Felis Skrevet 10. desember 2021 #10021 Skrevet 10. desember 2021 Antirobe skrev (7 minutter siden): Huset ble solgt etter den Lord Gekko-fadesen med import av ulovlige Kina-sykler og manglende regnskap. Så det han skriver er regelrett oppspinn og løgn. De kan ikke skylde på noen andre enn seg selv. Få dere en jobb K og C, en VANLIG jobb, det er det eneste som hjelper! Det høres enkelt ut å skaffe seg en «vanlig jobb», men hvem tenker du skal ansette dem? Ingen av dem kan noe som helst og ett lite googlesøk avslører at dette ikke er mennesker man vil ha på lønningslista. Hvis man selv har en vanlig jobb og sin digitale verdighet inntakt, så er det lett å tenke at det også er løsningen for C og K, men jeg er redd de har brent for mange broer. 39
Antirobe Skrevet 10. desember 2021 #10022 Skrevet 10. desember 2021 Felis skrev (19 minutter siden): Det høres enkelt ut å skaffe seg en «vanlig jobb», men hvem tenker du skal ansette dem? Ingen av dem kan noe som helst og ett lite googlesøk avslører at dette ikke er mennesker man vil ha på lønningslista. Hvis man selv har en vanlig jobb og sin digitale verdighet inntakt, så er det lett å tenke at det også er løsningen for C og K, men jeg er redd de har brent for mange broer. De kan få hjelp fra NAV. På min arbeidsplass har vi to som jobber på tiltak fra nav akkurat nå, og vi har tidligere ansattt folk som har vært på atbeidserfaring. Mange bedrifter takker ja til slike løsninger. De får da en "billig" ansatt som de kan prøve ut, og om de er fornøyde ansette fast, ofte med subsidier. Om C og K ønsket det, tror jeg det hadde vært håp for de også. 15
Populært innlegg Friluftsdame Skrevet 10. desember 2021 Forfatter Populært innlegg #10023 Skrevet 10. desember 2021 (endret) Dette er «lært hjelpesløshet» i praksis. Er der virkelig ingen voksne hjemme som kan forklare disse to at de mislykkes for egen maskin? Det var ingen andre sin skyld at Villapaprika AS gikk konkurs. Den flinke damen som jobbet for Paprika og var eksens tante er ikke lenger en del av Paprikas nettverk. Både butikk og nettbutikk røk med. Det var ingen andres skyld at StylebyNorway AS gikk konkurs. Nettbutikken der Paprika hadde hjelp fra en tidligere kjæreste til broren som heller ikke lenger er en del av nettverket. Det var ingen andres skyld at LordGekko AS gikk konkurs. Tvangsavviklet pga manglende regnskap, det var offentlig info. Gekko’s tid som markedssjef i Villakids AS vet jeg lite om, men at han har kompetanse til å bekle en markedssjefrolle på en profesjonell måte tviler jeg. Han var ansvarlig for kundeservice, og klagene som har vært eksponert har lignet dem i Ministjerner. Også dette firmaet gikk konkurs, men det var eid av andre Gekko drev en tid med salg av Bulgaria-leiligheter som heller ikke fløy. Ministjerner ble etablert på Paprikas enkeltmannsforetak Øvestad Styling. Hun og kompanjongen eier selv varelageret, og baserer seg mye på Kinaimport. Flere av disse varene har ikke slått an. Andre varer har vært å finne i andre butikker til lavere pris. Designet på nettsiden til butikken er veldig uproff og lite selgende. Ministjerner kan ikke gå konkurs, Paprika hefter personlig. Her har det vært flere eksempler på mangelfull kundebehandling. I tillegg har Paprika og Gekko et par andre, merkelige nettbutikker for webdesign og wallstickers. Gekko driver nå en ny nettbutikk som først ble etablert som AS av svigerfar og som han siden har overtatt. Kinavarer. Paprika forsøkte seg på en ny, lettvint, forretningsmodell. Mellomledd mellom byggherre og leverandør av bygge- og interiørvarer. Hun påsto samarbeid med blant annet Sigdal Interiør som viste seg å ikke stemme. Vel, det er å bli avslørt i bløff, er det ikke? Ikke at andre ødelegger for samarbeidet. Forøvrig et luftslott av en forretningsmodell. Innimellom alt dette har vi vært vitne til en prioritering av personlig forbruk i form av dyre biler, golfspilling osv som nok flere har stusset over. Gikk regnestykket i balanse? Nei, åpenbart ikke. At alt dette skyldes alle andre, har jeg veldig vanskelig for å forstå. Hva er galt med å stikke fingeren i jorden, innse at forretningsdrift fikser vi ikke - og ta seg en vanlig jobb? Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Endret 10. desember 2021 av Måne Rampelyset 83
FruRosa Skrevet 10. desember 2021 #10024 Skrevet 10. desember 2021 Det var etter tvangsavviklingen av Lors Gekko de hasteflyttet fra rekkehuset få uker før termin våren 2019. Jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvordan dette kan være eier av VillaKids sin feil. Etter dette har de leid bolig, ergo ikke noe hus å miste. 38
Skrottefar Skrevet 10. desember 2021 #10025 Skrevet 10. desember 2021 FruRosa skrev (9 minutter siden): Det var etter tvangsavviklingen av Lors Gekko de hasteflyttet fra rekkehuset få uker før termin våren 2019. Jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvordan dette kan være eier av VillaKids sin feil. Etter dette har de leid bolig, ergo ikke noe hus å miste. Greit å ha noen å skylde på, ikke sant? Virker som om det er det som er gjennomgangsmelodien der i "villaen", alltid noen andre sin skyld for alt som skjer som er negativt. Tror de 2 der bør slå opp i ordboken under bokstaven S og lete seg frem til et enkelt ord som de bør forsøke å forstå betydningen av, nemlig Selvinnsikt. 25
Måne Rampelyset Skrevet 10. desember 2021 #10026 Skrevet 10. desember 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkelser og videreformidling av injurierende påstander fremvist på Snapchat. Måne, admin. 2
Hønemor74 Skrevet 10. desember 2021 #10027 Skrevet 10. desember 2021 Måne Rampelyset skrev (1 time siden): Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkelser og videreformidling av injurierende påstander fremvist på Snapchat. Måne, admin. De bildene som ble delt er ikke fra Snapchat , det er fra Kim sin Instagram profil . Hvorfor får ikke dette deles ? Da quotes camilla har delt får stå her i tråden ? Ikke jeg som delte det i tråden her . Bare lurer på hvorfor 26
Skrottefar Skrevet 10. desember 2021 #10028 Skrevet 10. desember 2021 (endret) Hønemor74 skrev (6 minutter siden): De bildene som ble delt er ikke fra Snapchat , det er fra Kim sin Instagram profil . Hvorfor får ikke dette deles ? Da quotes camilla har delt får stå her i tråden ? Ikke jeg som delte det i tråden her . Bare lurer på hvorfor Enig......men diskusjon om moderering må man gjøre i ris og ros, så jeg har lagt inn et spørsmål om det der Endret 10. desember 2021 av Skrottefar 11
Hønemor74 Skrevet 10. desember 2021 #10029 Skrevet 10. desember 2021 Skrottefar skrev (9 minutter siden): Enig......men diskusjon om moderering må man gjøre i ris og ros, så jeg har lagt inn et spørsmål om det der Ok , takk ☺️ 3
Rosasko Skrevet 10. desember 2021 #10030 Skrevet 10. desember 2021 Føler på meg at tv2 hjelper deg har vert på besøk siden han fekk helt panikk den dagen 😅 15
Dråpe Skrevet 10. desember 2021 #10031 Skrevet 10. desember 2021 Skrottefar skrev (3 timer siden): Tror de 2 der bør slå opp i ordboken under bokstaven S og lete seg frem til et enkelt ord som de bør forsøke å forstå betydningen av, nemlig Selvinnsikt. Og da kan de jo i samme slengen se nærmere på ordet Svindel. 26
Grønn Frosk Skrevet 11. desember 2021 #10032 Skrevet 11. desember 2021 Kan noen sende meg screenshots og?
Friluftsdame Skrevet 11. desember 2021 Forfatter #10033 Skrevet 11. desember 2021 Jeg tror ikke det er tillatt å dele screenshot av innlegg på lukkede profiler og innlegg som er blitt slettet i ettertid. Når det gjelder Paprika, har vel hun lukket profil avhengig av dagsformen.. Jeg synes vel egentlig synd på disse to. At de ikke forstår sammenhenger og hva de selv må gjøre, det er rett og slett tragisk for dem det går utover. Håper virkelig at noen rundt dem er i stand til å realitetsorientere. Det er ikke nok å være snill og god, som Paprika stadig repeterer til sitt forsvar. Be kind, always. Det de holder på med er etter min mening ikke å være snill, alltid. Men det er åpenbart forskjell på å se og å innse. 24
non_stop Skrevet 11. desember 2021 #10034 Skrevet 11. desember 2021 Friluftsdame skrev (15 timer siden): Dette er «lært hjelpesløshet» i praksis. Er der virkelig ingen voksne hjemme som kan forklare disse to at de mislykkes for egen maskin? Det var ingen andre sin skyld at Villapaprika AS gikk konkurs. Den flinke damen som jobbet for Paprika og var eksens tante er ikke lenger en del av Paprikas nettverk. Både butikk og nettbutikk røk med. Det var ingen andres skyld at StylebyNorway AS gikk konkurs. Nettbutikken der Paprika hadde hjelp fra en tidligere kjæreste til broren som heller ikke lenger er en del av nettverket. Det var ingen andres skyld at LordGekko AS gikk konkurs. Tvangsavviklet pga manglende regnskap, det var offentlig info. Gekko’s tid som markedssjef i Villakids AS vet jeg lite om, men at han har kompetanse til å bekle en markedssjefrolle på en profesjonell måte tviler jeg. Han var ansvarlig for kundeservice, og klagene som har vært eksponert har lignet dem i Ministjerner. Også dette firmaet gikk konkurs, men det var eid av andre Gekko drev en tid med salg av Bulgaria-leiligheter som heller ikke fløy. Ministjerner ble etablert på Paprikas enkeltmannsforetak Øvestad Styling. Hun og kompanjongen eier selv varelageret, og baserer seg mye på Kinaimport. Flere av disse varene har ikke slått an. Andre varer har vært å finne i andre butikker til lavere pris. Designet på nettsiden til butikken er veldig uproff og lite selgende. Ministjerner kan ikke gå konkurs, Paprika hefter personlig. Her har det vært flere eksempler på mangelfull kundebehandling. I tillegg har Paprika og Gekko et par andre, merkelige nettbutikker for webdesign og wallstickers. Gekko driver nå en ny nettbutikk som først ble etablert som AS av svigerfar og som han siden har overtatt. Kinavarer. Paprika forsøkte seg på en ny, lettvint, forretningsmodell. Mellomledd mellom byggherre og leverandør av bygge- og interiørvarer. Hun påsto samarbeid med blant annet Sigdal Interiør som viste seg å ikke stemme. Vel, det er å bli avslørt i bløff, er det ikke? Ikke at andre ødelegger for samarbeidet. Forøvrig et luftslott av en forretningsmodell. Innimellom alt dette har vi vært vitne til en prioritering av personlig forbruk i form av dyre biler, golfspilling osv som nok flere har stusset over. Gikk regnestykket i balanse? Nei, åpenbart ikke. At alt dette skyldes alle andre, har jeg veldig vanskelig for å forstå. Hva er galt med å stikke fingeren i jorden, innse at forretningsdrift fikser vi ikke - og ta seg en vanlig jobb? Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Og hadde denne siste insidenten vært noen andres feil enn deres egen, så ville de vært mye mer tjent med å la det fare i sin stillhet. Hvertfall ikke klikke og utlevere på den måten de/han gjør nå. De har et elendig rykte på seg, de skylder folk penger og varer, og de har levd som grever og flashet. Jeg ville heller da gått i meg selv og tenkt "nå vet vi hvordan det føles". I stedet legger de seg i fosterstilling og hylgriner og forteller hele verden at denne gangen var det ikke vår feil, det var HENNES!! Tror de folk som har betalt tusenvis av kroner på ting de ikke får bryr seg om det? Som man høster sår man 23
