Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

supermamz skrev (15 minutter siden):

Sara visste selv dattern sin i dag på snap når de var ute.

I 2 sekunder ved en glipp ja. Det kan ikke på noe vis sammenlignes med f.eks fam Nyhus.

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange som lever i gamledager her. Firmaer selger ikke lenger varene sine via annonser i blader, kinoreklame osv. De bruker influencere for å treffe rett på kundegruppen sin. Å være influencer (ja, det er et yrke) betyr at du påvirker folk. Ofte til å kjøpe noe. Noen ganger en vare andre står bak, men de flinkeste og mest hardtarbeidende lager egne varer. Syns SE forklarte det ganske godt i dag. 

Forskjellen fra om et anonymt reklamebyrå pusher varer, eller en person på snap gjør det, er at om du ikke liker influenceren, så kjøper du ikke. Jeg ville f.eks aldri kjøpt noe Sophie Elise reklamerer for. Men de store influencerne har så mange følgere at de selger godt.

Influencer er et yrke, og mange av dem jobber med reklame og salg, innenfor gjeldende regler. Sånn er det, uansett hva vi måtte mene 🙂

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (16 minutter siden):

Gjorde hun? Har ikke fått fulgt så mye med i dag.. 

Jeg kjøper ikke noe av dette disse driver med.

Det var et millisekund blury glimt i ene siden av en snap.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun reklamerer vel og fortsatt for twistshake… ett firma som er kjent i Sverige for å ikke behandle ansatte noe bra og betale dårlig osv (bare å Google), men hun får vel betalt fra dem så er kanskje ikke så nøye hvordan de ansatte blir behandlet….

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

supermamz skrev (26 minutter siden):

Sara visste selv dattern sin i dag på snap når de var ute.

Du kan ikke kalle det der å vise datteren. Hadde ikke du skrevet det så hadde i hvert fall ikke jeg sett at det var noen i et lite millisekund blury ute av fokus ytterst i bildet i en snap 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marthes skrev (1 minutt siden):

Hun reklamerer vel og fortsatt for twistshake… ett firma som er kjent i Sverige for å ikke behandle ansatte noe bra og betale dårlig osv (bare å Google), men hun får vel betalt fra dem så er kanskje ikke så nøye hvordan de ansatte blir behandlet….

Er det verre om hun gjør det, enn om et reklamebyrå gjør det? Influencere har på mange måter erstattet reklamebyråene. Det er vi forbrukere som må vurdere hvilke firma vi vil kjøpe varer fra ut fra etiske krav. Vi må være bevisste.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flettfrid skrev (22 minutter siden):

I 2 sekunder ved en glipp ja. Det kan ikke på noe vis sammenlignes med f.eks fam Nyhus.

Kan ikke sammenlignes nei, men hun har jo sagt hun skulle skjerme dem da . Så hun så vell hva hun la ut. Sa ingenting om hun var like ille som dem eller at det kan sammenlignes med dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (14 minutter siden):

Er det verre om hun gjør det, enn om et reklamebyrå gjør det? Influencere har på mange måter erstattet reklamebyråene. Det er vi forbrukere som må vurdere hvilke firma vi vil kjøpe varer fra ut fra etiske krav. Vi må være bevisste.

Jeg er iallefall bevist og handler ikke av ett slikt firma. Håper bare at flere vil tenke slik. 
Hun sa jo på snap at hun skulle jo få betalt for jobben hun gjør (noe som er en selvfølge for alle som jobber!), derfor jeg synes det er litt spesielt å jobbe for ett firma som ikke behandler og betaler sine ansatte. 
har tidligere og rettet spørsmål til andre mamma influencere vedrørende dette, det ønsker de aldri å svare på. 
 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marthes skrev (3 minutter siden):

Jeg er iallefall bevist og handler ikke av ett slikt firma. Håper bare at flere vil tenke slik. 
Hun sa jo på snap at hun skulle jo få betalt for jobben hun gjør (noe som er en selvfølge for alle som jobber!), derfor jeg synes det er litt spesielt å jobbe for ett firma som ikke behandler og betaler sine ansatte. 
har tidligere og rettet spørsmål til andre mamma influencere vedrørende dette, det ønsker de aldri å svare på. 
 

Hun sier hun ikke har fått betaling fra wearefit. Noe som selvsagt er kjipt. Men!! - Hun fikk meldinger fra flere følgere som ikke mottok varene sine. Likevel fortsette hun å reklamere. Hun har nok forholdt seg til kontrakten de imellom. MEN hun kan ikke forvente sympati for manglende lønn, når hun flere ganger hevdet at hun "kan gå god for alt hun reklamerer for". 

