Anemoi Skrevet 12. april #65061 Skrevet 12. april Roe skrev (Akkurat nå): Jo, jeg kan forsåvidt være enig i dette ☺️ Likevel tenker jeg det er et stort skille mellom kritikere (som her i tråden), og "hatere" som er ute etter å spre rykter og er ekkel osv. Bra du også ser det. 👍🏻 Nettopp ved å kjøre på med den type kommentarer offentlig, legger influenseren selv opp til også skarpere former for kritikk. Hun setter en standard som er uverdig i enhver diskusjon, og hun har et stort nedslagsfelt. 6 1 3
Bibbi_ Skrevet 12. april #65062 Skrevet 12. april elskersommer skrev (15 minutter siden): Hva tenker du er grunnen til at hun la ut dette bilde? Hun hadde en eneste tanke i hode om at det å være influencer er en så slitsom jobb så vi sammenligner ligner det med helsevesenet? Om hun absolutt ikke mente dette så kunne jo bare spart energien ved å poste det Bilde fra SE sin Snapchat 🎯 6
Bibbi_ Skrevet 12. april #65063 Skrevet 12. april elskersommer skrev (14 minutter siden): Men det er jo helt klart det hun mente. Om ikke så hadde hun ikke lagt det ut Helt riktig. Hvis det ikke var det hun mente burde hun sagt at influenserjobben er hard, men ikke så hard som å jobbe i helsevesenet og lignende. Alle forstår at hun mener det er hardere enn helsevesenet, de vil bare ikke innrømme det. 13
skeiv-ostepop Skrevet 12. april #65064 Skrevet 12. april Roe skrev (24 minutter siden): Men det er din tolkning, og hun sier selv i dag at det ikke var det hun mente. Jeg tolket det ikke slik i det hele tatt når jeg leste den teksten. ☺️ Som du selv sa, så sier hun ikke rett ut at det er mer jobb å være influenser - og da blir det jo opp til tolkning. Jeg tror personlig det hadde blitt en langt større sak om flere tolket det slik. Men hvorfor nevnte hun de andre yrkene i det hele tatt om det ikke var for å sammenligne? 13 1
Roe Skrevet 12. april #65065 Skrevet 12. april (endret) skeiv-ostepop skrev (9 minutter siden): Men hvorfor nevnte hun de andre yrkene i det hele tatt om det ikke var for å sammenligne? Som hun selv sa i dag på sin konto: "det å være influenser og gründer er hard jobb, og jeg elsker når også mennesker som tidligere har vært i helsevesen og andre type jobber - også kan bekrefte det". Poenget er altså overhodet ikke å si at "noen jobber mer enn andre", men at de som er i yrker som helse (eller andre yrker) som går over til influenseryrket kan bekrefte at ja - jobben er hard. Det er dog ikke sagt at den er hardere enn helsesektoren, det er en feiltolkning av det hun skrev, slik jeg ser det. ☺️ Endret 12. april av Roe 3 4
skeiv-ostepop Skrevet 12. april #65066 Skrevet 12. april Roe skrev (1 minutt siden): Som hun selv sa i dag på sin konto: "det å være influenser og gründer er hard jobb, og jeg elsker når også mennesker som tidligere har vært i helsevesen og andre type jobber - også kan bekrefte det". Poenget er altså overhodet ikke å si at "noen jobber mer enn andre", men at de som er i yrker som helse (eller andre yrker) som går over til influenseryrket kan bekrefte at ja - jobben er hard. Det er dog ikke sagt at den er hardere enn helsesektoren, det er en feiltolkning av det hun skrev, slik jeg ser det. ☺️ Så da bruker hun jo folks forståelse av hvor krevende disse yrkene er for å fremheve hvor krevende influensere har det. 11 2
elskersommer Skrevet 12. april #65067 Skrevet 12. april Roe skrev (5 minutter siden): Som hun selv sa i dag på sin konto: "det å være influenser og gründer er hard jobb, og jeg elsker når også mennesker som tidligere har vært i helsevesen og andre type jobber - også kan bekrefte det". Poenget er altså overhodet ikke å si at "noen jobber mer enn andre", men at de som er i yrker som helse (eller andre yrker) som går over til influenseryrket kan bekrefte at ja - jobben er hard. Det er dog ikke sagt at den er hardere enn helsesektoren, det er en feiltolkning av det hun skrev, slik jeg ser det. ☺️ Men kan vi stole på at det er d Sara mente? 10
