Firling Skrevet 6. november 2022 #6901 Skrevet 6. november 2022 Hva slags sykdom har hun når hun kommer hjem tro?? 8 4
Applehead Skrevet 6. november 2022 #6902 Skrevet 6. november 2022 Synd at de ikke holder seg isolert for å unngå å smitte andre.. 🤮 5 6
Gjest tullerikke Skrevet 6. november 2022 #6903 Skrevet 6. november 2022 Firling skrev (34 minutter siden): Hva slags sykdom har hun når hun kommer hjem tro?? Covid🤷♀️
Gjest Vinterferie Skrevet 6. november 2022 #6904 Skrevet 6. november 2022 Nå reklamerer Sara Emilie for erotisk julekalender. Hvem blir første mann til å kommentere negativt? 😃 Jeg popper popkorn og venter spent. 😁
Gjest Sprite Skrevet 6. november 2022 #6905 Skrevet 6. november 2022 Vinterferie skrev (6 minutter siden): Nå reklamerer Sara Emilie for erotisk julekalender. Hvem blir første mann til å kommentere negativt? 😃 Jeg popper popkorn og venter spent. 😁 🍿
Gjest silikon123 Skrevet 6. november 2022 #6906 Skrevet 6. november 2022 Aila.L skrev (1 time siden): Hun er rask med å rette pekefinger mot andre, men reglene gjelder tydeligvis ikke henne selv... Har på feelingen av at det vil gå en stund før vi hører hun nevne 48 timers regelen igjen 😉 Unnskyld at jeg spør, men når ble 48 timers regelen gyldig blandt voksne folk grunnet matforgiftning? I mitt yrke hadde sjefen blitt ganske frustrert om jeg sa jeg måtte være 48 timer hjemme fra jobb etter siste oppkast fordi jeg hadde vært matforgiftet. Trodde dette var tilregnet barnehage og barneskole. Små barn som ikke klarer å holde avstand.
Gjest Sprite Skrevet 6. november 2022 #6907 Skrevet 6. november 2022 silikon123 skrev (10 minutter siden): Unnskyld at jeg spør, men når ble 48 timers regelen gyldig blandt voksne folk grunnet matforgiftning? I mitt yrke hadde sjefen blitt ganske frustrert om jeg sa jeg måtte være 48 timer hjemme fra jobb etter siste oppkast fordi jeg hadde vært matforgiftet. Trodde dette var tilregnet barnehage og barneskole. Små barn som ikke klarer å holde avstand. Et lite googlesøk viser at det smitter mellom mennesker. Du visste kanskje ikke det?
Gjest Aila.L Skrevet 6. november 2022 #6908 Skrevet 6. november 2022 silikon123 skrev (9 minutter siden): Unnskyld at jeg spør, men når ble 48 timers regelen gyldig blandt voksne folk grunnet matforgiftning? I mitt yrke hadde sjefen blitt ganske frustrert om jeg sa jeg måtte være 48 timer hjemme fra jobb etter siste oppkast fordi jeg hadde vært matforgiftet. Trodde dette var tilregnet barnehage og barneskole. Små barn som ikke klarer å holde avstand. Oj, skremmende at voksne ikke kan smittevernsregler i 2022 😳 Men jeg lærer deg mer enn gjerne, så slipper sjefen din bli frustrert over at du smitter alle kollegane dine neste gang du blir syk 😉 Ved smittsom sykdom holder man seg hjemme : - 24 timer feber fri - 48 timer etter siste oppkast /diaré I følge Sara sin informasjon, på snap og instagram, hadde de fått opplyst av legen at dette var smittsomt. Ergo, smittevernsregler gjelder 😉 Akkurat dette med 48 timers regelen er noe SaraE har lært sine følgere en rekke ganger. Synd du ikke har fått med deg akkurat de snappene 🤔
Hjertestein Skrevet 6. november 2022 #6909 Skrevet 6. november 2022 Aila.L skrev (17 minutter siden): Oj, skremmende at voksne ikke kan smittevernsregler i 2022 😳 Men jeg lærer deg mer enn gjerne, så slipper sjefen din bli frustrert over at du smitter alle kollegane dine neste gang du blir syk 😉 Ved smittsom sykdom holder man seg hjemme : - 24 timer feber fri - 48 timer etter siste oppkast /diaré I følge Sara sin informasjon, på snap og instagram, hadde de fått opplyst av legen at dette var smittsomt. Ergo, smittevernsregler gjelder 😉 Akkurat dette med 48 timers regelen er noe SaraE har lært sine følgere en rekke ganger. Synd du ikke har fått med deg akkurat de snappene 🤔 Det tenkte ikke jeg på engang. Men hvis det er slik at e-coli smitter mellom mennesker så burde jo man såkalrt holde 48t regelen.
