Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 11/16/2021 at 7:39 PM, AnonymBruker said:

Tfk eller babyjogger. Sistnevnte tar nok minst plass i bilen :)

Anonymkode: da5ed...777

 

On 11/16/2021 at 4:38 PM, AnonymBruker said:

Vi hadde samme problem med Smile og har kjøpt en Babyjogger City Elite 2 til å ha i bhg. Vogna er kjempeenkel å slå sammen og løfte med seg, blir relativt flat og kan slås sammen med sittedelen på. Men den er ganske stor/bred, så du bør sjekke at den går i bagasjerommet. 

Vi bor i blokk uten heis og bærer vogna opp for soving på balkongen i helgene uten problemer. 

Anonymkode: 8f526...0d4

 

On 11/16/2021 at 3:44 PM, AnonymBruker said:

Babyjogger City Premier har nok den lengste ergonomiske sportsdelen. Ellers må du nok se på vogner som er vendt fra forelderen, da hadde jeg sett å Britax Motion 4 Plus, BJ City Elite og Tfk-vognene. 

Anonymkode: 07e0d...184

 

On 11/16/2021 at 3:38 PM, Amatariel said:

Vi har brukt Mountain buggy mye. Perfekt for lange barn og sovevogn i barnehagen. Stort pluss at den er veldig komfortabel å trille også.

Takk for tips! 

Anonymkode: 85a2f...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bagdelen barnet sover i i barnehagen, eller er det en annen del man bruker i barnehagen? 

Anonymkode: 6734c...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er det bagdelen barnet sover i i barnehagen, eller er det en annen del man bruker i barnehagen? 

Anonymkode: 6734c...e81

I barnehagen bruker man sportdelen hvis det er duo/kombivogn :) Ryggen legges helt ned så barnet ligger. Også er det noen som er "ergonomiske" altså at barnet liksom ligger i en "dump", de har jeg ikke erfaring med selv da vi har brukte flate sovevogner (simo, Brio/Britax)

Bagdel er for babyer som ikke kan sitte enda. Når de begynner å prøve å sette seg opp så pleier man bytte man til sportvogn med sele. 

Anonymkode: 85a2f...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I barnehagen bruker man sportdelen hvis det er duo/kombivogn :) Ryggen legges helt ned så barnet ligger. Også er det noen som er "ergonomiske" altså at barnet liksom ligger i en "dump", de har jeg ikke erfaring med selv da vi har brukte flate sovevogner (simo, Brio/Britax)

Bagdel er for babyer som ikke kan sitte enda. Når de begynner å prøve å sette seg opp så pleier man bytte man til sportvogn med sele. 

Anonymkode: 85a2f...5ea

Takk ❤️

Anonymkode: 6734c...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hvilken jeg bør velge av Britax smile 3 og Emmaljung?

Hva er hovedforskjellen mellom de?

Bør i Oslo og vil gjerne bruke samme vognen fra nyfødt og til vi ikke trenger vogn lenger ca 3 år(?)

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen som har tips til hvilken jeg bør velge av Britax smile 3 og Emmaljung?

Hva er hovedforskjellen mellom de?

Bør i Oslo og vil gjerne bruke samme vognen fra nyfødt og til vi ikke trenger vogn lenger ca 3 år(?)

Anonymkode: 0f589...d17

Ser forresten at Emmaljung er så populær å kjøpe, men det er Britax som vinner de fleste best i test av vogner. 

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Noen som har tips til hvilken jeg bør velge av Britax smile 3 og Emmaljung?

Hva er hovedforskjellen mellom de?

Bør i Oslo og vil gjerne bruke samme vognen fra nyfødt og til vi ikke trenger vogn lenger ca 3 år(?)

Anonymkode: 0f589...d17

Det sto mellom disse to vognene for min del også. Valgte til slutt Emmaljunga. Dette er barn nr. 4 så jeg vet litt hva jeg liker og ikke. Det som avgjorde det for min del var at Emmaljunga fremsto som mer robust og mer kvalitetssikker. Britax fremsto som mer 'skranglete'.

Men for all del, jeg tror begge er gode vogner og at man egentlig blir fornøyd med både den ene eller andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Noen som har tips til hvilken jeg bør velge av Britax smile 3 og Emmaljung?

Hva er hovedforskjellen mellom de?

Bør i Oslo og vil gjerne bruke samme vognen fra nyfødt og til vi ikke trenger vogn lenger ca 3 år(?)

Anonymkode: 0f589...d17

For oss sto det mellom disse to, og i motsetning til @Amatariel over her så valgte vi Britax. Vi synes Emmaljunga virket god og stødig, men var for tung og stor sammenlagt, og den var mindre intuitiv å legge sammen. Time will tell om vi gjorde et greit valg eller ikke. Men som hun skriver, tror begge to er gode vogner :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (39 minutter siden):

Det sto mellom disse to vognene for min del også. Valgte til slutt Emmaljunga. Dette er barn nr. 4 så jeg vet litt hva jeg liker og ikke. Det som avgjorde det for min del var at Emmaljunga fremsto som mer robust og mer kvalitetssikker. Britax fremsto som mer 'skranglete'.

Men for all del, jeg tror begge er gode vogner og at man egentlig blir fornøyd med både den ene eller andre.

Er Emmaljung mye større en Britax?

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er Emmaljung mye større en Britax?

Anonymkode: 0f589...d17

I følge mål og slikt tror jeg ikke den er særlig større. Vi sammenlignet bl.a bag på butikk og de var nå så og si helt like. Men Emmaljungaen er litt tyngre. Men det var det som gjorde den mer stabil, syns jeg. Vi har mye erfaring med barn som sover ute i vogn, og jeg fikk en følelse av at jeg kom til å være bekymret dersom vi hadde kjøpt en Britax 😶

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som har tips til hvilken jeg bør velge av Britax smile 3 og Emmaljung?

Hva er hovedforskjellen mellom de?

Bør i Oslo og vil gjerne bruke samme vognen fra nyfødt og til vi ikke trenger vogn lenger ca 3 år(?)

Anonymkode: 0f589...d17

Vi sto også mellom Britax og Emmaljunga, det er noen år siden, vi sto da mellom Britax smile 2 og Emmaljunga nxt60/90. Vi endte opp med Britax og er veldig fornøyd. De er begge gode vogner, men Britax fikk vi mye rimeligere. Bor også i Oslo. Brukte vognen til første ville gå selv og nå brukes den til andremann.

(Å ha vogn til 3 år var aldri aktuelt her, vår eldste hadde null interesse av å sitte eller sove i vogn etter hun fylte 2. Sparkesykkel all the way 🙈).

Anonymkode: 85a2f...5ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er Emmaljung mye større en Britax?

Anonymkode: 0f589...d17

Vi sammenlignet flere ulike vogner på butikken sammenlagt (inkludert nxt90, fox, Britax) og jeg synes ikke nxt90 skilte seg ut som noe større enn de andre vognene (dette var viktig for oss). Jeg opplevde den også som noe mer robust og stødig å trille (noe vi også ønsket), så den er nok noe tyngre i den forstand, jeg synes dog ikke den var tung på noen måte :) 

Britax er litt «løsere» og kan bli enda mer løs med tiden fikk vi beskjed om på butikken. Det er ikke sikkert det er noe problem i det hele tatt altså, men man må jo til slutt bare ta et valg og gå for det man får best magefølelse av. Ikke så lett😅

Skulle jeg derimot hatt en ren byvogn og det praktiske var det viktigste (vi skal gå mest på grus og i skog osv) ville jeg nok sett nærmere på UPPAbaby Vista. Den er veldig lett å legge sammen og jeg har hørt mye bra om den fra bekjente som har den. Synes den er veldig fin også.

Anonymkode: b88ba...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bogaboo fox 2 el 3 vs emmajuang nxt90?

ser boogaboo fox3 har mer ventilasjon - kan det bli fir kalt for barnet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om noen vet hvilken vogn som tar minst plass i bil? Har ikke så stort bagasjerom.

Har sett på Britax Smile 3, samt diverse Bugaboo og Emmaljunga. 

Vognen må også være god å trille på både asfalt, grus og terreng.

Noen tips??
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smile 3 vil jeg tro. Bugaboo og Emmaljunga er kjent for å ta stor plass. 

Anonymkode: 07e0d...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk fint plass til Britax smile 2 i bagasjerommet på Yaris ihvertfall, tok den inn og ut av bilen hver dag fra og til bhg :)

Anonymkode: 85a2f...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bugaboo cameleon er veldig liten og nett å ta med! Kjenner flere som har den som hovedvogn (i by). Veldig rimelig brukt også :)

Anonymkode: da5ed...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Britax Smile 3 og vært super fornøyd hittil. Men nå som det er kommet snø sliter vi litt 😅 Syns den sklir så veldig, selv med lite snø i veien. Noen med samme opplevelse og har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/30/2021 at 2:02 PM, Nyterlivet said:

Vi har Britax Smile 3 og vært super fornøyd hittil. Men nå som det er kommet snø sliter vi litt 😅 Syns den sklir så veldig, selv med lite snø i veien. Noen med samme opplevelse og har noen tips?

Har du låst forhjulene? I snø og ulendt terreng bør de være låst, ellers blir det for ustabilt.

Anonymkode: 85a2f...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/25/2021 at 12:22 PM, Mambo said:

Lurer på om noen vet hvilken vogn som tar minst plass i bil? Har ikke så stort bagasjerom.

Har sett på Britax Smile 3, samt diverse Bugaboo og Emmaljunga. 

Vognen må også være god å trille på både asfalt, grus og terreng.

Noen tips??
 

 

Cybex Priam, går som en lek inn i bagasjerommet på min VW Beetle. 

Anonymkode: 6fcc0...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...