Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Ispahan skrev:

Kanskje potensielle kunder skal få høre mer om det senere...😂

Det er ganske vanlig i blogglandia og selge skinnet før bjørnen er skutt. Se på julekalenderen til Anne Brith. Et seriøst menneske hadde kanskje laget den ferdig og presentert en ny luke hver dag frem til jul. Anne Brith gjør ting i en annen rekkefølge: Kalenderen annonseres, så lager hun noen episoder/luker og så kommer hun på hæla og gir opp.

Det samme med 100-dagersprosjektet. Seriøse mennesker (hvis det finnes innen slike ting) ville gått opp løypa først, oppnådd målet sitt FØR de belærte andre. Anne Brith gikk ut sterkt, skrøt av resultater og så ga hun opp, uten å oppnå noe som helst selv.

Blogghuset består tydeligvis av likesinnede. Og alt de har oppnådd til nå er, så vidt jeg kan se, å selge tjenester til hverandre.

13 oktober står det i blogginnlegg at lesere må følge med på bloggen hver lørdag frem til jul.  Da kommer det nye utfordringer og selv de uten kjøkkenmaskin kan lære masse. 3 Av 10 lørdager ble det innlegg

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Grennellik skrev:

Blogghuset ble startet for over en uke siden, men nettsiden er enda ikke ferdig og tilgjengelig. Er ikke det litt useriøst? 

1 time siden, terteskjell skrev:

Har tenkt det samme.  Ville vel kanskje hatt alt ferdig før jeg presenterte det ut mot potensielle kunder. 

Helt enig. Jeg synes rett og slett det virker useriøst og lite proft at nettsiden til et firma som skal representere influencere (som er nettbasert virksomhet) ikke er oppe når firmaet lanseres. Det er faktisk uproft/useriøst uansett type firma. Men som @Ispahan påpeker er jo ikke dette noe nytt i blogglandia - og definitivt ikke noe nytt når det gjelder Anne Brith. At hun selger skinnet før bjørnen er skutt er vel mer reglen enn unntaket.

Og historien med å gå høyt ut med grandiose prosjekter som renner ut i sanden går jo langt tilbake - fra før hun ble "kjendis" og begynte å blogge:  I september 2005 var hun med på å lansere DRØM Mosjøen med brask og bram. https://www.helg.no/lokale-nyheter/en-drom-for-mosjoen/s/1-63-1731039 I januar 2006 hang prosjektet i en tynn tråd, og såvidt jeg vet ble det aldri noe av https://www.helg.no/kultur/drom-mosjoen-i-en-tynn-trad/s/1-63-1905293. Målet var å samle inn 1 million. Da den siste artikkelen ble publisert hadde de samlet inn 17000 kr.  

Endret av Christiane_W
La til et par ting som falt ut.
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Grennellik skrev:

Blogghuset ble startet for over en uke siden, men nettsiden er enda ikke ferdig og tilgjengelig. Er ikke det litt useriøst? 

Som med alt annet så burde prosjekter vært planlagt godt og selvsagt oppe og gå på forhånd. Når alt er klart kunne hun og de andre publisere planene og lenke til et ferdig produkt. Skaffe PR via egne og andres sider, kjøre noen kampanjer eller konkurranser/delinger, holde en liten åpningsfest og få omtale i media etc. Mange muligheter til å gjøre det profesjonelt og dermed med større muligheter for suksess.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg ikke er spesielt interessert i pastellfargede kakefat uansett hva de heter. Og det er begrenset hvor mange man trenger i et kjøkkenskap som ofte er overfylt av ting man sjeldent bruker. Next.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Grennellik skrev:

Ja, det virker svært amatørmessig. Jeg lurer litt på hvorfor, fordi «sjefen» (Isabel Rinaldi) opplyser at Blogghuset har eksistert siden 2014. Jeg søkte henne opp på LinkedIn, og der står hun som eier av Blogghuset siden 2014. Rart.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Kjenner at jeg ikke er spesielt interessert i pastellfargede kakefat uansett hva de heter. Og det er begrenset hvor mange man trenger i et kjøkkenskap som ofte er overfylt av ting man sjeldent bruker. Next.

Blir aldri og finne i mitt skap..  

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pastellfarger er vel ikke det helt store for tiden, er det? Jeg vet ikke om noen som har det, og jeg kunne virkelig ikke tenke meg å ha det selv.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pust skrev:

Ja, det virker svært amatørmessig. Jeg lurer litt på hvorfor, fordi «sjefen» (Isabel Rinaldi) opplyser at Blogghuset har eksistert siden 2014. Jeg søkte henne opp på LinkedIn, og der står hun som eier av Blogghuset siden 2014. Rart.

Forøvrig så er I.R markedssjef for vital tannhelse, eier av blogghuset og eier av spraytanhuset.  

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, terteskjell skrev:

Forøvrig så er I.R markedssjef for vital tannhelse, eier av blogghuset og eier av spraytanhuset.  

Det er litt av en sammensausing av interesser. Lurer på hvem som tjener på hvem og hvem som sitter med svarteper til slutt.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pust skrev:

Det er litt av en sammensausing av interesser. Lurer på hvem som tjener på hvem og hvem som sitter med svarteper til slutt.

Får håpe at folk ser på disse tingene før de velger og bruke disse firma

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pust skrev:

Veldig merkelig... har ikke AB ditchet adsales for å bli med i Blogghuset. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Grennellik skrev:

Veldig merkelig... har ikke AB ditchet adsales for å bli med i Blogghuset. 

Eller de har valgt å avslutte samarbeidet med henne pga alt styret før jul. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Fullrulle skrev:

Jeg ble rett og slett ganske flau av å lese hennes siste innlegg... litt sånn pute-TV i bloggform.. Hun har vært på date, de skulle gå tur og hun ble visst gjenkjent hele tiden. De satte seg på en benk å folk som gikk forbi filmet og tok bilder i smug så til slutt løp hun hjem! Altså, hun er ikke Michael Jackson heller... Dessuten, de aller fleste mennesker går vel rett forbi «kjente» personer uten å knipse bilder av de! Hun er jo paranoid så det holder!

Høres ikke helt sannsynelig ut nei. Kanskje mer hvordan hun skulle ønske det var.  Nordmenn er som oftest ganske laidback ift kjendiser og lar de være i fred. Ungdommer kan nok ta smugbilder og fnise, tiske og hviske hvis de møter på en av de unge populære bloggerne eller Justin Bieber, men jeg tror ikke ungdommer gjør så mye nummer ut av å møte på AB, og jeg tror jeg vet at voksne mennesker ikke gjør det ;) Kanskje noen, men ikke så mange at det blir plagsomt så hun må løpe hjem. Hun er bare kjent for et veldig lite publikum. Mange drar nok kjensel på henne, men de husker ikke hvorfor eller hvor fra. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pust skrev:

Pastellfarger er vel ikke det helt store for tiden, er det? Jeg vet ikke om noen som har det, og jeg kunne virkelig ikke tenke meg å ha det selv.

Jeg har et rosa stettefat i plast som er ganske kjekt å ha vafler på. Kjøpte det engang i 2013-14 og fikk meg ikke til å kaste det da jeg flytta 🙊 Men jeg kommer ikke til å kjøpe flere. Ikke trengs det og IKKE tale om å kjøpe noe AB står bak. 

Tipper Blogghuset går konkurs før AB får sagt makron. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
18 minutter siden, Isild skrev:

Høres ikke helt sannsynelig ut nei. Kanskje mer hvordan hun skulle ønske det var.  Nordmenn er som oftest ganske laidback ift kjendiser og lar de være i fred. Ungdommer kan nok ta smugbilder og fnise, tiske og hviske hvis de møter på en av de unge populære bloggerne eller Justin Bieber, men jeg tror ikke ungdommer gjør så mye nummer ut av å møte på AB, og jeg tror jeg vet at voksne mennesker ikke gjør det ;) Kanskje noen, men ikke så mange at det blir plagsomt så hun må løpe hjem. Hun er bare kjent for et veldig lite publikum. Mange drar nok kjensel på henne, men de husker ikke hvorfor eller hvor fra. 

Megaloman. Hun trenger hjelp. Arme sjel.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Fullrulle skrev:

Jeg ble rett og slett ganske flau av å lese hennes siste innlegg... litt sånn pute-TV i bloggform.. Hun har vært på date, de skulle gå tur og hun ble visst gjenkjent hele tiden. De satte seg på en benk å folk som gikk forbi filmet og tok bilder i smug så til slutt løp hun hjem! Altså, hun er ikke Michael Jackson heller... Dessuten, de aller fleste mennesker går vel rett forbi «kjente» personer uten å knipse bilder av de! Hun er jo paranoid så det holder!

Ja, jøsses... Jeg tror overhodet ikke på at AB er så kjendis at folk følger etter henne og tar bilder og filmer henne i smug. Her snakker vi en ikke god blanding av særdeles oppblåst selvbilde og paranoia. Pinlig!:flau:

Og som @Isild påpeker har faktisk nordmenn et ganske avslappet forhold til kjendiser. Joda, fjortisene gikk av skaftet da Justin Bieber var i Oslo, men han er jo i en litt:sarkasme: annen liga enn mor sjøl...

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Fullrulle skrev:

:overrasket:

Dette er noe av det latterligste jeg har hørt på lenge. Forventer hun at folk skal tro på dette, andre enn den bittelille heiagjengen hennes?

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...