Roe Skrevet 12. april #65068 Skrevet 12. april skeiv-ostepop skrev (4 minutter siden): Så da bruker hun jo folks forståelse av hvor krevende disse yrkene er for å fremheve hvor krevende influensere har det. Å vise til folk som har erfaring fra krevende yrker betyr ikke at hun sier influenserjobben er hardere. Det betyr bare at hun setter pris på at også de kan bekrefte at denne jobben er krevende. Det er ikke en sammenligning, det er en bekreftelse. ☺️ 2 3
Roe Skrevet 12. april #65069 Skrevet 12. april elskersommer skrev (1 minutt siden): Men kan vi stole på at det er d Sara mente? Man kan være uenig i formuleringen hennes, men jeg synes ikke man kan hevde at man vet bedre enn henne hva hun mente da hun skrev det.. 🙃 2 3
Nussepus Skrevet 12. april #65070 Skrevet 12. april Lille harepus skrev (4 timer siden): Nei syns faktisk ikke det. At noe ikke blir fjernet av moderatorer betyr ikke at det plutselig er greit å spekulere i andres diagnoser. Nettvett handler også om å bruke skjønn selv. Da burde SaraE fått seg er kurs i nettvett. H un utleverer jo unger, diagnoser, bæsj, knulling, gledestårer fra tissen, blødende underliv, runkemaskiner, nattesøvn til barn, foreldre, følgere, staking av tette doer på offentlige toaletter med hendene, fobier, klaging på hus. You name it. Hun er Jo nærmest fasiten på en med nettuvett som ikke bryr seg det minste om hva ungene må stå i om noen år når de andre barna/ungdommene konfronterer dem med dette. Og tro meg, det kommer til å skje. Unger er nådeløse. 16 1 1
Undrende123 Skrevet 12. april #65071 Skrevet 12. april Nussepus skrev (14 minutter siden): Da burde SaraE fått seg er kurs i nettvett. H un utleverer jo unger, diagnoser, bæsj, knulling, gledestårer fra tissen, blødende underliv, runkemaskiner, nattesøvn til barn, foreldre, følgere, staking av tette doer på offentlige toaletter med hendene, fobier, klaging på hus. You name it. Hun er Jo nærmest fasiten på en med nettuvett som ikke bryr seg det minste om hva ungene må stå i om noen år når de andre barna/ungdommene konfronterer dem med dette. Og tro meg, det kommer til å skje. Unger er nådeløse. Det er veldig rart å legitimere spekulering i andre menneskers helsetilstand med at de selv snakker åpent om kroppen sin, foreldrerollen og andre opplevelser. Det har null sammenheng. 5
Wanda_2025 Skrevet 12. april #65072 Skrevet 12. april Har Line V delt at Sara Emilie har sammelignet sykepleier yrket med influenser jobbing? 2
Debbie M Skrevet 12. april #65073 Skrevet 12. april Hvis hun syns så synd i utbygger for at hun som influencer forteller offentlig at de har gjort en dårlig jobb, så la det være da! Ingen trenger å vite om clickbait.. eh-nei skader, kjære SE 🤑🤑🤑🤑🤑 7 1 4
Bibbi_ Skrevet 12. april #65074 Skrevet 12. april Debbie M skrev (5 minutter siden): Hvis hun syns så synd i utbygger for at hun som influencer forteller offentlig at de har gjort en dårlig jobb, så la det være da! Ingen trenger å vite om clickbait.. eh-nei skader, kjære SE 🤑🤑🤑🤑🤑 Nettopp, hadde bare vært å holdt kjeft om det. Men neida, må tjene penger veit du. Driter i hvem hun utleverer. 4 3