Gjest LudaLi Skrevet 6. november 2022 #6910 Skrevet 6. november 2022 Hun tåler ikke kritikk. Ikke alle er fornøyde med produktene hun selger. Men det vises kun skryt fra hennes side. Det blir ensidig og langt fra hva som er sannheten. Slik jeg ser det lever den dama på løgn etter løgn. Som flere her har nevnt har hun gått hardt ut mot folk som ikke overholder 48 t regelen etter smittsomme sykdommer. Men det gjelder bare alle andre det også. Hun eier tydeligvis ikke selvinnsikt.
Nussepus Skrevet 6. november 2022 #6911 Skrevet 6. november 2022 Sara gjør det som gagner henne og driter i alle andre. Hun er unntatt fra alle regler. Eller mulig hun bare ikke forstår dem. 8 2
elskersommer Skrevet 6. november 2022 #6912 Skrevet 6. november 2022 (endret) silikon123 skrev (4 timer siden): Unnskyld at jeg spør, men når ble 48 timers regelen gyldig blandt voksne folk grunnet matforgiftning? I mitt yrke hadde sjefen blitt ganske frustrert om jeg sa jeg måtte være 48 timer hjemme fra jobb etter siste oppkast fordi jeg hadde vært matforgiftet. Trodde dette var tilregnet barnehage og barneskole. Små barn som ikke klarer å holde avstand. Jeg er ikke sånn veldig inn på regler og sånn altså🙈 men man trenger jo ikke å være Einstein for og kanskje vite att oppkast er noe av det mest smittsomme man kan ha og 48 timers regel bør absolutt overholdes.. Å det gjelder helt klar voksne folk også. Min sjef hadde sikkert også blitt litt småsur men det måtte han faktisk bare godta. Ferdig snakka😊 😊 Endret 6. november 2022 av elskersommer 4 3
Dupers Skrevet 6. november 2022 #6913 Skrevet 6. november 2022 6 hours ago, silikon123 said: Unnskyld at jeg spør, men når ble 48 timers regelen gyldig blandt voksne folk grunnet matforgiftning? I mitt yrke hadde sjefen blitt ganske frustrert om jeg sa jeg måtte være 48 timer hjemme fra jobb etter siste oppkast fordi jeg hadde vært matforgiftet. Trodde dette var tilregnet barnehage og barneskole. Små barn som ikke klarer å holde avstand. Håper du jobber i enkeltmannsforetak. Og iallefall ikke som sykepleier, barnehagelærer, lærer, matindustrien, i butikk, på anlegg eller på kontor. 6 1 4
Sol Rampelyset Skrevet 6. november 2022 #6914 Skrevet 6. november 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin.
AnnePåLande Skrevet 6. november 2022 #6915 Skrevet 6. november 2022 Frøkenfryden skrev (9 timer siden): Enig, ser ikke poenget utover muligens sympatiønske. Blir bare sliten av det. Ingen andre bedrifter gjør det. Ringer jeg telenor så sutrer de ikke over kjipingen som ringte før meg liksom. På jobb kan jeg ikke grine på skuldra til pasient 2 fordi nummer 1 var sint på meg. Kritikk og kjeft osv er en del av mange jobber. Trenger ikke gå utover øvrige kunder/følgere syns jeg. Telenor kan jo prøve den metoden på influenceren. Sikkert blitt sutring om sutringen. 2 1
tantesofie Skrevet 6. november 2022 #6916 Skrevet 6. november 2022 (endret) Aila.L skrev (8 timer siden): Oj, skremmende at voksne ikke kan smittevernsregler i 2022 😳 Men jeg lærer deg mer enn gjerne, så slipper sjefen din bli frustrert over at du smitter alle kollegane dine neste gang du blir syk 😉 Ved smittsom sykdom holder man seg hjemme : - 24 timer feber fri - 48 timer etter siste oppkast /diaré I følge Sara sin informasjon, på snap og instagram, hadde de fått opplyst av legen at dette var smittsomt. Ergo, smittevernsregler gjelder 😉 Akkurat dette med 48 timers regelen er noe SaraE har lært sine følgere en rekke ganger. Synd du ikke har fått med deg akkurat de snappene 🤔 Sorry, men 48 timer gjelder i barnehage og de som jobber med mat. Resten skal tilbake på jobb når man kjenner seg frisk. Det samme ved feber og luftveisinfeksjoner. Man skiller klart på voksne og barn. Og pandemi-håndteringen ble nedjustert i sommer https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/smitte-fra-mat-vann-dyr/flere-artikler/slik-forebyggjer-du-omgangssjuke-me/ https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/nye-luftveissymptomer/ Endret 6. november 2022 av tantesofie 9
Gjest silikon123 Skrevet 6. november 2022 #6917 Skrevet 6. november 2022 Nussepus skrev (6 timer siden): Sara gjør det som gagner henne og driter i alle andre. Hun er unntatt fra alle regler. Eller mulig hun bare ikke forstår dem. Jeg regner med at du kjenner henne nært og personlig siden du er såpass påståelig å bestemt på at Sara driter i alle andre? Slike kommenterer ødelegger en saklig debatt, skjerp deg. Reglene ang 48 timers gjelder de som jobber med mennesker/helsevesen og mat. Det kan du selv søke opp i ulike sikre kilder. Jeg jobber på kontor og her hadde sjefen vært lite fornøyd om vi alle som voksne ventet 48 timer fra siste diare/oppkast. Barnet mine derimot holder seg hjemme i 48 timer fra skolen.
