Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen som har tips til barnevogn som er god når man triller mye på veldig ujevnt underlag? 

Anonymkode: e11f4...e7a

Britax Go Big 2! Ligger et par ute på Finn enda, løp og kjøp! 

Anonymkode: 07e0d...184

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, AnonymBruker said:

Britax Go Big 2! Ligger et par ute på Finn enda, løp og kjøp! 

Anonymkode: 07e0d...184

Skriver under på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh så glad jeg blir når dere skryter av Go Big 2, den har vi stående klar nå som baby kan komme når som helst. 

Ligger som sagt flere på Finn, men kan være verdt å kontakte sin lokale barneutstyrsbutikk også (evt en større kjede) for å høre om noen butikker har igjen resteksemplar - vi fikk kjøpe butikkens siste i høst til veldig redusert pris men med nygaranti og reklamasjonsrettigheter og er veldig fornøyde med det.

Anonymkode: f83d8...082

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

nilci skrev (På 31.10.2021 den 16.07):

Hei! Vi kjøpte en Britax smile 3, og har nettopp vært rundt å sett på større bil ☺️ Vi tok med oss bilstol (med base) og barnevogn inn i alle bilbutikkene og prøvde oss frem.
 

Det vi fant var faktisk at det var plassen til bilstol i baksetet som ble det største problemet. Barnevognen gikk stort sett inn i de fleste bagasjerom i «store» biler som suv og stasjonsvogn, men i baksetet ble det verre. Det skal jo HELST være litt klaring mellom ryggen på forsetet og bilstolen, men det ble det nesten aldri. Nå skal det sies at jeg er 185 høy, og at vi dro forsetet så langt fram at mine knær sto ca 2 cm fra dashbordet. Om dere er typ 160 høy så blir det kanskje litt lettere 🙊😅

Vi valgte Britax mye fordi den var kompakt når den var lagt sammen, men det viste seg at det var plass til bilstol som ble det vanskelige 😅👌 kan jo hende at typ emmaljunga nxt90 som vi også så på (og som er større) hadde gjort det vanskelig med bagasjerommet også da, det vet jeg ikke 🤷‍♀️
 

Volvo V60 prøvde vi dessverre ikke ut, men ser for meg at den ville blitt litt liten for oss 🙂

Ja hør der, det har jeg ikke tenkt på🤷‍♀️ Ser flere steder så selger de Britax Smile i pakke med bilstol og har ikke tenkt på at bilstol ble noe problem, hengte meg mer opp i vogn og plass til den. Takk for tipset🙏

AnonymBruker skrev (På 31.10.2021 den 18.45):

Jeg tror også baksetet blir et større problem. Ikke ved babystol, for den kan fint stå inntil stol ryggen - så langt fra som mulig eller helt inntil er hovedregelen. Men ved stol nr 2 kan dere slite, husk å velg beltemontert, isofix er sykt plasstjelende... 

Ellers går de fleste vogner inn i de fleste bagasjerom. Jeg så nettopp på små elbiler, og til og med Kia Soul som ser ut som den er uten bagasjerom hadde godt med plass til vogn (stående), så det meste går! Emmaljunga er vel av de vognene som tar størst plass for øvrig, så kanskje test de i bilen før dere te en avgjørelse om det er de vognene dere ser på, men de fleste andre tar relativt (!) liten plass, i allefall fra sportsdelen tas i bruk. Så velg heller basert på de andre kriteriene. Inntill sportsdelen tas i bruk kan man vel plassere bagen i baksetet også om det ikke går i bagasjerommet? Og kanskje unngå Stokke Trailz. Jeg syns den tok stor plass i bagasjerommet, og vi har Skoda Superb med bagasjerom som lever opp til navnet. 

Anonymkode: 07e0d...184

Er Britax smile og Emmaljunga jeg har sett på så langt, barnestol har vi ikke sett på enda, men takk for tipset om beltemontert🙏 Da styrer vi unna Isofix, ihvertfall på sete nr 2☺️

 

Tusen takk for gode og konstruktive tilbakemeldinger begge to☺️

Anonymkode: 3ff72...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ååh så glad jeg blir når dere skryter av Go Big 2, den har vi stående klar nå som baby kan komme når som helst. 

Ligger som sagt flere på Finn, men kan være verdt å kontakte sin lokale barneutstyrsbutikk også (evt en større kjede) for å høre om noen butikker har igjen resteksemplar - vi fikk kjøpe butikkens siste i høst til veldig redusert pris men med nygaranti og reklamasjonsrettigheter og er veldig fornøyde med det.

Anonymkode: f83d8...082

Takk for tips! Jeg er ikke så langt på vei ennå, så vil vente litt med å kjøpe vogn, men har notert meg ned navnet på denne. 

Anonymkode: e11f4...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/31/2021 at 10:26 AM, AnonymBruker said:

Hei😀

Jeg og mannen skal prøve å få barn. Jeg er sikkert veeeldig tidlig ute med mine tanker, men begynte å bekymre meg for dette, rett og slett fordi jeg ikke har peiling.

Vi har en volvo V60, hybrid 2016 modell. Den har ikke et stort bagasjerom og jeg aner ikke hvilken barnevogn som lett hadde fått plass der uten å montere av f. eks hjul. Ønsker gjerne tips fra dere som har hatt lignende utfordring☺️

Der vi bor er det både asfalt og grus, så gjerne en vogn som passer til ulike underlag og som er lett å styre/lett å legge sammen. Har sett litt på Britax smile III, men er absolutt åpen for andre forslag.

Anonymkode: 3ff72...d17

Vi har hatt Yaris og har nå Leaf og har ingen problem med å få plass til to bakovervendte bilseter med Isofix og en barnevogn (Britax smile) i noen av de bilene, selv om det er små biler  :)  

Man må ikke ha diger bil! :)

Anonymkode: 85a2f...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har hatt Yaris og har nå Leaf og har ingen problem med å få plass til to bakovervendte bilseter med Isofix og en barnevogn (Britax smile) i noen av de bilene, selv om det er små biler  :)  

Man må ikke ha diger bil! :)

Anonymkode: 85a2f...5ea

Vi har hatt leaf 2018 og får ikke til to bakovervendte (når nummer to gikk over fra babystol til stol 2). Men så er mannen 195 og jeg 180, så trenger litt mer benplass enn mange kanskje. Hjelper ikke at Max way plus, som vi har, ikke er godkjent for forsetet og heller ikke kan stå i midten bak, det kan det jo hende går i andre mindre biler 🙂

Anonymkode: da5ed...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frksti skrev (På 17.10.2021 den 20.52):

Den tar bare opp til 15 kg, passer til en to åring men blir nok for liten for en på 3.

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

 

Ja hør der, det har jeg ikke tenkt på🤷‍♀️ Ser flere steder så selger de Britax Smile i pakke med bilstol og har ikke tenkt på at bilstol ble noe problem, hengte meg mer opp i vogn og plass til den. Takk for tipset🙏

Er Britax smile og Emmaljunga jeg har sett på så langt, barnestol har vi ikke sett på enda, men takk for tipset om beltemontert🙏 Da styrer vi unna Isofix, ihvertfall på sete nr 2☺️

 

Tusen takk for gode og konstruktive tilbakemeldinger begge to☺️

Anonymkode: 3ff72...d17

Jeg vil bare si at jeg ikke helt skjønner det med at Emmaljunga er stor🙈 Nå har jeg kun forsøkt nxt90 da, men jeg synes den var veldig nett å få inn i bilen osv. :) Ikke så mye større sammenlagt enn andre vi testet i butikken etter min mening!

Anonymkode: b88ba...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har hatt leaf 2018 og får ikke til to bakovervendte (når nummer to gikk over fra babystol til stol 2). Men så er mannen 195 og jeg 180, så trenger litt mer benplass enn mange kanskje. Hjelper ikke at Max way plus, som vi har, ikke er godkjent for forsetet og heller ikke kan stå i midten bak, det kan det jo hende går i andre mindre biler 🙂

Anonymkode: da5ed...777

Vi er ikke små, men har ikke kjempelange bein heller, så det går fint å ha et sete med Isofix bak fører :) Når vi er på lengre bilturer med alle fire sitter oftest yngste barnet i bilstol i forsetet, får utnyttet plassen bedre da :)

Anonymkode: 85a2f...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva er forskjellen på vogn med 4 og 3 hjul?🤔

Anonymkode: 0f589...d17

Noen syns fire hjul er mer stabilt, og noen vogner med 3 hjul er nok også mindre stabil. Men det er stort sett en smakssans. Jeg er storfan av trillekomforten til City Elite og det kommer mye av at det er tre hjul. Dog er det få gode vogner (om noen?) med tre hjul hvor barnet kan sitte foreldrevendt, så det er mer en vogn fra 1 år+. 

Anonymkode: 07e0d...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Kelsier said:

Anbefaling til sovevogn i barnehagen? Kjøper gjerne brukt! 

Gjengangerne er vel simo kombi eller av de eldre emmaljunga modellene. Evt snakkes det om en Britax.. b-Motion eller noe slikt, fikk hjernetrening på navnet nå🙈

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Gjengangerne er vel simo kombi eller av de eldre emmaljunga modellene. Evt snakkes det om en Britax.. b-Motion eller noe slikt, fikk hjernetrening på navnet nå🙈

Anonymkode: 819f7...cae

B-lotion 4 plus er vel den som varer lengst, har jeg forstått. Selv har vi en arvet, gammel Emmaljunga City Cross vi er kjempefornøyd med. 

Anonymkode: 07e0d...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, Kelsier said:

Anbefaling til sovevogn i barnehagen? Kjøper gjerne brukt! 

Vi søkte på Simo og Brio på finn.no :) Fant mange fine, stødige, store sovevogner med sånn "gynging". Vi endte med en Simo kombivogn :)

Anonymkode: 85a2f...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelsier skrev (1 time siden):

Anbefaling til sovevogn i barnehagen? Kjøper gjerne brukt! 

Også her må jeg anbefale Mountain buggy. Den er lang i ryggen, og veldig fin og lun og sove i. Eldre modeller ligger veldig rimelig ute på Finn.no nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...