Jammf Skrevet 2. mai 2020 #1281 Skrevet 2. mai 2020 Det var dette med personlig og privat da.... Når noe skjer som krever at vi går i kjelleren og henter krefter vi nesten ikke viste vi hadde, når det angår familie, når det formidles på en slik måte at det vekker bekymring, når alle halvkvedede setninger er bygd opp som en cliffhanger.... Er det da sikkert at andre enn nær familie, evnt. hjelpeapparat, trenger å være involvert i det som foregår? 22
Tildittbeste Skrevet 2. mai 2020 #1282 Skrevet 2. mai 2020 Er ikke dette helt etter oppskriften i blogg verden da? Det er bare for dumt..si A men ikke B la folk lure og høst så mange klikk som mulig. Bloggen er så kjedlig og gjentagende at det er ingen grunn for å kikke innom den. Så på insta story og fra her at det er akkurat like kjedlig som da jeg var innom i vinter. 🤷♀️ 13
Marixxx Skrevet 2. mai 2020 #1283 Skrevet 2. mai 2020 21 minutter siden, Jammf skrev: Det var dette med personlig og privat da.... Når noe skjer som krever at vi går i kjelleren og henter krefter vi nesten ikke viste vi hadde, når det angår familie, når det formidles på en slik måte at det vekker bekymring, når alle halvkvedede setninger er bygd opp som en cliffhanger.... Er det da sikkert at andre enn nær familie, evnt. hjelpeapparat, trenger å være involvert i det som foregår? Så enig. Jeg ser ingen grunn til at lesere skal inviteres halvveis inn i hva-nå-dette-enn-er. Det bidrar kun til spekulasjoner - og for sårbare følgere kanskje både uro og bekymring. 12
Hei2016-2 Skrevet 2. mai 2020 #1284 Skrevet 2. mai 2020 Lite konstigt att detta förser sig 1.Maj och sen en lördag? Hon behöver absolut inte dela av sig om hon tycker det blir för närt, men när hon i skrivande stund har lagt ut 7 inlägg om detta hon inte vill berätta om, tycker jag det börjar kannas lite som et rop om uppmärksamhet/click bate 44
Gjest Finlay Skrevet 2. mai 2020 #1285 Skrevet 2. mai 2020 2 minutter siden, Hei2016-2 skrev: Lite konstigt att detta förser sig 1.Maj och sen en lördag? Hon behöver absolut inte dela av sig om hon tycker det blir för närt, men när hon i skrivande stund har lagt ut 7 inlägg om detta hon inte vill berätta om, tycker jag det börjar kannas lite som et rop om uppmärksamhet/click bate Enig. Veldig merkelig. To dager da "alt" er stengt.
Isild Skrevet 2. mai 2020 #1286 Skrevet 2. mai 2020 Det å skrive flere innlegg om AT det har skjedd noe, men ikke HVA som har skjedd.. clickbait. 29
Marsa1 Skrevet 2. mai 2020 #1287 Skrevet 2. mai 2020 Problemet hennes som er en så lite intr blogger, er at hun mister lesere v å si a og ikke b. I motsetning til større bloggere som ville fått leseren nysgjerrige. nei det her er en døgnflue som heller bør oppsøke profesjonell hjelp! 22
Centimeteren Skrevet 2. mai 2020 #1288 Skrevet 2. mai 2020 2 hours ago, Marsa1 said: nei det her er en døgnflue som heller bør oppsøke profesjonell hjelp! Sjikanering er ikke greit. Skjerp deg! 2
Marsa1 Skrevet 2. mai 2020 #1289 Skrevet 2. mai 2020 45 minutter siden, Centimeteren skrev: Sjikanering er ikke greit. Skjerp deg! Nå var overhode ikke det skrevet som sjikanering- men en oppfordring. Det finnes jo ikke tvil om hun trenger profesjonell hjelp. Hun skriver så fint om mestringsklubb, støtte hverandre osv osv.. Man være ganske stabil i seg selv, for å være en ressurs for andre. 26
Isild Skrevet 3. mai 2020 #1290 Skrevet 3. mai 2020 17 timer siden, Marixxx skrev: Så enig. Jeg ser ingen grunn til at lesere skal inviteres halvveis inn i hva-nå-dette-enn-er. Det bidrar kun til spekulasjoner - og for sårbare følgere kanskje både uro og bekymring. Godt poeng! WL som sliter med angst, uro og triggere selv - og ønsker å hjelpe andre som sliter via Mestringsklubben sin - hun av alle burde jo vite at det kan trigge andres uro og bekymring å skrive slik hun gjør nå. Jeg leste de siste innleggene hennes, og det er ingen tvil om at hun ønsker å formidle at hun står i noe svært krevende og alvorlig, men velger altså bevisst å ikke la leserne få vite hva som har skjedd. 25
Eveliina Skrevet 3. mai 2020 #1291 Skrevet 3. mai 2020 22 timer siden, nomore82 skrev: Nå kan jo ting skje plutselig og overraskende for de fleste av oss. Jeg frykter jo at hun overdriver fælt for å engasjere lesere, men dersom det er reelt så er det noe som alle opplever fra tid til annen og da må man omprioritere. Når det gjelder prisen så måtte den opp for å være lovlig. Hun kan ikke kjøre introduksjonspris i evigheter da det ikke er lovlig, og introduksjonspris og normal pris kan ikke være den samme. Så noe måtte hun gjøre og det var det var lurt av henne å ta grep, og ikke gå mer opp i pris enn enn det hun gjorde da det etter min mening allerede er for høy pris. Ser nå og det at antall medlemmer nå er gått ned fra 3 til 2. Imponerende og solid heiagjeng... men den siste deltakeren får jo nå 100% av tid og oppmerksomheten hennes så hvor galt kan det gå...? Hun har uansett brutt loven. Det er ikke lov å markedsføre noe med introduksjonspris, uten å samtidig opplyse om hva fullprisen kommer til å være etter kampanjeperioden. Som forbruker skal en ha begge opplysningene tilgjengelig. Loven er utformet slik for å unngå at forbrukere lures. Spesielt når hun også brukte ‘kun kort tid igjen’ eller liknende formulering, kombinert med en introduksjonspris - men uten å opplyse fullpris samtidig. Så er dette skolebokeksempel på hva markedsføring loven er utformet for å unngå. En setter press på forbrukeren, uten at de har all info for å ta et opplyst valg. Skulle ikke ABIP ha en egen modul om lover og regler...? Men når kursleder selv kommer i klammeri med forbrukermyndigheter for å ha brutt markedsføringslov, kan en kanskje ikke forvente all verden av ABIP’ere heller. Selv om dette burde være allmennkunnskap - og et minimum av viten før en begynner å selge et produkt. 28
nomore82 Skrevet 3. mai 2020 #1292 Skrevet 3. mai 2020 Ja det er korrekt. Men for å følge loven fremover måtte altså prisen opp. Den kunne ikke fortsette som introduksjonspris. Det endrer ikke det at hun brøyt loven fra start av, men det er da i det minste en forbedring. Joda. På listen til ABIP står det blant annet om lover, regler, skatt og ikke minst prising... 8
nomore82 Skrevet 3. mai 2020 #1293 Skrevet 3. mai 2020 15 timer siden, Marsa1 skrev: Problemet hennes som er en så lite intr blogger, er at hun mister lesere v å si a og ikke b. I motsetning til større bloggere som ville fått leseren nysgjerrige. nei det her er en døgnflue som heller bør oppsøke profesjonell hjelp! Sånn som ABIP for eksempel...? 4
Felis Skrevet 3. mai 2020 #1294 Skrevet 3. mai 2020 37 minutter siden, Eveliina skrev: Hun har uansett brutt loven. Det er ikke lov å markedsføre noe med introduksjonspris, uten å samtidig opplyse om hva fullprisen kommer til å være etter kampanjeperioden. Som forbruker skal en ha begge opplysningene tilgjengelig. Loven er utformet slik for å unngå at forbrukere lures. Spesielt når hun også brukte ‘kun kort tid igjen’ eller liknende formulering, kombinert med en introduksjonspris - men uten å opplyse fullpris samtidig. Så er dette skolebokeksempel på hva markedsføring loven er utformet for å unngå. En setter press på forbrukeren, uten at de har all info for å ta et opplyst valg. Skulle ikke ABIP ha en egen modul om lover og regler...? Men når kursleder selv kommer i klammeri med forbrukermyndigheter for å ha brutt markedsføringslov, kan en kanskje ikke forvente all verden av ABIP’ere heller. Selv om dette burde være allmennkunnskap - og et minimum av viten før en begynner å selge et produkt. Det er riktig det du skriver, men jeg tviler på om lovlydighet er motivasjonen bak prisøkningen. En bruker her inne, husker dessverre ikke hvem, tok seg bryet med å forklare henne både markedsføringsloven og skatteloven i kommentarfeltet da Mestringsklubben ble lansert første gang. Jeg leste de innleggene som ble publisert, og de var ikke ufine på noen måte, men svært lettfattelige og oversiktlige. De ville vært tilstrekkelig til hjelp for noen som aldri har drevet forretning før, og for Wenche, som allerede har gått i dybden på dette i ANIP, burde det vært en smal sak å rette opp slik at hun kom innenfor regelverket. Men i stedet for å ta til seg kunnskapen stengte hun kommentarfeltet. Siden har det vært skrevet innlegg etter innlegg her inne hvor reglene blir forklart. Enda bedre, de er kun et googlesøk unna. Skatteetaten og Forbrukertilsynet har lettfattelige «bruksanvisninger» på sine sider. Wenche har vist seg villig til å gjøre seg til kjeltring for småpenger. Hun krever moms selv om hun ikke skal, og det har hun drevet med siden oppstart. Hva snakker vi om, drøye 60 kr per deltaker? Rekk opp hånda de som vil ha skatteetaten på nakken for 60kr. Ikke det? Jeg skjønner ikke motivasjonen hennes, men hun gjør det ikke fordi hun ikke vet bedre og jeg tror ikke hun er dum. 32
Lunabelle Skrevet 3. mai 2020 #1295 Skrevet 3. mai 2020 2 timer siden, Felis skrev: Det er riktig det du skriver, men jeg tviler på om lovlydighet er motivasjonen bak prisøkningen. En bruker her inne, husker dessverre ikke hvem, tok seg bryet med å forklare henne både markedsføringsloven og skatteloven i kommentarfeltet da Mestringsklubben ble lansert første gang. Jeg leste de innleggene som ble publisert, og de var ikke ufine på noen måte, men svært lettfattelige og oversiktlige. De ville vært tilstrekkelig til hjelp for noen som aldri har drevet forretning før, og for Wenche, som allerede har gått i dybden på dette i ANIP, burde det vært en smal sak å rette opp slik at hun kom innenfor regelverket. Men i stedet for å ta til seg kunnskapen stengte hun kommentarfeltet. Siden har det vært skrevet innlegg etter innlegg her inne hvor reglene blir forklart. Enda bedre, de er kun et googlesøk unna. Skatteetaten og Forbrukertilsynet har lettfattelige «bruksanvisninger» på sine sider. Wenche har vist seg villig til å gjøre seg til kjeltring for småpenger. Hun krever moms selv om hun ikke skal, og det har hun drevet med siden oppstart. Hva snakker vi om, drøye 60 kr per deltaker? Rekk opp hånda de som vil ha skatteetaten på nakken for 60kr. Ikke det? Jeg skjønner ikke motivasjonen hennes, men hun gjør det ikke fordi hun ikke vet bedre og jeg tror ikke hun er dum. Jeg sendte henne en (flere faktisk) hyggelig kommentar, der jeg grundig forklarte henne om både markedsføringsloven og merverdiavgiftsloven, og minutter etter den siste så ble kommentarfeltet stengt. Det var ikke noe stygt i noen av kommentarene, de var ment for å veilede i en litt kronglete verden av lover og regler. Men det ble tydeligvis ikke så godt mottatt. 😅 21
yamask Skrevet 3. mai 2020 #1296 Skrevet 3. mai 2020 Tror vi bare må innfinne oss med at alt annet enn styrkeklemmer, ros og komplimenter er det samme som hat, trolling og sjalusi når det gjelder bloggere. Derfor er det nok bedre å bare la være. 17
Gjest Heartgirl Skrevet 5. mai 2020 #1297 Skrevet 5. mai 2020 Les hva denne bloggeren skriver https://idaamalieunjem.blogg.no/nei-siste-ord-er-ikke-sagt.html?fbclid=IwAR23Sg34kfdk93c085cpDiBL28Gj9faLtaNQanettbirIFw8hbpMBNosgG0
adc Skrevet 5. mai 2020 #1298 Skrevet 5. mai 2020 15 minutter siden, Heartgirl skrev: Les hva denne bloggeren skriver https://idaamalieunjem.blogg.no/nei-siste-ord-er-ikke-sagt.html?fbclid=IwAR23Sg34kfdk93c085cpDiBL28Gj9faLtaNQanettbirIFw8hbpMBNosgG0 Hun har sikkert et poeng inni der. Men med så dårlig skriveegenskaper så blir det ennå verre at de har selv trodd på at de skal bli toppbloggere med noe interessant å komme med. Et sinna innlegg mister lissom piffen når setninger må leses fire ganger for å få en mening. Trist at så mange har tenkt at nå skal de bli kjendiser og tjene penger. 6
Jobbermedbarn Skrevet 5. mai 2020 #1299 Skrevet 5. mai 2020 29 minutter siden, adc skrev: Hun har sikkert et poeng inni der. Men med så dårlig skriveegenskaper så blir det ennå verre at de har selv trodd på at de skal bli toppbloggere med noe interessant å komme med. Et sinna innlegg mister lissom piffen når setninger må leses fire ganger for å få en mening. Trist at så mange har tenkt at nå skal de bli kjendiser og tjene penger. Jeg forstod veldig godt budskapet hennes uten å lese flere ganger! Jeg forstår også at hun er sint, og jeg er veldig enig i det hun skriver! Håper de tar dette videre selv om man selvfølgelig forstår at det blir vanskelig! Men hun har flere viktige poeng: hvor er pengene? Og dette var jo et nettbasert kurs som startet for nesten ett år siden; hva i all verden har dette med korona å gjøre? 31
adc Skrevet 5. mai 2020 #1300 Skrevet 5. mai 2020 (endret) 5 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Jeg forstod veldig godt budskapet hennes uten å lese flere ganger! Jeg forstår også at hun er sint, og jeg er veldig enig i det hun skriver! Håper de tar dette videre selv om man selvfølgelig forstår at det blir vanskelig! Men hun har flere viktige poeng: hvor er pengene? Og dette var jo et nettbasert kurs som startet for nesten ett år siden; hva i all verden har dette med korona å gjøre? Det har nok ikke så mye med korona å gjøre. Kurset startet for nesten et år siden. Sånn jeg leste FT sin rapport så er det angrerettskjema som er hovedproblemet her. Synd at de kom på nesten et år etter at kurset startet at de ikke ville være med allikevel og ikke var fornøyd med innholdet. Hvis det har vært 100 deltagere. 7 har klaget. Så må det jo være noen som er fornøyde også. Endret 5. mai 2020 av adc 1
Fremhevede innlegg