elskersommer Skrevet 12. april #65075 Skrevet 12. april Nussepus skrev (53 minutter siden): Da burde SaraE fått seg er kurs i nettvett. H un utleverer jo unger, diagnoser, bæsj, knulling, gledestårer fra tissen, blødende underliv, runkemaskiner, nattesøvn til barn, foreldre, følgere, staking av tette doer på offentlige toaletter med hendene, fobier, klaging på hus. You name it. Hun er Jo nærmest fasiten på en med nettuvett som ikke bryr seg det minste om hva ungene må stå i om noen år når de andre barna/ungdommene konfronterer dem med dette. Og tro meg, det kommer til å skje. Unger er nådeløse. Jeg blir så fasinert over at alt Sara foretar seg skal forsvares. Selv at barna kanskje om noen år får høre av andre ungdommer at mamma gjør alt det du beskriver på Snapchat skal forsvares. Det er for sent å gjøre noe med det når de små er 14-15 år 7 3
Roe Skrevet 12. april #65076 Skrevet 12. april elskersommer skrev (14 minutter siden): Jeg blir så fasinert over at alt Sara foretar seg skal forsvares. Selv at barna kanskje om noen år får høre av andre ungdommer at mamma gjør alt det du beskriver på Snapchat skal forsvares. Det er for sent å gjøre noe med det når de små er 14-15 år Hvor blir dette forsvart egentlig? 3 3
Lille harepus Skrevet 12. april #65077 Skrevet 12. april Nussepus skrev (1 time siden): Da burde SaraE fått seg er kurs i nettvett. H un utleverer jo unger, diagnoser, bæsj, knulling, gledestårer fra tissen, blødende underliv, runkemaskiner, nattesøvn til barn, foreldre, følgere, staking av tette doer på offentlige toaletter med hendene, fobier, klaging på hus. You name it. Hun er Jo nærmest fasiten på en med nettuvett som ikke bryr seg det minste om hva ungene må stå i om noen år når de andre barna/ungdommene konfronterer dem med dette. Og tro meg, det kommer til å skje. Unger er nådeløse. Ja, hun kunne nok hatt nytte av et kurs, absolutt. Jeg er heller ikke enig i alt hun gjør, som jeg har sagt tidligere. Samtidig mener jeg det finnes en grense for hva man selv bør si i et forum. At hun oppfører seg på en viss måte, gir ikke andre rett til å gjøre det samme, mener nå jeg. Og ja, det er nok ikke særlig kult for barna å høre alt det moren har delt når de blir eldre. Det er noe jeg også har tenkt på. 3
elskersommer Skrevet 12. april #65078 Skrevet 12. april Lille harepus skrev (58 minutter siden): Ja, hun kunne nok hatt nytte av et kurs, absolutt. Jeg er heller ikke enig i alt hun gjør, som jeg har sagt tidligere. Samtidig mener jeg det finnes en grense for hva man selv bør si i et forum. At hun oppfører seg på en viss måte, gir ikke andre rett til å gjøre det samme, mener nå jeg. Og ja, det er nok ikke særlig kult for barna å høre alt det moren har delt når de blir eldre. Det er noe jeg også har tenkt på. Den dagen hvor en av barna til Sara kommer til henne og ber henne fjerne alt som mor har lagt ut, det som ligger på Google og i nettaviser.. så vil ikke mamma kunne oppfylle barnas ønske. Å det er trist 5
Tale-Tuten Skrevet 12. april #65079 Skrevet 12. april Selektiv hukommelse er noe influensere er gode på. I debatten ang å sette forskjellige yrker opp mot hverandre i forbindelse med debatten i 23 sa vel SaraE at influenser yrket var like slitsomt som å være sykepleier. I dag blander hun inn gründer i tillegg. 10 1
Tale-Tuten Skrevet 12. april #65080 Skrevet 12. april Lille harepus skrev (1 time siden): Ja, hun kunne nok hatt nytte av et kurs, absolutt. Jeg er heller ikke enig i alt hun gjør, som jeg har sagt tidligere. Samtidig mener jeg det finnes en grense for hva man selv bør si i et forum. At hun oppfører seg på en viss måte, gir ikke andre rett til å gjøre det samme, mener nå jeg. Og ja, det er nok ikke særlig kult for barna å høre alt det moren har delt når de blir eldre. Det er noe jeg også har tenkt på. Dette som SaraE har delt i ord og bilder over år kan hun ALDRI fjerne. Som andre barn av ego foreldre tar de gjerne avstand fra disse når de blir eldre. 5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå