sunny12 Skrevet 25. april 2023 #18561 Skrevet 25. april 2023 J.. skrev (17 minutter siden): Bra hennes egen latskap gjør at hun kan peke finger til alle som var "dumme nok" til å legge om dekk,tross fristen for å skifte har kommet å gått.. Ho skrev ikke at alle som har skiftet over til sommerdekk er idioter. Kun de som tar sjansen på å kjøre ut på veien i dag med sommerdekk. Og ja, de er idioter hvis de tar sjansen og kan miste førerkortet rimelig fort. Politiet har også gått ut med varsel at alle med sommerdekk bør holde seg hjemme. 13 3
J.. Skrevet 25. april 2023 #18562 Skrevet 25. april 2023 sunny12 skrev (18 minutter siden): Ho skrev ikke at alle som har skiftet over til sommerdekk er idioter. 1 2
Japp Skrevet 25. april 2023 #18563 Skrevet 25. april 2023 J.. skrev (1 time siden): Dette bekrefter vel det @sunny12 skrev? Det står jo "idioter som reiser ut på sommerdekk", ikke "idioter som har skiftet om til sommerdekk" 2 6
J.. Skrevet 25. april 2023 #18564 Skrevet 25. april 2023 Japp skrev (11 minutter siden): Dette bekrefter vel det @sunny12 skrev? Det står jo "idioter som reiser ut på sommerdekk", ikke "idioter som har skiftet om til sommerdekk" Det er ordlagt på forskjellig måte,men hun kaller jo folk idioter,som Sunny sa SE ikke hadde sagt. Man er ikke "idiot" fordi man skiftet til sommerdekk før fristen kom,som veiloven sier man skal gjøre. "Idiotene som kjører på sommerdekk" har jo nettopp lagt om til sommerdekk,ikke kjørt på det hele vinteren. 1
Japp Skrevet 25. april 2023 #18565 Skrevet 25. april 2023 J.. skrev (3 minutter siden): Det er ordlagt på forskjellig måte,men hun kaller jo folk idioter,som Sunny sa SE ikke hadde sagt. Man er ikke "idiot" fordi man skiftet til sommerdekk før fristen kom,som veiloven sier man skal gjøre. "Idiotene som kjører på sommerdekk" har jo nettopp lagt om til sommerdekk,ikke kjørt på det hele vinteren. Nei, man er ikke idiot for at man har skiftet til sommerdekk, men jeg er enig at man er idiot om man har skiftet og VELGER å kjøre på sommerdekk på føre som er nå. Helt greit å ha skiftet til sommerdekk, men da må bilen stå på dager som i går og i dag. Fasinert over hvor ulikt man kan lese og tolke noe. Jeg klarer virkelig ikke se at SE generelt mener at folk som har lagt om til sommerdekk er idioter. Jeg leser det som at dersom man har lagt om og likevel velger å kjøre på snøføre så er man idiot. 16 1
Nikea Skrevet 25. april 2023 #18566 Skrevet 25. april 2023 J.. skrev (6 minutter siden): Det er ordlagt på forskjellig måte,men hun kaller jo folk idioter,som Sunny sa SE ikke hadde sagt. Man er ikke "idiot" fordi man skiftet til sommerdekk før fristen kom,som veiloven sier man skal gjøre. "Idiotene som kjører på sommerdekk" har jo nettopp lagt om til sommerdekk,ikke kjørt på det hele vinteren. Hun kaller jo ikke de som har skiftet allerede for idioter? Hun mener de som kjører med sommerdekk i dag, på det føret der. 7 4
Gjest Malya Skrevet 25. april 2023 #18567 Skrevet 25. april 2023 J.. skrev (5 minutter siden): Det er ordlagt på forskjellig måte,men hun kaller jo folk idioter,som Sunny sa SE ikke hadde sagt. Man er ikke "idiot" fordi man skiftet til sommerdekk før fristen kom,som veiloven sier man skal gjøre. "Idiotene som kjører på sommerdekk" har jo nettopp lagt om til sommerdekk,ikke kjørt på det hele vinteren. Er det noe Sara ikke liker hos andre er man i psykisk ubalanse, fittekjerring eller idiot. For å nevne noe. Når hun selv gjør ting som ikke er helt etter boken, tier hun det ihjel og setter Quinneguiden girlsa på saken.
J.. Skrevet 25. april 2023 #18568 Skrevet 25. april 2023 Malya skrev (11 minutter siden): Når hun selv gjør ting som ikke er helt etter boken, tier hun det ihjel og setter Quinneguiden girlsa på saken. Ja det ser vi jo. 4 2
Japp Skrevet 25. april 2023 #18569 Skrevet 25. april 2023 Malya skrev (31 minutter siden): Er det noe Sara ikke liker hos andre er man i psykisk ubalanse, fittekjerring eller idiot. For å nevne noe. Når hun selv gjør ting som ikke er helt etter boken, tier hun det ihjel og setter Quinneguiden girlsa på saken. Altså, dette er så dumt at jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Det er sikkert noen fra SE sin omgangskrets her inne, men tror dere virkelig at alle som ikke kun kritiserer er SE sine "disipler" 🙄 Jeg kjenner ikke dama, men syns det er ufint å betvile diagnose og ufør, og tolke alt som legges ut i verste mening (ref bytte av sommerdekk situasjonen). Det finnes mange ting hun gjør som jeg aldri hadde tenkt på å gjøre, men det er jo hennes valg. Det er mye useriøs kritikk her inne, er alle som kommer med det sendt på oppdrag fra V sin eks kanskje, for å sverte SE? 😂 (nei, jeg tror så absolutt ikke det, bare for å presisere!) 10 3
sunny12 Skrevet 25. april 2023 #18570 Skrevet 25. april 2023 (endret) J.. skrev (1 time siden): Det er ordlagt på forskjellig måte,men hun kaller jo folk idioter,som Sunny sa SE ikke hadde sagt. Man er ikke "idiot" fordi man skiftet til sommerdekk før fristen kom,som veiloven sier man skal gjøre. "Idiotene som kjører på sommerdekk" har jo nettopp lagt om til sommerdekk,ikke kjørt på det hele vinteren. Hvor står det at jeg har skrevet at SE ikke har sagt at de er idioter som kjører på sommerdekk? Greit å få det riktig før du sier at jeg har sagt at ho ikke har sagt det🤣 Sist jeg sjekket skrev jeg at ho kalte ikke alle som har byttet over til sommerdekk idioter men at ho skrev at alle idioter med sommerdekk som drar ut på veien I dag. Og ja hvis folk absolutt skal ut å kjøre på sommerdekk idag og imorgen så er de idioter. De har null kontroll på dette føret og har vært ganske mange ulykker i dag grunnet bruk av sommerdekk. Endret 25. april 2023 av sunny12 5
J.. Skrevet 25. april 2023 #18571 Skrevet 25. april 2023 Japp skrev (5 minutter siden): Altså, dette er så dumt at jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Det er sikkert noen fra SE sin omgangskrets her inne, men tror dere virkelig at alle som ikke kun kritiserer er SE sine "disipler" 🙄 Jeg har tatt henne i forsvar flere ganger uten å være verken hennes venn eller bekjent,så det er ikke så svart/hvitt som du fremstiller det som,heller. 4
Japp Skrevet 25. april 2023 #18572 Skrevet 25. april 2023 J.. skrev (47 minutter siden): Jeg har tatt henne i forsvar flere ganger uten å være verken hennes venn eller bekjent,så det er ikke så svart/hvitt som du fremstiller det som,heller. Neida, jeg er klar over at det er noen som kommenterer både det negative hun gjør og tar henne i forsvar 😊 Men det er et ganske gjennomgående tema her inne at dersom noen blir sett på som "fansen" så er man hennes omgangskrets. 4
Gjest Malya Skrevet 25. april 2023 #18573 Skrevet 25. april 2023 Japp skrev (48 minutter siden): Altså, dette er så dumt at jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Det er sikkert noen fra SE sin omgangskrets her inne, men tror dere virkelig at alle som ikke kun kritiserer er SE sine "disipler" 🙄 Jeg kjenner ikke dama, men syns det er ufint å betvile diagnose og ufør, og tolke alt som legges ut i verste mening (ref bytte av sommerdekk situasjonen). Det finnes mange ting hun gjør som jeg aldri hadde tenkt på å gjøre, men det er jo hennes valg. Det er mye useriøs kritikk her inne, er alle som kommer med det sendt på oppdrag fra V sin eks kanskje, for å sverte SE? 😂 (nei, jeg tror så absolutt ikke det, bare for å presisere!) Først av alt - jeg har ikke nevnt hennes ME diagnose. Det får du ta med de det gjelder. Jeg har heller ikke adressert innlegget mitt til deg - but if the shoe fits... Trenger man å kalle personer idioter, fittekjerringer og andre skjellsord? Ved flere anledninger har Sara brukt nettopp benevnelsen idiot. Feks ved feilparkering på Gardermoen, de som ikke holder 48 timers regelen, de som er uenig med henne osv. Jeg er heller ingen fan av de som kjører på sommerdekk på glatta. Men ordet "idiot" blir sjelden (aldri) brukt av meg. Sara burde prøve fremstå litt mer vennlig. Feks kunne hun sagt at hun håper at alle med sommerdekk lar bilen stå. Husker det ble nevnt, av noen som påsto de kjenner Sara, at hun var en mean girl på skolen. Da det ble nevnt, trodde jeg ikke på det. Nå derimot...
Gjest Malya Skrevet 25. april 2023 #18574 Skrevet 25. april 2023 Japp skrev (2 minutter siden): Neida, jeg er klar over at det er noen som kommenterer både det negative hun gjør og tar henne i forsvar 😊 Men det er et ganske gjennomgående tema her inne at dersom noen blir sett på som "fansen" så er man hennes omgangskrets. Det er jammen takket være Sara selv, og ingen andre.
J.. Skrevet 25. april 2023 #18575 Skrevet 25. april 2023 Japp skrev (11 minutter siden): Neida, jeg er klar over at det er noen som kommenterer både det negative hun gjør og tar henne i forsvar 😊 Men det er et ganske gjennomgående tema her inne at dersom noen blir sett på som "fansen" så er man hennes omgangskrets. Det frøet har hun sådd selv. 5
Japp Skrevet 25. april 2023 #18576 Skrevet 25. april 2023 (endret) Malya skrev (27 minutter siden): Først av alt - jeg har ikke nevnt hennes ME diagnose. Det får du ta med de det gjelder. Jeg har heller ikke adressert innlegget mitt til deg - but if the shoe fits... Trenger man å kalle personer idioter, fittekjerringer og andre skjellsord? Ved flere anledninger har Sara brukt nettopp benevnelsen idiot. Feks ved feilparkering på Gardermoen, de som ikke holder 48 timers regelen, de som er uenig med henne osv. Jeg er heller ingen fan av de som kjører på sommerdekk på glatta. Men ordet "idiot" blir sjelden (aldri) brukt av meg. Sara burde prøve fremstå litt mer vennlig. Feks kunne hun sagt at hun håper at alle med sommerdekk lar bilen stå. Husker det ble nevnt, av noen som påsto de kjenner Sara, at hun var en mean girl på skolen. Da det ble nevnt, trodde jeg ikke på det. Nå derimot... Jeg er klar over at du ikke adresserte det til meg, men det mangler ikke akkurat på tilsvarende hint om at jeg og andre skal kjenne henne. Til og med meldinger i innboksen for å avklare om jeg kjenner henne 🙄 Så beklager at jeg tilla deg meninger du ikke har. Jeg forholder meg til folk på en hyggelig måte og er høflig og skikkelig. Og ja, SE hadde kanskje tjent på å være hyggeligere, men det er da virkelig hennes valg. For meg blir det merkelig å skrive "Sara burde prøve fremstå litt mer vennlig", hun er et voksent menneske og tar aktive valg selv hvordan hun oppfører seg. Om hun ønsker å fremstå som hissigpropp med ordforråd som en full sjømann så skjønner jeg ikke hva ukjente har med det å gjøre 😊 Men vi er tydeligvis ulike 😅 Lagt til: Det er mye mulig hun var en mean girl på skolen, det har jeg ikke noe aning om. Jeg er fra et helt annet sted, og kjenner ikke menneske. Endret 25. april 2023 av Japp 3
J.. Skrevet 25. april 2023 #18577 Skrevet 25. april 2023 Japp skrev (8 minutter siden): Om hun ønsker å fremstå som hissigpropp med ordforråd som en full sjømann så skjønner jeg ikke hva ukjente har med det å gjøre 😊 Men vi er tydeligvis ulike 😅 Da antar jeg du hadde gjennomført et kjøp av et produkt om en ansatt i butikk snakket til deg på samme måten? Siden hun snakker til,med og om følgerne (kundene) sine på denne måten via egen salgskanal. 1 5
Japp Skrevet 25. april 2023 #18578 Skrevet 25. april 2023 Malya skrev (32 minutter siden): Det er jammen takket være Sara selv, og ingen andre. J.. skrev (24 minutter siden): Det frøet har hun sådd selv. Så fordi hun skrev Quinneguiden girlsa på snap så skal man tro alle som ikke skriver dårlig og "forsvarer" henne (som det blir skrevet) er noen hun kjenner. Hvorfor er det greit å tro det? Om man skriver noe som kan ligne på å forsvare her inne så blir man konfrontert med at man må jo kjenne henne. Jeg syns det er merkelig å få private meldinger her inne med spørmål om jeg er SE eller noen i hennes omgangskrets. 1
J.. Skrevet 25. april 2023 #18579 Skrevet 25. april 2023 (endret) Japp skrev (2 minutter siden): Så fordi hun skrev Quinneguiden girlsa på snap så skal man tro alle som ikke skriver dårlig og "forsvarer" henne (som det blir skrevet) er noen hun kjenner. Som jeg nettopp skrev lenger opp her så har jeg selv tatt henne i forsvar,uten å kjenne til henne personlig. Ikke har jeg siktet til deg eller noen annen konkret person heller,men det er jammen iøyenfallende at det konstant ramler inn nye brukere med 0 innlegg fra før,til å komme med "fakta". Edit - siden du siterer meg og nevner at du har fått DM med spørsmål,vil jeg understreke at jeg aldri har kontaktet deg per dm,slik det kan fremstå av hva du skriver. Endret 25. april 2023 av J.. 3
Japp Skrevet 25. april 2023 #18580 Skrevet 25. april 2023 J.. skrev (1 minutt siden): Da antar jeg du hadde gjennomført et kjøp av et produkt om en ansatt i butikk snakket til deg på samme måten? Siden hun snakker til,med og om følgerne (kundene) sine på denne måten via egen salgskanal. Nei, hvorfor stiller du i det hele tatt det spørmålet? Hvor i innlegget mitt som du siterer tolker du det slik? Det er fullstendig frivillig å handle noe av SE, eller handle i en butikk med en ansatt som snakker på samme måte som SE. Jeg handler ikke av noen influensere, og jeg hadde ikke handlet av noen som snakket dårlig i en fysisk butikk. Like fullt er det SE som voksent menneske som selv velger å snakke på en måte mange oppfatter som støtende, og det ville vært den ansatte i butikken som selv hadde valgt å snakke dårlig. Konsekvensen av det burde jo enkelt og greit være at folk ikke handler der, og ikke at folk skal legge seg bort i hvordan de velger å snakke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå