Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

kittkatt skrev (1 minutt siden):

Om du har kvittering/annet kjøpsbevis. Det gjelder da også kommentarene lagt inn, i form av bevis på kjøp gjennom feks e-posten som ble brukt på kjøpet.

Lovens krav er bare at du kan sannsynliggjøre at varen er kjøpt der. Hvorfor er kravet høyere i dette tilfellet?

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

Lovens krav er bare at du kan sannsynliggjøre at varen er kjøpt der. Hvorfor er kravet høyere i dette tilfellet?

Med SE sine kolleksjoner så er det relativt enkelt å vite når produktene er kjøpt, og reklamasjonen er på 2 år (som er vanlig). Tror ikke jeg sa at kravet var høyere? 🤔 Men så vidt jeg vet så er det helt vanlig å be om kjøpsbevis. 
 

Uansett så tenker jeg at det er normal folkeskikk å ikke legge inn falske anmeldelser, som ble gjort i fjor. Og da har de sin fulle rett til å filtrere hvilke anmeldelser som legges ut utifra om produktet er kjøpt direkte fra dem eller ikke. Det er jo også en sikkerhet fordi de ikke kan vite om leddet mellom dem og personen som har kjøpt plagget brukt har skadet produktet. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (Akkurat nå):

Med SE sine kolleksjoner så er det relativt enkelt å vite når produktene er kjøpt, og reklamasjonen er på 2 år (som er vanlig). Tror ikke jeg sa at kravet var høyere? 🤔 Men så vidt jeg vet så er det helt vanlig å be om kjøpsbevis. 
 

Uansett så tenker jeg at det er normal folkeskikk å ikke legge inn falske anmeldelser, som ble gjort i fjor. Og da har de sin fulle rett til å filtrere hvilke anmeldelser som legges ut utifra om produktet er kjøpt direkte fra dem eller ikke. Det er jo også en sikkerhet fordi de ikke kan vite om leddet mellom dem og personen som har kjøpt plagget brukt har skadet produktet. 

Nå blander vi tekniske begrensninger og «rett og galt». Den jeg siterte først snakker om at det er «galt» å gi en tilbakemelding på noe en har kjøpt brukt. Du ser ut til å snakke om at løsningen i seg selv spør om kjøpsbevis ved registrering av tilbakemelding. Det er to ulike ting.

Jeg ser ingenting galt i å gi en tilbakemelding på et produkt man har kjøpt brukt, hos butikken som opprinnelig solgte produktet.

Trustpilot for eks krever at man som bedrift tar eierskap til profilen før man kan legge inn slike tekniske begrensninger. Noe Careless ikke har gjort (det koster penger). Så det er kun i egen nettbutikk de kan evnt gjøre det men det kan jeg heller ikke se at de har gjort.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

Nå blander vi tekniske begrensninger og «rett og galt». Den jeg siterte først snakker om at det er «galt» å gi en tilbakemelding på noe en har kjøpt brukt. Du ser ut til å snakke om at løsningen i seg selv spør om kjøpsbevis ved registrering av tilbakemelding. Det er to ulike ting.

Jeg ser ingenting galt i å gi en tilbakemelding på et produkt man har kjøpt brukt, hos butikken som opprinnelig solgte produktet.

Trustpilot for eks krever at man som bedrift tar eierskap til profilen før man kan legge inn slike tekniske begrensninger. Noe Careless ikke har gjort (det koster penger). Så det er kun i egen nettbutikk de kan evnt gjøre det men det kan jeg heller ikke se at de har gjort.

Jeg har snakket om det samme hele tiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurpa skrev (9 timer siden):

Man legger ikke igjen anmeldelse når man har kjøpt noe brukt - lapp eller ei. Hvis du ikke har handlet fra dem, kan de ikke verifisere deg som kunde. Skjønner godt at de sletter kommentarer fra folk som legger "falske" anmeldelser 

 

snurpa skrev (8 timer siden):

Poenget mitt; hvis jeg kjøper noe fra f.eks. Floyd eller HM eller Guess eller whatever brukt på Finn eller Tise, eller fra en venninne, og ikke er fornøyd, kan jeg vel ikke gå på Trustpilot for å klage?!? Det har ikke noe med Careless å gjøre, det er vel en sikkerhet bedriften skal ha for at ikke hvem som helst kan legge inn hva som helst... tenker jeg, da... 

 

kittkatt skrev (1 minutt siden):

Jeg har snakket om det samme hele tiden. 

Men @snurpa, som jeg kommenterte på i utgangspunktet, snakker ikke om det samme som deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

 

 

Men @snurpa, som jeg kommenterte på i utgangspunktet, snakker ikke om det samme som deg.

Da tenker jeg at du bør sitere riktig person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kittkatt skrev (13 minutter siden):

Da tenker jeg at du bør sitere riktig person. 

Det var vel egentlig der du sporte av…IMG_1560.thumb.jpeg.2eee1f36f2fa867469ef9df576f9674d.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurpa skrev (9 timer siden):

Man legger ikke igjen anmeldelse når man har kjøpt noe brukt - lapp eller ei. Hvis du ikke har handlet fra dem, kan de ikke verifisere deg som kunde. Skjønner godt at de sletter kommentarer fra folk som legger "falske" anmeldelser 

Jeg er enig i at falske anmeldelser ikke har noe for seg. Har man ikke prøvd et produkt bør man heller ikke legge igjen en anmeldelse på et produkt.

Men når merket har videresalg i såpass stor grad på ulike plattformer, så burde det egentlig ikke være et problem å få lagt inn anmeldelser heller. Hvordan skal man forbedre produkter om man ikke åpner for tilbakemeldinger? Det er kritikkverdig at flere dårlige anmeldelser blir fjernet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (13 timer siden):

Ja dette er jeg fullstendig klar over å den diskusjonen har vi tatt her før også. Fatter ikke poenget med og ta opp dette igjen nå 

Men denne gangen fikk jeg kjøpt denne bh av ei venninne. Den var ubrukt med lapp på. Men siden frøken Tandberg slår ett slag for at folk kan kjøpe brukt så synes jeg det var innafor å legge igjen en omtale. 

Jeg har beklaget for at jeg gjorde dette forrige gang. Det var noen få som mente det var feil. Så det tar jeg til meg.

Ps: legger ved min anmeldelse som jeg la ut i går kveld på careless men den er i dag slettet. Si ifra om du vil att jeg prøver den på så sender jeg bilde til deg😊

Screenshot_20240426-000753~2.png

Du kritiserer Careless og Sara ukentlig, og har gjort dette over lang tid. Du har lagt inn falsk anmeldelse tidligere, sendt mailer til Careless og  til og med direkte til Reme angående revisor. Så kjøper du plutselig et Careless produkt. Du har målt at 2xl skal passe. Når jeg spør om screenshot på anmeldelsen, så sier du at du ikke tok det. Nå har du plutselig screenshot av anmeldelsen, og der står det at 3xl er for liten. Min erfaring med Careless er at de er stor i størrelsen. Det er noe med dine kommentarer som skurrer. 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (3 timer siden):

Med SE sine kolleksjoner så er det relativt enkelt å vite når produktene er kjøpt, og reklamasjonen er på 2 år (som er vanlig). Tror ikke jeg sa at kravet var høyere? 🤔 Men så vidt jeg vet så er det helt vanlig å be om kjøpsbevis. 
 

Uansett så tenker jeg at det er normal folkeskikk å ikke legge inn falske anmeldelser, som ble gjort i fjor. Og da har de sin fulle rett til å filtrere hvilke anmeldelser som legges ut utifra om produktet er kjøpt direkte fra dem eller ikke. Det er jo også en sikkerhet fordi de ikke kan vite om leddet mellom dem og personen som har kjøpt plagget brukt har skadet produktet. 

Nå sikter du sikkert til att jeg "la inn falsk anmeldelse" i fjor. Jeg skrev ikke en anmeldelse om ett produkt. Jeg sa jeg var skuffet over størrelsetabellene til firma. At det ikke var mulig for oss som forbrukere og finne rett størrelse 

Jeg skrev aldri at "bh Aline passet meg ikke eller Belle kjolen var for liten..  jeg var skuffet over nettsiden til careless og siden jeg hadde forsøkt og sende mail til kundeservice 3 ganger uten og få noe svar så skrev jeg det dee.. 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (2 timer siden):

Jeg er enig i at falske anmeldelser ikke har noe for seg. Har man ikke prøvd et produkt bør man heller ikke legge igjen en anmeldelse på et produkt.

Men når merket har videresalg i såpass stor grad på ulike plattformer, så burde det egentlig ikke være et problem å få lagt inn anmeldelser heller. Hvordan skal man forbedre produkter om man ikke åpner for tilbakemeldinger? Det er kritikkverdig at flere dårlige anmeldelser blir fjernet. 

Nå sier jo SE selv at hun er glad for att folk kjøper brukt gjennom denne gruppa på Facebook. Å hvor skal man kunne få si sin mening om ett produkt om det ikke skal gjøres på deres hjemmeside? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (2 timer siden):

Du kritiserer Careless og Sara ukentlig, og har gjort dette over lang tid. Du har lagt inn falsk anmeldelse tidligere, sendt mailer til Careless og  til og med direkte til Reme angående revisor. Så kjøper du plutselig et Careless produkt. Du har målt at 2xl skal passe. Når jeg spør om screenshot på anmeldelsen, så sier du at du ikke tok det. Nå har du plutselig screenshot av anmeldelsen, og der står det at 3xl er for liten. Min erfaring med Careless er at de er stor i størrelsen. Det er noe med dine kommentarer som skurrer. 

Men da har jeg skjønt att det jeg sier ikke er godt mottatt her😪 så da skal jeg fra og med i dag ikke engasjere meg mere.. ikke sende inn om umerket reklame til Forbrukertilsynet.. den kommentaren der var dråpen til at jeg ikke gidder mere😞

Men dere andre må gjerne fortsette som dere gjør. 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hva @elskersommer har gjort galt jeg da…. 
 

Nå gleder Sara seg til å reise på Camp. Få vist frem dongerijakka, få gratis reklame. 
 

Og igår, veldig opptatt av å få frem forskjell i str hos Kari Traa. 😳😵‍💫

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bella50 skrev (5 timer siden):

Du kritiserer Careless og Sara ukentlig, og har gjort dette over lang tid. Du har lagt inn falsk anmeldelse tidligere, sendt mailer til Careless og  til og med direkte til Reme angående revisor. Så kjøper du plutselig et Careless produkt. Du har målt at 2xl skal passe. Når jeg spør om screenshot på anmeldelsen, så sier du at du ikke tok det. Nå har du plutselig screenshot av anmeldelsen, og der står det at 3xl er for liten. Min erfaring med Careless er at de er stor i størrelsen. Det er noe med dine kommentarer som skurrer. 

Kommenterer med dette den første setning i dette innlegget. Det må da være lov å være kritisk til hvordan Careless og SE opptrer - er sånn man kan få til endringer til det bedre for forbruker -sånn det er nå opererer de i gråsone og med overtramp hele veien -det får de lov til og vil fortsette å gjøre så lenge de tjener på det og helt til noen med myndighet faktisk struper inn mulighetene til å tjene penger på gråsonebusiness - småsnusk kommer fra SE hele veien noe som foregår rett foran øynene på «oss» -må være lov å reagere og agere på det? 

Endret av GulleGull
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (20 minutter siden):

Kommenterer med dette din første setning. Det må da være lov å være kritisk til hvordan Careless og SE opptrer - er sånn man kan få til endringer til det bedre for forbruker -sånn det er nå opererer de i gråsone og med overtramp hele veien -det får de lov til og vil fortsette å gjøre så lenge de tjener på det og helt til noen med myndighet faktisk struper inn mulighetene til å tjene penger på gråsonebusiness - småsnusk kommer fra SE hele veien noe som foregår rett foran øynene på «oss» -må være lov å reagere og agere på det? 

I forlengelse av det forstår jeg ikke hvilke andre kanaler man mener folk skal henvende seg for å få til en endring. Når de sletter kritiske tilbakemeldinger, ignorerer  og SE selv plukker ut og latterliggjør kommentarer hun får på snap -på den måten struper de jo initiativ til kritisk feedback i egne kanaler og tar ikke tilbakemeldinger til seg eller på alvor. Det er jo mye derfor klagene kommer over hit også. Er det noen som har opplevd å fått sannferdige og gode tilbakemeldinger på klager de har rettet mot SE/careless? 

Endret av GulleGull
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurpa skrev (16 timer siden):

Man legger ikke igjen anmeldelse når man har kjøpt noe brukt - lapp eller ei. Hvis du ikke har handlet fra dem, kan de ikke verifisere deg som kunde. Skjønner godt at de sletter kommentarer fra folk som legger "falske" anmeldelser 

Falske anmeldelser? Hvorfor mener du at @elskersommer ikke kan uttale seg om en BH fra Careless? Den var ikke brukt. Om jeg handler en bukse fra Cubus av en venninne, med lappen på, ubrukt, kan jeg da ikke klage på produktet? 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unodostrez skrev (52 minutter siden):

Falske anmeldelser? Hvorfor mener du at @elskersommer ikke kan uttale seg om en BH fra Careless? Den var ikke brukt. Om jeg handler en bukse fra Cubus av en venninne, med lappen på, ubrukt, kan jeg da ikke klage på produktet? 

Det hun henviser til var noe jeg skrev på nettsiden til careless for 1-1,5 år siden.. 

Jeg var dA nysgjerrig på denne bh som jeg nå fikk kjøpt brukt. Har hele tiden syntes den var fin men jeg ble ikke klok på dette med størrelser. Å i starten var det vanskelig å finne denne størrelsetabell. Jeg sendte mail til kundeservice 2-3 ganger med spørsmål men fikk aldri svar.

Derfor skrev jeg under det aktuelle plagget på careless.no at jeg ikke skjønte hvor jeg fant størrelsetabell og at jeg var misfornøyd med servicen siden jeg aldri fikk noe svar.  Jeg la aldri igjen en anmeldelse på ett spesifikt plagg men klagde på firma careless. Så det er dette noen har hengt seg veldig opp i

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 timer siden):

Det hun henviser til var noe jeg skrev på nettsiden til careless for 1-1,5 år siden.. 

Jeg var dA nysgjerrig på denne bh som jeg nå fikk kjøpt brukt. Har hele tiden syntes den var fin men jeg ble ikke klok på dette med størrelser. Å i starten var det vanskelig å finne denne størrelsetabell. Jeg sendte mail til kundeservice 2-3 ganger med spørsmål men fikk aldri svar.

Derfor skrev jeg under det aktuelle plagget på careless.no at jeg ikke skjønte hvor jeg fant størrelsetabell og at jeg var misfornøyd med servicen siden jeg aldri fikk noe svar.  Jeg la aldri igjen en anmeldelse på ett spesifikt plagg men klagde på firma careless. Så det er dette noen har hengt seg veldig opp i

Og du hverken løy eller prøvde å lure noen. Så du har ikke gjort noe galt.

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (26 minutter siden):

Og du hverken løy eller prøvde å lure noen. Så du har ikke gjort noe galt.

Nei det gjorde jeg ikke.. å det er synd folk tenker att dette med all denne umerkede reklamen er på en måte greit.  Å om vi som forbrukere ikkke gjør noe med det å sier ifra så vil influencere holde på..

  • Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (11 timer siden):

Nei det gjorde jeg ikke.. å det er synd folk tenker att dette med all denne umerkede reklamen er på en måte greit.  Å om vi som forbrukere ikkke gjør noe med det å sier ifra så vil influencere holde på..

Jeg har ikke sett noen som har skrevet at umerket reklame er greit. Flere har skrytt av deg for at du er flink til å melde inn.  For et par dager siden skrøt jeg også.  Du kan gå tilbake et par dager i innleggene og se. 

Du må ikke blande sammen saker. Jeg har kritisert at du mangler dokumentasjon for din påstand om at innlegget ditt er slettet. Og jeg har begrunnet hvorfor jeg trenger dokumentasjon og hvilken dokumentasjon, for at jeg skal ha tillit til det du skriver. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...