Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
TooGoodToGo skrev (26 minutter siden):

Hvilket svar er mest tilfredsstillende for deg å få? At man kjeder seg og ser på Bloggerne? At man lar seg underholde av endeløse snaps hvor Sara holder hånden sin halvt foran ansiktet mens hun klager over noe? At man scroller på Instagram og får henne opp i feeden sin? Hvilket svar er godt nok?

Som alle andre influencere er Sara underholdning. Smak litt på det ordet. "Underholdning". Hun har, helt frivillig, gjort seg selv til underholdning for andre mennesker. Du kan sammenligne det med en hoffnarr, Paradise Hotell eller hva som helst annen underholdning - det er tidsfordriv og noe som rører litt rundt i gryta.

For min egen del kan jeg si at jeg ikke har sett årets sesong av Bloggerne. Ikke så mye som et minutt. Jeg "boikotter" så lenge Monica er med (pga eksponering av barn). Jeg får heldigvis ikke opp Sara i feeden min på Instagram. I ny og ne dukker hun opp på Snapchat, og det er jo ren og skjær underholdning som gjør at jeg trykker meg gjennom. Litt som å se den berømte bilkræsjen. Og litt for å se hvor kaotisk noen har det, uten å faktisk besøke eller å kjenne vedkommende. 

Én ting vil jeg for min egen del poengtere: jeg fryder meg ikke over hva hun driver med. Tvert imot. Bærekraft og miljø er noe av det jeg bryr meg mest om, og det gjør vondt i sjela å se overforbruket hennes. Å se et slikt overforbruk gjør at jeg får litt "blod på tann", og blir enda mer opptatt av å endre folks syn på hva man "trenger" og hva man fint kan klare seg uten. Min egen IG-profil inspirerer forhåpentligvis andre til å leve tettere på naturen, uten alle polyesterklærne og vaffeljernene. 

Var det legitimt svar? 

At man underholdes er jo én ting,men det ser jo ut som man irriteres like mye,og det skjønner jeg ikke helt hvorfor man gidder.... For øvrig helt enig i mye av det som blir skrevet om influensere ang barn,miljø,utseende,overforbruk osv. Og jeg er ingen "forsvarer" som det heter her inne. 🤣 Men hvordan kan disse holde på som de gjør? Jo,fordi de har massevis av følgere. Dere støtter jo industrien ved å følge dem,og dere liker dem ikke en gang! Det er det jeg ikke helt skjønner..... 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
pep skrev (8 minutter siden):

Du følger selvfølgelig hvem du vil! Men jeg syns det er rart å følge med på livet til en man tydeligvis ikke har så mye til overs for... Ganske mange influensere jeg ikke liker,og da velger jeg å ikke følge dem,har da ingen interesse av det... 🤔(Følger ikke Sara E heller,bare så det er sagt) Hva du gjør er selvsagt opp til deg men jeg må få lov til å synes at det er litt merkelig 😉

har fulgt Sara siden 2018 fast. Så er ikke så veldig merkelig da. Men når en person endrer seg helt med litt penger og fame kan man ikke like alt lenger. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
silikon123 skrev (På 13.11.2022 den 12.26):

Nå måtte jeg inn å sjekke. Det er 12 anmeldelser på trustpilot der 4 av de er negative? Hva er dette for en ting å spy ut, når de positive kommentarene florerer Internett på Facebook, hjemmesiden deres, Instagram kommentarer under bilder, i veninnegjenger ++. Jeg er så glad jeg ikke er Influenser, det må være ekstremt tøft å stå imot slike som deg hele tiden.

careless åpner straks sin andre fysiske butikk midt i Oslo sitt smørøye og har omsatt for nok til å kunne donere 500.000 til ME forsknkng. Åpenbart går det bra med merkevaren, om du og noen få ikke liker den. Det kan absolutt ingen argumentere imot.

Hvordan kan du mene det er tøft og stå i mot sånne som henne når du selv skriver at internett florerer med gode tilbakemeldinger? Hvorfor bry seg om 4 stk da? De skulle jo ha vært usynlig i den mengden.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
pep skrev (2 minutter siden):

At man underholdes er jo én ting,men det ser jo ut som man irriteres like mye,og det skjønner jeg ikke helt hvorfor man gidder.... For øvrig helt enig i mye av det som blir skrevet om influensere ang barn,miljø,utseende,overforbruk osv. Og jeg er ingen "forsvarer" som det heter her inne. 🤣 Men hvordan kan disse holde på som de gjør? Jo,fordi de har massevis av følgere. Dere støtter jo industrien ved å følge dem,og dere liker dem ikke en gang! Det er det jeg ikke helt skjønner..... 

SaraE er leser jo (og skriver) ofte om seg selv inne på feks KG og Jodel og kommer ofte med svar på det folk lurer på. 

At hun har 2 bukser kom etter kritikk om at hun har 600 kjoler. Etter kritikk om at hun er ett miljøsvin begynner hun å skal gjøre Careless mer miljøvennlig. 

Etter at jeg poengterte at jeg syntes det var dumt hun ikke laget de kreative forseggjorte reklamesnuttene hun lagde før kom hun med en forklaring på det. Like etterpå kom det en litt mer forseggjort reklame for kondomeriet

Skriver man noe om andre influencere er det radio silence. SaraE svarer i det minste og innrømmer selv at det bare er syting osv. Hun kan bli så sur hun bare vil men hun vet innerst inne at kritikerne har rett 😅

Jeg avfulgte for rundt 2 år siden når reklamene eksploderte. Men sjekker innom av og til. 
Mesteparten som skjer får jeg med meg her takket være heltene som stadig gidder å klikke seg forbi reklamen å se hva hun driver med

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
supermamz skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan du mene det er tøft og stå i mot sånne som henne når du selv skriver at internett florerer med gode tilbakemeldinger? Hvorfor bry seg om 4 stk da? De skulle jo ha vært usynlig i den mengden.

Jeg tror Sara har logget av for denne gang og tar en pause fra KG/ Jodel

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
supermamz skrev (7 minutter siden):

har fulgt Sara siden 2018 fast. Så er ikke så veldig merkelig da. Men når en person endrer seg helt med litt penger og fame kan man ikke like alt lenger. 

Det er jo ingen regel på at du må fortsette å følge fordi du har fulgt henne siden 2018? Bare skjønner ikke vitsen,hvis alt hun gjør irriterer deg. Og nå mener jeg ikke bare deg,men alle andre her som irriterer seg over alt fra gravidmagebilder og bollespising. 

• Nyttig 1
Gjest TooGoodToGo
Skrevet
pep skrev (1 minutt siden):

Du må ta med i regningen at noen irriterer seg over noe, andre irriterer seg over noe annet. Selv har jeg to "triggere" ift influencere: eksponering av barn + overforbruk. Siden jeg nå har sett hvordan Sara overforbruker og pusher klær, klær og atter klær på følgerne sine, kan jeg gå inn for å være en motvekt til dette. Jeg har også en stemme, og den blir jeg inspirert til å bruke når jeg ser influencere som lever etter bruk-og-kast-prinsippet. 

Skrevet
pep skrev (3 minutter siden):

Det er jo ingen regel på at du må fortsette å følge fordi du har fulgt henne siden 2018? Bare skjønner ikke vitsen,hvis alt hun gjør irriterer deg. Og nå mener jeg ikke bare deg,men alle andre her som irriterer seg over alt fra gravidmagebilder og bollespising. 

Sara?

• Liker 4
Skrevet

Når har jeg sagt alt hun gjør irriterer meg? Er jo du som tydeligvis vet hva jeg tenker og mener om dama.. Skjønner ikke hvorfor du gidder å bruke tiden din på det. Når du har fulgt noen fra 2018 og enda ikke har trykket avfølg så hater du ikke den personen, men du trenger ikke å like alt heller. Var det jeg skulle fram til. Har ikke funnet Sara for å kun sitte å kritisere henne som jeg føler du prøver å få frem nå.

• Liker 1
Skrevet
pep skrev (4 minutter siden):

men skjønner virkelig ikke at du gidder å bruke tiden din på oss når vi irriter deg så med hva man synser og mener🙈

• Liker 5
Skrevet
TooGoodToGo skrev (3 minutter siden):

Du må ta med i regningen at noen irriterer seg over noe, andre irriterer seg over noe annet. Selv har jeg to "triggere" ift influencere: eksponering av barn + overforbruk. Siden jeg nå har sett hvordan Sara overforbruker og pusher klær, klær og atter klær på følgerne sine, kan jeg gå inn for å være en motvekt til dette. Jeg har også en stemme, og den blir jeg inspirert til å bruke når jeg ser influencere som lever etter bruk-og-kast-prinsippet. 

Og det syns jeg er bra! At man engasjerer seg i viktige saker og prøver å gjøre noe med det er jo fint! Men det er ikke viktig om hun poster 15 magebilder om dagen,eller om hun som voksen velger å spise boller,eller at hun sier at hun er kvalm mange ganger. De som velger å følge eller å åpne snapper,og lar seg irritere så til de grader av sånne ting,de lurer jeg litt på.. For da skjønner jeg ikke vitsen med å følge noen... 

• Nyttig 1
Skrevet
Gasellen skrev (10 minutter siden):

SaraE er leser jo (og skriver) ofte om seg selv inne på feks KG og Jodel og kommer ofte med svar på det folk lurer på. 

At hun har 2 bukser kom etter kritikk om at hun har 600 kjoler. Etter kritikk om at hun er ett miljøsvin begynner hun å skal gjøre Careless mer miljøvennlig. 

Etter at jeg poengterte at jeg syntes det var dumt hun ikke laget de kreative forseggjorte reklamesnuttene hun lagde før kom hun med en forklaring på det. Like etterpå kom det en litt mer forseggjort reklame for kondomeriet

Skriver man noe om andre influencere er det radio silence. SaraE svarer i det minste og innrømmer selv at det bare er syting osv. Hun kan bli så sur hun bare vil men hun vet innerst inne at kritikerne har rett 😅

Jeg avfulgte for rundt 2 år siden når reklamene eksploderte. Men sjekker innom av og til. 
Mesteparten som skjer får jeg med meg her takket være heltene som stadig gidder å klikke seg forbi reklamen å se hva hun driver med

Ja har ikke hun lagt ut bilder av seg selv inne på jodel tidligere for å svare de som diskuterer henne. Hun har ofte lest her inne, kommer alltid svar på story etter store diskusjoner her inne.  Så rart det er stille denne gangen.

• Liker 1
Skrevet
supermamz skrev (6 minutter siden):

Når har jeg sagt alt hun gjør irriterer meg? Er jo du som tydeligvis vet hva jeg tenker og mener om dama.. Skjønner ikke hvorfor du gidder å bruke tiden din på det. Når du har fulgt noen fra 2018 og enda ikke har trykket avfølg så hater du ikke den personen, men du trenger ikke å like alt heller. Var det jeg skulle fram til. Har ikke funnet Sara for å kun sitte å kritisere henne som jeg føler du prøver å få frem nå.

Jeg skrev jo at jeg ikke mener bare deg. Det med buksene var bare et eksempel på at det virker som dere vet alt om denne personen, og det syns jeg er så rart når man tydeligvis ikke liker denne. (Ikke bare til deg, men alle som skriver bare negativt her)

• Nyttig 2
Skrevet
supermamz skrev (8 minutter siden):

men skjønner virkelig ikke at du gidder å bruke tiden din på oss når vi irriter deg så med hva man synser og mener🙈

Nei,det kan du si! 😄 Har god tid i dag! 

Skrevet

Og det syns jeg er bra! At man engasjerer seg i viktige saker og prøver å gjøre noe med det er jo fint! Men det er ikke viktig om hun poster 15 magebilder om dagen,eller om hun som voksen velger å spise boller,eller at hun sier at hun er kvalm mange ganger. De som velger å følge eller å åpne snapper,og lar seg irritere så til de grader av sånne ting,de lurer jeg litt på.. For da skjønner jeg ikke vitsen med å følge noen... 

Det store spørsmåle er jo hvorfor hun må dele at hun kun spiste boller i 1. trimester. Bilder av seg selv hengende over doen med tekst at bollene kom opp igjen. Hvem som tar opp telefonen å tar bilde av seg selv mens man holder på å spy? Er jo mer det som har blitt diskutert rundt bollespisingen. Hva et voksent menneske spiser har man ingenting med egentlig, men hun har jo selv et ønske om å sitte å dele at hun levde på boller og da er det alltids noen som har en mening om det. Hun hadde nok fått hørt det på en arbeidsplass om hun hadde jobbet sammen med andre.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym1990. skrev (På 28.5.2019 den 20.39):

Synd at hun først er blitt uføre (?) -  hvis det er rett. For så og gå hjemme og bygge opp en konto på barnas bekostning og tjene tusenvis av kroner. Da kunne du også hatt en jobb, en ordentlig jobb, spør du meg. Snakk om og lure systemet. Det er jo nettopp slike tilfeller som gjør at uføre får et lys over seg som ikke er helt heldig. For ingen jobber jo så hardt og mye som influensere, som dem selv sier. Har jo aldri ferie dem stakkars.

Man lurer jo ikke systemet fordi man sitter på telefonen? Nå syns jeg dere er fullstendig tåpelige. Tar ikke mye energi å poste noe på insta... At man syns hun deler for mye er en annen sak, men at hun ikke skulle vært ufør og har energi til "en ordentlig jobb" bare fordi hun poster på sosiale medier er jo en tullete påstand.

• Nyttig 1
Skrevet
supermamz skrev (4 minutter siden):

Det store spørsmåle er jo hvorfor hun må dele at hun kun spiste boller i 1. trimester. Bilder av seg selv hengende over doen med tekst at bollene kom opp igjen. Hvem som tar opp telefonen å tar bilde av seg selv mens man holder på å spy? Er jo mer det som har blitt diskutert rundt bollespisingen. Hva et voksent menneske spiser har man ingenting med egentlig, men hun har jo selv et ønske om å sitte å dele at hun levde på boller og da er det alltids noen som har en mening om det. Hun hadde nok fått hørt det på en arbeidsplass om hun hadde jobbet sammen med andre.

Helt enig,og jeg har ingen interesse av å se det,og derfor følger jeg heller ikke.... 

Skrevet

Tråden er ryddet for svar til slettet innhold. 

Sol, admin.

Skrevet

Stakkars Sara, kan ikke skrape bilen sin for hun er gravid og har 2 barn 50% ? Derfor må hennes bil stå i garasjen. Å det her kvinne snakket. Hun sier jo selv at han ikke vil bli delt på some!! Hvorfor forventer hun da at følgerne skal komme med kommentarer rundt han da og hva han burde og ikke burde gjøre? Er jo bare å være voksen begge to og gå ut og rydde som vanlige folk må før vinteren kommer! 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
supermamz skrev (7 timer siden):

Stakkars Sara, kan ikke skrape bilen sin for hun er gravid og har 2 barn 50% ? Derfor må hennes bil stå i garasjen. Å det her kvinne snakket. Hun sier jo selv at han ikke vil bli delt på some!! Hvorfor forventer hun da at følgerne skal komme med kommentarer rundt han da og hva han burde og ikke burde gjøre? Er jo bare å være voksen begge to og gå ut og rydde som vanlige folk må før vinteren kommer! 

Jeg reagerer faktisk mest på at «JEG har plass til to biler»; Han må føle seg veldig velkommen med ei slik holdning og muligens derfor ingen nevner at han burde bli med og rydde hennes rot. 🥴

Og legg merke til at hun deler navn og Bitmoji(?) på de som nevner det at kansje han burde få plassen. Det var ikke Noe frekt skrevet men det var ikke der hun ønsket til svar så da deles det.. 

• Liker 9
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...