Nussepus Skrevet 6. november 2022 #6918 Skrevet 6. november 2022 silikon123 skrev (6 minutter siden): Jeg regner med at du kjenner henne nært og personlig siden du er såpass påståelig å bestemt på at Sara driter i alle andre? Slike kommenterer ødelegger en saklig debatt, skjerp deg. Reglene ang 48 timers gjelder de som jobber med mennesker/helsevesen og mat. Det kan du selv søke opp i ulike sikre kilder. Jeg jobber på kontor og her hadde sjefen vært lite fornøyd om vi alle som voksne ventet 48 timer fra siste diare/oppkast. Barnet mine derimot holder seg hjemme i 48 timer fra skolen. Så hvis du er på hotell får oppkast/diaré så er det helt innafor å gå rundt og potensielt smitte mange mennesker? Sunn fornuft er helt overflødig liksom? 8 7
Gjest Annonymm97 Skrevet 6. november 2022 #6919 Skrevet 6. november 2022 (endret) Sara valgte å informere følgerane sine om ka legen hadde sagt ang helsesituasjonen deira. Ho valgte selv å fortelle at legen hadde sagt det var ecoli, og at det var veldig smittsomt. Vil tru ho skjønte det ville bli reaksjoner når ho neste dag velger å besøke frokost bufe, badebasseng, kjøpesenter og restaurant. I tillegg velger ho å si : vi er ikke friske, men føler oss heldigvis bedre. Med tanke på at Sara gang på gang har sagt klart fra om ka ho meiner om dei som ikke følger 48 timers regelen, er det overhode ikke rart mange reagerer. Ho har til og med sagt flere ganger at denne regelen bør både voksne og barn forholde seg til. Og at ho har lite til overs for dei som ikke følger denne regelen. (Dette er ikke mange ukene siden ho delte. Ho sa til og med at ho beklagde om ho fremsto sinna, men at dette var så viktig osv) Uansett regelverk eller gamle/nye anbefalinger. Dette er dobbeltmoralsk! Så det holder. Enten man liker Sara, eller ikke. Denne gangen tabba ho seg ut. Kraftig. Endret 6. november 2022 av Annonymm97
AnnePåLande Skrevet 6. november 2022 #6920 Skrevet 6. november 2022 Annonymm97 skrev (5 minutter siden): Sara valgte å informere følgerane sine om ka legen hadde sagt ang helsesituasjonen deira. Ho valgte selv å fortelle at legen hadde sagt det var ecoli, og at det var veldig smittsomt. Vil tru ho skjønte det ville bli reaksjoner når ho neste dag velger å besøke frokost bufe, badebasseng, kjøpesenter og restaurant. I tillegg velger ho å si : vi er ikke friske, men føler oss heldigvis bedre. Med tanke på at Sara gang på gang har sagt klart fra om ka ho meiner om dei som ikke følger 48 timers regelen, er det overhode ikke rart mange reagerer. Ho har til og med sagt flere ganger at denne regelen bør både voksne og barn forholde seg til. Og at ho har lite til overs for dei som ikke følger denne regelen. (Dette er ikke mange ukene siden ho delte). Uansett regelverk eller gamle/nye anbefalinger. Dette er dobbeltmoralsk! Så det holder. Enten man liker Sara, eller ikke. Denne gangen tabba ho seg ut. Kraftig. @silikon123 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå