Gjest oss-to Skrevet 4. mai 2025 #44041 Skrevet 4. mai 2025 (endret) Bibbi_ skrev (22 minutter siden): Igjen - dette er en tråd om SET, ikke bunadsskjortene til brukerene. Og? Endret 4. mai 2025 av oss-to
Gjest oss-to Skrevet 4. mai 2025 #44042 Skrevet 4. mai 2025 (endret) monican94 skrev (8 minutter siden): 100%polyester tipper jeg Rart produktbeskrivelsar ikkje visast når dei frontar plagga sine. Sammtidig er det vel ,vel kalkulert. Folk sitter klare på dropp og må kjøpe før det blir tomt. Minnar om hundane vore. Ingen likar agurk men dei begge et kjapt, så ikkje den andre skal få det😅. Endret 4. mai 2025 av oss-to
Gjest oss-to Skrevet 4. mai 2025 #44043 Skrevet 4. mai 2025 Bibbi_ skrev (2 timer siden): Så hun tenker at en skjorte hun kunne brukt til jeans er en skjorte man skal bruke til bunad?? Skjønner hun ikke hva en bunad er? Her jeg bor koster en bunad rundt 60.000 (det er med sølv og alt). Jeg hadde jo ikke da tredd på meg en skjorte fra Careless med både elendig kvalitet og helt grusomt utseende. Bibbi_ skrev (22 minutter siden): Igjen - dette er en tråd om SET, ikke bunadsskjortene til brukerene. Og kva er forskjellen?
Dupers Skrevet 4. mai 2025 #44044 Skrevet 4. mai 2025 monican94 skrev (18 minutter siden): 100%polyester tipper jeg Tror det skal være 100% tencel. Strykefritt om man behandler det bra
Tessa12 Skrevet 4. mai 2025 #44045 Skrevet 4. mai 2025 Bibbi_ skrev (39 minutter siden): Igjen - dette er en tråd om SET, ikke bunadsskjortene til brukerene. Det er jo skjortene hun selger det prates om, hva er problemet? 7 2
Bibbi_ Skrevet 4. mai 2025 #44046 Skrevet 4. mai 2025 (endret) oss-to skrev (16 minutter siden): Og kva er forskjellen? Jeg prater om hva bunader koster, og at det er en skam å putte de stygge Careless skjortene i ekte bunader. At skjorten din er 80 år og synger på siste verset er jo totalt uinteressant for diskusjon rundt SE / Careless. Håper virkelig du ser forskjellen. Endret 4. mai 2025 av Bibbi_ 1 1 3
Bibbi_ Skrevet 4. mai 2025 #44047 Skrevet 4. mai 2025 oss-to skrev (1 time siden): Nokon som veit kva materiale desse skjortene er laga av ?. Mi bunadskjorte syng på siste verset. Den er arva og er truleg nærmare 80 år. Tessa12 skrev (1 minutt siden): Det er jo skjortene hun selger det prates om, hva er problemet? Har vedkommende en skjorte fra Careless som er 80 år og synger på siste verset? 1
Gjest oss-to Skrevet 4. mai 2025 #44048 Skrevet 4. mai 2025 Bibbi_ skrev (23 minutter siden): Jeg prater om hva bunader koster, og at det er en skam å putte de stygge Careless skjortene i ekte bunader. At skjorten din er 80 år og synger på siste verset er jo totalt uinteressant for diskusjon rundt SE / Careless. Håper virkelig du ser forskjellen. Bibbi_ skrev (24 minutter siden): Jeg prater om hva bunader koster, og at det er en skam å putte de stygge Careless skjortene i ekte bunader. At skjorten din er 80 år og synger på siste verset er jo totalt uinteressant for diskusjon rundt SE / Careless. Håper virkelig du ser forskjellen. So om eg hadde kommentert at her får ein bunad for 25000 ,so hadde det vore innafor. Menst det å diskutere kvalitet og kostnad til skjortene som influensaren tross alt selger er ikkje det?
Gjest oss-to Skrevet 4. mai 2025 #44049 Skrevet 4. mai 2025 Bibbi_ skrev (30 minutter siden): Har vedkommende en skjorte fra Careless som er 80 år og synger på siste verset? Trur du skjortene frå Care less varer i 80 år?
Gjest LivEinar Skrevet 4. mai 2025 #44050 Skrevet 4. mai 2025 (endret) monican94 skrev (1 time siden): oss-to skrev (1 time siden): Nokon som veit kva materiale desse skjortene er laga av ?. Mi bunadskjorte syng på siste verset. Den er arva og er truleg nærmare 80 år. Mener SET sa de var laget av tencel. https://no.fytextil.com/news/advantages-and-disadvantages-of-tencel-fabric-30380921.html Endret 4. mai 2025 av LivEinar
Gjest Anonym_2024 Skrevet 4. mai 2025 #44051 Skrevet 4. mai 2025 De som velger å kjøpe disse skjortene, er de klare for å ta risikoen med at skjortene ikke kommer til 17.mai? Det har vært leveringsproblemer før med disse festkjolene, det har vært mange dropp hvor varer ikke har vært tilgjengelig og forsinkelser. Jeg hadde ikke tatt den risikoen.
Tessa12 Skrevet 4. mai 2025 #44052 Skrevet 4. mai 2025 Bibbi_ skrev (59 minutter siden): Har vedkommende en skjorte fra Careless som er 80 år og synger på siste verset? Nei, men hun spurte om stoffet i skjortene fra CL for hun vurderte å bytte ut den 80 år gamle 4 2
Bibbi_ Skrevet 4. mai 2025 #44053 Skrevet 4. mai 2025 oss-to skrev (31 minutter siden): So om eg hadde kommentert at her får ein bunad for 25000 ,so hadde det vore innafor. Menst det å diskutere kvalitet og kostnad til skjortene som influensaren tross alt selger er ikkje det? Veit du, jeg gidder ikke. Du vil jo ikke forstå. Å hvis det er brukerdebatt du skal ha i gang, så bare avslutter jeg her før jeg blir ufin 😘 1 1
Bibbi_ Skrevet 4. mai 2025 #44054 Skrevet 4. mai 2025 (endret) Tessa12 skrev (3 minutter siden): Nei, men hun spurte om stoffet i skjortene fra CL for hun vurderte å bytte ut den 80 år gamle Vedkommende har diskutert bunaden sin her før. Noe som er totalt uinteressant for forumet. Nå drar hun i gang om skjorta si. Hun får lage en tråd om bunaden og skjorten sin hvis hun vil ha diskutert det. Hun spør hva for stoff det er i skjorten til CL, og burde stoppet der. Resten er irrelevant for forumet. Endret 4. mai 2025 av Bibbi_ 1 3
Snublefot62 Skrevet 4. mai 2025 #44055 Skrevet 4. mai 2025 oss-to skrev (2 timer siden): Nokon som veit kva materiale desse skjortene er laga av ?. Mi bunadskjorte syng på siste verset. Den er arva og er truleg nærmare 80 år. Mye av det hun selger er i Tencel. Men dersom du er ute etter å bytte ut ei 80 år gammel skjorte med ny som skal vare brøkdelen av dette så bør du se et annet sted. Med Careless er du heldig om du får et helt plagg uten feil i rett størrelse. Sannsynligvis får du den ikke til 17 mai, den er feil størrelse eller har flere produksjonsfeil. Eller flere av de. Varer den lenger enn et år har du skutt gullfuglen. 2
Katten til Mozart Skrevet 4. mai 2025 #44056 Skrevet 4. mai 2025 (endret) Bibbi_ skrev (15 minutter siden): Veit du, jeg gidder ikke. Du vil jo ikke forstå. Å hvis det er brukerdebatt du skal ha i gang, så bare avslutter jeg her før jeg blir ufin 😘 Da må du forklare bedre. Jeg forstår ikke deg heller, ser ikke problemet. Det er flere som sporer av, men det er vel bare å overse, hun stilte ett oppriktig spørsmål om Sara Emilie sitt produkt. Endret 4. mai 2025 av Katten til Mozart La til 8 1 1
