Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Lunabelle skrev (14 timer siden):

Ja det må vi heller ikke glemme, men jeg forholdt meg til det som hadde skjedd frem til og med 2019 da det intervjuet var i fra. Tror Villa Kids var etter Lord Gekko sin tvangsavvikling/konkurs. Mener han søkte om lån til å kjøpe en maskin til produksjon av Wallstickers på Villa Kids sine vegne og at den senere ble brukt av Ministjerner. 

Skjønner, jeg bare tenker på at det er faktisk ikke mulig å vise til noen bedrifter de har drevet eller vært involvert i som har har blitt avviklet uten at det innebærer en konkurs. Det er skremmende når det gjelder så mange forskjellige bedrifter. Man skulle jo anta at man klarte etter en viss erfaring å avvikle virksomheten før det ble en konkurs, men det klarer ikke disse to. Samme regla gjentar seg gang på gang, og jeg bare venter på forsvarsinnlegget hvor det kommer frem at det nok en gang er alle andres feil og nå skal alt bli annerledes, magisk og fantastisk med ny nettside og nettbutikk.

Endret av Marriet
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marriet skrev (1 time siden):

Skjønner, jeg bare tenker på at det er faktisk ikke mulig å vise til noen bedrifter de har drevet eller vært involvert i som har har blitt avviklet uten at det innebærer en konkurs. Det er skremmende når det gjelder så mange forskjellige bedrifter. Man skulle jo anta at man klarte etter en viss erfaring å avvikle virksomheten før det ble en konkurs, men det klarer ikke disse to. Samme regla gjentar seg gang på gang, og jeg bare venter på forsvarsinnlegget hvor det kommer frem at det nok en gang er alle andres feil og nå skal alt bli annerledes, magisk og fantastisk med ny nettside og nettbutikk.

Det store problemet er vel at det er ikke drømmen om en suksessbedrift som driver de. De ønsker ikke fornøyde kunder, ett godt rykte, ett ryddig liv. De ønsker kjappe penger, uten å måtte jobbe for det. De ønsker mest mulig, for minst mulig innsats. De ønsker drama, og kunne si "stakkars meg". Ja, noen folk er slik, og disse to mener jeg er ett prima eksempel på det.

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Føler et behov for å beklage meg for dere alle jeg har kritisert her. Forstår at jeg har tatt grundig feil. Jeg er rett og slett flau. En runde med litt pepper fra dere er absolutt berettiget.
En grusom sann historie i et ukeblad blir jo bare barnemat.

Jeg leser at Ann-Cathrin har det ganske så tøft nå. At det er mye hun angrer, spesielt at hun ikke hørte alle advarsler. Forstår at hun har det vanskelig og hun har min medfølelse.

For en stund siden så jeg en reportasje om en lege som ble rundlurt for millioner. En høyst oppegående person som ble truffet på et svakt punkt av en grusomt beregnende og talefør mann. Det var ikke måte på av dramatiske hendelser den mannen gjennomgikk, som hindret han i å treffe henne. Måtte betale seg seg ut av et sted i Østen, banken hadde ved en feil stengt kontoene han hadde, og ikke minst at han eller en av sine nærmeste hadde fått en alvorlig inntil dødelig sykdom uten forsikring i det landet de var i. Alt var løgn.                                

Så min konklusjon er at vi alle kan bli manipulert på det værste hvis nan blir truffet på riktig tidspunkt.

Jeg forstår ikke at vi i Norge ikke få stoppet mennesker som notorisk ikke følger lover og regler. Konsekvensen er ofte at fler følger med i dragsuget

Men igjen, beklager på det sterkeste til dere fra meg

Endret av Babord1
  • Liker 13
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsdame skrev (1 time siden):

Jeg skulle virkelig ønske at media plukket opp denne saken, og slik bidro til å få fram den grelle historien/historiene. For dette er ikke et engangstilfelle av noe som gikk galt, det er et mønster som for meg virker å bare bli verre og verre. Nå er det ikke lenger dumskap og inkompetanse, det er reinspikka svindel. 

Etter å ha fulgt Paprika siden hun bodde i Paprikakroken og var gift med Håkon, er høyt forbruk, lav arbeidsinnsats, selvmedlidenhet og manglende realitetsorientering en rød tråd. Spesielt etter at Gekko kom inn i bildet har dette utviklet seg til å bli mer uetisk og uredelig enn tidligere. Det finnes mange eksempler på dette for den som vil spa fram historien. 

Å løpe fra seg selv er ikke mulig Paprika. Å skifte etternavn for n’te gang løser ingen av problemene du/dere har skapt. Verken for dere selv, men først og fremst ikke for dem dere på det groveste har sveket. Dem tror jeg dessverre det er endel av. 

Veldig enig! Dette skulle blitt skrevet om i en landsdekkende avis, slik at de ikke kan fortsette. Vet jo at ved første anledning vil det bli opprettet nok en ny bedrift. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Griffin87 skrev (2 timer siden):

Veldig enig! Dette skulle blitt skrevet om i en landsdekkende avis, slik at de ikke kan fortsette. Vet jo at ved første anledning vil det bli opprettet nok en ny bedrift. 

