lader opp til den store revolusjonen som kommer i neste sesong. 

June sier bl.a. "why did they give us uniforms if they didn´t want us to fight"

Spørsmålet er hvilken rolle June og Serena vil ha i denne revolusjonen.....

Anonymkode: 340f3...d4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Det meste av action fra traileren har allerede vært vist. Og en av trailerne heter the start of a revolution eller noe sånt. Jeg tror denne sesongen lader opp til den store revolusjonen som kommer i neste sesong. 

June sier bl.a. "why did they give us uniforms if they didn´t want us to fight"

Spørsmålet er hvilken rolle June og Serena vil ha i denne revolusjonen.....

Anonymkode: 340f3...d4a

Men trodde dette var siste sesong. Kommer det en til? 

Anonymkode: 61563...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SupaWoman skrev:

Hvorfor er det slik at handmaidene i Gilead slipper å ha "munnkurv"   Og hvordan får jentene med munnkurv i seg mat??

June kunne iallefall trengt seg en munnkurv eller to 😅 Blir vel mye suppe på dem, eller så går dem rundt med sonde :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men trodde dette var siste sesong. Kommer det en til? 

Anonymkode: 61563...6d5

 

Det har vel vært litt uklare meldinger ang. det. Og strengt tatt er det jo mange episoder igjen i denne sesongen, så det er mer enn nok tid til å skape en revolusjon eller en hendelse som avslutter hennes fortelling. For det er jo Junes fortelling dette. Kjipt om det slutter med at hun dør, men det er jo en mulig avslutning av hennes fortelling.

Anonymkode: 340f3...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke episode 8 var noe særlig. Synes serien har tapt seg veldig. 

Anonymkode: d4758...ee7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke episode 8 var noe særlig. Synes serien har tapt seg veldig. 

Anonymkode: d4758...ee7

Jeg likte faktisk denne. Sikkert fordi jeg syns lydia er den eneste interessante personen som ee igjen.

Men i slutten idag slo det meg at June og lydia er ganske like..

Anonymkode: 080f0...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes siste episode var fin. Vi fikk vite litt om bakgrunnen til Lydia. 

Og så har June startet krigen sin nå, hun brukte den gravide jenta som skyts mot de som styrer. Slike hendelser som i butikken, tåler ikke Gilead, så det vil skape ringvirkninger...

Ganske utspekulert av June dette, synes jeg. Annerledes enn slik hun har vært tidligere. Hun våger mer og virker generelt sint. 

Men hva med forholdet mellom Lydia og June? Lydia gir henne gang på gang mer rom enn de andre. Kjenner de hverandre egentlig fra før? Eller er det faktum at June har født to friske barn, gjør henne mer verdifull enn de andre jentene? 

 

 

 

Anonymkode: 340f3...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av hovedfokusene i Gilead er å få barn til verden fordi fertiliteten har sunket. De går til gynekolog under fødselen, de har sykehus dog ikke så utviklet som det var men er villig til å være pragmatisk i noen tilfeller når kompetansen trengs. Allikevel kjører du hjemmefødsler uten noen som helst overvåking av barnet mtp hjertelyd etc, ingen tilsynelatende gynekolog tilgjengelig, kuvøse, opplivingsmuligheter...de har tydeligvis kirurger i Gilead som kan kappe fingrene av deg i full narkose og operasjonssal...men ingen sykehus eller gynekologer er tilgjengelig for keisersnitt eller noe som helst. Altså.. det blir for dumt, lite troverdig hvis vi nå skal ta serien litt seriøst.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2019 den 21.46, Juks skrev:

Så S03E07 i går kveld. Hva kan man si egentlig?

Det første ordet jeg finner er "tamt". Og da er jeg snill, fordi dette var kanskje en av den dårligste episoden jeg har sett i denne serien så langt. Jeg elsker plottet og jeg digger skuespillerne. Det er noe virkelig og fjernt på samme tid, selv om det er Sci-Fi. Men nå har dem rotet seg fullstendig bort i historien. Dramaet er forsvunnet, handlingen har dabbet av og serien har stagnert. Dem prøver seg på mellomdramatiske enkeltscener, men det roter serien bort fra sin opprinnelse. At en tilsynelatende ukjent Martha blir hengt påvirker meg ikke nevneverdig. Jeg sliter med å se hva dem skal fram til. Og June. June var en veldig god karakter, men nå er hun ikke en Handmaid's tale lenger. Det er jo simpelthen fordi serien har sluttet å handle om handmaid's tales. June gjør akkurat som hun vil med hvem hun vil uten noen som helst konsekvenser, og det irriterer meg grenseløst. Til og med Aunt Lydia er blitt et følelsemenneske. Dette er jo bare noen eksempler på at handlingen har avviket fra dets opprinnelse. Den absurd strenge disiplinen, det hårreisende regelverket og det oppsiktsvekkende menneskesynet og kvinnesynet. Alt er jo forandret og borte. Og det er jo helt meningsløst at serien skal gå den veien. Jeg hadde godtatt dette i seriens to absolutt siste episoder. Ikke nå, midt i.

Sesong 2 var toppen. Den var helt nydelig å se på. Nå sliter jeg med å motivere meg til fortsettelsen. Jeg er blitt likegyldig til hvordan dette ender. Det er trist. Men jeg gir meg ikke nå, og skal selvfølgelig følge med videre. I håp om at dette tar seg opp. Det må jo nesten det. Men vær så snill å gå tilbake til plottet The Handmais's tale igjen. Fordi det var dette som fungerte.  

 

Karakterene utvikler seg! For meg er det et kriterie for at en serie skal være bra. De seriene som kun fokuserer på handling synes jeg fort blir helt uinteressante. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er skuffende at forklaringen til Lydia var bitterhet og forsmådd kvinne... KAN ikke kvinner ha andre bakgrunnshistorier i serier? 

Anonymkode: 175a8...324

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...