De det er synd på i denne sammenheng er de som ikke fikk varen de bestilte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aila.L skrev (9 minutter siden):

Hun sier hun ikke har fått betaling fra wearefit. Noe som selvsagt er kjipt. Men!! - Hun fikk meldinger fra flere følgere som ikke mottok varene sine. Likevel fortsette hun å reklamere. Hun har nok forholdt seg til kontrakten de imellom. MEN hun kan ikke forvente sympati for manglende lønn, når hun flere ganger hevdet at hun "kan gå god for alt hun reklamerer for". 

De det er synd på i denne sammenheng er de som ikke fikk varen de bestilte. 

Men her er litt greia: 

Om wearefit hadde reklamert i Det Nye, eller VG - ville du da tatt kontakt med VG eller Det Nye for å klage over at de reklamerer for wearefit?

Mest sannsynlig ikke. Og det er rett og slett i samme kategori, de som skal selge varer slutter å bruke de store kanalene og går for influenserne i stedet. Det er fortsatt de som selger varene som i hovesak bør stå til rette for sin drift?

Ja - influenserne har nok et litt ekstra ansvar for etikk etc. Men om man skal se veldig stort/hvitt på det, er et magasin og SE sin Instagram akkurat det samme når det gjelder markedsføring. 
 

Også er det selvsagt flott når influenserne tar det ekstra ansvaret. Akkurat som at det er fint at Stormberg gjør mye bra for samfunnet. Men vi tar det så veldig mye mer som en selvfølge fordi det står et enkeltmenneske bak i stedet for en bedrift..

Endret av Anim92
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (1 minutt siden):

Men her er litt greia: 

Om wearefit hadde reklamert i Det Nye, eller VG - ville du da tatt kontakt med VG eller Det Nye for å klage over at de reklamerer for wearefit?

Mest sannsynlig ikke. Og det er rett og slett i samme kategori, de som skal selge varer slutter å bruke de store kanalene og går for influenserne i stedet. Det er fortsatt de som selger varene som i hovesak bør stå til rette for sin drift?

Ja - influenserne har nok et litt ekstra ansvar for etikk etc. Men om man skal se veldig stort/hvitt på det, er et magasin og SE sin Instagram akkurat det samme når det gjelder markedsføring. 

Men har Det Nye eller VG sagt at de ALLTID kan gå god for annonsørene sine? Det er en vesentlig forskjell og ikke noe jeg har sett fra deres side, mens influencere, inkludert SE sier det jevnlig. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (Akkurat nå):

Men har Det Nye eller VG sagt at de ALLTID kan gå god for annonsørene sine? Det er en vesentlig forskjell og ikke noe jeg har sett fra deres side, mens influencere, inkludert SE sier det jevnlig. 

Det er et veldig godt poeng!👌🏻 
Har nok aldri hørt VG/Det Nye si noe sånt nei.
 

Men jeg kan vel heller ikke si at jeg har hørt influensere skryte av en bedrift i seg selv, eller hvor bra bedriften leverer. Kun hørt skryt av varene dems. 
Som da er selve reklamen, i stedet for at en grafiker sitter og lager et fint design som sier «kjøp meg»😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (6 minutter siden):

Men har Det Nye eller VG sagt at de ALLTID kan gå god for annonsørene sine? Det er en vesentlig forskjell og ikke noe jeg har sett fra deres side, mens influencere, inkludert SE sier det jevnlig. 

Nettopp. Itillegg er de som sier ifra sjalu nettroll. Hele troverdigheten hennes har forsvunnet. Hun visste folk ble lurt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juhu25 skrev (1 time siden):

tenkte det samme

Kjolen er jo ikke noe annerledes enn de fleste kvinner / jenter gikk med i sommer og året før 🤭

Min datter på 19 elsker kjoler. Å hun har mange som ligner veldig på denne kjolen de har " designet" 

Skal de komme med noe som er en så fantastisk greie så burde de jammen fått tak i noe man ikke kan kjøpe i alle andre butikker 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (1 time siden):

I 2 sekunder ved en glipp ja. Det kan ikke på noe vis sammenlignes med f.eks fam Nyhus.

Nei det er jeg enig i.. så klippe på Snapchat og det var nok en glipp. Tror ikke det var mer enn ett sekund. Familien Nyhus er jo helt syke på det feltet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (1 time siden):

Mange som lever i gamledager her. Firmaer selger ikke lenger varene sine via annonser i blader, kinoreklame osv. De bruker influencere for å treffe rett på kundegruppen sin. Å være influencer (ja, det er et yrke) betyr at du påvirker folk. Ofte til å kjøpe noe. Noen ganger en vare andre står bak, men de flinkeste og mest hardtarbeidende lager egne varer. Syns SE forklarte det ganske godt i dag. 

Forskjellen fra om et anonymt reklamebyrå pusher varer, eller en person på snap gjør det, er at om du ikke liker influenceren, så kjøper du ikke. Jeg ville f.eks aldri kjøpt noe Sophie Elise reklamerer for. Men de store influencerne har så mange følgere at de selger godt.

Influencer er et yrke, og mange av dem jobber med reklame og salg, innenfor gjeldende regler. Sånn er det, uansett hva vi måtte mene 🙂

Jeg for min del styrer langt unna de influencere som eksponerer sine barn. Jeg prøver og ikke handle noe som de markedsfører.. noen ganger må jeg desverre gjøre det men velger noe annet så langt det lar seg gjennomføre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anim92 skrev (24 minutter siden):

Men her er litt greia: 

Om wearefit hadde reklamert i Det Nye, eller VG - ville du da tatt kontakt med VG eller Det Nye for å klage over at de reklamerer for wearefit?

Mest sannsynlig ikke. Og det er rett og slett i samme kategori, de som skal selge varer slutter å bruke de store kanalene og går for influenserne i stedet. Det er fortsatt de som selger varene som i hovesak bør stå til rette for sin drift?

Ja - influenserne har nok et litt ekstra ansvar for etikk etc. Men om man skal se veldig stort/hvitt på det, er et magasin og SE sin Instagram akkurat det samme når det gjelder markedsføring. 
 

Også er det selvsagt flott når influenserne tar det ekstra ansvaret. Akkurat som at det er fint at Stormberg gjør mye bra for samfunnet. Men vi tar det så veldig mye mer som en selvfølge fordi det står et enkeltmenneske bak i stedet for en bedrift..

Forskjellen er jo at VG og Det Nye ikke lager reklamen til produktet. Det er bare kjøpt opp reklameplass hos dem. Influensere lager reklamen selv, skryter hemningsløst av produktet og proklamerer gjerne at de aaaaaaldri ville reklamert for et produkt de ikke går god for. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (24 minutter siden):

Men har Det Nye eller VG sagt at de ALLTID kan gå god for annonsørene sine? Det er en vesentlig forskjell og ikke noe jeg har sett fra deres side, mens influencere, inkludert SE sier det jevnlig. 

Hun sier vel at hun bare reklamerer for produkter hun kan stå inne for. Hun er jo ikke forpliktet til å sette seg inn i forretningsplan og regnskap. Hun kan jo ikke forutse en konkurs. Leveringsproblemer fikk hun beskjed fra leverandøren at skulle bedre seg - husker hun sa det på noen snapper.

Men… når det er sagt. Det er selvfølgelig likevel et veldig ansvar å reklamere for bedrifter og produkter. Den bilen hun reklamerte for (Renault?) viste seg jo å havne på bunn i krasj-tester. Jeg husker at jeg tenkte jeg var glad jeg ikke fikk slike moralske dilemmaer selv. Men det er mulig de ikke tenker over det. Jeg hadde uansett kvidd meg for hele tiden å oppfordre til å kjøpe - vi har et så sykt overforbruk i verden, ikke minst av tekstil, jeg hadde syntes det hadde vært vanskelig å beholde min integritet som influenser. 

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinder skrev (2 timer siden):

Forskjellen er jo at VG og Det Nye ikke lager reklamen til produktet. Det er bare kjøpt opp reklameplass hos dem. Influensere lager reklamen selv, skryter hemningsløst av produktet og proklamerer gjerne at de aaaaaaldri ville reklamert for et produkt de ikke går god for. 

Jeg har jobbet i avis og magasin, og vi lagde ofte selve reklamen også, litt avhengig av hvilken bedrift som kjøpte plass😊

 

Endret av Anim92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (2 timer siden):

Det er et veldig godt poeng!👌🏻 
Har nok aldri hørt VG/Det Nye si noe sånt nei.
 

Men jeg kan vel heller ikke si at jeg har hørt influensere skryte av en bedrift i seg selv, eller hvor bra bedriften leverer. Kun hørt skryt av varene dems. 
Som da er selve reklamen, i stedet for at en grafiker sitter og lager et fint design som sier «kjøp meg»😊

Dette presiserte hun jo også, at hun fortsatt gikk god for produktene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...