terteskjell Skrevet 23. november 2018 #1141 Del Skrevet 23. november 2018 1 time siden, Berga skrev: Men, er det virkelig helt i orden at hun legger ut bilder av andre barn/tenåringer på Instagram og Snapchat? Bilder tatt så nært at man tydelig ser hvem det er. Jeg hadde blitt ganske gretten og krevd bildene fjernet dersom det var mitt/mine barn. Edit: Det hjelper ikke at hun skriver at bildene er lagt ut med trenerteamets tillatelse, som forelder ville jeg ikke likt at mitt/mine barn skulle knyttes til en blogg med rufsete rykte. Dette er ikke greit. Det er foreldrene som skal godkjenne dette. Ikke trenere. Men nå kan d jo være foreldrene har sagt ja Men i helgen er det ny stor konkurranse og jeg er spent på hvor mye som blir delt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 23. november 2018 #1142 Del Skrevet 23. november 2018 Jeg gir nå opp å tro at Anne Brith kommer til å skjerpe seg, forandre seg, eller gjøre noe annerledes, jeg hadde ett snev av håp, men gir opp. Når hun for niende gang maser om bruddet sitt, som hun i første omgang ikke en gang ville snakke om av hensyn til de involverte, og nå sikter til at hun ofret ditt og datt, tid, penger, krefter, hva er poenget med nok en gang å skryte av seg selv? Insinuere at man har blitt utnyttet? Det er jo nummeret unna at hun feller en tåre for seg selv og sin egen godhet? Så ungene har måtte bidra, jobbe, slite til huset, matbudsjettet påstås å være 1000 kr uka fordi Sitat ....Gitt muligheter, klær, utstyr og penger.... Og Sitat Gaver til de jeg er glad i. Hele tiden. Tenker ikke på hva det koster. Hele tiden poengtere hvor god, kjærlig, varm, og elskende hun er, det er flaut og pinlig at ei dame på over 40 sitter og skriver sånne innlegg om seg selv, der er ikke grense for hva hun skryter av. Samtidig driter hun kraftig på draget, for som vanlig samsvarer ikke innleggene med tidligere utsagn, Anne Brith skriver virkelig det som faller henne inn der og da, hva som helst, ikke nøye at det ikke er sant eller ikke samsvarer med utsagn i forrige uke. Fra https://www.annebrith.no/blogg-feed/ 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terteskjell Skrevet 23. november 2018 #1143 Del Skrevet 23. november 2018 (endret) 30 minutter siden, Monkey12 skrev: Endret 23. november 2018 av terteskjell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skyggejenta Skrevet 23. november 2018 #1144 Del Skrevet 23. november 2018 Den bloggen der forandrer seg aldri og elsker å provosere på mange måter, kun for å skape drama. Lavmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Max Potente Skrevet 23. november 2018 #1145 Del Skrevet 23. november 2018 Jeg må si at Anne Brith fremstår som svært usjarmerende og lite sympatisk i det siste innlegget sitt. Hun har stått fritt til å fremstille forholdet akkurat slik hun selv har villet, og fremstår bare som bitter og hevngjerrig når hun nå i etterkant later til å angre på mye. Når man er middelaldrende firebarnsmor uten fast bopel så forventer folk at vedkommende tar avgjørelser som er til det beste for alle. Å klage i ettertid på at man prioriterte feil gir ikke mye sympati, det avslører bare dårlig dømmekraft og viser at kritikerne hadde rett i sine innvendinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjoppa Skrevet 23. november 2018 #1146 Del Skrevet 23. november 2018 Hvorfor finner jeg ingen blogginnlegg mellom mai og november? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rosalie Skrevet 23. november 2018 Populært innlegg #1147 Del Skrevet 23. november 2018 7 minutter siden, Tjoppa skrev: Hvorfor finner jeg ingen blogginnlegg mellom mai og november? Fordi hun hadde en megasletting av blogginnlegg etter at botb og DN begynte å gi de hun påsto trakasserte henne talerom. Måten hun nå prøver å sverte eksen på i bloggen, viser i grunnen at hun kun klarer å forholde seg til medgangsmennesker, og at folk i det de ytrer en kritisk tanke overfor hennes valg eller oppførsel, blir til fiender. Det har vi jo også tidligere sett i måten hun omtaler foreldre i området de bor, tidligere partnere og «KG-hønsene» m.fl., men det blir så veldig tydelig slik hun holder på nå. Det vwr noen som tidligere i trådrn skrev så treffende at klarer man ikke å stå i stormen, får man la være å oppsøke den (fritt etter hukommelse). Hun provoserer og provoserer, og påstår at hun tåler alt, men med én gang hun får motbør, går hun rett i offerposisjon. 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. november 2018 #1148 Del Skrevet 23. november 2018 5 timer siden, Berga skrev: Det er nok fra en repetering før konkurranse. Dagens instastory. https://instagram.com/annebrith.no?utm_source=ig_profile_share&igshid=gu9273i4xuoz NIFs retningslinjer gjelder likevel om det kun er trening. Og det er faktisk ikke nok å innhente tillatelse fra trenerteamet. Det skal innhentes samtykke fra samtlige som er med på bildet OG deres foresatte. I tillegg bør det foreligge et samtykkeskjema - altså en fysisk kontrakt for hvert enkelt bilde som - i dette tilfellet - AB vil offentliggjøre. Videre sier retningslinjene at man skal utøve varsomhet ved bilder av lettkledde barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 23. november 2018 #1149 Del Skrevet 23. november 2018 11 minutter siden, Zeitgeist skrev: NIFs retningslinjer gjelder likevel om det kun er trening. Og det er faktisk ikke nok å innhente tillatelse fra trenerteamet. Det skal innhentes samtykke fra samtlige som er med på bildet OG deres foresatte. I tillegg bør det foreligge et samtykkeskjema - altså en fysisk kontrakt for hvert enkelt bilde som - i dette tilfellet - AB vil offentliggjøre. Videre sier retningslinjene at man skal utøve varsomhet ved bilder av lettkledde barn. Hvordan kan man få varslet foreldrene? Hun tar seg denne friheten svært ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. november 2018 #1150 Del Skrevet 23. november 2018 50 minutter siden, Berga skrev: Hvordan kan man få varslet foreldrene? Hun tar seg denne friheten svært ofte. Siden jeg ikke kjenner foreldrene, så ville jeg personlig ha tatt kontakt med Norges Idrettsforbund (NIF), henvist til regelverket deres og simpelthen skrevet at dette brytes og videre benyttes på en primært reklamefinansiert blogg med en relativt stor eksponeringsflate. Her ville jeg også ha lagt ved bildebevis. Videre ville jeg forlangt at NIF iverksetter øyeblikkelig tiltak, da denne ufrivillige eksponeringen bryter med lov om personvern. I klartekst betyr dette at NIF kontakter trenerteamet som på sin side igjen opplyser foreldrene (antar jeg). Hvis NIF ikke reagerte innenfor rimelig tid, ville jeg ha sendt saken videre til Datatilsynet siden dette er endelig instans. Utover det ville jeg også ha meldt inn videre regelbrudd, selvsagt med nødvendig dokumentasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mygga Skrevet 24. november 2018 #1151 Del Skrevet 24. november 2018 11 timer siden, marie_82 skrev: Jeg kan ikke se for meg at foreldrene til de andre barna er klar over at det blir lagt ut bilder av døtrene deres, i spagaten i bittesmå skjørt, på snappen til en kontroversiell blogger. De skal være med i Norwegian Open 2018 i helgen. Da vil nok denne gjengen havne flere steder. Aviser, nettaviser, lokalt tv, Facebook. Hvis jeg forstår dere riktig her så er det ikke snakk om hvor det legges ut Men hvem som gjør det? Dvs at AB ikke kan linke til feks en avisreportasje heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terteskjell Skrevet 24. november 2018 #1152 Del Skrevet 24. november 2018 2 timer siden, mygga skrev: De skal være med i Norwegian Open 2018 i helgen. Da vil nok denne gjengen havne flere steder. Aviser, nettaviser, lokalt tv, Facebook. Hvis jeg forstår dere riktig her så er det ikke snakk om hvor det legges ut Men hvem som gjør det? Dvs at AB ikke kan linke til feks en avisreportasje heller. Om ett bilde blir lagt ut i avisen så vil de på bilde bli spurt først.. om bildene blir lagt ut på Facebook så er det på klubbene sine private facebookside. Er stor forskjell på det og at det blir sendt på en blogger sin IG og snapchat. Som sagt så reagerte jeg sterkt når jeg så flere av jentene fra vår klubb på Bloggerene i våres. De ble tilfeldig med når kamerateamet fulgte AB på konkurransen.. Jeg mener det burde vært opplyst at det ble filmet til ett slik program 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marie_82 Skrevet 24. november 2018 #1153 Del Skrevet 24. november 2018 2 timer siden, mygga skrev: De skal være med i Norwegian Open 2018 i helgen. Da vil nok denne gjengen havne flere steder. Aviser, nettaviser, lokalt tv, Facebook. Hvis jeg forstår dere riktig her så er det ikke snakk om hvor det legges ut Men hvem som gjør det? Dvs at AB ikke kan linke til feks en avisreportasje heller. Media følger loven og de som blir avbildet har samtykket til det. Det er noe annet når AB legger ut bilder på en åpen snap med x-antall følgere, der de fleste faktisk følger fordi dette er et togkræsj i sakte film. Altså ikke noe positivt å bli assosiert med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 24. november 2018 #1154 Del Skrevet 24. november 2018 Tror reglene er sånn at filming på offentlig område er lovlig. Så lenge fokuset ligger på ett event og ikke enkeltpersoner så kan det også publiseres. Dvs et NM med publikum regnes som offentlig (personer som er del av en større forsamling), men om en lukket trening gjør det, tviler jeg på. Der kan private regler gjelde. https://www.tek.no/artikler/er-du-sikker-pa-at-du-ikke-bryter-loven-nar-du-fotograferer/160945 https://foto.no/f/85881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terteskjell Skrevet 24. november 2018 #1155 Del Skrevet 24. november 2018 1 minutt siden, tranedatter skrev: Tror reglene er sånn at filming på offentlig område er lovlig. Så lenge fokuset ligger på ett event og ikke enkeltpersoner så kan det også publiseres. Dvs et NM med publikum regnes som offentlig (personer som er del av en større forsamling), men om en lukket trening gjør det, tviler jeg på. Der kan private regler gjelde. https://www.tek.no/artikler/er-du-sikker-pa-at-du-ikke-bryter-loven-nar-du-fotograferer/160945 https://foto.no/f/85881 Det blir mye vist på sumo fra NM eller YouTube fra de andre konkurransene. Men da vises det kun lagene sin oppvisning. Ikke slik det blir gjort når AB har med ett filmteam som svinser rundt og filmer alt og alle rundt omkring. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg LilleSnupp Skrevet 24. november 2018 Populært innlegg #1156 Del Skrevet 24. november 2018 Om man ikke har noe fint å si, burde man ikke si noe i det hele tatt.. .. skriver Mor Hjertegod på IG. Hva med å begynne med deg selv, Anne-Brith? Gå foran som et godt eksempel på hva du messer om, Anne-Brith? Blir mer troverdig om kart og terreng stemmer overens, Anne-Brith. Ikke baksnakke andre, mens du fremsnakker deg selv, Anne-Brith. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marie_82 Skrevet 24. november 2018 #1157 Del Skrevet 24. november 2018 Det er også forskjell på at det blir filmet og tatt bilder på et arrangement. Da er man klar over det. Barna må få kunne gå på trening uten at tusenvis skal få se bilder av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 24. november 2018 #1158 Del Skrevet 24. november 2018 39 minutter siden, LilleSnupp skrev: Om man ikke har noe fint å si, burde man ikke si noe i det hele tatt.. .. skriver Mor Hjertegod på IG. Hva med å begynne med deg selv, Anne-Brith? Gå foran som et godt eksempel på hva du messer om, Anne-Brith? Blir mer troverdig om kart og terreng stemmer overens, Anne-Brith. Ikke baksnakke andre, mens du fremsnakker deg selv, Anne-Brith. Jeg lurer på om hun nullstiller seg selv hver morgen når hun våkner. Det som skjedde i fjor, forrige uke, og i går, eksisterer ikke mer, det er en ny dag i dag og blanke ark. Det må jo være tilfellet, skjønner ikke ellers hvordan hun kommer frem til ting. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terteskjell Skrevet 24. november 2018 #1159 Del Skrevet 24. november 2018 9 minutter siden, marie_82 skrev: Det er også forskjell på at det blir filmet og tatt bilder på et arrangement. Da er man klar over det. Barna må få kunne gå på trening uten at tusenvis skal få se bilder av dem. Men jeg mener at man ikke skal legge ut video og bilder av andre barn på en stor blogg,IG,snapchat eller Facebook. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 24. november 2018 #1160 Del Skrevet 24. november 2018 3 timer siden, mygga skrev: De skal være med i Norwegian Open 2018 i helgen. Da vil nok denne gjengen havne flere steder. Aviser, nettaviser, lokalt tv, Facebook. Hvis jeg forstår dere riktig her så er det ikke snakk om hvor det legges ut Men hvem som gjør det? Dvs at AB ikke kan linke til feks en avisreportasje heller. Selvsagt kan hun lenke til en avisreportasje. En avis er forpliktet til å overholde vvp og å ta særlig hensyn til mindreårige. En blogger har ikke behøvd å signere på hverken Sunn fornuft-plakaten eller Vær varsom-plakaten, noe vi kan se både i Anne Briths blogg og i andre blogger; de sauser sammen reklame, kjæresterier og barns privatliv, og jeg hadde blitt ganske forbannet om jeg plutselig fikk se nærbilder av min datter i kort-kort drakt i en slik kontekst. Når du nevner Facebook er jeg enig med deg, det er alt for mange som ikke respekterer andres privatliv eller ønske om å være anonym/så anonym som mulig og legger ut bilder av både egne og andres barn. Ellers ser jeg at du har fått svar på dette med forskjellen på en repetering (privat) og en konkurranse/oppvisning (offentlig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg