Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Nussepus skrev (På 11.10.2021 den 0.30):

Hjelper ikke. Man virker like dum uansett. 

Å bruke ordet «dum» om folk får deg til å fremstå gammeldags …….. ingen oppegående folk i dag bruker vel det ordet, det sluttet man vel med på 70-80 tallet?? 
synes du folk med dysleksi virker dumme også? Folk med dyskalkuli? Folk med andre talefeil? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vintermåne skrev (6 timer siden):

Å bruke ordet «dum» om folk får deg til å fremstå gammeldags …….. ingen oppegående folk i dag bruker vel det ordet, det sluttet man vel med på 70-80 tallet?? 
synes du folk med dysleksi virker dumme også? Folk med dyskalkuli? Folk med andre talefeil? 

Bruker det ordet ofte jeg. 
Når noe fremstår som dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (3 timer siden):

Bruker det ordet ofte jeg. 
Når noe fremstår som dumt!

Jeg bruker det også om NOE ….. men ikke om NOEN ……… i min verden er det avleggs å kalle folk for dumme når det er noe man ikke mestrer….. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintermåne skrev (2 timer siden):

Jeg bruker det også om NOE ….. men ikke om NOEN ……… i min verden er det avleggs å kalle folk for dumme når det er noe man ikke mestrer….. 

Ja er til dels enig. Men hvordan vet man at det er noe man ikke mestrer kontra latskap? 🤷🏽‍♀️

Endret av BethD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leila87
Meg.no skrev (På 12.10.2021 den 9.49):

Enig. Veltalende virker mer intelligente. Opplever også retorikken til SE som dårlig. F.eks.: "i dag skal jeg ha mange møter og sånn". Møter og sånn hva for noe? Derutover mange grammatiske talefeil. Når hun i tillegg har brystforstørring, leppeforstørring og kunstige øyevipper, så fremstår hun noe avstumpet. 
Hun har sine kvaliteter.

Det er jo slik hun ønsker å fremstilles. Bruker et barnslig språk som de fleste vokser av seg etter videregående, "å sånn", "lissom" "osv". I tillegg til å knise, leke surrete, og klumsete, og gjerne gjenta hvor surrete hun er flere ganger daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leila87 skrev (12 timer siden):

Det er jo slik hun ønsker å fremstilles. Bruker et barnslig språk som de fleste vokser av seg etter videregående, "å sånn", "lissom" "osv". I tillegg til å knise, leke surrete, og klumsete, og gjerne gjenta hvor surrete hun er flere ganger daglig. 

Litt sånn «jeg er så tullete og vimsete men det er søtt» opplegg…🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøken88

Har hun mista helt oversikten nå som Robin har flyttet ut? Glemmer å sende med sønnen matboks med ny mat. Men hun har tid til å fly rundt med telefonen og dokumentere at de har lagt matvarene her og der, salami pakken har tydeligvis ligget i skuffa på badet i hele natt..? for et rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken88 skrev (5 minutter siden):

Har hun mista helt oversikten nå som Robin har flyttet ut? Glemmer å sende med sønnen matboks med ny mat. Men hun har tid til å fly rundt med telefonen og dokumentere at de har lagt matvarene her og der, salami pakken har tydeligvis ligget i skuffa på badet i hele natt..? for et rot.

Ja hva skal man si… hun turer frem som om detter søtt og morsomt… jeg vet ikke helt hva jeg skal si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken88
BethD skrev (4 minutter siden):

Ja hva skal man si… hun turer frem som om detter søtt og morsomt… jeg vet ikke helt hva jeg skal si

Jeg håper virkelig hun skrev den meldingen til læreren med skamfullhet. Og når ungene har gjemt bort matvarer så leter man dem jo frem med en eneste gang? latskap. Jeg får bare mer og mer følelsen av at Robin har tatt seg av ganske mye på hjemmebane mens hun flyr rundt med telefonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt...var hun borte fra den posen så lenge? Skjønner ikke at dattera har rukket å løpe over hele huset og gjemme ting overalt uten at hun har lagt merke til det?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken88 skrev (8 minutter siden):

Jeg håper virkelig hun skrev den meldingen til læreren med skamfullhet. Og når ungene har gjemt bort matvarer så leter man dem jo frem med en eneste gang? latskap. Jeg får bare mer og mer følelsen av at Robin har tatt seg av ganske mye på hjemmebane mens hun flyr rundt med telefonen. 

Ja jeg skjønner virkelig ikke det der med matvarene. 
Ungene gjemmer matvarer og man bare ler og sier jaja. Finner de vel etterhvert. Altså wtf? Salami som har ligget varmt over natta? 
Men hun tjener jo såpass fett at det gjør vel ikke noe om maten blir dårlig. Kjøper jo bare ny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloodflowers skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke helt...var hun borte fra den posen så lenge? Skjønner ikke at dattera har rukket å løpe over hele huset og gjemme ting overalt uten at hun har lagt merke til det?

Hun «jobbet» vel. 
Dvs lage instastory

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken88 skrev (1 time siden):

Har hun mista helt oversikten nå som Robin har flyttet ut? Glemmer å sende med sønnen matboks med ny mat. Men hun har tid til å fly rundt med telefonen og dokumentere at de har lagt matvarene her og der, salami pakken har tydeligvis ligget i skuffa på badet i hele natt..? for et rot.

Å herregud, ha LITT humor da. En sånn feil er hun nok ikke alene om å gjøre🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøken88
BK89 skrev (11 minutter siden):

Å herregud, ha LITT humor da. En sånn feil er hun nok ikke alene om å gjøre🤦‍♀️

Bare drite i å lete etter matvarene også da eller? Hun er så opphengt i den telefonen sin at det er KVALMT. Greit nok at hun har dette som ''jobb'' men alvorlig talt, du glemmer ikke barn og hus fordi om. Og det handler ikke om at jeg ikke har humor, for det har jeg, men akkurat det der syns jeg vitner mer om latskap enn noe annet og det er veldig ugreit. Spesielt nå når hun mesteparten av tiden har ene og alene ansvaret for to barn! Om du finner dette morsomt,  greit det er helt i orden, men ikke påla meg å gjøre det samme. Og du er en av de i denne tråden som støtter opp mot hver eneste ting hun gjør, men du burde respektere at jeg er en av de som ikke gjør det og da kan du holde deg for god til sånne provoserende kommentarer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken88 skrev (4 minutter siden):

Bare drite i å lete etter matvarene også da eller? Hun er så opphengt i den telefonen sin at det er KVALMT. Greit nok at hun har dette som ''jobb'' men alvorlig talt, du glemmer ikke barn og hus fordi om. Og det handler ikke om at jeg ikke har humor, for det har jeg, men akkurat det der syns jeg vitner mer om latskap enn noe annet og det er veldig ugreit. Spesielt nå når hun mesteparten av tiden har ene og alene ansvaret for to barn! Om du finner dette morsomt,  greit det er helt i orden, men ikke påla meg å gjøre det samme. Og du er en av de i denne tråden som støtter opp mot hver eneste ting hun gjør, men du burde respektere at jeg er en av de som ikke gjør det og da kan du holde deg for god til sånne provoserende kommentarer! 

Hvor har du ifra at jeg støtter alt hun gjør? Dette er vel en av de få kommentarene jeg har skrevet på denne tråden😛 Og du drar det vel litt langt når du sier at hun glemmer barn og hjem? Man ser ikke hva som foregår i ett hjem 24/7. Om du er så bekymret over hva som foregår og om barna har det så fælt burde du vel melde henne inn til BV da? Og synes ikke det var en provoserende kommentar fra min side, men din sak om du mener det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (8 timer siden):

Litt sånn «jeg er så tullete og vimsete men det er søtt» opplegg…🤢

Synes ikke det er så søtt når voksne folk som har unger og familieansvar oppfører seg sånn jeg. Får litt lyst til å si sånn som han på radioen.... "Ta'ræ sammen" 😂

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun fremstår som usedvanlig distrè?

Kanskje en bivirkning av at det er litt tøft med samlivsbrudd akkurat nå?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken88 skrev (58 minutter siden):

Bare drite i å lete etter matvarene også da eller? Hun er så opphengt i den telefonen sin at det er KVALMT. Greit nok at hun har dette som ''jobb'' men alvorlig talt, du glemmer ikke barn og hus fordi om. Og det handler ikke om at jeg ikke har humor, for det har jeg, men akkurat det der syns jeg vitner mer om latskap enn noe annet og det er veldig ugreit. Spesielt nå når hun mesteparten av tiden har ene og alene ansvaret for to barn! Om du finner dette morsomt,  greit det er helt i orden, men ikke påla meg å gjøre det samme. Og du er en av de i denne tråden som støtter opp mot hver eneste ting hun gjør, men du burde respektere at jeg er en av de som ikke gjør det og da kan du holde deg for god til sånne provoserende kommentarer! 

Er du så perfekt og aldri gjort noe galt eller glemt noe? 🤦‍♀️

Endret av Sharp75!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken88 skrev (3 timer siden):

Bare drite i å lete etter matvarene også da eller? Hun er så opphengt i den telefonen sin at det er KVALMT. Greit nok at hun har dette som ''jobb'' men alvorlig talt, du glemmer ikke barn og hus fordi om. Og det handler ikke om at jeg ikke har humor, for det har jeg, men akkurat det der syns jeg vitner mer om latskap enn noe annet og det er veldig ugreit. Spesielt nå når hun mesteparten av tiden har ene og alene ansvaret for to barn! Om du finner dette morsomt,  greit det er helt i orden, men ikke påla meg å gjøre det samme. Og du er en av de i denne tråden som støtter opp mot hver eneste ting hun gjør, men du burde respektere at jeg er en av de som ikke gjør det og da kan du holde deg for god til sånne provoserende kommentarer! 

Jeg syntes disse diskusjonene blir for dumme, de aller fleste av oss mødre er ikke perfekte, langt i fra, og åpenbart har dere ikke 2-3 åringer. Hun er syk, har akkurat gått igjennom store forandringer på hjemmebane, og jeg tenker for alle oss som faktisk ikke strekker helt til alltid, så er dette litt morsomt. Det med matpakken kan også skje hvem som helst, selvom det ikke har skjedd dere enda. Jeg hadde dog kjørt i en heidundrende fart for å levere den enn å prøve å kontakte skolen, en vet jo hvor ungene har klasserom. Men ingenting av dette vitner om alvorlig omsorgssvikt, dette vitner om en mor med litt for mye i hodet. 
 

Og er det forbudt å være lat? 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...