Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Blåttvann skrev (1 time siden):

De dro til Italia da Spaniaturen ble avlyst. Jeg skrev aldri 3 Spaniaturer. Jeg skrev 2 Spaniaturer og 1 sydenferie. Og poenget står: Sara bryr seg ikke om klima og miljø.

Jeg svarte "ok" fordi det ikke er vits å argumentere for sin sak når de som elsker Sara skal forsvare henne. Man blir uansett ikke enig.

Jeg kritiserer Sara, du forsvarer henne. Det er ikke vits å diskutere, jeg kommer hvertfall aldri til å endre side i denne saken og jeg regner med at dere ikke kommer til å endre side heller. Alle argumenter for og imot er gjentatt i det uendelige, å si de for ente gang har ingen hensikt.

Derfor "ok". Det var ikke noe å svare på i innlegget jeg skrev det til.

Jeg bare skriver det jeg ser av dobbeltmoral og hyklersk oppførsel i denne tråden når det kommer til saker jeg bryr meg om. Barneeksponering og klima er noe jeg synes det er viktig å ha fokus på, for konsekvensene av å bruke makten sin feil her har så store konsekvenser.

Se der, nå argumenterte jeg visst litt for min side av saken likevel. Og ble vi klokere? Ble vi mer enige? Sikkert ikke. Derfor er det lettere og mer hensiktsmessig å bare skrive "ok".

De dro til Sørlandet, litt å ta i og kalle det Italia😅 

Og du? Sånne hersketeknikker som at alle som ikke kritiserer alt hun gjør/ gir motsvar til kritikk som ikke stemmer elsker henne, blir bare for dumt. 

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
supermamz skrev (2 minutter siden):

syns det er flaut at influensere må mase på følgerne til å stemme på dem og hvilke katogorier de ønsker å vinne🙈 

Det er jeg enig i😅 En ting er å nevne kort «nå er det klart for Vixen nominasjoner» eller lignende, men å tigge stemmer er teit. Spesielt når de lager en lang story om det, ref Therese Lien😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Foreslår at alle som gidder å bruke tid på en idiotisk ting som vixen,stemmer på folk som fortjener det. 
feks Karoline Bratlien. 
Bare en liten digresjon 

Skrevet
Blåttvann skrev (7 timer siden):

De dro til Italia da Spaniaturen ble avlyst. Jeg skrev aldri 3 Spaniaturer. Jeg skrev 2 Spaniaturer og 1 sydenferie. Og poenget står: Sara bryr seg ikke om klima og miljø.

Jeg svarte "ok" fordi det ikke er vits å argumentere for sin sak når de som elsker Sara skal forsvare henne. Man blir uansett ikke enig.

Jeg kritiserer Sara, du forsvarer henne. Det er ikke vits å diskutere, jeg kommer hvertfall aldri til å endre side i denne saken og jeg regner med at dere ikke kommer til å endre side heller. Alle argumenter for og imot er gjentatt i det uendelige, å si de for ente gang har ingen hensikt.

Jeg bare skriver det jeg ser av dobbeltmoral og hyklersk oppførsel i denne tråden når det kommer til saker jeg bryr meg om. Barneeksponering og klima er noe jeg synes det er viktig å ha fokus på, for konsekvensene av å bruke makten sin feil her har så store konsekvenser.

Se der, nå argumenterte jeg visst litt for min side av saken likevel. Og ble vi klokere? Ble vi mer enige? Sikkert ikke. Derfor er det lettere og mer hensiktsmessig å bare skrive "ok".

Godt skrevet. Hjelper ikke bry seg om klima og miljø på klær Om du flyr  så mye som SE gjør, dobbeltmoral de lux, rart man ikke skjønner det.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Birdo skrev (7 timer siden):

Og du? Sånne hersketeknikker som at alle som ikke kritiserer alt hun gjør/ gir motsvar til kritikk som ikke stemmer elsker henne, blir bare for dumt. 

Hun var på 2 turer til Spania. Den første hvor de ble matforgiftet, så ‘bryllupet’ til Monica og Chris. Så var de på glamping i Italia med kidsa igjen. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Pakini skrev (50 minutter siden):

Hun var på 2 turer til Spania. Den første hvor de ble matforgiftet, så ‘bryllupet’ til Monica og Chris. Så var de på glamping i Italia med kidsa igjen. 

Ja, men brukeren jeg siterte skrev at hun dro til Italia fordi spaniaturen ble avlyst - men det er løgn. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Birdo skrev (8 timer siden):

Hersketeknikk å forklare hvorfor jeg ikke svarer mer enn ok? Når du mener jeg skrev ok fordi jeg ikke hadde argumenter og derfor skrev ok?

Jeg gir opp... 

Og du tar fortsatt feil, de dro til sørlandet OG Italia.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Birdo skrev (9 timer siden):

Du fikk vel med deg turen til Italia? Du kan jo ikke påstå at de ikke dro til Italia? 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Birdo skrev (10 timer siden):

De var på glamping i Italia i slutten av juni, bare å se innom IG så er det dokumentert der.

Endret av Tessa12
Tastefeil
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Blåttvann skrev (13 timer siden):

Amen👏🏻👏🏻👏🏻

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen ganger kan det være lurt å se seg selv i speilet, før man anklager andre for både det ene og det andre. For en pinlig tråd det her begynner å bli.

Og det er IKKE kritikerene til Sara jeg sikter til! 

Skrevet
Birdo skrev (5 timer siden):

Ja, men brukeren jeg siterte skrev at hun dro til Italia fordi spaniaturen ble avlyst - men det er løgn. 

Ja, men du tar jo åpenbart feil.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Malya skrev (49 minutter siden):

Noen ganger kan det være lurt å se seg selv i speilet, før man anklager andre for både det ene og det andre. For en pinlig tråd det her begynner å bli.

Og det er IKKE kritikerene til Sara jeg sikter til! 

Det går over stokk og stein.

• Liker 3
Skrevet

Poenget mitt var at hun ikke var i Italia fordi Spaniaturen ble avlyst🙄

• Liker 3
Skrevet
Tessa12 skrev (4 timer siden):

De var på glamping i Italia i slutten av juni, bare å se innom IG så er det dokumentert der.

Stemmer!

Husker det var mye snakk om disse berømte håndklærne som Lien hadde hengt over rekkverket.. 😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Birdo skrev (9 minutter siden):

Poenget mitt var at hun ikke var i Italia fordi Spaniaturen ble avlyst🙄

🙄

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Okei:

Hun var en tur i februar (?) med Therese og ble syk. Så en tur i mai/juni med Monica og Therese.

Så en tur i juni/juli med Therese til Italia. Etter dette skulle hun til Italia med V, men gikk ikke pga flystreik. Da ble det Sørlandet. Så ble det Spania igjen nå nettopp.

• Liker 4
Skrevet

Men forventes det virkelig at én person skal leve bærekraftig i absolutt alle ledd. At om man ikke følger alle «reglene» så er man hyklersk og dobbelmoralsk? Tenker at det er et stort og viktig steg å si at man skal fokusere mer på å produsere bærekraftige klær, det sender også et signal til bransjen hun er i. Men hun kan jo ikke redde verden alene, er det en forventning? Redder dere verden alene eller er dere ekstra bevisste på enkelte ting? En annen ting jeg tror folk glemmer er at verden er avhengig av at vi flyr og flyene slutter ikke å gå bare fordi Sara ikke sitter på det. Så mange land sliter økonomisk pga mindre turisme under covid. Det er mange tusenvis av arbeidsplasser i flyindustrien som ville gått tapt og mange mennesker som ville blitt sendt ut i arbeidsledighet. Den som lever 100% bærekraftig kan jo kaste den første stenen, men ellers så er det jo greit å se litt på det store bildet og bidra så godt man kan.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Kyllingmonk skrev (20 minutter siden):

Men forventes det virkelig at én person skal leve bærekraftig i absolutt alle ledd. At om man ikke følger alle «reglene» så er man hyklersk og dobbelmoralsk? Tenker at det er et stort og viktig steg å si at man skal fokusere mer på å produsere bærekraftige klær, det sender også et signal til bransjen hun er i. Men hun kan jo ikke redde verden alene, er det en forventning? Redder dere verden alene eller er dere ekstra bevisste på enkelte ting? En annen ting jeg tror folk glemmer er at verden er avhengig av at vi flyr og flyene slutter ikke å gå bare fordi Sara ikke sitter på det. Så mange land sliter økonomisk pga mindre turisme under covid. Det er mange tusenvis av arbeidsplasser i flyindustrien som ville gått tapt og mange mennesker som ville blitt sendt ut i arbeidsledighet. Den som lever 100% bærekraftig kan jo kaste den første stenen, men ellers så er det jo greit å se litt på det store bildet og bidra så godt man kan.

De som jobber innen reiseliv kunne jobbet med noe annet. De andre jobbene er der kanskje ikke nå, men det er jo fordi de ikke trenger å finnes. Reiselivet består så lenge det ikke innføres restriksjoner på antall km i fly i året. Vi MÅ avvikle mye av reiselivet før eller siden uansett. Og hva er verst? At noen folk mister jobben nå som omstilling er på dagsordenen, eller at barna våre ikke har en fremtid? Barnebarn kan vi bare drite i å få, det er det ikke en levende klode igjen til hvis vi fortsetter. FN har trykket på alamknappen, vi er på vei mot klimakatatrofe. Det er ikke småtteri.

Selvfølgelig kan ikke én person redde hele verden. Men Sara er en påvirker. Og hun sier det selv, at hun har et større ansvar som influencer fordi hun er et forbilde. Hva hun gjør vil andre la seg inspirere av.

Å fly er en stor synder. Forbruk er en stor synder. Da er det rart at hun prater om at vi alle må bidra for bedre klima og miljø, samtidig som hun flyr ekstremt mye og har et vanvittig forbruk.

Alle kan redde verden. Men ikke alene.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Kyllingmonk skrev (1 time siden):

Jeg tenker litt sånn at det blir fort et slags salgstriks når hun plutselig skal produserer mer bærekraftig, samtidig som det ikke akkurat har fremstått som en hjertesak for henne. Hun kunne startet med å gå gjennom klærne sine og levere det til bruktbutikker eller selge videre, noe som ikke er noe hun tjener så innmari mye penger på. Hun kunne også sagt at hun fra nå av kommer til å være kritisk til hvem hun velger å samarbeide med, droppe å samarbeide med klesbutikker feks, fordi hun har for mye klær.

Poenget i innlegget mitt var vel egentlig at alle må ikke gjøre alt, men når hun plutselig skal gjøre det med noe hun tjener MASSE på, uten å si så mye om å gjøre det på andre punkter fremstår det for meg litt som salgstriks/markedsføring. Fint tiltak, absolutt, men kan hun ikke gjøre det på andre fronter i samme slengen?

• Liker 6
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...