arnoyb Skrevet i går, 11:14 #44121 Del Skrevet i går, 11:14 LivEinar skrev (2 minutter siden): Jeg vil ikke pirke på hverandres ordbruk her. 😉 SET karakteriserer barnet sitt før hun er født overfor nesten 200.000 følgere. Jeg syns ikke det er innafor, det er poenget mitt - som jeg ser du er enig i. Ja all utlevering er noe herk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet i går, 11:34 #44122 Del Skrevet i går, 11:34 LivEinar skrev (18 minutter siden): Jeg vil ikke pirke på hverandres ordbruk her. 😉 SET karakteriserer barnet sitt før hun er født overfor nesten 200.000 følgere. Jeg syns ikke det er innafor, det er poenget mitt - som jeg ser du er enig i. Siden jeg ikke har fulgt henne siden hun bare hadde to barn, men fått med meg litt her og der via dette forumet. Så lurer jeg på, er det alltid omtale av barna/det å ha små barn i litt negativt fortegn pakket inn med sånn latteremoji? Gjelder for øvrig når partner omtales/vises også. ? Får litt inntrykk av at de er der men bare litt i veien liksom? Er det helt feil inntrykk -så rett gjerne på meg😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet i går, 11:46 #44123 Del Skrevet i går, 11:46 GulleGull skrev (11 minutter siden): Siden jeg ikke har fulgt henne siden hun bare hadde to barn, men fått med meg litt her og der via dette forumet. Så lurer jeg på, er det alltid omtale av barna/det å ha små barn i litt negativt fortegn pakket inn med sånn latteremoji? Gjelder for øvrig når partner omtales/vises også. ? Får litt inntrykk av at de er der men bare litt i veien liksom? Er det helt feil inntrykk -så rett gjerne på meg😅 Da L var baby var det hvertfall mye mas om at han ikke sov da og da, og så lenge, for mor måtte jobbe... Så ja, litt inntrykk av at han var i veien. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet i går, 11:47 #44124 Del Skrevet i går, 11:47 arnoyb skrev (34 minutter siden): Dette er da strengt tatt ting "man sier" om barn..... å dele med hundretusner av følgere er selvfølgelig ikke innafor, men å kalle det for at barnet får "passet sitt påskrevet" 🤔 Strengt tatt kan jo slike holdningar være skadeleg for barnet. Det at foreldre sett barna i bås kan gjere at barna ikkje veks opp å blir dei barna dei var ment å være. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet i går, 11:53 #44125 Del Skrevet i går, 11:53 GulleGull skrev (10 minutter siden): Siden jeg ikke har fulgt henne siden hun bare hadde to barn, men fått med meg litt her og der via dette forumet. Så lurer jeg på, er det alltid omtale av barna/det å ha små barn i litt negativt fortegn pakket inn med sånn latteremoji? Gjelder for øvrig når partner omtales/vises også. ? Får litt inntrykk av at de er der men bare litt i veien liksom? Er det helt feil inntrykk -så rett gjerne på meg😅 Her har du nok et poeng… Jeg tror SET mener det er humor, mens noen kan se det som latterliggjøring - og andre vil mene hun bruker hersketeknikk når det gjelder samboeren. Han brakte ikke med seg særlig mye inn i hennes hus, men insisterte på et maleri som SET mange ganger har sagt er stygt. Bildet blei forvist til garasjen. i ettertid kommenterte hun som stylet huset bildet, og syns det var flott… 😉 Og hvorfor hang det i garasjen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet i går, 12:02 #44126 Del Skrevet i går, 12:02 LivEinar skrev (7 minutter siden): Her har du nok et poeng… Jeg tror SET mener det er humor, mens noen kan se det som latterliggjøring - og andre vil mene hun bruker hersketeknikk når det gjelder samboeren. Han brakte ikke med seg særlig mye inn i hennes hus, men insisterte på et maleri som SET mange ganger har sagt er stygt. Bildet blei forvist til garasjen. i ettertid kommenterte hun som stylet huset bildet, og syns det var flott… 😉 Og hvorfor hang det i garasjen? Hun som mener at har man ikke no pent å si, så skal man holde kjeft?! Men HUN kan si at andre har stygge ting?? SE i et nøtteskall! 2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet i går, 12:03 #44127 Del Skrevet i går, 12:03 (endret) LivEinar skrev (10 minutter siden): Her har du nok et poeng… Jeg tror SET mener det er humor, mens noen kan se det som latterliggjøring - og andre vil mene hun bruker hersketeknikk når det gjelder samboeren. Han brakte ikke med seg særlig mye inn i hennes hus, men insisterte på et maleri som SET mange ganger har sagt er stygt. Bildet blei forvist til garasjen. i ettertid kommenterte hun som stylet huset bildet, og syns det var flott… 😉 Og hvorfor hang det i garasjen? Ja denne husker jeg, syntes det var litt spesielt å lage humor på den måten om det var sånn ment. Følte det var litt skjult latterliggjøring. Om det ikke var avtalt spill så er det i såfall dårlig gjort å bruke sin samboer sånn. Min mann hadde blitt dritsur om jeg filmet han sånn nedsettende og hadde lagt det ut på fb feks. Jeg tenke om barna stadig ble nevnt men sånn i negativ fortegn dvs fokus på slit og ork, så kunne det jo vært hyggelig å dele når noe var koselig også sånn for å veie opp og gi inntrykk av at de ikke bare er jobb😅. Men mulig hun gjør det som sagt -følger ikke Endret i går, 12:05 av GulleGull 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet i går, 12:09 #44128 Del Skrevet i går, 12:09 Bibbi_ skrev (5 minutter siden): Hun som mener at har man ikke no pent å si, så skal man holde kjeft?! Men HUN kan si at andre har stygge ting?? SE i et nøtteskall! Ja hun legger denne meningen ut for 180.000 mennesker også😅 Burde holdt det for seg selv. Men har nok en skrue løs og ikke lært seg folkeskikk som barn🙊 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet i går, 12:10 #44129 Del Skrevet i går, 12:10 arnoyb skrev (3 timer siden): Så det er i stor grad av bekymring for SET du/dere uttaler dere kritisk til at hun bare skal ha gradert permisjon? Men tror du det blir problematisk med evt amming om hun jobber hjemmefra og redusert? Hun fikk det jo ikke til med forrigemann selv om hun ønsket det. Etter å ha ammet to stk uproblematisk tidligere. Og det var jo fordi hun hadde det «travelt» med andre viktigere ting. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet i går, 12:12 #44130 Del Skrevet i går, 12:12 GulleGull skrev (29 minutter siden): Siden jeg ikke har fulgt henne siden hun bare hadde to barn, men fått med meg litt her og der via dette forumet. Så lurer jeg på, er det alltid omtale av barna/det å ha små barn i litt negativt fortegn pakket inn med sånn latteremoji? Gjelder for øvrig når partner omtales/vises også. ? Får litt inntrykk av at de er der men bare litt i veien liksom? Er det helt feil inntrykk -så rett gjerne på meg😅 Samfunnet nå har jo mer fokus på at enslige med barn har det tungt, at de som lever som "gifte single foreldre" har det tungt. Vi deler mer i some av de utfordrende sidene med småbarns livet. Flere som lever av some gjør jo dette med å ha egne kontoer hvor de gjør komedie av dette, jeg tror dette flytter grenser for hva som er innafor å si. Men det SE gjør når hun da sier dette til alle sine følgere er jo selvfølgelig noe annet enn hva jeg og deg gjør når vi snakker med ei venninne/vennegjengen eller hva en konto som baserer seg på denne måten å spøkefullt ta opp disse tingene. Jeg føler hun nok en gang sliter med dette med grenser mellom privat/jobb og hva man deler/ikke deler. Men samtidig hadde ikke jeg synes det var feil å komme med en sånn kommentar til så mange følgere om hun ikke utleverte så mye ellers av barnas liv og utfordringer, om du skjønner hva jeg mener. Når det gjelder voksne synes jeg det er en uting med denne generalisering med "slem kone, stakkars mann". Er du voksen så tar du tak i det om det plager deg, eller så må man innse at ikke alle plages av det samme som vi plages av. Noen er sterke individer med mange meninger, andre bare hefter det ikke. Og SE og V drives av engasjement for inntekter, om denne måten å fremstå selger men ikke nødvendigvis er sann så tror jeg de kjører på så lenge det gir klikk. Har ikke inntrykk at V er forskjellig fra SE, de selger det som selges kan, begge to bare at en ikke er like engasjert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet i går, 12:13 #44131 Del Skrevet i går, 12:13 (endret) Nussepus skrev (13 minutter siden): Hun fikk det jo ikke til med forrigemann selv om hun ønsket det. Etter å ha ammet to stk uproblematisk tidligere. Og det var jo fordi hun hadde det «travelt» med andre viktigere ting. Ja stress er ikke så bra når man skal amme, man kan jo bruke 3 måneder på å stabilisere skikkelig amming og da er man jo ganske stuck. Det er jo ikke heldig å legge PC på hode til barnet hele tiden heller😅 Ref tidligere ammebilde delt her hvor det jobbes og ammes (og ja jeg skjønner at PC kanskje ikke lå direkte på hodet da -så bare sånn ut, var en spøk, sånn i tilfelle noen skulle kverulere på det😅) Endret i går, 12:23 av GulleGull 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet i går, 12:16 #44132 Del Skrevet i går, 12:16 Nussepus skrev (2 minutter siden): Hun fikk det jo ikke til med forrigemann selv om hun ønsket det. Etter å ha ammet to stk uproblematisk tidligere. Og det var jo fordi hun hadde det «travelt» med andre viktigere ting. Men de har jo gjort endringer der de mener det trengs. Hun skal jobbe redusert. Vi vet jo ikke hvordan hun tenker gjøre det i starten. Om hun tenker 10% de første ukene, om hun tenker 90 % de første ukene. Er kritikk på forhånd i tilfelle nødvendig? Å kommentere på noens suksess på amming kommer jeg ikke til å diskutere eller konkludere med da jeg har i aller høysete grad opplevd at det kan være helt forskjellig også med helt like forutsetninger å vet hvor sårt det er å jeg ønsker ikke legg mer til akkurat det for noen andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet i går, 12:17 #44133 Del Skrevet i går, 12:17 (endret) arnoyb skrev (31 minutter siden): Samfunnet nå har jo mer fokus på at enslige med barn har det tungt, at de som lever som "gifte single foreldre" har det tungt. Vi deler mer i some av de utfordrende sidene med småbarns livet. Flere som lever av some gjør jo dette med å ha egne kontoer hvor de gjør komedie av dette, jeg tror dette flytter grenser for hva som er innafor å si. Men det SE gjør når hun da sier dette til alle sine følgere er jo selvfølgelig noe annet enn hva jeg og deg gjør når vi snakker med ei venninne/vennegjengen eller hva en konto som baserer seg på denne måten å spøkefullt ta opp disse tingene. Jeg føler hun nok en gang sliter med dette med grenser mellom privat/jobb og hva man deler/ikke deler. Men samtidig hadde ikke jeg synes det var feil å komme med en sånn kommentar til så mange følgere om hun ikke utleverte så mye ellers av barnas liv og utfordringer, om du skjønner hva jeg mener. Når det gjelder voksne synes jeg det er en uting med denne generalisering med "slem kone, stakkars mann". Er du voksen så tar du tak i det om det plager deg, eller så må man innse at ikke alle plages av det samme som vi plages av. Noen er sterke individer med mange meninger, andre bare hefter det ikke. Og SE og V drives av engasjement for inntekter, om denne måten å fremstå selger men ikke nødvendigvis er sann så tror jeg de kjører på så lenge det gir klikk. Har ikke inntrykk at V er forskjellig fra SE, de selger det som selges kan, begge to bare at en ikke er like engasjert. Ja jeg skjønner ideen med å normalisere at det er slitsomt med barn, men nå har det nesten gått en sånn farsott at man skal bare ha fokus på det negative og stakkarsliggjøre oss som voksne som må stå alle utfordringene.men det er kanskje det som selger og gir engasjement? Det er litt synd for det er jo en grunn til at man får flere barn, det gir jo også noe (ikke bare inntekt😅). Tenker om man først skal omtale noe med barna i sine kanaler så kan det jo være noe litt hyggelig også, såpass fortjener barna som blir omtalt. Endret 23 timer siden av GulleGull 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 23 timer siden #44134 Del Skrevet 23 timer siden arnoyb skrev (17 minutter siden): Men de har jo gjort endringer der de mener det trengs. Hun skal jobbe redusert. Vi vet jo ikke hvordan hun tenker gjøre det i starten. Om hun tenker 10% de første ukene, om hun tenker 90 % de første ukene. Er kritikk på forhånd i tilfelle nødvendig? Å kommentere på noens suksess på amming kommer jeg ikke til å diskutere eller konkludere med da jeg har i aller høysete grad opplevd at det kan være helt forskjellig også med helt like forutsetninger å vet hvor sårt det er å jeg ønsker ikke legg mer til akkurat det for noen andre. Hun kommer aldri til å sette barna foran penger og «makt». Hun er alt for egoistisk for det. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slipperyslope Skrevet 23 timer siden #44135 Del Skrevet 23 timer siden Hun sa vel at hun skulle jobbe mindre, men snappe som normalt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 23 timer siden #44136 Del Skrevet 23 timer siden Nussepus skrev (2 minutter siden): Hun kommer aldri til å sette barna foran penger og «makt». Hun er alt for egoistisk for det. Det er så, men å forskuttere kritikk blir litt sånn snodig synes jeg.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 22 timer siden #44137 Del Skrevet 22 timer siden Det bildet av baby og PC i fanget, tipper jeg var for å kritisere og skape engasjement. Tenker at det vil gjøre noe med barna også når de etter hvert skjønner mønsteret i jobben til mor. Engasjere også via provokasjon. «Vi kan bo i dette huset fordi mamma deler livet på snap». Hva tenker dere er verdigrunnlaget til Sara? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leoline Skrevet 22 timer siden #44138 Del Skrevet 22 timer siden Sara kunne nå informere om at hun har fått skikkelig bollemus😳 Viktig å få fram 🙈 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 21 timer siden #44139 Del Skrevet 21 timer siden Leoline skrev (55 minutter siden): Sara kunne nå informere om at hun har fått skikkelig bollemus😳 Viktig å få fram 🙈 Det må være grei informasjon for følgerene hennes. De hyller henne sikkert fordi hun snakker åpent om det 😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 21 timer siden #44140 Del Skrevet 21 timer siden Bibbi_ skrev (8 minutter siden): Det må være grei informasjon for følgerene hennes. De hyller henne sikkert fordi hun snakker åpent om det 😂 Veldig viktig på en bedriftskonto det. Legger ofte ut om bollemusa mi på instaen til jobben min jeg. Det er da helt normalt 😜😜 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå