Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker hun levde i sus og dus, det var nye kjoler og festing flere ganger i uka med sine unge venninner. Startet et dyrt kurs med lovnad om at de som deltok skulle bli toppbloggere. Hvem av deltakerne ble det? Ingen.En dag var festen over og hun begynte å legge ut på finn alt hun kunne selge bl.a.  bunaden og mye ellers. Nå kjemper hun for å beholde huset. 

 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut

Ikke for å sitte på noen moralsk høy hest, men jeg synes kanskje man skal la dette ligge nå. Hun er ikke lengre en offentlig person, et par av selskapene har gått overende og ting som hun måtte jobbe med, slite med, eller lykkes med bør holdes til den private sfære.

For de som liker å sjekke hvordan hun har det økonomisk finnes det gode offentlige tjenester å søke opp, dette synes jeg ikke bør legges ut på noen forum.

Så kan man heller ta det opp hvis det skulle dukke opp noe som virkelig har offentlighetens interesse, som de ikke helt oppklarte sakene om hvordan det gikk med de som kjøpte influenser kurset hennes og følte seg snytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

commeilfaut skrev (5 timer siden):

Ikke for å sitte på noen moralsk høy hest, men jeg synes kanskje man skal la dette ligge nå. Hun er ikke lengre en offentlig person, et par av selskapene har gått overende og ting som hun måtte jobbe med, slite med, eller lykkes med bør holdes til den private sfære.

For de som liker å sjekke hvordan hun har det økonomisk finnes det gode offentlige tjenester å søke opp, dette synes jeg ikke bør legges ut på noen forum.

Så kan man heller ta det opp hvis det skulle dukke opp noe som virkelig har offentlighetens interesse, som de ikke helt oppklarte sakene om hvordan det gikk med de som kjøpte influenser kurset hennes og følte seg snytt

Hun har selv søkt offentligheten aktivt, gjennom alle mulige kanaler i alle fall siste 10året, hun klarte til slutt å bli en offentlig person. Brukte denne statusen til å tjene penger til livets opphold, var ikke nevneverdig kjent for en jovial og troverdig fremstilling. Gikk nærmest over lik, la seg ut med stort sett alt og alle. 
Nå skal hun plutselig få være i «fred», når luftslottene løgnene og økonomien krasjer for ente gang? Kreditorer, husmødrer, trygdede osv har tapt store penger på dette mennesket, skal de sitte med skjegget i postkassen, fordi hun ikke lenger er like offentlig? 
Hun tok et aktivt valg, ønsket om å være «kjendis» trumfet alt annet. 
Det er nettopp dette som er baksiden av medaljen, har du først blitt en offentlig person, finnes det ikke en bryter som kan slåes av/på i forhold til hva/når du ønsker oppmerksomhet. Bestemmelsen over hva som er interessant for offentligheten mistet hun sin råderett over fra lenge siden. 

Selvsagt skal hun ikke kunne sensureres. La dette stå som et meget godt argument for alle mennesker som i dag drømmer om «influenser» livet. 
 

Hun var ikke tenåring da hun aktivt tok valget om å bli «kjendis», voksen dame som selv burde veid for og imot valget hun tok. 
Gjør meg ingenting å se hennes nedtur utfolde seg.  

 

Endret av Boang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut

Jeg er langt på vei enig med de som har svart meg og vært uenige her, og jeg mener ikke å unnskylde, beskytte eller synes synd på exbloggeren. Jeg synes bare, rent prinsipielt, at i slike situasjoner, uansett om ex-kjendisen er mann kvinne, kunstner eller politiker, at det må gå en eller annen grense i "grafsing" i personlige forhold etter at kjendisen har blitt ex-kjendis. Mest av alt fordi det alltid finnes mennesker rundt kjendisen, mennesker som ikke trenger denne oppmerksomheten; situasjonen må jo føles forferdelig for dem uansett, og de aller fleste skjønner jo hvordan det har gått i grove trekk; vi trenger ikke alle detaljer..

Men for all del, det var bare et innspill fra sidelinjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

commeilfaut skrev (12 minutter siden):

Jeg er langt på vei enig med de som har svart meg og vært uenige her, og jeg mener ikke å unnskylde, beskytte eller synes synd på exbloggeren. Jeg synes bare, rent prinsipielt, at i slike situasjoner, uansett om ex-kjendisen er mann kvinne, kunstner eller politiker, at det må gå en eller annen grense i "grafsing" i personlige forhold etter at kjendisen har blitt ex-kjendis. Mest av alt fordi det alltid finnes mennesker rundt kjendisen, mennesker som ikke trenger denne oppmerksomheten; situasjonen må jo føles forferdelig for dem uansett, og de aller fleste skjønner jo hvordan det har gått i grove trekk; vi trenger ikke alle detaljer..

Men for all del, det var bare et innspill fra sidelinjen.

Godt mulig du har moralsk rett i det du mener. 
Dessverre fungere ikke verden sånn, de store mediehusene dekker henne enda. Sist ifm konkursene i selskapene hennes. 
I tillegg er det kun offentlige opplysninger som har blitt delt, når hun i tillegg er en offentlig person mener jeg dette er helt innafor. 
Forståelsen min for dine argumenter følger jeg hele veien, dersom det dreier som om manne/kvinnen i gaten. Ikke en offentlig person, i alle fall ikke en som aktivt selv ønsket å profitere på denne offentligheten. 
Hadde forstått det for en «ufrivillig»offentlig person, eksempelvis tidligere aktiv artist/bedriftsleder/idrettsutøver, men også der dekker media. 

Endret av Boang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

commeilfaut skrev (10 minutter siden):

Jeg er langt på vei enig med de som har svart meg og vært uenige her, og jeg mener ikke å unnskylde, beskytte eller synes synd på exbloggeren. Jeg synes bare, rent prinsipielt, at i slike situasjoner, uansett om ex-kjendisen er mann kvinne, kunstner eller politiker, at det må gå en eller annen grense i "grafsing" i personlige forhold etter at kjendisen har blitt ex-kjendis. Mest av alt fordi det alltid finnes mennesker rundt kjendisen, mennesker som ikke trenger denne oppmerksomheten; situasjonen må jo føles forferdelig for dem uansett, og de aller fleste skjønner jo hvordan det har gått i grove trekk; vi trenger ikke alle detaljer..

Men for all del, det var bare et innspill fra sidelinjen.

Enig. Tenker også at vi på KG bør tenke over at Bedriftseier har ansvar for mindreårige, de blir også rammet av disse offentlige opplysningene som blir delt her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da man satt på sidelinjen og fulgte med på ABs tilsynelatende luksuriøse liv en periode, der det ikke fantes tvil om at pengene flommet ut, for så å følge mediadekningen da det ble klart hvor pengene kom fra...kvinner som hadde kjøpt en "pakke" som garanterte mangedobling av følgere, formidabel suksess og millionlønn.

For mange var kurset egentlig for dyrt, men de investerte likevel, i håp om en framtid som vellykket influencer. Noen lånte penger for å klare det. Det er disse det er synd på i dag, ikke AB. Helt naturlig - og på sin plass - at det blir tatt opp her, når media igjen skriver om henne. Går ut fra at aktiviteten i tråden dør ut ganske fort igjen.

Når det gjelder AB kjenner jeg ikke skadefryd. Ikke noen form for fryd faktisk. Bare en sterk følelse av at det var til pass og vel fortjent.

Karma tror jeg egentlig ikke på, men dette ER karma:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (54 minutter siden):

Tenker at dette er mer en personlig tragedie enn noe annet. 

Den personlige tragedien har hun i så fall lagt opp til selv, og jeg kan være ganske så sikker på at om hun hadde hatt nok oppegående folk rundt seg som kunne fått henne på bedre tanker og veier underveis så hadde det ikke endt som det har gjort.
Men, jeg regner også med at dersom andre har forsøkt å snakke fornuft til henne så har de snakket for døve ører, for det inntrykket jeg har er at ABD mener hun vet best selv og ingen skal kunne fortelle henne hvordan ting skal og bør være.

Boang skrev (52 minutter siden):

Helt klart. 
Belastningen er nok betydelig større siden hun er en offentlig person. 
Sånn er livet dessverre. Alle valg har  konsekvenser. 

Tipper Petter Northug også skulle ønske det var mulig ikke være offentlig i mange situasjoner, men han som alle andre forstår at det er en totalpakke. 
Eller John Arne Riise for den saks skyld. 

Det har du helt rett i, man kan ikke slå av og på det å være en offentlig person, og selv om det har vært stille lenge fra den kanten så er hun fortsatt et offentlig navn med tanke på hva hun har bedrevet opp gjennom årene.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrottefar skrev (2 timer siden):

Den personlige tragedien har hun i så fall lagt opp til selv, og jeg kan være ganske så sikker på at om hun hadde hatt nok oppegående folk rundt seg som kunne fått henne på bedre tanker og veier underveis så hadde det ikke endt som det har gjort.
Men, jeg regner også med at dersom andre har forsøkt å snakke fornuft til henne så har de snakket for døve ører, for det inntrykket jeg har er at ABD mener hun vet best selv og ingen skal kunne fortelle henne hvordan ting skal og bør være.

Det har du helt rett i, man kan ikke slå av og på det å være en offentlig person, og selv om det har vært stille lenge fra den kanten så er hun fortsatt et offentlig navn med tanke på hva hun har bedrevet opp gjennom årene.

Mener at det er både i mot forumreglene og etisk ugreit å legge inn informasjon om privatøkonomien, selv om man kan finne det i offentlige registre.   
Man trenger ikke å synke ned til ABD sitt nivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lin11 skrev (3 timer siden):

Mener at det er både i mot forumreglene og etisk ugreit å legge inn informasjon om privatøkonomien, selv om man kan finne det i offentlige registre.   
Man trenger ikke å synke ned til ABD sitt nivå. 

Vel, i dette tilfellet så henger nok privatøkonomien fint sammen med bedriftsøkonomien, men skjønner hva du mener ja :)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (På 19.2.2021 den 17.25):

selv om ting kan søkes opp, er det ikke alt man trenger å dele på Kvinneguiden. Anne Brith har barn og tråden ble i sin tid opprettet fordi folk ble opprørt over at hun brukte disse i kommersiell sammenheng. Nå har både Anne Brith og barna fått smake på medaljens bakside, og det er på tide å la privatlivet hennes ligge. Ikke minst for de mindreårige.

At konkursene fremdeles genererer interesse, er ikke så rart. Det er et år siden hun annonserte konkurs i Influencer Program AS, og jeg begynner å lure på om det var et ledd i å unngå mekling med hver av de 7 misfornøyde kursdeltakerne som krevde pengene tilbake. Anne Brith takler ikke konfrontasjoner så godt. Men jeg lurer på hvor mye tommere kassa blitt siden den gang?

I Anne Briths kjølvann ligger mange triste skjebner, folk som har mistet pengene sine, folk som har blitt truet og er redde, forretningsforbindelser som er snytt og utallige falske anmeldelser. Det er rett og slett en utrolig historie, noe som folk ikke så lett glemmer. Jeg synes det er synd det gikk som det gikk, for Anne Brith hadde gode ideer og et godt utgangspunkt, men så manglet hun retning, arbeidslyst og moral.  Dette kommer til å hefte ved Anne Brith i all tid, jeg håper ikke Google ødelegger for nye sjanser, for noe skal Anne Brith leve av også.

Jeg er helt enig med deg i at tråden bør legges død, det går fint an å starte en ny tråd dersom Anne Brith reiser seg fra asken (kan man skrive det uten å bli beskyldt for mordbranntrusler?)

 

Godt innlegg! 

Alle vet at det "gikk på trynet", det har ingen hensikt å fortsette å kommentere det i denne tråden. At media opplyser om konkurs derimot- det har de vel egentlig en slags opplysningsplikt til å gjøre - i og med at de dekket både svindelanklager og info om at "AB går for konkurs". 

Jeg grøsser litt når jeg tenker på media sin rolle i det hele (for jeg mener at de var med på å blåse luft inn i luftslottet hennes) Jordskjelvboken fikk store overskrifter og tid i sofaen på GMN. Anmeldelser i kjølvannet ble omtalt som om at det faktisk skulle bli jordskjelv, og ikke minst - så skulle det lages TV om AB`s nye liv med drømmehus, suksess i forretninger og høy champagneføring. 

At alt egentlig var både tvilsomt og "fake" - det stoppet de ikke opp og reflekterte over. Bevisste brudd på vær varsom plakaten spør man meg. De bidro til å gjøre løgner og luftslott til sannheter - også for henne antageligvis. De støttet oppunder rett og slett. Det var ikke bra.

Håper hun aldri mer forsøker slike snarveier, men heller virkelig jobber med en av de mange gode ideene sine (for jeg er helt enig i at de har hun mange av) - og jeg håper hun og barna på tross av alt har det bra, og at det ikke brukes tid på hevntanker og anmeldelser. 

Velkommen tilbake med baking ! (seriøst ment. Jeg syns hun var både artig og flink som bakeblogger) 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (18 timer siden):

You cant take the elevator to success. You have to use the stairs. 

Eller svindeltrappen, i dette tilfellet. 🤷🏼‍♀️

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...