Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Undrende123 skrev (5 timer siden):

Hun har jo helt rett. Sara vil aldri nå inn til "kritikerne" uansett hva hun sier eller gjør. "Haters gonna hate", som det heter.

Har man først bestemt seg for å mislike en person vil hjernen automatisk begynne å lete etter informasjon som kan bekrefte dette synet. Det fører fort til at man tolker alt en person sier og gjør i verste mening, mens positive ting ignoreres eller bortforklares. Det er veldig synlig i denne tråden, feks med eksemplene rundt Saras syn på helsearbeidere (som folk i tråden har misforstått, men selv etter Saras oppklaring, fortsetter man å stå på sitt). Da er man fanget inn i en confirmation bias-spiral, antakelig uten at man vet det selv. 

Greit å være litt bevisst på disse mekanismene. 

👏👏👏

Roe skrev (4 timer siden):

Som hun selv sa i dag på sin konto: "det å være influenser og gründer er hard jobb, og jeg elsker når også mennesker som tidligere har vært i helsevesen og andre type jobber - også kan bekrefte det".

Poenget er altså overhodet ikke å si at "noen jobber mer enn andre", men at de som er i yrker som helse (eller andre yrker) som går over til influenseryrket kan bekrefte at ja - jobben er hard.

Det er dog ikke sagt at den er hardere enn helsesektoren, det er en feiltolkning av det hun skrev, slik jeg ser det. ☺️

👏👏👏

Roe skrev (2 timer siden):

Hvor blir dette forsvart egentlig? 

👏👏👏

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Gjest oss-to
Skrevet
elskersommer skrev (6 timer siden):

Hva tenker du er grunnen til at hun la ut dette bilde? Hun hadde en eneste tanke i hode om at det å være influencer er en så slitsom jobb så vi sammenligner ligner det med helsevesenet? Om hun absolutt ikke mente dette så kunne jo bare spart energien ved å poste det

Bilde fra SE sin SnapchatIMG_20260412_153520.thumb.jpg.5c76fb02aade23cda184de2b8569506b.jpg

Det er trist ein ikkje får med lyden. Husken er selektiv, men vi som veit vi veit, i allefall det vi meinar vi veit.

Skrevet

Her ser man problemet med at ting skal legges ut på snap. Det forsvinner etter 24 timer, og man slipper å tenke noe mer over det man sa 🙄

Selv om teksten ikke er sånn, så satt SaraE og sa at det å være influenser er hardere enn sykepleier. 

Veldig greit at hun ikke tekstet det, så slipper hun å ta ansvar for sine egne ord og meninger nå!

Dette ble forsåvidt diskutert den dagen hun pratet om det på snap. Så det ligger garantert noe om det ett par 100 sider bak i tråden her...

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Bella50 skrev (På 21.10.2024 den 13.53):

Dette er bare et klipp fra en lang monolog. Jeg så den. Monologen handlet riktignok om at folk ikke forsto hvor slitsomt det var. De trodde influenser yrket bare var å dulle hjemme og drikke kaffe. 
Folk som gikk fra vanlige jobber, ble overrasket over hvor mye arbeid influenser yrket var. Hun nevnte noen yrker. Therese har jobber i forsvaret før, og blitt influenser nå. Jeg vet ikke hvem som har vært sykepleier før. 
Ikke på noe tidspunkt nevnte hun at influenser var tøffere enn andre yrker. Sa at influenser yrket var tøffere enn folk trodde. 

Se der ja 😊

• Nyttig 5
Gjest oss-to
Skrevet
Tøvftta skrev (1 time siden):

Her ser man problemet med at ting skal legges ut på snap. Det forsvinner etter 24 timer, og man slipper å tenke noe mer over det man sa 🙄

Selv om teksten ikke er sånn, så satt SaraE og sa at det å være influenser er hardere enn sykepleier. 

Veldig greit at hun ikke tekstet det, så slipper hun å ta ansvar for sine egne ord og meninger nå!

Dette ble forsåvidt diskutert den dagen hun pratet om det på snap. Så det ligger garantert noe om det ett par 100 sider bak i tråden her...

🎯

Skrevet
Tøvftta skrev (9 timer siden):

Helt enig med deg, godt flere sier det fordi jeg var nemlig sikker på at dette ble sagt som jeg sa tidigere her, men har dessverre ikke dokumentasjon eller screen av det. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Roe skrev (9 timer siden):

Se der ja 😊

Var tydeligvis ikke enighet med den påstanden eller oppsummeringen  til Bella50 den gangen det ble sagt heller. Synd da at det ikke ble tatt skjermopptak av hva som egentlig ble sagt. 

IMG_1793.jpeg

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er sjokkert over hvor langt inn i det parasosiale forholdet folk er jeg.

Som denne Marianne som sender melding til en annen influenser om noe som ble diskutert for 1.5 år siden . Utifra at man kaller det bevis på det SaraE mener med det bilde som nå sirkulerer så er jeg jammen ikke sikker på om man ville hørt rett om det var opptak. For det er jo ingenting på det bilde hvor det står at det er hardere å være influenser enn sykepleier . Det forundrer meg hva man klarer å ilegge SaraE utifra det sjermbilde .

Jeg gikk inn på sitatet som ble lagt ut i går og leste litt i sidene foran og bak i denne tråden. Det er jo de samme sakene som blir diskutert her enda. På akuratt samme måte og samme ordlyd. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Tøvftta skrev (11 timer siden):

Kort, konsist og korrekt, @Tøvftta!!!
Dette er noe av det som gir influensere som SE makt, styring og påvirkning.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Minimeg1234 skrev (3 minutter siden):

Jeg er sjokkert over hvor langt inn i det parasosiale forholdet folk er jeg.

Som denne Marianne som sender melding til en annen influenser om noe som ble diskutert for 1.5 år siden . Utifra at man kaller det bevis på det SaraE mener med det bilde som nå sirkulerer så er jeg jammen ikke sikker på om man ville hørt rett om det var opptak. For det er jo ingenting på det bilde hvor det står at det er hardere å være influenser enn sykepleier . Det forundrer meg hva man klarer å ilegge SaraE utifra det sjermbilde .

Jeg gikk inn på sitatet som ble lagt ut i går og leste litt i sidene foran og bak i denne tråden. Det er jo de samme sakene som blir diskutert her enda. På akuratt samme måte og samme ordlyd. 

Det blir mer og mer åpenbart at påstanden "Sara mener influensere jobber mer/hardere enn sykepleiere" rett og slett er løgn. 

Det har aldri blitt ytret, hverken muntlig eller skriftlig.

Go figure. 

• Nyttig 3
Skrevet

Screenshot_20260412-142543-EDIT.thumb.jpg.37981974d4f999c217f0718765f0e3ba.jpg

Her skriver hun veldig klart å tydelig hva hun mener nå. Om hun har ment det hele tiden eller om hun har forandret mening spiller da ingen rolle. Det er dette hun mener nå.

• Nyttig 2
Skrevet
Minimeg1234 skrev (10 minutter siden):

Her skriver hun veldig klart å tydelig hva hun mener nå. Om hun har ment det hele tiden eller om hun har forandret mening spiller da ingen rolle. Det er dette hun mener nå.

Dette bildet har du vel lagt ut tidligere også.
Og ja, her skriver influenseren hva hun mener nå, hun vet veldig godt hva hun bør si nå. 

Det sentrale i denne diskusjonen er hvordan en influenser som SE bruker snap for alt det er verdt for henne som påvirker. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Minimeg1234 skrev (15 minutter siden):

Haha, selvfølgelig mener hun dette nå. Hun forstod vel at her måtte hun ut å ro. Hadde tatt seg ut om hun nå gikk ut å sa det samme hun sa for 1,5 år siden, det skjønner alle hadde vært dumt av SET. Trenger ikke være super intelligent for å forstå det. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Anemoi skrev (4 minutter siden):

Dette bildet har du vel lagt ut tidligere også.
Og ja, her skriver influenseren hva hun mener nå, hun vet veldig godt hva hun bør si nå. 

Det sentrale i denne diskusjonen er hvordan en influenser som SE bruker snap for alt det er verdt for henne som påvirker. 

Det har jeg . Regner med at det var lov siden flere her som legger ut bilde flere ganger. 

• Nyttig 2
Skrevet
Anemoi skrev (7 minutter siden):

Nei. Det sentrale i denne diskusjonen er at det spres oppdiktede løgner om Saras uttalelser. Det er både rart og pinlig, men ikke særlig overraskende. 

• Nyttig 3
Skrevet
Undrende123 skrev (24 minutter siden):

Det blir mer og mer åpenbart at påstanden "Sara mener influensere jobber mer/hardere enn sykepleiere" rett og slett er løgn. 

Det har aldri blitt ytret, hverken muntlig eller skriftlig.

Go figure. 

Jeg måtte søke litt rundt om dette tema . Gikk også inn på chatGPT . Kort oppsummert så var  konklusjonen der at SaraE har sagt noe som provoserer folk skikkelig og reaksjonen er at budskapet hennes ble vridd og forsterket og det oppstod et rykte om at hun mener det du skriver over her.

• Nyttig 2
Skrevet
Minimeg1234 skrev (2 minutter siden):

Jeg måtte søke litt rundt om dette tema . Gikk også inn på chatGPT . Kort oppsummert så var  konklusjonen der at SaraE har sagt noe som provoserer folk skikkelig og reaksjonen er at budskapet hennes ble vridd og forsterket og det oppstod et rykte om at hun mener det du skriver over her.

Var ChatGPT der når dette ble sagt eller diskutert?

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Minimeg1234 skrev (38 minutter siden):

Dette viser bare at SET er på rotur 🚣‍♂️🚣‍♂️

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden):

Var ChatGPT der når dette ble sagt eller diskutert?

Nei

Hva tror du?

Endret av Minimeg1234
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Undrende123 skrev (15 minutter siden):

Nei. Det sentrale i denne diskusjonen er at det spres oppdiktede løgner om Saras uttalelser. Det er både rart og pinlig, men ikke særlig overraskende. 

Hva influenseren har sagt eller ikke, er også en del av diskusjonen, og den viser klart hvor polarisert synet på SE er. 
Bare det at frontene blir så harde, viser poenget mitt og det jeg syns er sentralt her, det @Tøvftta så bra formulerer (sitat):

«Her ser man problemet med at ting skal legges ut på snap. Det forsvinner etter 24 timer, og man slipper å tenke noe mer over det man sa 🙄

Veldig greit at hun ikke tekstet det, så slipper hun å ta ansvar for sine egne ord og meninger nå!»

Endret av Anemoi
  • Liker 7
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...