Jobbermedbarn Skrevet 14. mai 2022 #11681 Del Skrevet 14. mai 2022 Stargaze skrev (1 minutt siden): Litt forvirrende hvor grensen går, men det er sikkert riktig. Spørs vel kanskje hvor mye man får sitte igjen med. Konkursen innebærer at alle eiendeler til deg som eier av enkeltpersonforetaket (kalt skyldneren) blir beslaglagt til fordel for kreditorene. Når tingretten har åpnet konkurs, mister du umiddelbart råderetten over dine eiendeler. Råderetten overføres til konkursboet ved bostyreren. Eiendeler som du og familien din har behov for kan beholdes, for eksempel klær og innbo. Du kan fortsette å arbeide eller skaffe deg nytt arbeide, og du vil i utgangspunktet beholde vanlig lønnsinntekt som familien trenger til livets opphold. Enig i at dette kunne tolkes på flere måter. Hadde jeg lest dette og ikke visst noe mer hadde jeg tenkt at å selge senger, bord, sofa, gardiner og alt de har hatt i leiligheten er ok, men ikke ubrukte varer fra varelageret som x antall putetrekk, lysestaker osv. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruenFraHavet Skrevet 14. mai 2022 #11682 Del Skrevet 14. mai 2022 Stargaze skrev (1 minutt siden): Litt forvirrende hvor grensen går, men det er sikkert riktig. Spørs vel kanskje hvor mye man får sitte igjen med. Konkursen innebærer at alle eiendeler til deg som eier av enkeltpersonforetaket (kalt skyldneren) blir beslaglagt til fordel for kreditorene. Når tingretten har åpnet konkurs, mister du umiddelbart råderetten over dine eiendeler. Råderetten overføres til konkursboet ved bostyreren. Eiendeler som du og familien din har behov for kan beholdes, for eksempel klær og innbo. Du kan fortsette å arbeide eller skaffe deg nytt arbeide, og du vil i utgangspunktet beholde vanlig lønnsinntekt som familien trenger til livets opphold. Et konkursbo (varelager) har normalt en salgsverdi på 10%. Når bobestyrer vurderer verdien tas det f eks hensyn til tidsbruk for salg. Det er altså verdi minus omkostninger som avgjør hvorvidt det selges for boet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 14. mai 2022 #11683 Del Skrevet 14. mai 2022 FruenFraHavet skrev (10 minutter siden): Ja, hun har det. Antar jeg dette? Nei. Spekulerer jeg? Nei. VET jeg det? Ja. Hun har lov til å beholde og evt selge vanlige klær og innbo, men hun har ikke under noen omstendigheter lov til å selge fra varelageret. Kostbare designvesker, fotoutstyr, designmøbler o.l kan imidlertid bli beslaglagt og solgt. Men det forutsetter at konkursskylder opplyser om at vedkommende er eier av sånt. Og det er heller ikke alle bostyrere som gidder å bruke tid på å selge de tingene, fordi det tar mye tid og er ofte en dråpe i havet når det gjelder å dekke kravene. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruenFraHavet Skrevet 14. mai 2022 #11684 Del Skrevet 14. mai 2022 Lunabelle skrev (1 minutt siden): Hun har lov til å beholde og evt selge vanlige klær og innbo, men hun har ikke under noen omstendigheter lov til å selge fra varelageret. Kostbare designvesker, fotoutstyr, designmøbler o.l kan imidlertid bli beslaglagt og solgt. Men det forutsetter at konkursskylder opplyser om at vedkommende er eier av sånt. Og det er heller ikke alle bostyrere som gidder å bruke tid på å selge de tingene, fordi det tar mye tid og er ofte en dråpe i havet når det gjelder å dekke kravene. Bobestyrer har full oversikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne Z Skrevet 14. mai 2022 #11685 Del Skrevet 14. mai 2022 Hun må vel ha et møblert hjem å bo i videre? Dyrere å kjøpe nytt…. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 14. mai 2022 Forfatter #11686 Del Skrevet 14. mai 2022 Man skal ikke være veldig kjapp for å forstå at Paprika kaver for å opprettholde en viss levestandard. Å bruke halvsøsteren som mellomledd for salg, forteller at dette er vrient. Å selge unna det man har lov til for å ha til livets opphold, er antakeligvis den eneste muligheten hun ser. Jeg vil sterkt anbefale å forsøke å få seg en jobb. Ærlig arbeid og tæring etter næring virker å være sterkt undervurdert i familien Johansen. Utrolig trist å tenke over hvordan denne galskapen har påvirket og påvirker dem som trenger trygge rammer og voksne rollemodeller. 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MonsteraBlomst Skrevet 14. mai 2022 #11687 Del Skrevet 14. mai 2022 (endret) Camilla har aldri vært en stor blogger, eller interiørkonsulent - hun har levd på en stor fot, bare drevet noen butikker som har gått åt skogen, og inni der ligger det en masse lurte mennesker. Men det er ikke noe å lage sak om for aviser eller tv. Norge «florerer» av småkjeltringer. Hun er ikke noe de bruker tid på Endret 14. mai 2022 av MonsteraBlomst rettet en bokstav Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 14. mai 2022 #11688 Del Skrevet 14. mai 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann-cathrin Skrevet 14. mai 2022 #11689 Del Skrevet 14. mai 2022 Jeg skulle gjerne fortalt alt, men akkurat nå er det kaos pga de store konsekvensene alle løgner og svik har ført med seg pga min dårlige dømmekraft. Det har gått ut over mine nærmeste og ikke bare meg. Dette er IKKE ment for å sanke sympati, det hverken fortjener eller forventer jeg. Men dere etterspør svar fra meg. Det er i tillegg ekstra komplisert da det er 4 barn som jeg er veldig glad i, som er berørt av alt dette. De har i tillegg har en alvorlig syk forelder, så de må jeg ta hensyn til. Jeg har også familie å ta hensyn til og "beskytte". Sannheten kommer alltid for en dag, og jeg er ikke redd for at alle får vite den, selv om jeg skammer meg og det er flaut. Jeg kan se C, K, barna og familien hennes rett inn i øynene, og vite at jeg har vært snill, omtenksom, gavmild, ærlig, støttende og lojal. Jeg vet at jeg har stilt opp for de alltid. 9 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 14. mai 2022 #11690 Del Skrevet 14. mai 2022 Hanne Z skrev (2 timer siden): Hun må vel ha et møblert hjem å bo i videre? Dyrere å kjøpe nytt…. Ikke sikkert det er plass til akkurat de møblene hun har nå da. Er ikke akkurat noe villa hun får seg nå for å si det sånn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruenFraHavet Skrevet 14. mai 2022 #11691 Del Skrevet 14. mai 2022 Ann-cathrin skrev (8 minutter siden): Jeg skulle gjerne fortalt alt, men akkurat nå er det kaos pga de store konsekvensene alle løgner og svik har ført med seg pga min dårlige dømmekraft. Det har gått ut over mine nærmeste og ikke bare meg. Dette er IKKE ment for å sanke sympati, det hverken fortjener eller forventer jeg. Men dere etterspør svar fra meg. Det er i tillegg ekstra komplisert da det er 4 barn som jeg er veldig glad i, som er berørt av alt dette. De har i tillegg har en alvorlig syk forelder, så de må jeg ta hensyn til. Jeg har også familie å ta hensyn til og "beskytte". Sannheten kommer alltid for en dag, og jeg er ikke redd for at alle får vite den, selv om jeg skammer meg og det er flaut. Jeg kan se C, K, barna og familien hennes rett inn i øynene, og vite at jeg har vært snill, omtenksom, gavmild, ærlig, støttende og lojal. Jeg vet at jeg har stilt opp for de alltid. «En alvorlig syk forelder»? Virkelig? Eller er det nok en løgn fra den kanten? Jeg er enig med deg i at det er synd på barna hennes. Utover det ønsker jeg ikke å kommentere det du skriver. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 14. mai 2022 #11692 Del Skrevet 14. mai 2022 FruenFraHavet skrev (7 minutter siden): «En alvorlig syk forelder»? Virkelig? Eller er det nok en løgn fra den kanten? Jeg er enig med deg i at det er synd på barna hennes. Utover det ønsker jeg ikke å kommentere det du skriver. Psykiatri kan være alvorlig nok det. 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruenFraHavet Skrevet 14. mai 2022 #11693 Del Skrevet 14. mai 2022 Nussepus skrev (6 minutter siden): Psykiatri kan være alvorlig nok det. Det er sant! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trua Skrevet 14. mai 2022 #11694 Del Skrevet 14. mai 2022 Siste innlegg fra AC er bare med på å starte flere antagelser. Kan du ikke stå inne for historien din, ikke sivA og ikke B 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann-cathrin Skrevet 14. mai 2022 #11695 Del Skrevet 14. mai 2022 Nussepus skrev (43 minutter siden): Psykiatri kan være alvorlig nok det. Det er ikke psykiatri, for å avslutte spekulasjoner rundt dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 14. mai 2022 #11696 Del Skrevet 14. mai 2022 Ann-cathrin skrev (Akkurat nå): Det er ikke psykiatri, for å avslutte spekulasjoner rundt dette. Det er vel absolutt psykiatri inne i bilder hos de to der. 24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann-cathrin Skrevet 14. mai 2022 #11697 Del Skrevet 14. mai 2022 Trua skrev (31 minutter siden): Siste innlegg fra AC er bare med på å starte flere antagelser. Kan du ikke stå inne for historien din, ikke sivA og ikke B Hvorfor skulle jeg ikke stå inne for historien min? Det er bare sånn at den involverer mange uskyldige parter. Du har selvfølgelig rett til å mene hva du vil. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 14. mai 2022 #11698 Del Skrevet 14. mai 2022 Forstår at det må tas hensyn til mindreårige! Vet ikke helt om jeg tror på "alvorlig syk" ... VP har løyet om så mye, og laget drama rundt egen helse tidligere. Bl.a. under de siste svangerskapene. Etter alt som har skjedd ser jeg ikke bort fra at hun overdriver egen sykdom nå også. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 14. mai 2022 #11699 Del Skrevet 14. mai 2022 Ann-cathrin skrev (5 minutter siden): Hvorfor skulle jeg ikke stå inne for historien min? Det er bare sånn at den involverer mange uskyldige parter. Du har selvfølgelig rett til å mene hva du vil. Ved å nevne alvorlig sykdom skaper du bare spekulasjoner. Det kunne du latt være å nevne 23 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann-cathrin Skrevet 14. mai 2022 #11700 Del Skrevet 14. mai 2022 Nussepus skrev (4 minutter siden): Det er vel absolutt psykiatri inne i bilder hos de to der. Vil bare presisere at "alvorlig syk" som jeg skriver, ikke går under psykisk sykdom. Ut over det har jeg heller ingen formening her inne om deres psykiske helse. Hun har selv lagt ut bilder av seg selv liggende på sofaen og skrevet at dette er den nye normalen, og et innlegg der hun skrev at folk var nysgjerrige på hva som hadde skjedd, men at de som visste visste... noe i den duren. Så hun har selv hintet til dette. Jeg ville bare forklare at dette er så alvorlig at det er ekstra viktig å trå varsomt da det er barn inni bilde. Hva dere mener om at jeg føler og begrunner som jeg gjør får jeg ikke gjort noe med, men for min egen skyld er det det rette å gjøre. 7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg