Consita Skrevet 4. mai 2020 #12461 Skrevet 4. mai 2020 41 minutter siden, Cessa74 skrev: Som dere alle skriver -jeg er målløs og synes oppriktig synd på alle som har finansiert hennes fete bil (på leasing), enebolig, interiør, ukentlige frisør -negler -skjønnhetsbehandlinger, festing og champagnefylla. ) Hvordan kan ca 1,4 millioner bli borte på et kurs som er drevet online -hvor blant annet et annet firma har levert instakurs osv ikke har fått betalt? Hva har egentlig AnneBrith gjort selv ovenfor kursdeltagerene? Og den Tromsø helgen måtte jo alle betale selv + AB selv ble sponset. HVOR har utgiftene til ABIP vært egentlig????? Hvor ble det av pengene??!! Her må etatene/regnskapsfører virkelig gå etter pengene -både de som ble betalt på konto til firma og de som ble vippset til hennes private konto. Feig og uansvarlig er du Anne Brith. Du burde skamme deg herfra til evigheten. Hvor mange har du brukt/misbrukt på ditt "tog til suksess" egentlig? Hvor mange har du anmeldt og truet og hengt ut offentlig? Håper virkelig hun får konkurskarantene nå og må levere tilbake de godene hun har skaffet seg via bevisst svindel og møkkaoppførsel. Og så må alle innse at hun kan ikke drive buisness. Hun er definitivt ingen vellykket grunderdame. Hun skaffer penger og goder via privatpersoner og andre firmaer uten å gi noe tilbake bortsett fra regningen på hennes private forbruk. Igjen må jeg si takk til Mette Ask og de andre som ENDELIG tok tak i AB sin uredelige buisness. Men utrolig provoserende at AB ikke må "svi" ifht å betale det hun skylder til alle privatpersoner og firmaer som har hjulpet henne og trodd på henne.... Og å skylde på CORONAVIRUSET?? Hvor dum tror hun folk er? makan til kynisk kjerring skal man jammen lete lenge etter. Helt utrolig at hun enda ikke kan innrømme sine handlinger og oppriktig beklage. Isteden bruker hun altså en pandemi som forklaring når hun har blitt tatt for sin urdeleige oppførsel -det er faen ikke til å tro.. Hun er nok desverre ikke i stand til å skamme seg. Alt er andres feil uansett. Hun er gjennomsyret.. 40
Isild Skrevet 4. mai 2020 #12462 Skrevet 4. mai 2020 15 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Helt enig, hun har virkelig mye av æren for at alt dette har kommet frem! Også håper jeg flere tar oppfordringen og forteller sin historie. Det er utrolig viktig at ting kommer frem slik det er, det er nok mange som sitter med historier de ikke har fortalt. Men er det virkelig ingenting disse ABIP deltagerne kan gjøre? De kan ikke kreve feks at det undersøkes hva pengene er brukt til? Kan de gå til personlig søksmål? Jeg synes det er hårreisende at noen kan drive slik svindel og ikke må gjøre opp for seg! Og jeg er enig med andre at dette er utrolig feigt og lavmål. Jeg har tidligere jobbet som prosessfullmektig i konkurssaker. Desverre så er det slik at et AS kan "lukke døra og gå" uten altfor store konsekvenser når det "går på trynet". Noen spekulerer i det og velger nettopp derfor AS som selskapsform (snakker nå generellt) MEN! Hvis AS`et drevet grovt uaktsomt, så kan ledelsen stilles personlig ansvarlig ift eventuelle krav. Det er en stund siden jeg selv var i bransjen, så det kan være endrede lover og rutiner siden den gang. 35
Eveliina Skrevet 4. mai 2020 #12463 Skrevet 4. mai 2020 46 minutter siden, Justlooking skrev: Her er Mette sitt innlegg om saken. All respekt til henne for å tørre å gå imot hun som i mange år har brukt alle midler for å skremme folk til taushet. https://metteask.blogg.no Bare legger ved link til selve innlegget, sånn for ettertiden. (Linken din går til hovedsiden på bloggen ) https://metteask.blogg.no/beklager-anne-brith-men-dette-er-idiotisk.html 26
Roadrunner Skrevet 4. mai 2020 #12464 Skrevet 4. mai 2020 Må si jeg undres over det samme som @Cessa74 nevner over her. Hvor har pengene tatt veien? Rent forretningsmessig? Er redd de har gått i leasingbil, hus, fester og private utgifter. Men hvor er firmaets utgifter? Med MANGE kursdeltakere som har betalt kursavgift og betalt sin del av Tromsø-turen, så gjenstår vel kun utgifter for Instagram-kurset og lønn til AB (og om kursholder ikke har fått betalt en gang, bør AB sine lønnsutgifter være en solid post?)? Og det er nok til å få selskapet insolvent og begjære konkurs? 47
Justlooking Skrevet 4. mai 2020 #12465 Skrevet 4. mai 2020 10 minutter siden, Isild skrev: Jeg har tidligere jobbet som prosessfullmektig i konkurssaker. Desverre så er det slik at et AS kan "lukke døra og gå" uten altfor store konsekvenser når det "går på trynet". Noen spekulerer i det og velger nettopp derfor AS som selskapsform (snakker nå generellt) MEN! Hvis AS`et drevet grovt uaktsomt, så kan ledelsen stilles personlig ansvarlig ift eventuelle krav. Det er en stund siden jeg selv var i bransjen, så det kan være endrede lover og rutiner siden den gang. Det er ingen tvil om at firmaet har drevet grovt uaktsomt. Men det er vel neppe midler nok i konkursboet til at bobestyrer kan gå så veldig grundig gjennom alle papirene. Det går selvsagt an å rådføre seg med advokat, men de er fryktelig dyre. Imidlertid har mange forsikringsselskap avtale om juridisk hjelp i forsikringene sine. Kan være lurt for de skadelidende å ta en telefon til sitt selskap for å høre nærmere om dette. Synes det er lettvint å gå konkurs gjentatte ganger og påføre andre tap og selv ikke tape noe. 40
Populært innlegg Skrottefar Skrevet 4. mai 2020 Populært innlegg #12466 Skrevet 4. mai 2020 14 minutter siden, Isild skrev: Jeg har tidligere jobbet som prosessfullmektig i konkurssaker. Desverre så er det slik at et AS kan "lukke døra og gå" uten altfor store konsekvenser når det "går på trynet". Noen spekulerer i det og velger nettopp derfor AS som selskapsform (snakker nå generellt) MEN! Hvis AS`et drevet grovt uaktsomt, så kan ledelsen stilles personlig ansvarlig ift eventuelle krav. Jeg regner med at det kan letes med lupe i regnskapstallene dersom konkursen virker fishy og det kan stilles spørsmålstegn over hvor pengene har blitt av og til hvem og hvorfor? I dette tilfellet så burde virkelig noen gjennomgå alt som er av regnskapsbilag i forbindelse med ABIP, for jeg kan mistenke, kan ikke bevise det dessverre, at AB kan ha bemidlet seg selv av disse kronene som ble betalt inn av deltagerne, både ved oppstart og denne Tromsø-turen hvor deltagerne måtte betale direkte til AB i forbindelse med ekstra utgifter eller hva det nå enn var. Uansett, AB bør stilles personlig ansvarlig åkkesom slik som hun har turet frem, som man reder ligger man, evt. høster som man sår 60
Isild Skrevet 4. mai 2020 #12467 Skrevet 4. mai 2020 (endret) 19 minutter siden, Justlooking skrev: Det er ingen tvil om at firmaet har drevet grovt uaktsomt. Men det er vel neppe midler nok i konkursboet til at bobestyrer kan gå så veldig grundig gjennom alle papirene. Det går selvsagt an å rådføre seg med advokat, men de er fryktelig dyre. Imidlertid har mange forsikringsselskap avtale om juridisk hjelp i forsikringene sine. Kan være lurt for de skadelidende å ta en telefon til sitt selskap for å høre nærmere om dette. Synes det er lettvint å gå konkurs gjentatte ganger og påføre andre tap og selv ikke tape noe. Mange har advokat dekket i forsikringen sin, så det er verdt å sjekke selvsagt - helt enig. Jeg personlig hadde nok ikke brukt mer tid i den saken her derimot. AB har ikke midler hverken i selskapet(ene) sine eller privat, så det er ikke noe å hente. Det beste man evt. kan få til er en sikkerhet for kravet sitt ved en dom mot AB privat i forliksråd, men jeg regner med at (ref hun Ida Amalie Unhjem https://idaamalieunjem.blogg.no/ab-gar-for-konkurs-nok-en-gang.html) at forliksklage er tatt ut mot influencerprogram AS. I og med at AS`et nå blir slått konkurs, så blir det bostyrer som skal rydde opp, og det resulterer nok i tap og "ingen dividendeutbetaling". Endret 4. mai 2020 av Isild 18
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 4. mai 2020 Populært innlegg #12468 Skrevet 4. mai 2020 (endret) 1 time siden, Isild skrev: Mange har advokat dekket i forsikringen sin, så det er verdt å sjekke selvsagt - helt enig. Jeg personlig hadde nok ikke brukt mer tid i den saken her derimot. AB har ikke midler hverken i selskapet(ene) sine eller privat, så det er ikke noe å hente. Det beste man evt. kan få til er en sikkerhet for kravet sitt ved en dom mot AB privat i forliksråd, men jeg regner med at (ref hun Ida Amalie Unhjem https://idaamalieunjem.blogg.no/ab-gar-for-konkurs-nok-en-gang.html) at forliksklage er tatt ut mot influencerprogram AS. I og med at AS`et nå blir slått konkurs, så blir det bostyrer som skal rydde opp, og det resulterer nok i tap og "ingen dividendeutbetaling". Men jeg synes allikevel de som er rammet av denne konkursen bør prøve alt som er mulig -ikke bare trekke på skuldrene og tenke at pengene er tapt. Det er ekstremt provoserende at AnneBrith opplagt har tatt til seg store økonomiske fordeler her -som har kommet fra hennes kursvirksmohet primært. I tillegg fikk hun nok godt betalt av både forlaget for boken sin og TV2 bloggerne. Inntjeningen i 2019 må ha vært ganske høy. Bare ABIP alene har jo dratt inn ca 1,4 millioner!!! Hun var før dette åpen om at hun leide, hadde stramme budsjett til mat etc og ikke var kredittverdig/ fikk lån i noen banker. Så startet "sukseen" med utspekulerte utspill rundt boklansering, oppstart av ABIP, snakket seg inn igjen i Bloggerne og markedsførte seg selv basert på løgner og uærlighet. Plutselig gikk hun fra å ha over 600 000 i gjeld til staten( restskatt) hvor hun med et nødskrik unngikk konkurs via rettsak -til å 6 mnd senere ha betalt inn gjelden, egenkapital til kjøp av enebolig til 3,5 -4 mill, leasing av (fet) bil til typ 6000-7000 pr mnd, nye møbler, div skjønnhetsbehandlinger, fester etc etc. Hun har hatt et skyhøyt forbruk som hun selv har overeksponert med stor stolthet og fremstått som en vellykket grunder med millioninntekter. Samtidig er det opplagt at utgiftene til ABIP kursene har vært praktisk talt lik null. Da synes jeg ikke det er greit at hun bare kan slå seg selv konkurs og allikevel sitte igjen med godene hun skaffet seg. Det er feigt , utspekulert og ekstremt provoserende. Og når hun topper kaka med å skylde på Corona -da blir jeg faktisk forbanna. Feig og uærlig -håper hun aldri får drive buisness ever igjen. Virkelig ikke. Endret 4. mai 2020 av Cessa74 107
Stargaze Skrevet 4. mai 2020 #12469 Skrevet 4. mai 2020 Og selv driver hun tydeligvis helt uanfektet og legger ut bursdagshilsener til seg selv fra venner, på snapchat😮 Hun kan ikke være riktig frisk. 47
yamask Skrevet 4. mai 2020 #12470 Skrevet 4. mai 2020 6 minutter siden, Stargaze skrev: Og selv driver hun tydeligvis helt uanfektet og legger ut bursdagshilsener til seg selv fra venner, på snapchat😮 Hun kan ikke være riktig frisk. Jeg trodde jeg ble blokkert av henne for en god stund siden, men da viste det seg bare at hun «satt stille i båten». IDAG derimot har hun blokkert meg. Jeg fikk sett det hun la ut tidligere idag, men nå er hun forduftet. Jaja, sikkert like greit. Eneste hun har gitt meg de siste årene er frustrasjon og sinne. 35
clyde Skrevet 4. mai 2020 #12471 Skrevet 4. mai 2020 5 timer siden, Kollontaj skrev: Slår selskapene konkurs pga korona. Så overraskende. 😏 Tenkte meg det skulle ende sånn. Alt for å ikke betale folk det hun skylder dem. 28
nomore82 Skrevet 4. mai 2020 #12472 Skrevet 4. mai 2020 16 minutter siden, Stargaze skrev: Og selv driver hun tydeligvis helt uanfektet og legger ut bursdagshilsener til seg selv fra venner, på snapchat😮 Hun kan ikke være riktig frisk. La og nettopp merke til det. Hun har tydeligvis bursdag eller nylig hatt. Hvorfor i alle dager hun plutselig nå da legger ut noen av disse på instagram forstår jeg ikke. Eller, det er jo ganske åpenbart noen krampeaktig over dette åpenbare behovet for å vise andre at noen tydeligvis vil assosieres med henne... Er jo tydeligvis sånn at om du sender henne en personlig gratulasjon så blir den plutselig delt offentlig... 28
Populært innlegg yamask Skrevet 4. mai 2020 Populært innlegg #12473 Skrevet 4. mai 2020 Jeg regnet også med at det gikk mot konkurs. Hva annet skulle hun gjøre liksom. Men at hun skylder på korona syns jeg er helt forbanna patetisk, og jeg blir egentlig ganske rasende!! Tenk på alle de som på EKTE mister inntektsgrunnlaget sitt på grunn av denne krisen. Mange konkurser, mange permitteringer og mange som har mista jobben. Tenk på alle besteforeldre som har sittet isolert i mange uker helt alene. Tenk på alle som har dødd! Også kommer hun der å bruker det SOM EN UNNSKYLDNING! Både jeg og samboer går en veldig usikker tid i møte. Vi driver et hotell, og venter spent på hva regjeringen vil si 30. mai. Per nå har vi permittert oss selv, hotellet er tomt og vi har ingen ansatte. Vi skal greie oss, men jeg kjenner jeg blir FLY FORBANNA på at AB skal utnytte denne krisen for å få sympati. Faen ass. Sorry språket. Jeg ble bare plutselig veldig oppmerksom på hva hun faktisk driver med nå. 92
Jobbermedbarn Skrevet 4. mai 2020 #12474 Skrevet 4. mai 2020 2 timer siden, Isild skrev: Jeg har tidligere jobbet som prosessfullmektig i konkurssaker. Desverre så er det slik at et AS kan "lukke døra og gå" uten altfor store konsekvenser når det "går på trynet". Noen spekulerer i det og velger nettopp derfor AS som selskapsform (snakker nå generellt) MEN! Hvis AS`et drevet grovt uaktsomt, så kan ledelsen stilles personlig ansvarlig ift eventuelle krav. Det er en stund siden jeg selv var i bransjen, så det kan være endrede lover og rutiner siden den gang. Så i prinsipp kan hun sitte igjen med penger/goder selv der de hun har lovt oppfølging/tjenester ikke får noe igjen? Det er jo i så fall helt vanvittig! Håper virkelig noen går dette AS’et etter i sømmene... 25
Populært innlegg FotbaIlflua Skrevet 4. mai 2020 Populært innlegg #12475 Skrevet 4. mai 2020 Merk at det ref Dagbladet bare er Influenserkurs-AS'et som slås konkurs grunnet insolvens. Anne Brith Davidsen-AS'et er ikke konkurs. Bostyrer har plikt til å sjekke bokføring og om det er tatt ut penger urettmessig av firmaet. Penger som er betalt direkte inn på AB sin vipps er nok ikke regnskapsført, dessverre. Det er smart å ha flere AS, da er det bare å opprette, ta inn cash, fakturere fra et av de andre selskapene og vips så kan man slå konkurs det selskapet som ikke har cash. Dama eier ikke skam. Jeg har møtt noen sånne i mitt liv. De ufeilbarlige. De som kan og vet alt. De som alltid lykkes; suksess=min fortjeneste, fiasko=alle andre sin feil. Nye bekjentskaper hele tiden og flashing av suksess. De tror at ingen ser gjennom fasaden deres, og ofte skjønner de ikke selv at det grandiose verdensbildet deres overhodet ikke harmonerer med den virkelige verden. Det ser alle, minus de blinde beundrerne. De har ingen selvinnsikt, what so ever, og kommer heller aldri til å få det. De har rett og slett ikke evnen til selvrefleksjon og personlig utvikling. 73
Gjest Nina1975 Skrevet 4. mai 2020 #12476 Skrevet 4. mai 2020 Om ikke dette kommer innunder grovt uaktsomt, hva kommer innunder det da? Skammelig er det.
Jammf Skrevet 4. mai 2020 #12477 Skrevet 4. mai 2020 Løsningen må jo være at de som føler seg svindlet nå går til gruppesøksmål- altså anmelder henne til politiet for svindel. Hun har urettmessig tilegnet seg penger under påskudd av å tilby et kurs og det kan da etterforskes om midlene har gått til personlig forbruk eller om det er brukt ihht. aktuelle retningslinjer for virksomheter. 47
Halle-Palle Skrevet 4. mai 2020 #12478 Skrevet 4. mai 2020 33 minutter siden, Stargaze skrev: Og selv driver hun tydeligvis helt uanfektet og legger ut bursdagshilsener til seg selv fra venner, på snapchat😮 Hun kan ikke være riktig frisk. Hun er nok ikke det, og burde blitt skjermet mot seg selv. Mennesker som anser seg som ufeilbarlige er skadelige for alle rundt. Hjertet mitt blør for de som ikke (enkelt) kan velge henne vekk. 33
Jammf Skrevet 4. mai 2020 #12479 Skrevet 4. mai 2020 4 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Merk at det ref Dagbladet bare er Influenserkurs-AS'et som slås konkurs grunnet insolvens. Anne Brith Davidsen-AS'et er ikke konkurs. Bostyrer har plikt til å sjekke bokføring og om det er tatt ut penger urettmessig av firmaet. Penger som er betalt direkte inn på AB sin vipps er nok ikke regnskapsført, dessverre. Det er smart å ha flere AS, da er det bare å opprette, ta inn cash, fakturere fra et av de andre selskapene og vips så kan man slå konkurs det selskapet som ikke har cash. Dama eier ikke skam. Jeg har møtt noen sånne i mitt liv. De ufeilbarlige. De som kan og vet alt. De som alltid lykkes; suksess=min fortjeneste, fiasko=alle andre sin feil. Nye bekjentskaper hele tiden og flashing av suksess. De tror at ingen ser gjennom fasaden deres, og ofte skjønner de ikke selv at det grandiose verdensbildet deres overhodet ikke harmonerer med den virkelige verden. Det ser alle, minus de blinde beundrerne. De har ingen selvinnsikt, what so ever, og kommer heller aldri til å få det. De har rett og slett ikke evnen til selvrefleksjon og personlig utvikling. Det du henviser til beskrives i ICD-10...Google it 😎 10
Populært innlegg clyde Skrevet 4. mai 2020 Populært innlegg #12480 Skrevet 4. mai 2020 3 timer siden, Justlooking skrev: Her er Mette sitt innlegg om saken. All respekt til henne for å tørre å gå imot hun som i mange år har brukt alle midler for å skremme folk til taushet. https://metteask.blogg.no "Jeg vet det er mange der ute som har dårlige erfaringer med henne både privat og igjennom en av hennes mange mislykkede forsøk på å drive bedrifter. Så min oppfordring er å ikke sitte stille med det lengre. Snakk om det, skriv om det og få det ut slik at det blir synlig. Sett et ansikt på det og ikke la det forsvinne henn som bare falske rykter." Amen! 🙏 55
Fremhevede innlegg