Skrottefar Skrevet 11. desember 2021 #10035 Skrevet 11. desember 2021 Med tanke på den klikkinga i vinkel Kimmer'n kom med så burde kanskje også vedkommende han hang ut komme med sitt tilsvar på en eller annen måte, men mulig det har blitt gjort for alt hva jeg vet, men uansett, slike beskyldninger bør i alle fall ikke stå uimotsagt 13
Monkey12 Skrevet 11. desember 2021 #10036 Skrevet 11. desember 2021 Skrottefar skrev (46 minutter siden): Med tanke på den klikkinga i vinkel Kimmer'n kom med så burde kanskje også vedkommende han hang ut komme med sitt tilsvar på en eller annen måte, men mulig det har blitt gjort for alt hva jeg vet, men uansett, slike beskyldninger bør i alle fall ikke stå uimotsagt Av og til er det best å tie stilt, and walk away. Noen mennesker er ikke verdt det 18
Populært innlegg Grønn Frosk Skrevet 12. desember 2021 Populært innlegg #10037 Skrevet 12. desember 2021 Jeg skjønner ikke helt hvordan Kim tenker at dette er alle andres skyld. Jeg pleide å lese bloggen litt dann og vann når den var operativ. Selv om jeg og Paprika aldri har hatt samme stil så var hun jo flink. Det var litt mye, men hun var flink med farger og dekorering etc. I går prøvde jeg å finne butikken etc for å se om det var noe for meg der. Det var faktisk ikke så enkelt. Søking både på navnet hennes og Villa Paprika ledet mye til sider hvor jeg fikk opp advarsel mot usikker tilkobling, og at kredittopplysninger kan komme på avveie. Da vil jeg jo ikke gå inn. Jeg vet ikke om det fortsatt finnes en blogg, men den fant jeg ihvertfall ikke. På Facebook søkte jeg opp den nye bedriftsiden (ikke ministjerner, men den kjøkken og designsiden). Ett overveldende flertall av innleggene handlet ikke om design, eller kjøkkenrådgivning, men salg av elektriske biler til barn. Jeg måtte bla meg langt ned for å komme over noe som ikke var salg av disse. Jeg bryr meg ikke mye om skrivefeilene etc, men det virket jo ikke som en reell side. På ministjerner-siden var det dekor jeg kunne tenkt meg, men det står ingenting om tingene annet enn størrelse. Marmorfinish er greit, men hva er det lagd av? Jeg bruker ikke penger på pynt når jeg ikke vet hva det er lagd av, så jeg vet om vasen tåler vann eller ikke. Jeg har aldri, verken på blogg eller på insta, vært ufin etc mot Camilla. Jeg har bare vært en tidvis leser av bloggen. Ikke har jeg skrevet mye i diskusjonstrådene her heller. Jeg får ikke tilgang til å se instagrammen hennes, selv om jeg faktisk kunne vært interessert. Det er greit at det er en ministjerner insta, men den er det ganske ujevne innlegg på, og også den har fullt av lekekjøretøy. Miksen av kjøretøy og dekor er såpass sær at den gir ett merkelig uttrykk. Så alt i alt; det gir ikke mye lyst til å handle hos Camilla. Det gir ikke mye lyst til å bruke tjenestene hennes. Hadde sidene vært ryddige, ikke fulle av salg av biler (hvem tenker at i dag vil jeg kjøpe en lysestake og en elektrisk lekebmw i samme runde), og med bedre informasjon så hadde det gått mye bedre. 64
Bacon2015 Skrevet 14. desember 2021 #10038 Skrevet 14. desember 2021 Det er vel en bekreftelse på at K og C har gått fra hverandre. 12
Pæddan Skrevet 14. desember 2021 #10039 Skrevet 14. desember 2021 Bacon2015 skrev (1 time siden): Det er vel en bekreftelse på at K og C har gått fra hverandre. Om det er tilfelle, så burde hun heller fokusere på livet sitt, bedriften og ungene i stedet for å lete etter mannebein. De kommer da fortere inn enn jeg klarer å henge med. Prøve seg litt alene og kjenne på alenelivet 36
Stargaze Skrevet 14. desember 2021 #10040 Skrevet 14. desember 2021 Bacon2015 skrev (1 time siden): Det er vel en bekreftelse på at K og C har gått fra hverandre. Får håpe hun holder det hun sier da, at barna får tid med mor til å omstille seg til en ny hverdag. Men kjenner vi henne rett, basert på at hun har sagt det samme før, så er det nok ikke lenge til det er en ny mann i døren. Virker ikke som om hun klarer å være alene. 20
Anbefalte innlegg