Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Malya skrev (7 minutter siden):

Grunnen til at flere reagerer er (tror jeg)
- ingen har sett dette bli diskutert på jodel 
- leser man på trustpilot finner man ingen negative anmeldelser som ser falske ut. (Derimot er det flere positive anmeldelser som virker svært lite troverdig. Bl.a fra indiske menn)

Jodel er en anonym app. Ingen blir uthengt om man legger frem skjermbilde derfra. Noe som har blitt etterspurt, både her og på jodel, flere ganger. 

En seriøs bedrift ville aldri lagt ut slike beskyldninger uten å være sikker på at det stemmer. 

Som jeg har skrevet før så har ikke jeg Jodel og har derfor etterspurt dokumentasjon. Merkelig nok er det ingen som kan vise til dokumentasjon fra Jodel. 
Har lest kommentarer på Trustpilot og det var ikke så mange kritiske kommentarer der og ikke så de falske ut heller.

Endret av AnnePåLande
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kmhfj skrev (1 time siden):

Men hvorfor må det være den bedriften som lyver? 

Hadde de lagt ut eventuelle "bevis" så hadde det blitt klagd på ifht å henge ut personer igjen. 

SE er kommet med en grov påstand og må derfor vise til dokumentasjon. Det er ingen brukere på Jodel som har sett at folk er blitt oppfordret til å skrive negative kommentarer. 
Mao, noen lyver her…

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnnePåLande skrev (19 minutter siden):

SE er kommet med en grov påstand og må derfor vise til dokumentasjon. Det er ingen brukere på Jodel som har sett at folk er blitt oppfordret til å skrive negative kommentarer. 
Mao, noen lyver her…

Men hvis det er sånn at hun har fått beskjed fra følgere så kan hun jo ikke legge ut det. 

En veldig grov påstand er det ikke, men uansett kjedelig om det er sant eller ikke. Jeg har iaf forståelse for at bedriften velger å gå ut med det hvis de har fått sånne påstander i innboksen. 

Skrevet
Kmhfj skrev (1 minutt siden):

Men hvis det er sånn at hun har fått beskjed fra følgere så kan hun jo ikke legge ut det. 

En veldig grov påstand er det ikke, men uansett kjedelig om det er sant eller ikke. Jeg har iaf forståelse for at bedriften velger å gå ut med det hvis de har fått sånne påstander i innboksen. 

Hvor er dokumentasjonen på påstanden til SE? Hun er useriøs som legger ut en slik påstand. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Kmhfj skrev (3 minutter siden):

En seriøs bedrift bør være kildekritisk. Hadde de sjekket trustpilot, og gått over de 17 (?) anmeldelsene, hadde de fort sett at det ikke var noe hold i denne "informasjonen". 

Skrevet
Malya skrev (3 minutter siden):

En seriøs bedrift bør være kildekritisk. Hadde de sjekket trustpilot, og gått over de 17 (?) anmeldelsene, hadde de fort sett at det ikke var noe hold i denne "informasjonen". 

Nettopp! 
Å være kildekritisk er åpenbart ikke denne bedriftens sterke side. Å legge ut slike påstander, uten dokumentasjon skader omdømmet til både bedriften og SE.

• Liker 4
Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
Kmhfj skrev (1 time siden):

Men hvorfor må det være den bedriften som lyver? 

Hadde de lagt ut eventuelle "bevis" så hadde det blitt klagd på ifht å henge ut personer igjen. 

For et merkelig argument. De hadde ikke trengt å henne ut personer. Man kan fint dele dokumentasjonen, men sladde eventuell privat informasjon. 

Skrevet
lamorte skrev (25 minutter siden):

For et merkelig argument. De hadde ikke trengt å henne ut personer. Man kan fint dele dokumentasjonen, men sladde eventuell privat informasjon. 

Ikke sant?

Det blir ikke delt dokumentasjon da den ikke eksisterer.  

• Nyttig 1
Skrevet
lamorte skrev (37 minutter siden):

AnnePåLande skrev (11 minutter siden):

Ikke sant?

Det blir ikke delt dokumentasjon da den ikke eksisterer.  

Ja, dem kunne gjort det. Men hadde dere trodd på den dokumentasjonen, eller hadde det endt opp som at hun da forfalsker bevis ved hjelp av venner? 

Jeg tror nemlig ikke at Sara vinner noe uansett hva hun gjør videre. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
Kmhfj skrev (3 minutter siden):

Ja, dem kunne gjort det. Men hadde dere trodd på den dokumentasjonen, eller hadde det endt opp som at hun da forfalsker bevis ved hjelp av venner? 

Nei vel, det må du gjerne tro. Det endrer ikke faktumet at måten dette ble håndtert og gjort på var uprofesjonelt og fullstendig feil. 

Skrevet (endret)
Kmhfj skrev (7 minutter siden):

Å utvise sunn kritisk sans til informasjon er noe denne bedriften med SE i spissen ikke evner å utvise. 
SE er useriøs og lite profesjonell som har lagt ut denne påstanden. Hva skal en med kritikere når SE klarer å ødelegge eget omdømme? Hun er tatt i løgn. Lurer på hva annet hun lyver om?

Endret av AnnePåLande
  • Nyttig 1
Skrevet
AnnePåLande skrev (1 time siden):

Å utvise sunn kritisk sans til informasjon er noe denne bedriften med SE i spissen ikke evner å utvise. 
SE er useriøs og lite profesjonell som har lagt ut denne påstanden. Hva skal en med kritikere når SE klarer å ødelegge eget omdømme? Hun er tatt i løgn. Lurer på hva annet hun lyver om?

Men hvordan kan du være så sikker på at hun lyver? Når det ikke fremlegges bevis i en eller andre retningen. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kmhfj skrev (19 minutter siden):

Men hvordan kan du være så sikker på at hun lyver? Når det ikke fremlegges bevis i en eller andre retningen. 

Hvordan kan du være så sikker på at SE ikke lyver? Hvor er dokumentasjonen på påstanden? For et useriøst virke.

Endret av AnnePåLande
  • Liker 4
Skrevet (endret)
AnnePåLande skrev (44 minutter siden):

Hvordan kan du være så sikker på at SE ikke lyver? Hvor er dokumentasjonen på påstanden? For et useriøst virke.

Jeg er ikke sikker. Men det finnes ikke bevis i ene eller andre retningen. 

Så å være så bastant å si at det er et useriøst virke basert på alt vi ikke vet, blir heller ikke riktig. 

Endret av Kmhfj
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Kmhfj skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke sikker. Men det finnes ikke bevis i ene eller andre retningen. 

Så å være så bastant å si at det er et useriøst virke basert på alt vi ikke vet, blir heller ikke riktig. 

SE kan ikke dokumentere påstanden sin og opptrer useriøst. Brukere på Jodel har ikke sett dokumentasjon på at folk er blitt oppfordret tul å skrive negative kommentarer om virket. Mao, SE lyver.

Endret av AnnePåLande
  • Liker 1
Skrevet
AnnePåLande skrev (13 minutter siden):

SE kan ikke dokumentere påstanden sin og opptrer useriøst. Brukere på Jodel har ikke sett dokumentasjon på at folk er blitt oppfordret tul å skrive negative kommentarer om virket. Mao, SE lyver.

Åja, har alle brukere fra jodel vært inne og bekreftet det? Hvorfor stoler man mer på anonyme inne på jodel? 

Men som jeg har skrevet tidligere, så kan det være at hun har fått meldinger i innboksen av følgere som mener de har sett noe. Det kan ha vært på discord eller hva det heter. 

Altså poenget mitt er at det er like ille å lyve om at hun lyver. Vi har ikke alle fakta på bordet, så det å da skrive gjentatte ganger at SE lyver og er et useriøst virke blir også å sette ut rykter om fakta vi ikke vet noe om. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kmhfj skrev (4 minutter siden):

Åja, har alle brukere fra jodel vært inne og bekreftet det? Hvorfor stoler man mer på anonyme inne på jodel? 

Men som jeg har skrevet tidligere, så kan det være at hun har fått meldinger i innboksen av følgere som mener de har sett noe. Det kan ha vært på discord eller hva det heter. 

Altså poenget mitt er at det er like ille å lyve om at hun lyver. Vi har ikke alle fakta på bordet, så det å da skrive gjentatte ganger at SE lyver og er et useriøst virke blir også å sette ut rykter om fakta vi ikke vet noe om. 

Ingen dokumentasjon = påstanden er ikke korrekt. 
Ingen seriøse aktører legger ut slike påstander på sin offentlige bedriftskonto. De som tror på alt SE pøser ut i sine kanaler er lettlurte. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnnePåLande skrev (13 minutter siden):

Ingen dokumentasjon = påstanden er ikke korrekt. 
Ingen seriøse aktører legger ut slike påstander på sin offentlige bedriftskonto. De som tror på alt SE pøser ut i sine kanaler er lettlurte. 

Men det er også mulig å bruke litt sunn fornuft. 

Hvorfor skulle hun gått ut med det hvis hun ikke har fått noe informasjon rundt det? Ser jo tydelig her at det ikke ganger bedriften positivt. Hun har et management rundt seg, vil nesten tro hun ikke kom frem til at hun skulle legge det ut på egenhånd men i samråd med dem. Det gagner ingen små bedrifter å jukse og lure til seg anmeldelser sånn som det legges frem her. 

Det er en grunn til at Sara har bygget seg opp den merkevaren hun har, og hun er kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen, men å lyve på seg noe sånt tror jeg hun faktisk er for businessmart til. 

• Nyttig 1
Skrevet
Kmhfj skrev (7 minutter siden):

Hvorfor skulle hun gått ut med det hvis hun ikke har fått noe informasjon rundt det? Ser jo tydelig her at det ikke ganger bedriften positivt. Hun har et management rundt seg, vil nesten tro hun ikke kom frem til at hun skulle legge det ut på egenhånd men i samråd med dem. Det gagner ingen små bedrifter å jukse og lure til seg anmeldelser sånn som det legges frem her. 

Det er en grunn til at Sara har bygget seg opp den merkevaren hun har, og hun er kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen, men å lyve på seg noe sånt tror jeg hun faktisk er for businessmart til. 

Enda verre om managementet har vært med på å legge ut en sånn påstand🥴

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Kmhfj skrev (11 minutter siden):

Å bruke sunn fornuft innebærer å ikke legge ut påstander uten dokumentasjon. SE er ikke en liten jente som sitter på pikerommet og vlogger, hun er et voksent menneske som lever av å være en offentlig påvirker. Det er faktisk jobben hennes. På tide å slutte med sutringen da hun har fått kritikk. På tide å vokse opp.

Endret av AnnePåLande
  • Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...