Katten til Mozart Skrevet 4. mai 2025 #44057 Skrevet 4. mai 2025 Bibbi_ skrev (8 minutter siden): Vedkommende har diskutert bunaden sin her før. Noe som er totalt uinteressant for forumet. Nå drar hun i gang om skjorta si. Hun får lage en tråd om bunaden og skjorten sin hvis hun vil ha diskutert det. Hun spør hva for stoff det er i skjorten til CL, og burde stoppet der. Resten er irrelevant for forumet. Det var vel en annen bruker som snakket om bunaden sin, og ikke hun som nevnte skjorta. 4
smurfebuss Skrevet 4. mai 2025 #44058 Skrevet 4. mai 2025 Siden Embla er nevnt: deres bunader broderes og syes i Thailand. Det er kun justeringer som skjer på deres «lokale systue». Norske Bunader produserer sitt i Kina. Hvis man sammenligner detaljene i broderier (og helt sikkert sømmene om man spretter opp bunaden) vil man se at det som kommer derfra er langt under kvaliteten man bør forvente av et så dyrt norsk tradisjonsplagg. Det eneste jeg kan se Embla gjør bedre enn Careless er at de bruker naturmaterialer i skjortene sine. Tencel er kanskje fra naturen opprinnelig, men det har vært gjennom noen kjemiske prosesser før det blir et plagg. Begge er bedrifter som skal tjene penger - ingen har funnet det lønnsomt å produsere noe her i landet. Når det kommer til konseptet bunadsskjorte så er det hver sin smak, tenker jeg. Jeg er ikke bunadspoliti, men synes det er helt unødvendig med bunadsslips, -hårbøyle, -paraply, -totebag osv osv - i tillegg til at jeg synes det er penest med original (som oftest hvit) skjorte til bunader. Synes det er penest med bunadssko og. Likevel: om noen velger joggesko den dagen er opp til dem. 3 1
Gjest oss-to Skrevet 4. mai 2025 #44059 Skrevet 4. mai 2025 Bibbi_ skrev (2 minutter siden): Vedkommende har diskutert bunaden sin her før. Noe som er totalt uinteressant for forumet. Nå drar hun i gang om skjorta si. Hun får lage en tråd om bunaden og skjorten sin hvis hun vil ha diskutert det. Hun spør hva for stoff det er i skjorten til CL, og burde stoppet der. Resten er irrelevant for forumet. Håpar du kan dokumentere den bunadkommentaren. Det kan ikkje eg huske å ha gjort. Tanken bak kommentaren min gjekk eigentleg på at det går ikkje an å sjå på sida til careless kva stoff den er laga av. Om ein i det heile skal vurdere kjøpe ei skjorte ønskjer ein å vite kva den er laga av design, kvalitet so ein ikkje kjøper katta i sekken. Og med den prisen ho pressenterar bør kvaliteten være bra. Er jo trasig kjøpe ei bunadskjorte som varer i 3-5 år. Eg skjønnar eg ikkje var klår på det med kommentaren min. Men med mine kommentarar elles tenkte eg ikkje det var behov. For å være heilt klar hadde eg aldri kjøpt ei care less skjorte til min bunad men heller valgt andre aktørar.
Gjest oss-to Skrevet 4. mai 2025 #44060 Skrevet 4. mai 2025 LivEinar skrev (50 minutter siden): Mener SET sa de var laget av tencel. https://no.fytextil.com/news/advantages-and-disadvantages-of-tencel-fabric-30380921.html Takk😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå