Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

AnnePåLande skrev (2 minutter siden):

Se uthevede.. dette er kalkulert til siste fingerspiss. 
For all del blir jo noen inspirert, mens andre ser businessen i alt SE foretar seg. 
Å rante, sutre samt dele info om mindreåriges sykdom er uetisk. Jeg forbinder ikke foresatte som velger å dele denne type info med resten av verden som oppegående. Dette blir delt på virkets offentlige kontoer til hele verden!  

Ja noe er kanskje business men mye er gjerne ikke det. Sånn jeg ser det; SE har SoMe kanaler, om hun faktisk gråter etc så ser ikke jeg det som sutring. Hun deler jo faktisk av sin hverdag. Synes du det er bedre med de som holder kjeft og maler et «picture perfect» liv på SoMe? 
 

For all del; jeg ser problemet med å legge ut videoer og bilder av små barn og i tillegg lettkledd/bare bleie etc. Jeg ville selv aldri gjort det. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det skal være så galt i å dele at barnet er et barn? 🤷🏼‍♀️ Det er vel også ganske normalt å være lei seg og utenfor når man får en sykdom og evt får vondt? 
 

Jeg for min del er glad for at hun er ærlig om tingene og hvordan hun har det. Kanskje unødvendig info ang ungen, men det kan forklare hvorfor hun er lei seg eller ikke i topp humør? Heller ærlighet enn at hun skal lyve om livet og hverdagen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egvilværeanonym skrev (2 minutter siden):

Ja noe er kanskje business men mye er gjerne ikke det. Sånn jeg ser det; SE har SoMe kanaler, om hun faktisk gråter etc så ser ikke jeg det som sutring. Hun deler jo faktisk av sin hverdag. Synes du det er bedre med de som holder kjeft og maler et «picture perfect» liv på SoMe? 
 

For all del; jeg ser problemet med å legge ut videoer og bilder av små barn og i tillegg lettkledd/bare bleie etc. Jeg ville selv aldri gjort det. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det skal være så galt i å dele at barnet er et barn? 🤷🏼‍♀️ Det er vel også ganske normalt å være lei seg og utenfor når man får en sykdom og evt får vondt? 
 

Jeg for min del er glad for at hun er ærlig om tingene og hvordan hun har det. Kanskje unødvendig info ang ungen, men det kan forklare hvorfor hun er lei seg eller ikke i topp humør? Heller ærlighet enn at hun skal lyve om livet og hverdagen. 

Bransjen SE fronter er ikke bygget på etiske prinsipper. Alt handler om å selge og høste sympati.

Jeg anbefaler SE og andre influencere om å få seg en utdanning og litt nettvett! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterferie skrev (7 timer siden):

Sara Emilie har gått fra ufør, til å være grunder i flere selskaper. 

Saraaemiliee AS har et driftsressultat på over 300%. Det er suverent bra. Hun skaper arbeidsplasser. 

Sara Emilie  gir til veledighet og setter fokus på at alle kropper skal føle seg vel. Og bruker "vanlig" mennesker som modell for Careless. Careless tilbyr også store størrelser. 

Sara Emilie er en fantastisk selger. Frisørsalongen hun reklamerte for nå nettopp har fått flere visninger på Instagram enn om de hadde hatt annonse i norges største avis, VG. Så kommer snapp visningene i tillegg. 

Sara Emilie har jobbet meget hardt for å få dette til. Og hun er bare 30 år. 

Sara Emilie har det tøft nå. Tenk deg om før du kritiserer henne neste gang. Trykk heller unfollow, om du ikke liker det du ser. 

 

 

 

Skaper hun arbeidsplasser? Hun har en ansatt i sitt AS som er henne selv.

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (4 timer siden):

Skaper hun arbeidsplasser? Hun har en ansatt i sitt AS som er henne selv.

Hun har 1, snart 2, fysiske careless butikker hvor det er folk ansatt. Regner med at det er det det siktes til. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterferie
5 hours ago, Nussepus said:

Så du syns det er greit å dele at sønnen gruer seg hele den dagen han skal bytte utstyret sitt? Og at hele den dagen er ødelagt? 

Jeg reagerte ikke på den uttalelsen i det hele tatt. Jeg opplever at Sara Emilie er omsorgsfull mor.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterferie
6 hours ago, AnnePåLande said:

Om SE er oppegående eller ei, kan jeg ikke svare på da jeg ikke kjenner privatpersonen. Jeg ser av og til innholdet SE deler på Snapchat og det vitner ikke om et menneske som innehar nettvett eller skjønner sin rolle som påvirker. Kritikk blir mottatt med tårer og ranting. 

Tvilsomt at SE sin deling av mindreåriges sykdom kan hjelpe noen. Det finnes hjelp blant erfarne mennesker dersom en ønsker hjelp og veiledning.
Barnet innehar ikke samtykkekompetanse til å kunne gi tommelen opp eller ned for mors deling av denne type informasjon. Alt for å holde seg relevant og høste sympati.. det er Jaggu meg patetisk.

 

 

 
 

Du har rett til å ha din mening. Det finnes heller ikke en fasit på hva som er rett og galt. 

Kan jeg spørre hvorfor du følger en person som du mener opptrer uetisk og patetisk?  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vinterferie
6 hours ago, Egvilværeanonym said:

Bare fordi hun har valgt å være offentlig betyr ikke det at andre skal diktere og bestemme hvor mye og hva hun skal dele på SoMe? 
 

Det er greit å være uenig i ting hun sier og gjør; men er du ærlig talt noe bedre? 
Blir kvalm av sånne innlegg og fora som dette og denne drittsnakkingen er en av grunnene til at jeg selv nok aldri hadde klart å være så offentlig. 

Jeg ser dessverre mange her på kvinneguiden som har glemt at nettvett også gjelder anonyme kommentarfelt når de beskylder Sara Emilie for å ikke utvise nettvett. 
 

Dette forum er blitt et samlingsted for misnøye.  Man koser seg med å rakke ned på Sara Emilie. Uansett hva hun gjør, så er det galt. 

Gir du kritikk, bør du også tåle kritikk. Men da går ofte personene i forsvar og bruker personangrep. 

Jeg skal følge denne diskusjonen ferdig, før jeg sletter min bruker. Jeg passer ikke inn i kvinneguidens hylekor. 

For ordens skyld nevner jeg at jeg her snakker om kvinneguiden generelt i denne tråden. Jeg sikter ikke til enkeltpersoner. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (6 timer siden):

Så du syns det er greit å dele at sønnen gruer seg hele den dagen han skal bytte utstyret sitt? Og at hele den dagen er ødelagt? 

Har hun sagt dette? Nå nylig?

Dette er ikke greit.. Håper ikke det renner over styr for henne som med Løvemammaene.. 

Jeg tror hun hadde hatt godt av å ta seg en lang ferie og pause fra some. Fremt til babyen kommer. Droppe å se på jodel og forum og bare ta vare på seg selv, familie og komme i orden i huset. 
Hun kan designe neste års bikinier uten å dele det på some, og har nå to inntekter igjen så hun kan droppe 8 reklameinnlegg med 10% rabatter hver dag.. 

Hun kommer til å gå seg på en smell om hun fortsetter slik. Hun sier jo selv at hun ikke er frisk fra ME.. Blir hun dårlig og kanskje sengeliggende igjen nå med nyfødt baby og ett barn med diabetes så får hun virkelig noe å klage over... 

 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingmonk skrev (1 time siden):

Hun har 1, snart 2, fysiske careless butikker hvor det er folk ansatt. Regner med at det er det det siktes til. 

Og du tror det er hun som ansetter disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterferie skrev (1 time siden):

Jeg reagerte ikke på den uttalelsen i det hele tatt. Jeg opplever at Sara Emilie er omsorgsfull mor.  

Det var overhodet ikke poenget 🤦🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (15 minutter siden):

Har hun sagt dette? Nå nylig?

Dette er ikke greit.. Håper ikke det renner over styr for henne som med Løvemammaene.. 

Jeg tror hun hadde hatt godt av å ta seg en lang ferie og pause fra some. Fremt til babyen kommer. Droppe å se på jodel og forum og bare ta vare på seg selv, familie og komme i orden i huset. 
Hun kan designe neste års bikinier uten å dele det på some, og har nå to inntekter igjen så hun kan droppe 8 reklameinnlegg med 10% rabatter hver dag.. 

Hun kommer til å gå seg på en smell om hun fortsetter slik. Hun sier jo selv at hun ikke er frisk fra ME.. Blir hun dårlig og kanskje sengeliggende igjen nå med nyfødt baby og ett barn med diabetes så får hun virkelig noe å klage over... 

 

Hun sa det igår ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før, men sier det gjerne igjen - det kommer grine snapper for sympati hanking hver gang hun har fått mye kritikk.

Dagen før hun delte det her, var det flere tråder om at hun alltid klager så mye når hun har barna. Jeg ser ikke bloggerene, og deltok derfor ikke i diskusjonen, men d gikk bl.a på noe hun hadde sagt der. (Noe om at det var så kjekt å besøke foreldrene uten barna). Det ble også delt bilder av Sara fra bloggerene episoden, der mange mente hun hadde tatt botox. 

Visste det kom til å dukke opp noen "stakkars meg" ranter dagen etter. Samme greiene hver eneste gang. 

Kanskje hun burde lagt bort tlf den uken hun har barna 🤷‍♀️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som er svært positive til SE, og får vondt langt inni hjerteroten når hun sitter der og gråter. Og jeg skjønner det. 

Men, dere må huske at dette er ett firma. Bedriftslederen er sårbar, som alle oss andre. Men hun *velger* å ta opp telefonen og filme seg selv. Gjerne flere opptak. Hun ser gjennom det hun legger ut, hun gjør mest sannsynlig flere opptak. Tårene er ikke live. Tårene er helt sikkert ekte, men etter så mange år i bransjen *vet* SE at tårene hjelper på inntekten.

ALT en influencer legger ut er gjennomgått og gjennomtenkt. Det er ikke live. De *VELGER* selv hva de legger ut. De legger ut for å tjene penger!  

  • Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ironien når kvinneguidenbrukere snakker om nettvett. Snakk om å kaste stein i glasshus. Jeg har ikke ord.

Sprite skrev (1 time siden):

Og du tror det er hun som ansetter disse?

Så klart er det hun som ansetter disse. Før butikkåpning hadde hun intervjurunder som hun delte om i some og uavhengig av om det er en annen som tar seg av ansettelser eller ei, så har hun jo uansett ansatt denne personen til å gjøre det… hun eier og har skapt et AS som må ansette både til pakking, forsendelse, kundeservice, butikk vakter, lager +++. Er du så trangsynt? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterferie skrev (10 timer siden):

Jeg synes Sara Emilie utviser bra nettvett. 

Hun forteller hvordan hun har det. Og hun har det ikke bra nå. Har slitt/sliter med å spise næringsrikt. Hun har et sykt barn. Og hun leder en bedrift. 

Så får hun kritikk for at hun ikke er sprudlende nok. Hun får lite empati her inne på Kvinneguiden. 

Dersom du ikke liker det du ser, trykk unfollow. 

Nei... Bare nei... Hun utviser ikke bra nettvett. Og da tenker jeg på i forhold til barn og hva som er greit å dele. Jeg har selv et barn i barneskolealder med diabetes T1, og hen hadde på ingen måte syntes det hadde vært greit at mamma satt og "gråt" til kamera og fortalte om hvor fælt det er at hen har fått diabetes. Eller at jeg hadde delt at hen tisset så og så mange ganger om natta pre-diagnose eller at hen gruet seg for å bytte utstyr. Og dette er ikke greit av flere grunner..

For det første; dette får jo barnet se/vite om. Som om barnet ikke har mer enn nok med en alvorlig kronisk sykdom, så skal barnet gå rundt med dårlig samvittighet fordi mamma gråter og syns det er fælt at man har fått diabetes. Det er litt av en byrde å legge på barnet! Jeg har grått mine tårer over diabetes'en jeg og, men aldri foran barnet eller i min villeste fantasi funnet på å finne fram mobilen og filme meg selv! For å dele!!

For det andre; barn er nådeløse. Enda en ting man kan mobbes for. Ille nok å ha en alvorlig kronisk sykdom, som det sikkert har blitt snakket om i klasserommet for å lære de andre barna og lærerne om føling, blodsukker osv. Med andre ord; allerede noe som gjør man "annerledes" enn de andre, og som kanskje ikke er så tøft. Da hjelper det ikke på at "Per" kommer og sier "Haha .. Jeg så på Insta/snap at mamma'n din satt og gråt og prata om at du måtte tisse sååå mange ganger om natta" eller "Har du fått skiftet utstyr enda? Så at du gruer deg til det, haha.. Er det noe å grue seg for a?? Pingle!"........... (og ja, barn i barneskolealder har tilgang til Insta/snap).

Kjære Sara Emilie; det er flott hvis du kan bruke din plattform til å opplyse folk om diabetes type 1. Det trenger vi. Men vær så snill, vær så snill, å holde barnet ditt utenfor. Vi trenger ikke å vite detaljer om hvordan barnet ditt har det med diabetes'en sin for at du kan bruke plattformen din til å opplyse om diabetes T1, og dermed hjelpe andre (som jo er grunnen til at du deler i utgangspunktet).

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det @Kasier skriver er det jeg mener. Jeg er også mamma til et barn med diabetes. Mitt barn er lite ennå, men jeg kan love at når hun blir større vil det påvirke henne på en helt annen måte enn nå. Hun ser ikke at mamma er sliten på grunn av diabetes feks. Og jeg snakker aldri stygt om det til henne. Vi har en positiv tone rundt det og kan spøke litt med at utstyret er kronglete eller noe. Hadde jeg delt hvor vanskelig det var, at jeg syntes livet er jævlig. stakkars barn osv osv og hun fant dette senere…. Vel jeg vet at hun hadde følt enorm skyldfølelse for å ha «påført» meg dette. Jeg forstår behovet til Sara. Og jeg forstår følelsene hennes så altfor godt. Men hun burde ikke dele på denne måten. Skal hun først dele om diabetes burde det utelukkende være fra hennes ståsted. Og helst unngå for mye tårer. Hva om hun delte litt om hvordan hennes rutiner funker? Hvordan gjøre livet med dia i kombinasjon med jobb, andre barn osv så lett som mulig. Ikke masse følelser som barnet kan ende opp med å ta over på seg selv. Tenker mer praktisk. Og dele lenker om oppdatert forskning, om diabetesforbundet. Tips til følingsmat osv osv. hun er påvirker med en stor følgerskare. Hun kan bidra til å sette lys på diabetes og hjelpe til med å opplyse. Men å informere om det spesifikke barnet er et overtramp og hun burde trå svært forsiktig, nettopp pga det @Kasier sa. Barn er nådeløse. Som diabetiker er det noe ekstra med deg. Du er «annerledes» og det å være annerledes er sårt for barn. SaraE burde ikke bidra til å øke den følelsen hos barnet. Jeg tror ikke hun mener å gjøre det heller, men jeg håper hun finner en annen vinkling som kanskje også kam bidra til mer åpenhet og mindre fordommer mot diabetes.

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kasier skrev (35 minutter siden):

Nei... Bare nei... Hun utviser ikke bra nettvett. Og da tenker jeg på i forhold til barn og hva som er greit å dele. Jeg har selv et barn i barneskolealder med diabetes T1, og hen hadde på ingen måte syntes det hadde vært greit at mamma satt og "gråt" til kamera og fortalte om hvor fælt det er at hen har fått diabetes. Eller at jeg hadde delt at hen tisset så og så mange ganger om natta pre-diagnose eller at hen gruet seg for å bytte utstyr. Og dette er ikke greit av flere grunner..

For det første; dette får jo barnet se/vite om. Som om barnet ikke har mer enn nok med en alvorlig kronisk sykdom, så skal barnet gå rundt med dårlig samvittighet fordi mamma gråter og syns det er fælt at man har fått diabetes. Det er litt av en byrde å legge på barnet! Jeg har grått mine tårer over diabetes'en jeg og, men aldri foran barnet eller i min villeste fantasi funnet på å finne fram mobilen og filme meg selv! For å dele!!

For det andre; barn er nådeløse. Enda en ting man kan mobbes for. Ille nok å ha en alvorlig kronisk sykdom, som det sikkert har blitt snakket om i klasserommet for å lære de andre barna og lærerne om føling, blodsukker osv. Med andre ord; allerede noe som gjør man "annerledes" enn de andre, og som kanskje ikke er så tøft. Da hjelper det ikke på at "Per" kommer og sier "Haha .. Jeg så på Insta/snap at mamma'n din satt og gråt og prata om at du måtte tisse sååå mange ganger om natta" eller "Har du fått skiftet utstyr enda? Så at du gruer deg til det, haha.. Er det noe å grue seg for a?? Pingle!"........... (og ja, barn i barneskolealder har tilgang til Insta/snap).

Kjære Sara Emilie; det er flott hvis du kan bruke din plattform til å opplyse folk om diabetes type 1. Det trenger vi. Men vær så snill, vær så snill, å holde barnet ditt utenfor. Vi trenger ikke å vite detaljer om hvordan barnet ditt har det med diabetes'en sin for at du kan bruke plattformen din til å opplyse om diabetes T1, og dermed hjelpe andre (som jo er grunnen til at du deler i utgangspunktet).

Nettopp!! Beste innlegg jeg har lest på lenge 👏

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterferie skrev (3 timer siden):

Jeg reagerte ikke på den uttalelsen i det hele tatt. Jeg opplever at Sara Emilie er omsorgsfull mor.  

Det er utrolig skremmende at en voksen person ( som kanskje har barn selv) ikke ser at det er helt feil å opplyse tusenvis av fremmende mennesker om. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterferie
1 hour ago, Kasier said:

Nei... Bare nei... Hun utviser ikke bra nettvett. Og da tenker jeg på i forhold til barn og hva som er greit å dele. Jeg har selv et barn i barneskolealder med diabetes T1, og hen hadde på ingen måte syntes det hadde vært greit at mamma satt og "gråt" til kamera og fortalte om hvor fælt det er at hen har fått diabetes. Eller at jeg hadde delt at hen tisset så og så mange ganger om natta pre-diagnose eller at hen gruet seg for å bytte utstyr. Og dette er ikke greit av flere grunner..

For det første; dette får jo barnet se/vite om. Som om barnet ikke har mer enn nok med en alvorlig kronisk sykdom, så skal barnet gå rundt med dårlig samvittighet fordi mamma gråter og syns det er fælt at man har fått diabetes. Det er litt av en byrde å legge på barnet! Jeg har grått mine tårer over diabetes'en jeg og, men aldri foran barnet eller i min villeste fantasi funnet på å finne fram mobilen og filme meg selv! For å dele!!

For det andre; barn er nådeløse. Enda en ting man kan mobbes for. Ille nok å ha en alvorlig kronisk sykdom, som det sikkert har blitt snakket om i klasserommet for å lære de andre barna og lærerne om føling, blodsukker osv. Med andre ord; allerede noe som gjør man "annerledes" enn de andre, og som kanskje ikke er så tøft. Da hjelper det ikke på at "Per" kommer og sier "Haha .. Jeg så på Insta/snap at mamma'n din satt og gråt og prata om at du måtte tisse sååå mange ganger om natta" eller "Har du fått skiftet utstyr enda? Så at du gruer deg til det, haha.. Er det noe å grue seg for a?? Pingle!"........... (og ja, barn i barneskolealder har tilgang til Insta/snap).

Kjære Sara Emilie; det er flott hvis du kan bruke din plattform til å opplyse folk om diabetes type 1. Det trenger vi. Men vær så snill, vær så snill, å holde barnet ditt utenfor. Vi trenger ikke å vite detaljer om hvordan barnet ditt har det med diabetes'en sin for at du kan bruke plattformen din til å opplyse om diabetes T1, og dermed hjelpe andre (som jo er grunnen til at du deler i utgangspunktet).

Dette var et meget godt svar. Velskrevet og opplysende. Det er slike innlegg vi trenger her på kvinneguiden. 
Du poengterer ting jeg ikke har tenkt på. Og du kommer med konstruktiv kritikk. Veldig bra innlegg. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasier skrev (2 timer siden):

Nei... Bare nei... Hun utviser ikke bra nettvett. Og da tenker jeg på i forhold til barn og hva som er greit å dele. Jeg har selv et barn i barneskolealder med diabetes T1, og hen hadde på ingen måte syntes det hadde vært greit at mamma satt og "gråt" til kamera og fortalte om hvor fælt det er at hen har fått diabetes. Eller at jeg hadde delt at hen tisset så og så mange ganger om natta pre-diagnose eller at hen gruet seg for å bytte utstyr. Og dette er ikke greit av flere grunner..

For det første; dette får jo barnet se/vite om. Som om barnet ikke har mer enn nok med en alvorlig kronisk sykdom, så skal barnet gå rundt med dårlig samvittighet fordi mamma gråter og syns det er fælt at man har fått diabetes. Det er litt av en byrde å legge på barnet! Jeg har grått mine tårer over diabetes'en jeg og, men aldri foran barnet eller i min villeste fantasi funnet på å finne fram mobilen og filme meg selv! For å dele!!

For det andre; barn er nådeløse. Enda en ting man kan mobbes for. Ille nok å ha en alvorlig kronisk sykdom, som det sikkert har blitt snakket om i klasserommet for å lære de andre barna og lærerne om føling, blodsukker osv. Med andre ord; allerede noe som gjør man "annerledes" enn de andre, og som kanskje ikke er så tøft. Da hjelper det ikke på at "Per" kommer og sier "Haha .. Jeg så på Insta/snap at mamma'n din satt og gråt og prata om at du måtte tisse sååå mange ganger om natta" eller "Har du fått skiftet utstyr enda? Så at du gruer deg til det, haha.. Er det noe å grue seg for a?? Pingle!"........... (og ja, barn i barneskolealder har tilgang til Insta/snap).

Kjære Sara Emilie; det er flott hvis du kan bruke din plattform til å opplyse folk om diabetes type 1. Det trenger vi. Men vær så snill, vær så snill, å holde barnet ditt utenfor. Vi trenger ikke å vite detaljer om hvordan barnet ditt har det med diabetes'en sin for at du kan bruke plattformen din til å opplyse om diabetes T1, og dermed hjelpe andre (som jo er grunnen til at du deler i utgangspunktet).

Amen.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...