tantesofie Skrevet 6. november 2022 #6921 Skrevet 6. november 2022 Nussepus skrev (1 time siden): Så hvis du er på hotell får oppkast/diaré så er det helt innafor å gå rundt og potensielt smitte mange mennesker? Sunn fornuft er helt overflødig liksom? Ja, det er helt innafor fordi i motsetning til barn er det meget usannsynlig at voksne smitter i 48 timer. Man kan også anta at voksne er flinkere med håndhygiene. Det er bedre å følge anbefalte retningslinjer fra helsepersonell enn å lage seg sin egen logikk
Gjest Annonymm97 Skrevet 6. november 2022 #6922 Skrevet 6. november 2022 (endret) tantesofie skrev (1 time siden): Sorry, men 48 timer gjelder i barnehage og de som jobber med mat. Resten skal tilbake på jobb når man kjenner seg frisk. Det samme ved feber og luftveisinfeksjoner. Man skiller klart på voksne og barn. Og pandemi-håndteringen ble nedjustert i sommer https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/smitte-fra-mat-vann-dyr/flere-artikler/slik-forebyggjer-du-omgangssjuke-me/ https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/nye-luftveissymptomer/ Du linker til noravirus og omgangssyke. Sara blei smitta av Ecoli. Ho følte seg bedre, men var ikke frisk (i følge ho selv). Legger ved eit utklipp fra linken din : Ein smitta person er mest smittsam medan han/ho har symptom med oppkast og diaré, men kan òg vere smitteførande etter at symptoma gir seg. Etter 48 timer skil dei fleste ut mindre smittestoff. Når kan ein vende tilbake til jobb, skule eller barnehage? Vanlegvis kan ein vende tilbake til jobb og skule når ein kjenner seg frisk. Fordi ein kan skilje ut smittestoff også etter at symptoma gir seg, er det ekstra viktig med god handhygiene i dei første dagane etter at ein har blitt frisk. Sara var ikke frisk. Så skjønner ikke ka du vil fram til? Endret 6. november 2022 av Annonymm97
Gjest silikon123 Skrevet 6. november 2022 #6923 Skrevet 6. november 2022 Annonymm97 skrev (1 time siden): Sara valgte å informere følgerane sine om ka legen hadde sagt ang helsesituasjonen deira. Ho valgte selv å fortelle at legen hadde sagt det var ecoli, og at det var veldig smittsomt. Vil tru ho skjønte det ville bli reaksjoner når ho neste dag velger å besøke frokost bufe, badebasseng, kjøpesenter og restaurant. I tillegg velger ho å si : vi er ikke friske, men føler oss heldigvis bedre. Med tanke på at Sara gang på gang har sagt klart fra om ka ho meiner om dei som ikke følger 48 timers regelen, er det overhode ikke rart mange reagerer. Ho har til og med sagt flere ganger at denne regelen bør både voksne og barn forholde seg til. Og at ho har lite til overs for dei som ikke følger denne regelen. (Dette er ikke mange ukene siden ho delte. Ho sa til og med at ho beklagde om ho fremsto sinna, men at dette var så viktig osv) Uansett regelverk eller gamle/nye anbefalinger. Dette er dobbeltmoralsk! Så det holder. Enten man liker Sara, eller ikke. Denne gangen tabba ho seg ut. Kraftig. Nei. Hun sa ikke at legen sa det var veldig smittsomt. Snakk om å eskalere sannheten. Hun sa det kan være smittsomt, og at det mulig var tilfelle i deres situasjon. Det kan IKKE sammenlignes med norovirus. helsenorge: Bakterien smitter oftest fra forurenset mat eller drikke. Kanogså smitte direkte fra dyr eller avføring. Smitte mellom mennesker kan forhindres ved god håndhygiene
Gjest silikon123 Skrevet 6. november 2022 #6924 Skrevet 6. november 2022 Annonymm97 skrev (34 minutter siden): Du linker til noravirus og omgangssyke. Sara blei smitta av Ecoli. Ho følte seg bedre, men var ikke frisk (i følge ho selv). Legger ved eit utklipp fra linken din : Ein smitta person er mest smittsam medan han/ho har symptom med oppkast og diaré, men kan òg vere smitteførande etter at symptoma gir seg. Etter 48 timer skil dei fleste ut mindre smittestoff. Når kan ein vende tilbake til jobb, skule eller barnehage? Vanlegvis kan ein vende tilbake til jobb og skule når ein kjenner seg frisk. Fordi ein kan skilje ut smittestoff også etter at symptoma gir seg, er det ekstra viktig med god handhygiene i dei første dagane etter at ein har blitt frisk. Sara var ikke frisk. Så skjønner ikke ka du vil fram til? Dere linker jo ikke til matforgiftning. Dette kan ikke sammenlignes med norovirus. At Sara sier hun ikke var 100% enda er ikke rart etter en matforgiftning. Slik kan sitte i mange uker. Du får det til å høres ut som hun spøy fra solsengen dagen derpå. Bakterien smitter oftest fra forurenset mat eller drikke. Kanogså smitte direkte fra dyr eller avføring. Smitte mellom mennesker kan forhindres ved god håndhygiene
tyren56 Skrevet 6. november 2022 #6925 Skrevet 6. november 2022 åguuuuri siste klippet ved den adventskalenderen der hun holder oppe vibratorene mot «mannen». Sikkert ikke noen som står der engang, men ja underholdning. 1
Gjest Juhu25 Skrevet 6. november 2022 #6926 Skrevet 6. november 2022 Vinterferie skrev (På 5.11.2022 den 22.18): Tråden omhandler Sara Emilie. Innlegget jeg svarte på omhandler magebilder. Ikke Sara Emilie sine barn. Jeg setter strek her. 😃 Jeg bruker ikke mer tid på tåpeligheter. og likevel er du her og bruker tid
Gjest Verba Skrevet 6. november 2022 #6927 Skrevet 6. november 2022 Mtp 48 timersgreia, hun er jo overbevist om at sønnen fikk diabetes pga at de ble syke sist de var på ferie. Da burde hun jo være ekstra nøye nå, om hun er så sikker på det..
Bibbi_ Skrevet 6. november 2022 #6928 Skrevet 6. november 2022 silikon123 skrev (11 timer siden): Unnskyld at jeg spør, men når ble 48 timers regelen gyldig blandt voksne folk grunnet matforgiftning? I mitt yrke hadde sjefen blitt ganske frustrert om jeg sa jeg måtte være 48 timer hjemme fra jobb etter siste oppkast fordi jeg hadde vært matforgiftet. Trodde dette var tilregnet barnehage og barneskole. Små barn som ikke klarer å holde avstand. Det er smittsomt selv om du er voksen. Uansett alder holder man seg hjemme i 48 timer!! 5 1
Gjest Aila.L Skrevet 6. november 2022 #6929 Skrevet 6. november 2022 Verba skrev (3 minutter siden): Mtp 48 timersgreia, hun er jo overbevist om at sønnen fikk diabetes pga at de ble syke sist de var på ferie. Da burde hun jo være ekstra nøye nå, om hun er så sikker på det.. Nettopp 🎯 Det var faktisk i den sammenheng hun kom med en lang rant om hvor sint og frustrert hun ble på de som ikke overholdt 48 timers regelen. Hun sa også at etter X ble syk, var det enda viktigere for henne å informere om dette, da det kunne være uheldig for X å bli smittet....
tyren56 Skrevet 6. november 2022 #6930 Skrevet 6. november 2022 Er hun frisk av ME? Skjønner ikke hvordan den energien hun har til konstante jobbreiser/oppdrag, ferieturer og føler hun malte hver dag for noen uker siden 😅 Begynner å lure selv om det er jeg som bare er lat, men blir nesten litt sliten av å følge med på alt hun gjør på en måned bare. 10 3
Gjest Ninaen Skrevet 7. november 2022 #6931 Skrevet 7. november 2022 Aila.L skrev (13 timer siden): Oj, skremmende at voksne ikke kan smittevernsregler i 2022 😳 Men jeg lærer deg mer enn gjerne, så slipper sjefen din bli frustrert over at du smitter alle kollegane dine neste gang du blir syk 😉 Ved smittsom sykdom holder man seg hjemme : - 24 timer feber fri - 48 timer etter siste oppkast /diaré I følge Sara sin informasjon, på snap og instagram, hadde de fått opplyst av legen at dette var smittsomt. Ergo, smittevernsregler gjelder 😉 Akkurat dette med 48 timers regelen er noe SaraE har lært sine følgere en rekke ganger. Synd du ikke har fått med deg akkurat de snappene 🤔 Det er en viss forskjell på matforgiftning og norovirus (vanligste årsak til omgangssyken, som smitter ekstremt lett, og opphavet til 48-timers regelen i så øyemed). Har jeg spist bederva kylling så smitter ikke det automatisk til folk jeg er sammen med, og i alle fall ikke kun ved å være i nærheten av hverandre, det er ikke luftsmitte liksom…
Gjest Verba Skrevet 7. november 2022 #6932 Skrevet 7. november 2022 Ninaen skrev (3 minutter siden): Det er en viss forskjell på matforgiftning og norovirus (vanligste årsak til omgangssyken, som smitter ekstremt lett, og opphavet til 48-timers regelen i så øyemed). Har jeg spist bederva kylling så smitter ikke det automatisk til folk jeg er sammen med, og i alle fall ikke kun ved å være i nærheten av hverandre, det er ikke luftsmitte liksom… Det er greit nok. Men Sara sa selv at det de hadde var smittsomt.
Gasellen Skrevet 7. november 2022 #6933 Skrevet 7. november 2022 Vinterferie skrev (19 timer siden): Nå reklamerer Sara Emilie for erotisk julekalender. Hvem blir første mann til å kommentere negativt? 😃 Jeg popper popkorn og venter spent. 😁 Hvorfor det? Den reklamen var jo faktisk i samme gate som det hun holdt på med før. Litt forseggjort, igjennomtenkt og med humor. Det er jo noe av det mest forseggjorte hun har laget på lenge av det jeg har sett i år ihvertfall. Hvis du tenker på at det er for Kondomeriet og at det skal skape debatt så er det vel en av få aktører det er litt troverdig at hun reklamerer for. Hun har jo sexleketøy liggende strødd rundt på soverommet så jeg kan godt tro på at hun handler der. Det er ihvertfall mye mer troverdig enn at hun reklamerer for treningsmøller og Prior. (Hun sa at hun ikke likte kylling uka etter ett sammarbeid med Prior...) Så skjønner ikke hvorfor du skal poppe popcorn og vente på at kritikken skal hagle. 4
Bibbi_ Skrevet 7. november 2022 #6934 Skrevet 7. november 2022 tyren56 skrev (8 timer siden): Er hun frisk av ME? Skjønner ikke hvordan den energien hun har til konstante jobbreiser/oppdrag, ferieturer og føler hun malte hver dag for noen uker siden 😅 Begynner å lure selv om det er jeg som bare er lat, men blir nesten litt sliten av å følge med på alt hun gjør på en måned bare. Neida, hun har ME. Den har bare tatt en pause da hun oppdaget hun kunne tjene mye penger på å dele livet sitt på SoMe. 16 5
Gasellen Skrevet 7. november 2022 #6935 Skrevet 7. november 2022 Bibbi_ skrev (27 minutter siden): Neida, hun har ME. Den har bare tatt en pause da hun oppdaget hun kunne tjene mye penger på å dele livet sitt på SoMe. Dette er alltid en brannfakkel når det kommer opp 😅 Så de som hadde popcorn å poppe kan sikkert finne frem det nå. 4 1
supermamz Skrevet 7. november 2022 #6936 Skrevet 7. november 2022 (endret) silikon123 skrev (22 timer siden): Unnskyld at jeg spør, men når ble 48 timers regelen gyldig blandt voksne folk grunnet matforgiftning? I mitt yrke hadde sjefen blitt ganske frustrert om jeg sa jeg måtte være 48 timer hjemme fra jobb etter siste oppkast fordi jeg hadde vært matforgiftet. Trodde dette var tilregnet barnehage og barneskole. Små barn som ikke klarer å holde avstand. Hun satt jo selv å sa matforgiftning var smittsomt? Endret 7. november 2022 av supermamz 3
supermamz Skrevet 7. november 2022 #6937 Skrevet 7. november 2022 Så at moren nevnte snus i dagens episode av bloggerne når de var på shoot i kristiansand. Så kan jo hende hun faktisk gjør det da. Siden vi er flere som har lurt i det siste. 3 1
Birdo Skrevet 7. november 2022 #6938 Skrevet 7. november 2022 Gasellen skrev (4 timer siden): Hvorfor det? Den reklamen var jo faktisk i samme gate som det hun holdt på med før. Litt forseggjort, igjennomtenkt og med humor. Det er jo noe av det mest forseggjorte hun har laget på lenge av det jeg har sett i år ihvertfall. Hvis du tenker på at det er for Kondomeriet og at det skal skape debatt så er det vel en av få aktører det er litt troverdig at hun reklamerer for. Hun har jo sexleketøy liggende strødd rundt på soverommet så jeg kan godt tro på at hun handler der. Det er ihvertfall mye mer troverdig enn at hun reklamerer for treningsmøller og Prior. (Hun sa at hun ikke likte kylling uka etter ett sammarbeid med Prior...) Så skjønner ikke hvorfor du skal poppe popcorn og vente på at kritikken skal hagle. Hun sa hun ikke likte å ta i kylling. Dette har hun snakket om flere ganger. 1 2
supermamz Skrevet 7. november 2022 #6939 Skrevet 7. november 2022 Birdo skrev (4 minutter siden): Hun sa hun ikke likte å ta i kylling. Dette har hun snakket om flere ganger. Hva sa hun da?
Linye Skrevet 7. november 2022 #6940 Skrevet 7. november 2022 Hva er greia med alle selfiene? Var en tidligere idag ish og to på rappen nå. Var da ikke så mye slikt hos henne før? Sjeldent man ser influensere som legger ut så mye stirring i kamera bilder som hun gjør. 10 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå