Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvorfor det brått sluttet med innlegg hos "Magazine" også, og hvorfor Blogghusets nettside er "under konstruksjon". Gikk alt "ad undas" samtidig? 

• Liker 34
Videoannonse
Annonse
Skrevet
35 minutter siden, Isild skrev:

Lurer på hvorfor det brått sluttet med innlegg hos "Magazine" også, og hvorfor Blogghusets nettside er "under konstruksjon". Gikk alt "ad undas" samtidig? 

Du vet, den koronaen....

• Liker 47
Skrevet
4 minutter siden, Felis skrev:

Du vet, den koronaen....

Det var den ja, stemmer det 😷 Den er vanskeligere å anmelde iallefall... 

• Liker 23
Skrevet (endret)

Tipper hun har permittert seg selv eller er sykemeldt. Da kan hun ikke jobbe i sine SoMe kanaler.. (Da mister hun vel retten til pengene fra NAV).

Blogghuset gikk vel under det også i dragsuget etter AB ble avslørt. Det konseptet fungerte jo ikke uansett -var i hvertfall latterlige kontrakter hvor influencer skulle gjøre all jobb og blogghuset skulle "bare" ha 50% av penga..

Endret av Cessa74
  • Liker 28
Skrevet
4 minutter siden, Cessa74 skrev:

Tipper hun har permittert seg selv eller er sykemeldt. Da kan hun ikke jobbe i sine SoMe kanaler.. (Da mister hun vel retten til pengene fra NAV).

Blogghuset gikk vel under det også i dragsuget etter AB ble avslørt. Det konseptet fungerte jo ikke uansett -var i hvertfall latterlige kontrakter hvor influencer skulle gjøre all jobb og blogghuset skulle "bare" ha 50% av penga..

Hun er aktiv på SoMe. Hun hadde nylig flere innlegg på svært haltende engelsk om det ene barnet.

• Liker 33
Skrevet
22 timer siden, Nathalie skrev:

Det her var bare trist å lese. 

Ja. Det vitner om en person helt uten bakkekontakt.

• Liker 18
Skrevet
4 minutter siden, clyde skrev:

Ja. Det vitner om en person helt uten bakkekontakt.

Det er en logikk bak det hele. Det AB gjør her er å føre oppskriften fra selvhjelpsbøker som The Secret,  hvor visualisering av drømmer og mål er en grunnstein i hele opplegget. Hovedtanken i dette er at tanker kan endre virkeligheten. Logikken er at om man artikulerer drømmene sine slik hun gjør i dette innlegget, vil det føre til at man når målene sine. Dette er en sekulær variant av såkalt herlighetsteologi, som finnes i noen av de mest ytterliggående pinsekarismatiske miljøene. - Om dette er lurt eller realitetsorientert? Nei. Men det er altså en logikk og et opplegg bak. 

• Liker 41
Skrevet
1 minutt siden, ashera skrev:

Det er en logikk bak det hele. Det AB gjør her er å føre oppskriften fra selvhjelpsbøker som The Secret,  hvor visualisering av drømmer og mål er en grunnstein i hele opplegget. Hovedtanken i dette er at tanker kan endre virkeligheten. Logikken er at om man artikulerer drømmene sine slik hun gjør i dette innlegget, vil det føre til at man når målene sine. Dette er en sekulær variant av såkalt herlighetsteologi, som finnes i noen av de mest ytterliggående pinsekarismatiske miljøene. - Om dette er lurt eller realitetsorientert? Nei. Men det er altså en logikk og et opplegg bak. 

Kan godt hende det er som du sier, men det har jeg helt ærlig mine tvil om. Det er mange ting som tyder på at dama ofte ikke har kontakt med virkeligheten. 

• Liker 21
Skrevet

Om det i det hele tatt finnes noe fornuft i den dama der så burde hun ha krøpet til korset og innrømmet alt og innfunnet seg med at hennes 15 minutes of fame er over for godt og forsøkt seg på et liv utenfor SoMe og funnet seg en ordinær jobb, men det kommer nok aldri til å skje, for det virker som om hun har så grandiose tanker om seg selv og alt som går mot henne har hun aldri skyld i selv, og da blir det vel en evig runddans 

• Liker 42
Skrevet

Og nei - det er enda ikke åpnet konkursbo i selskapet Influencer Program AS.

• Liker 33
Skrevet
16 timer siden, clyde skrev:

Kan godt hende det er som du sier, men det har jeg helt ærlig mine tvil om. Det er mange ting som tyder på at dama ofte ikke har kontakt med virkeligheten. 

Hun drev å leste selvhjelpsbøker og jeg mener å huske at hun bl.a. snappet om The Secret, men det er såpass lenge siden at jeg ikke tør å være skråsikker. 

Jeg har inntrykk av at tankegangen til ABD er i den sjangeren og at hun også har forsøkt å formidle det gjennom både 100-dagers greia på FB og ABIP. Det messes om at man må ville nok, jobbe hardt og aldri gi seg, så når man alle mål man setter seg. Om man ikke når målene sine har man bare seg selv å takke, for da har man verken jobbet hardt nok eller hatt viljen. 

Det virker som hun nærmest har hjernevasket seg selv med denne tankegangen og at det har gått så langt at hun har totalt mistet kontakten med realitetene. 

• Liker 48
Skrevet (endret)

.

Endret av Måneskinn
Skrevet

Ser at siden til "Influencerprogram" nå er vekk. Ryddig å fjerne siden hvis hun ikke skal ha nye deltagere/slå det konkurs. Det var litt misvisende at nettsiden fortsatt tilsynelatende solgte kurs på tilbud for 9 990,-

• Liker 36
Skrevet

Hvorfor har AB lagt ut bildet av datteren hos advokatfirmaet Elden på story for en uke siden og skrevet «at work»? Merkelig og legge press en ung jente som ikke har begynt på vgs. engang. Og sønnen som hun promoterer fortonte «karrieren» til. En ting er at hun vil bli rik og best og lever i et eget univers , men å legge et press på barna som er ungdommer at også de må være best uansett er ofte tøft og kan ødelegge forhold. 

• Liker 41
Skrevet
1 time siden, Promp skrev:

Hvorfor har AB lagt ut bildet av datteren hos advokatfirmaet Elden på story for en uke siden og skrevet «at work»? Merkelig og legge press en ung jente som ikke har begynt på vgs. engang. Og sønnen som hun promoterer fortonte «karrieren» til. En ting er at hun vil bli rik og best og lever i et eget univers , men å legge et press på barna som er ungdommer at også de må være best uansett er ofte tøft og kan ødelegge forhold. 

Mener jeg leste for lenge siden noe om at hun skulle ha arbeidsuke der, eller noe a’la det i hvertfall, slik de har 1 ukes tid på ungdomsskolen

• Liker 14
Skrevet

Nå er nettsiden til Magazinet (egentlig annebrith.no) også borte. Husker jeg feil om at dette var et nettsted folk måtte kjøpe seg inn for å få lov til å publisere? Man måtte også forplikte seg til å publisere et visst antall poster i måneden, eller var det uka. Dette var jo i utgangspunktet en brukbar samleside for ulike bloggere, men med AB as ved roret styrte heller ikke denne skuta stødig mot et langsiktig mål. Lurer på hva som har foregått bak kulissene.

• Liker 42
Skrevet

Dersom hun har med vilje stengt ned disse nettsidene så synes jeg det er positivt og ansvarlig gjort av henne. Så får ikke folk et feilaktig inntrykk av at alt er som normalt og i drift.

Dog mistenker jeg at det er andre grunner til at sidene er utilgjengelige, men det blir bare spekulasjoner fra min side.

• Liker 26
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...