Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Finlay skrev (3 minutter siden):

Ny putesamling i sofaen med teksten:

"Denne bomboen👌🤍"

Hun er faen ikke sann😂😂😂

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å slette uleste mail for å starte med blanke ark er selve inkarnasjonen på Parika&Gekko tut og kjør. 

Den røde tråden i deres forretningsdrift føyer seg fint inn i denne tradisjonen. Stikk hodet i sanden, stakkars meg som har jobbet så hardt. Mister det ene og det andre fordi hodet er langt der nede i sanden uten evne og vilje til å ordne opp, for så å dukke opp en stakket stund og bygge et nytt og skjørt sandslott. Deretter hodet ned i sanden, og det ene etter det andre ryker. Stabile forhold for seg og sine kan det neppe kalles. 

Grunnlaget for sunn og lønnsom forretningsdrift er kommersiell forståelse, etisk kompass og hardt og ærlig arbeid. Disse grunnleggende forutsetningene er totalt fraværende i disse to sin måte å drive. Det har de vist igjen og igjen. 

PaprikaGekko vakler videre... 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (5 timer siden):

Ny putesamling i sofaen med teksten:

"Denne bomboen👌🤍"

For ikke å glemme «hamret grått rundt STORT fat» 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (20 timer siden):

For ikke å glemme «hamret grått rundt STORT fat» 

Og så blir hun faktisk "rørt til latter" også..😅

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerforalltid skrev (På 9.1.2021 den 16.33):

Og så blir hun faktisk "rørt til latter" også..😅

Det bør snart komme ut en bok med tittel: Paprikas nye ord og uttrykk. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sydenkupp skrev (34 minutter siden):

Og nå skal det visst blogges igjen. 

Ja, hun har jo så mye å komme med.. «Sludredagbok for hjernedøde».

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (1 time siden):

Hun er så lei pappa gris, spiderman, Elsa og diverse barne-TV. Slå av da kanskje!!!!!!

Hun snakker om barneklær med figurprint slik jeg forstår det 😎

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
Nussepus skrev (3 timer siden):

Hun er så lei pappa gris, spiderman, Elsa og diverse barne-TV. Slå av da kanskje!!!!!!

Jeg forsvarer ikke tv-bruken i familien, men her snakker hun om barneklær med all slags motiver. Akkurat der er jeg helt enig med henne - de klærne tenderer til å være støgge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ser på svindlerside på fb at ministjerner.no er nevnt.. eller eget innlegg om.. varer ikke mottat og ikke kontakt med firma.. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kosetosta skrev (16 minutter siden):

Hmm ser på svindlerside på fb at ministjerner.no er nevnt.. eller eget innlegg om.. varer ikke mottat og ikke kontakt med firma.. 

De 3 siste anmeldelsene på trustpilot.no er heller ikke så veldig positive, så det er nok på an igjen med gamle synder der i gården

https://no.trustpilot.com/review/ministjerner.no

 

Hvilken svindler-side på facebook er det du ser at de er nevnt da? Er flere sånne sider, og greit med en link :)

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (14 minutter siden):

De 3 siste anmeldelsene på trustpilot.no er heller ikke så veldig positive, så det er nok på an igjen med gamle synder der i gården

https://no.trustpilot.com/review/ministjerner.no

 

Hvilken svindler-side på facebook er det du ser at de er nevnt da? Er flere sånne sider, og greit med en link :)

 

Hmm er ikke så flink her men : Svindlere i Norges land heter gruppa på FB. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mme Blavatsky skrev (10 timer siden):

Det var med interesse og et hevet øyebryn at jeg så at Camilla Øvestad nok en gang satser på nettsalg. Mange ville sikkert ha tenkt i nye baner etter å mislykkes med det samme flere ganger etter hverandre, men her satses det altså friskt nok en gang. 

Det var derimot ingen overraskelse at den nylig nedlagte bloggen ble gjenopptatt så den igjen kunne brukes til «å inspirere» leserne til å handle i nettbutikken. Øvestad klaget i fjor på tilbakemeldingene hun fikk på bloggen, la den død og erklærte at det nå var slutt på privat innhold i hennes sosiale medier.

Da nettbutikken åpnet så kom reklameinnleggene i bloggen som perler på en snor, og hvert innlegg var en annonse. Denne gangen skulle det bli profesjonelt og ryddig, men likevel ser vi at svært få, om noen, av innleggene er merket som de skal,  bl.a. ved at det unnlates å opplyse om hvilket firma det reklameres for. Dette gjelder samtlige av firmaets sosiale kanaler. 

Øvestad/Villa Paprika har nå gjennom ti år drevet blogg, og ofte med tilhørende nettsalg. Likevel har Øvestad aldri tatt seg tid til å sette seg inn i markedsføringsloven og følge denne iht. merking av reklame. Om man faktisk skal drive profesjonelt så må man sette seg inn i gjeldende lover og regler, og det gjelder alle.

Om ikke de daglige bruddene på loven om markedsføring var ille nok så ser vi også at de mindreårige nok en gang figurerer med økt hyppighet i Øvestads sosiale medier. Bilder av barn får som kjent flest klikk og likes, og denne blandingen av kommersielle innlegg, kommersielle innlegg med barn og barns private øyeblikk er noe av det Øvestad har mottatt mye kritikk for tidligere.

Nå er de yngste igjen å se på en nesten daglig basis på Instagram. De blir også inkludert mer i blogginnlegg, og bloggeieren har lovet følgerne sine at det skal bli enda mer.
Jeg finner dette trist og opprørende. Øvestad vet nemlig veldig godt at dette ikke er greit og at det ikke er riktig for barna. Hun har forsvart bruken av mindreårige flere ganger, bl.a. på tv2 i diskusjon med jurist Sara Sørheim der juristen minte om barnekonvensjonen og advarte mot nettopp slik eksponering. Øvestad har også fortalt at hun «fikk besøk av en snill dame» som på en forståelig måte forklarte hvorfor dette var feil. Nå forsto hun hvorfor, skrev hun, og hun skulle derfor slutte med det. 

Øvestad har lært så mye av tidligere feil og at hun har delt for mye, har hun hevdet, men leserne hennes husker godt og vet bedre. Jeg har unnlatt å kommentere bloggen og all tilhørende virksomhet etter at det ble lovet at barna nå skulle få fred, men det blir det slutt på nå.


I motsetning til Øvestad så holder jeg det jeg lover, og jeg lover herved å følge opp så tett som det lar seg gjøre med klager til Forbrukertilsynet om manglende reklamemerking og med emailer til eventuelle samarbeidspartnere, annonsører, aktuelle etater og hvem som helst andre om hva jeg synes om at barn med overlegg og intensjon blir fratatt retten til sin digitale identitet. 

👏🏼👏🏼🙏🏻

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (10 timer siden):

De 3 siste anmeldelsene på trustpilot.no er heller ikke så veldig positive, så det er nok på an igjen med gamle synder der i gården

https://no.trustpilot.com/review/ministjerner.no

 

Hvilken svindler-side på facebook er det du ser at de er nevnt da? Er flere sånne sider, og greit med en link :)

 

Av de negative anmeldelsene er det kun 1 av 8 som ikke har lagt inn anmeldelser på andre bedrifter tidligere. 
Begge de to som er positive har ikke lagt inn noe før. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mønsteret er akkurat  det samme som da Gekko jobbet i VillaKids; masse dårlige anmeldelser som gikk på varer som ikke kom, vanskelig/umulig å få svar av kundeservice, og løfter som ikke ble holdt. Og innimellom dem noen knallgode anmeldelser som fortalte om rask levering og fantastisk kundeservice ...

Endret av FruRosa
Tastetull
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...