Kunne Tv2 Hjelper deg vært noe for de som ikke har fått varene sine? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Pakkenellik skrev (1 time siden):

Kunne Tv2 Hjelper deg vært noe for de som ikke har fått varene sine? 

Tv2 hjelper deg tok for seg saken med Villa Kids, når Kim Øvestad ble involvert i firma. https://www.tv2.no/a/11823409/ Det er nok altfor sent å dra Ministjerner saken opp da de er konkurs. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griffin87 skrev (1 time siden):

Håper skatteetaten følger GODT med. 

Skal sikkert godt gjøres at de får med seg dette. Sikkert neddynga i arbeid og kjenner sikkert ikke varene igjen fra instagram. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 time siden):

Hun har ikke lov til dette. Det sier seg selv, hadde dette vært lovlig hadde hun solgt det selv

Det du sier er feil. Trist at du sprer usannheter som dette. Hun kan fritt selge innbo og løsøre, det er beslagsfritt. At hun prøver å skjule at hun må kvitte seg med ting ved å la en venninne stå som selger er jo bare fjollete all den tid bildene er fra hennes egne some.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruenFraHavet skrev (6 timer siden):

Det du sier er feil. Trist at du sprer usannheter som dette. Hun kan fritt selge innbo og løsøre, det er beslagsfritt. At hun prøver å skjule at hun må kvitte seg med ting ved å la en venninne stå som selger er jo bare fjollete all den tid bildene er fra hennes egne some.

Hun selger også ubrukte varer fra varelager. Som noen har vist tidligere i tråden. Ikke lov.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (8 timer siden):

Selge sengene til ungene? Virker helt desperat dette synes jeg.

Ja. Skal de ikke få ha senger? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruenFraHavet skrev (7 timer siden):

Nei.

Innbo og løsøre uten særlig verdi eller som husholdningen trenger er beslagsfritt. Men når VP selger disse unna så motbeviser hun jo egentlig det motsatte. Ikke trenger hun tingene. Og totalen hun har lagt ut for er jo godt over 50k om vi ser på de ulike støttespillerne som selger for henne. I skjul.

Så kan jo bostyrer tenke at det er for mye nips å selge og det er ikke verdt bryet. Men om VP klarer å selge alt dette og dra inn 50k+ så kan bostyrer allikevel legge beslag i pengeverdien som hun får inn. Gitt at de får det med seg.

Hadde dette vært lovlig er det ingen grunn til å gå via andre. Dette er åpenbart ikke greit. Og VP vet det.

• Liker 34
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan mene hva vi vil om hva som burde være juridisk og/eller moralsk riktig at C gjør. Sannheten er at hun ikke gjør noe galt. Ikke denne gangen. Ikke akkurat nå. Beviser hun at hun innehar en lurvete moral? Absolutt. Fra min side blir akkurat det som følger nå spekulasjoner, men: kan det være at hun selger unna for å betale gammel husleie, ny husleie eller privat gjeld? Min umiddelbare tanke er at pengene sikkert skal brukes til å polere fasaden, som om den ikke er fullstendig gått i oppløsning. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruenFraHavet skrev (12 minutter siden):

Vi kan mene hva vi vil om hva som burde være juridisk og/eller moralsk riktig at C gjør. Sannheten er at hun ikke gjør noe galt. Ikke denne gangen. Ikke akkurat nå. Beviser hun at hun innehar en lurvete moral? Absolutt. Fra min side blir akkurat det som følger nå spekulasjoner, men: kan det være at hun selger unna for å betale gammel husleie, ny husleie eller privat gjeld? Min umiddelbare tanke er at pengene sikkert skal brukes til å polere fasaden, som om den ikke er fullstendig gått i oppløsning. 

Så hun har lov til å selge fra varelageret? Synes det høres utrolig rart ut. Ellers enig i det du skriver. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Så hun har lov til å selge fra varelageret? Synes det høres utrolig rart ut. Ellers enig i det du skriver. 

Ja, hun har det. Antar jeg dette? Nei. Spekulerer jeg? Nei. VET jeg det? Ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
FruenFraHavet skrev (1 minutt siden):

Ja, hun har det. Antar jeg dette? Nei. Spekulerer jeg? Nei. VET jeg det? Ja. 

Tror på deg altså, men har du en link el hvor man kan lese om dette? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden):

Tror på deg altså, men har du en link el hvor man kan lese om dette? 

Dessverre. Jeg har vært i kontakt med bobestyrer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruenFraHavet skrev (Akkurat nå):

Ok, skjønner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruenFraHavet skrev (Akkurat nå):

Litt forvirrende hvor grensen går, men det er sikkert riktig. Spørs vel kanskje hvor mye man får sitte igjen med.

• Konkursen innebærer at alle eiendeler til deg som eier av enkeltpersonforetaket (kalt skyldneren) blir beslaglagt til fordel for kreditorene. Når tingretten har åpnet konkurs, mister du umiddelbart råderetten over dine eiendeler. Råderetten overføres til konkursboet ved bostyreren.
  • Eiendeler som du og familien din har behov for kan beholdes, for eksempel klær og innbo. Du kan fortsette å arbeide eller skaffe deg nytt arbeide, og du vil i utgangspunktet beholde vanlig lønnsinntekt som familien trenger til livets opphold.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...