Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (På 20.9.2021 den 20.45):

Jeg var på vognbutikk i dag for å se og sammenligne Britax Smile 3 og Emmaljunga Nxt90. Jeg er fortsatt litt i tvil... tror jeg likte Emmaljungaen best, men Smile 3 virket jo sååå mye enklere å legge sammen..?? Sammenlignet med den så virket nesten Emmaljunga både komplisert og vanskelig. Noen av dere som har denne som kan avkrefte dette?

Ikke prøvd Smile 3, så kan ikke sammenligne den, men synes Smile 2 var som en drøm sammenlignet med NXT90.

Anonymkode: 8f526...0d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (På 20.9.2021 den 20.45):

Jeg var på vognbutikk i dag for å se og sammenligne Britax Smile 3 og Emmaljunga Nxt90. Jeg er fortsatt litt i tvil... tror jeg likte Emmaljungaen best, men Smile 3 virket jo sååå mye enklere å legge sammen..?? Sammenlignet med den så virket nesten Emmaljunga både komplisert og vanskelig. Noen av dere som har denne som kan avkrefte dette?

Jeg har Britax smile 3 pakken, den er helt super og kjempeenkel! Bare å knipse på bilstolen til understellet, og bagdelen og er kjempelett å knipse på! Lett å legge sammen og alt, anbefales på det sterkeste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.9.2021 den 17.24):

Det finns, av en eller annen merkelig grunn. Emmaljunga hadde en del av de, men tror ikke de produserer slik lengre. 

Kunstskinn blir fryktelig klamt, og det er veldig glatt, så det kan umulig være behagelig for et barn å sitte i. Den praktiske delen som nevnt over, at kunstskinn jo ikke tåler fukt, er også et stort varsko. 

Anonymkode: 07e0d...184

Jeg hadde selv en Emmaljunga i leatherette i sin tid, og må si kvaliteten på den var helt fantastisk.

Verken klamt eller problemer med fukt. Holdt seg dessuten veldig fin og var lett og holde ren.

Emmaljunga er forøvrig kvalitetsvogner og koster jo en god del mer enn den som er nevnt her fra Nordic Crown, og man får jo gjerne det man betaler for.
Hadde nok ikke kjøpt vognni kunstskinn uten å se og kjenne på kvaliteten først i alle fall. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammafor1 skrev (9 timer siden):

Jeg har Britax smile 3 pakken, den er helt super og kjempeenkel! Bare å knipse på bilstolen til understellet, og bagdelen og er kjempelett å knipse på! Lett å legge sammen og alt, anbefales på det sterkeste!

Ja jeg så det på demonstrasjonen. Så ut som en drøm. Men har du begynt å bruke vognen ute? Gått mye med den og 'kjent' på kvaliteten? Jeg fikk en liten sånn "skranglete"-følelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (39 minutter siden):

Ja jeg så det på demonstrasjonen. Så ut som en drøm. Men har du begynt å bruke vognen ute? Gått mye med den og 'kjent' på kvaliteten? Jeg fikk en liten sånn "skranglete"-følelse.

Åjada! Har gått med den mye ute, jeg synes hvertfall den er kjempelett å bruken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugaboo Fox 2

Jeg vurderer å bytte ut Emmaljunga NXT med en bugaboo. Men synes bagdelen til bugaboo virker så "åpen" og lite lun i forhold til NXT. Ser for meg at det kan bli litt kalt i Bugaboo-bagen i surt vær uten å ta kalesjen helt ned.

Hva synes dere som har bugaboo?

Anonymkode: df8bb...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått anledning til å teste vognen noe særlig enda, men her falt valget på Bugaboo fremfor Nxt90, delvis på grunn av at bagen til Nxt90 virket så mye mindre. Testet begge modellene i butikk, og syntes faktisk bugaboo sin virket lunere nettopp på grunn av muligheten til å trekke kalesjen så langt frem. Skal jo ha plass til både saueskinn og vognpose i bagen i tillegg til å bruke bagtrekket. 

For meg var det viktig med god størrelse på bagen. Vil jo kunne bruke den lengst mulig.  

En bekjent har Nxt 90, og hennes 3 mnd gamle baby så jo nesten ut til å vokse ut av bagen når som helst. 

 

Endret av Parv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier det å være noe tilbud på barnevogner i november, desember eller januar? Ser babyshop har 15% på bugaboo nå men vi får ikke dratt i butikk denne uken og tilbudet går ut 29/9 og vil gjerne prøve vognene eller se dem i virkeligheten før vi kjøper.. :) Har ikke termin før 28. februar så kan vente litt med å kjøpe..

Anonymkode: 61a24...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Pleier det å være noe tilbud på barnevogner i november, desember eller januar?

Jeg er også spent på det. Pleier det f.eks å være noe tilbud på barnevogner på Black friday mon tro? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og..........tips for å overtale en gnien mann? Han fikk helt bakoversveis når han så prisen på barnevogner og synes vi må kjøpe brukt men vi har god nok råd og jeg har lyst på en ny og ikke en av de billigste selv om det sikkert er unødvendig dyrt. Håper kanskje han blir mer medgjørlig når jeg blir mer gravid, vi har vært på ultralyd og det føles mer reelt for ham at det kommer en baby som trenger vognen. Og derfor jeg vil i butikk også og se med ham for vet han er mer åpen for å bruke penger når han kan kjenne at noe har bedre kvalitet. 

Jeg har råd til å kjøpe det jeg vil ha selv men av prinsipp mener jeg vi skal dele utgiftene til barnet, vi har ikke felles økonomi men deler alle felles utgifter likt.

Dere som har kjøpt dyrere vogner, var partner helt enig eller måtte dere overtale? 😁 Eventuelt gode erfaringer med å kjøpe brukt? Kjøper man ny madrass da til liggedelen?

Anonymkode: 61a24...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og..........tips for å overtale en gnien mann? Han fikk helt bakoversveis når han så prisen på barnevogner og synes vi må kjøpe brukt men vi har god nok råd og jeg har lyst på en ny og ikke en av de billigste selv om det sikkert er unødvendig dyrt. Håper kanskje han blir mer medgjørlig når jeg blir mer gravid, vi har vært på ultralyd og det føles mer reelt for ham at det kommer en baby som trenger vognen. Og derfor jeg vil i butikk også og se med ham for vet han er mer åpen for å bruke penger når han kan kjenne at noe har bedre kvalitet. 

Jeg har råd til å kjøpe det jeg vil ha selv men av prinsipp mener jeg vi skal dele utgiftene til barnet, vi har ikke felles økonomi men deler alle felles utgifter likt.

Dere som har kjøpt dyrere vogner, var partner helt enig eller måtte dere overtale? 😁 Eventuelt gode erfaringer med å kjøpe brukt? Kjøper man ny madrass da til liggedelen?

Anonymkode: 61a24...ded

Jeg venter nr.4 nå og har kjøpt mange vogner oppover "karrieren". Både jeg og mannen er veldig økonomiske av oss, har egentlig ikke veldig god råd - men akkurat dette med vogn har jeg fått styre selv. Har hatt vogner, byttet dem ut, noe nytt, noe brukt osv. Men jeg har alltid vært flink til å selge unna underveis, så da har det vært greit for mannen.

Jeg kjøpte f.eks en brukt bugaboo en gang, og under ett år senere solgte jeg den for samme sum som jeg kjøpte den for. Nå har jeg ingen vogner på lager, så ny vogn skal også kjøpes her. Sjeldent jeg har kjøpt helt ny vogn fra butikk (men det har skjedd), men skal gjøre det denne gangen. Jeg forsvarer et kjøp på rundt 10.000,- med at da får jeg akkurat den vognen jeg vil ha, veldig fint å ha kvittering og en butikk den er kjøpt på om det skulle skje noe og så kommer jeg til selge den om noen få år. Får tilbake en god del penger da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Pleier det å være noe tilbud på barnevogner i november, desember eller januar? Ser babyshop har 15% på bugaboo nå men vi får ikke dratt i butikk denne uken og tilbudet går ut 29/9 og vil gjerne prøve vognene eller se dem i virkeligheten før vi kjøper.. :) Har ikke termin før 28. februar så kan vente litt med å kjøpe..

Anonymkode: 61a24...ded

Dette lurer jeg også på! Har termin i januar, og hadde håpa det var mulig å få noe rabatt på Black friday eller noe sånt. 

Anonymkode: ee848...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og..........tips for å overtale en gnien mann? Han fikk helt bakoversveis når han så prisen på barnevogner og synes vi må kjøpe brukt men vi har god nok råd og jeg har lyst på en ny og ikke en av de billigste selv om det sikkert er unødvendig dyrt. Håper kanskje han blir mer medgjørlig når jeg blir mer gravid, vi har vært på ultralyd og det føles mer reelt for ham at det kommer en baby som trenger vognen. Og derfor jeg vil i butikk også og se med ham for vet han er mer åpen for å bruke penger når han kan kjenne at noe har bedre kvalitet. 

Jeg har råd til å kjøpe det jeg vil ha selv men av prinsipp mener jeg vi skal dele utgiftene til barnet, vi har ikke felles økonomi men deler alle felles utgifter likt.

Dere som har kjøpt dyrere vogner, var partner helt enig eller måtte dere overtale? 😁 Eventuelt gode erfaringer med å kjøpe brukt? Kjøper man ny madrass da til liggedelen?

Anonymkode: 61a24...ded

Jeg meldte meg inn i kundeklubben til babyshop og barnas hus og fikk en rabatt i den forbindelse! 
 

 Når det gjelder overtalelse.. Vi var ganske enige om å kjøpe ny etter å ha kikket litt på finn etter den modellen vi ønsket oss. 
Så at tre år gammel vogn lå til rundt 8000,- og at det lå ute veldig få av dem. Da vi kom over tilbud på en helt ny vogn til 9500,-, var det ikke så vanskelig å avgjøre. 
Argumentet var da at vi uansett får solgt vognen til en veldig god pris, og at vi i tillegg da har fordelene ved å ha garantier inntakt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg har også sett litt på brukte vogner nå og de ligger overraskende høyt i pris synes jeg. Så det kan jo være et bra argument om vi finner noe tilbud eller får rabatt med kundeklubb-medlemskap, at differansen ikke blir spesielt stor på ny og brukt :) 

Anonymkode: 61a24...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja jeg har også sett litt på brukte vogner nå og de ligger overraskende høyt i pris synes jeg. Så det kan jo være et bra argument om vi finner noe tilbud eller får rabatt med kundeklubb-medlemskap, at differansen ikke blir spesielt stor på ny og brukt :) 

Anonymkode: 61a24...ded

Ja,  dersom dere kjøper vogn til f eks 11 000,- nå, og får solgt den for 8000,- om tre år, har dere faktisk bare betalt 3000,- for en helt ny vogn med alt av garantier og fordeler det innebærer. 🙂 Om noe begynner å skrangle, vil man jo kunne få reparert vognen gratis så lenge garantien gjelder. 

Tenker at vognen er en av de viktigste investeringene når det kommer til utstyr, og det er superviktig at man er fornøyd med den. Man bruker jo gjerne vognen daglig i flere år. Det er dessuten kanskje du som kommer til å bruke den aller mest det første året. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har bestemt meg for at jeg vil ha en  Emmaljunga Nxt90 Select-vogn nå. Så om noen ser den på tilbud et sted så blir jeg takknemlig for et pip 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor lenge bruker man bag delen og bytter til den andre egentlig? 

Anonymkode: 6734c...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor lenge bruker man bag delen og bytter til den andre egentlig? 

Anonymkode: 6734c...e81

Altså liggedelen?

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...