Isild Skrevet 27. mai 2020 #12721 Skrevet 27. mai 2020 Lurer på hvorfor det brått sluttet med innlegg hos "Magazine" også, og hvorfor Blogghusets nettside er "under konstruksjon". Gikk alt "ad undas" samtidig? 34
Felis Skrevet 27. mai 2020 #12722 Skrevet 27. mai 2020 35 minutter siden, Isild skrev: Lurer på hvorfor det brått sluttet med innlegg hos "Magazine" også, og hvorfor Blogghusets nettside er "under konstruksjon". Gikk alt "ad undas" samtidig? Du vet, den koronaen.... 47
Isild Skrevet 27. mai 2020 #12723 Skrevet 27. mai 2020 4 minutter siden, Felis skrev: Du vet, den koronaen.... Det var den ja, stemmer det 😷 Den er vanskeligere å anmelde iallefall... 23
Cessa74 Skrevet 27. mai 2020 #12724 Skrevet 27. mai 2020 (endret) Tipper hun har permittert seg selv eller er sykemeldt. Da kan hun ikke jobbe i sine SoMe kanaler.. (Da mister hun vel retten til pengene fra NAV). Blogghuset gikk vel under det også i dragsuget etter AB ble avslørt. Det konseptet fungerte jo ikke uansett -var i hvertfall latterlige kontrakter hvor influencer skulle gjøre all jobb og blogghuset skulle "bare" ha 50% av penga.. Endret 27. mai 2020 av Cessa74 28
Felis Skrevet 27. mai 2020 #12725 Skrevet 27. mai 2020 4 minutter siden, Cessa74 skrev: Tipper hun har permittert seg selv eller er sykemeldt. Da kan hun ikke jobbe i sine SoMe kanaler.. (Da mister hun vel retten til pengene fra NAV). Blogghuset gikk vel under det også i dragsuget etter AB ble avslørt. Det konseptet fungerte jo ikke uansett -var i hvertfall latterlige kontrakter hvor influencer skulle gjøre all jobb og blogghuset skulle "bare" ha 50% av penga.. Hun er aktiv på SoMe. Hun hadde nylig flere innlegg på svært haltende engelsk om det ene barnet. 33
clyde Skrevet 27. mai 2020 #12726 Skrevet 27. mai 2020 22 timer siden, Nathalie skrev: Det her var bare trist å lese. Ja. Det vitner om en person helt uten bakkekontakt. 18
ashera Skrevet 27. mai 2020 #12727 Skrevet 27. mai 2020 4 minutter siden, clyde skrev: Ja. Det vitner om en person helt uten bakkekontakt. Det er en logikk bak det hele. Det AB gjør her er å føre oppskriften fra selvhjelpsbøker som The Secret, hvor visualisering av drømmer og mål er en grunnstein i hele opplegget. Hovedtanken i dette er at tanker kan endre virkeligheten. Logikken er at om man artikulerer drømmene sine slik hun gjør i dette innlegget, vil det føre til at man når målene sine. Dette er en sekulær variant av såkalt herlighetsteologi, som finnes i noen av de mest ytterliggående pinsekarismatiske miljøene. - Om dette er lurt eller realitetsorientert? Nei. Men det er altså en logikk og et opplegg bak. 41
clyde Skrevet 27. mai 2020 #12728 Skrevet 27. mai 2020 1 minutt siden, ashera skrev: Det er en logikk bak det hele. Det AB gjør her er å føre oppskriften fra selvhjelpsbøker som The Secret, hvor visualisering av drømmer og mål er en grunnstein i hele opplegget. Hovedtanken i dette er at tanker kan endre virkeligheten. Logikken er at om man artikulerer drømmene sine slik hun gjør i dette innlegget, vil det føre til at man når målene sine. Dette er en sekulær variant av såkalt herlighetsteologi, som finnes i noen av de mest ytterliggående pinsekarismatiske miljøene. - Om dette er lurt eller realitetsorientert? Nei. Men det er altså en logikk og et opplegg bak. Kan godt hende det er som du sier, men det har jeg helt ærlig mine tvil om. Det er mange ting som tyder på at dama ofte ikke har kontakt med virkeligheten. 21
Skrottefar Skrevet 27. mai 2020 #12729 Skrevet 27. mai 2020 Om det i det hele tatt finnes noe fornuft i den dama der så burde hun ha krøpet til korset og innrømmet alt og innfunnet seg med at hennes 15 minutes of fame er over for godt og forsøkt seg på et liv utenfor SoMe og funnet seg en ordinær jobb, men det kommer nok aldri til å skje, for det virker som om hun har så grandiose tanker om seg selv og alt som går mot henne har hun aldri skyld i selv, og da blir det vel en evig runddans 42
Populært innlegg nomore82 Skrevet 28. mai 2020 Populært innlegg #12730 Skrevet 28. mai 2020 Dette var interessant lesning: https://e24.no/naeringsliv/i/lAGaz7/myndighetene-har-startet-aa-slaa-selskaper-konkurs-igjen Spesielt dette utdraget: "Oppbudsbegjæringer skjer på dagen, mens konkursbegjæringer fører til at en bedrifts skjebne blir avgjort i et rettsmøte frem i tid. Det tar gjerne noen uker." Altså - i følge artikkelen så vil frivillige oppbudsbegjæringer, der eier selv slår selskapet "konkurs", publiseres på dagen. Det er konkursbegjæringer fra andre som kan ta noen uker. Som sikkert flere husker så var det AB selv som i media skrev at hun samarbeidet med regnskapsfører om å slå selskapet(Influencer Program AS) konkurs. Altså en oppbudsbegjæring. Etter dette har det skjedd fint lite og spekulasjoner fra både meg og andre her har fått solid grobunn. Og dersom denne artikkelen stemmer så ser jeg ingen grunn til å feste særlig mer lit til uttalelsen fra AB enn at det var et forsøk på å distrahere kreditorene og de som klagde på kurset og krever pengene tilbake. For slik jeg leser artikkelen så er det konkursbegjæringer det har vært stopp i. For å prøve å gi bedriftene muligheter til å unngå dette på i en presset situasjon hvor flere risikerer det. Altså ikke at det har vært stopp i frivillige oppbudsbegjæringer. Men det kan naturligvis være at jeg tar feil og at den eneste grunnen til at vi ikke har sett den varslede konkursen er at myndighetene har lagt den på is - og ikke at AB prøver å lure noen. 53
nomore82 Skrevet 28. mai 2020 #12731 Skrevet 28. mai 2020 Og nei - det er enda ikke åpnet konkursbo i selskapet Influencer Program AS. 33
Christiane_W Skrevet 28. mai 2020 #12732 Skrevet 28. mai 2020 16 timer siden, clyde skrev: Kan godt hende det er som du sier, men det har jeg helt ærlig mine tvil om. Det er mange ting som tyder på at dama ofte ikke har kontakt med virkeligheten. Hun drev å leste selvhjelpsbøker og jeg mener å huske at hun bl.a. snappet om The Secret, men det er såpass lenge siden at jeg ikke tør å være skråsikker. Jeg har inntrykk av at tankegangen til ABD er i den sjangeren og at hun også har forsøkt å formidle det gjennom både 100-dagers greia på FB og ABIP. Det messes om at man må ville nok, jobbe hardt og aldri gi seg, så når man alle mål man setter seg. Om man ikke når målene sine har man bare seg selv å takke, for da har man verken jobbet hardt nok eller hatt viljen. Det virker som hun nærmest har hjernevasket seg selv med denne tankegangen og at det har gått så langt at hun har totalt mistet kontakten med realitetene. 48
Populært innlegg Pust Skrevet 28. mai 2020 Populært innlegg #12733 Skrevet 28. mai 2020 Jeg har egentlig undret meg over hva den harde jobbingen til Anne Brith innebærer. Jeg har ikke lest noe sted/sett beviser for at det jobbes. Joda, det spises og pyntes på hår, tenner og negler, men det er jo ikke det som er bedriften(e). Hvis vi ser på andre influensere som har startet opp bedrifter, så ser vi stadige drypp av ekte jobbing, for eksempel Kristin G, Sophie Elise og andre. Noen har fått det til å gå bra, andre har surret seg bort, men de har jobbet, ikke bare klappet katta/hunden og løftet sjampisglass. 57
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 28. mai 2020 Populært innlegg #12734 Skrevet 28. mai 2020 @Pust Nå glemmer du whiteboard- tavla. Den brukte hun en del tid på. Man har kunnet melde oppbud (slå seg selv konkurs) hele korona- perioden. Det har flere gjort, bla. kjente brand som Ricco Vero. Selve bobehandlingen kan imidlertid trekke ut i tid pga de sosiale restriksjonene og påfølgende korkdannelser i rettsbehandlinger av alle slag. Anne Brith sa til media at hun planla å gå for konkurs for over tre uker siden. I snart en måned har altså ABIP drevet for kreditorers regning, noe som er ulovlig. Det som er mystisk er at ABIP sannsynligvis ikke har løpende utgifter overhodet. Jeg har i allefall problemer med å se hva de skulle være, hun leier ikke kontorlokaler, markedsfører ikke ekstrernt og har ikke andre ansatte. Hun skriver nok av internett, strøm og andre utgifter til hjemmekontor på det eneste selskapet som faktisk har hadde bra omsetning i 2018, Anne Brith AS, hvis ikke blir det jo mer skatt å betale der. Regnskapsføreren virker å jobbe pro bono ettersom han eller hun er villig til å "hjelpe firmaet med konkursforberedelsene", og dermed ikke kan regne med å få betalt. Så... når ABIP etter det advokat Vangen uttalte til media hadde over 100 deltagere, og ABIP dermed *burde* bokført inntekter på over en million, og ikke har utgifter... er det da insolvent? Er det derfor hun ikke bare går til skifteretten og blir ferdig med det, fordi det er/var overskudd i driften? (I så fall er det jo dumt å ikke betale samarbeidspartneren sin de 50.000 hun har utestående) Eller venter hun på at tilbakebetalingskravet fra kursdeltagerne skal materialisere seg i form av en faktura først? Om jeg var en misfornøyd kursdeltager som ønsket pengene tilbake, ville jeg sett VELDIG nøye på hvilket av de ørten ASene til AB som håndterte innbetalingene deres. Ettersom ABIP ble stiftet så sent i leksa, lenge etter at hovedtyngden av omsetningen oppsto, er det ikke 100% sikkert at det er ABIP som skylder dem penger. Det kan like gjerne være Anne Brith AS, som øyensynlig ikke står foran noen konkurs etter det vi vet i dag. 90
Måneskinn Skrevet 28. mai 2020 #12735 Skrevet 28. mai 2020 (endret) . Endret 28. mai 2020 av Måneskinn
Isild Skrevet 4. juni 2020 #12736 Skrevet 4. juni 2020 Ser at siden til "Influencerprogram" nå er vekk. Ryddig å fjerne siden hvis hun ikke skal ha nye deltagere/slå det konkurs. Det var litt misvisende at nettsiden fortsatt tilsynelatende solgte kurs på tilbud for 9 990,- 36
Promp Skrevet 7. juni 2020 #12737 Skrevet 7. juni 2020 Hvorfor har AB lagt ut bildet av datteren hos advokatfirmaet Elden på story for en uke siden og skrevet «at work»? Merkelig og legge press en ung jente som ikke har begynt på vgs. engang. Og sønnen som hun promoterer fortonte «karrieren» til. En ting er at hun vil bli rik og best og lever i et eget univers , men å legge et press på barna som er ungdommer at også de må være best uansett er ofte tøft og kan ødelegge forhold. 41
enkefru Skrevet 7. juni 2020 #12738 Skrevet 7. juni 2020 1 time siden, Promp skrev: Hvorfor har AB lagt ut bildet av datteren hos advokatfirmaet Elden på story for en uke siden og skrevet «at work»? Merkelig og legge press en ung jente som ikke har begynt på vgs. engang. Og sønnen som hun promoterer fortonte «karrieren» til. En ting er at hun vil bli rik og best og lever i et eget univers , men å legge et press på barna som er ungdommer at også de må være best uansett er ofte tøft og kan ødelegge forhold. Mener jeg leste for lenge siden noe om at hun skulle ha arbeidsuke der, eller noe a’la det i hvertfall, slik de har 1 ukes tid på ungdomsskolen 14
Villroses hage Skrevet 8. juni 2020 #12739 Skrevet 8. juni 2020 Nå er nettsiden til Magazinet (egentlig annebrith.no) også borte. Husker jeg feil om at dette var et nettsted folk måtte kjøpe seg inn for å få lov til å publisere? Man måtte også forplikte seg til å publisere et visst antall poster i måneden, eller var det uka. Dette var jo i utgangspunktet en brukbar samleside for ulike bloggere, men med AB as ved roret styrte heller ikke denne skuta stødig mot et langsiktig mål. Lurer på hva som har foregått bak kulissene. 42
nomore82 Skrevet 8. juni 2020 #12740 Skrevet 8. juni 2020 Dersom hun har med vilje stengt ned disse nettsidene så synes jeg det er positivt og ansvarlig gjort av henne. Så får ikke folk et feilaktig inntrykk av at alt er som normalt og i drift. Dog mistenker jeg at det er andre grunner til at sidene er utilgjengelige, men det blir bare spekulasjoner fra min side. 26
Anbefalte innlegg