Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Isabel94 skrev (På 12.8.2021 den 13.47):

Når jeg trodde valget var tatt… så snek det seg inn enda en aktuell type barnevogn… 😂🥲 

Noen som har erfaringer med uppababy vista v2?
 

Det jeg ser mest etter: 

🌸 Enkel å slå opp og igjen 

🌸 Må tåle flate skogstier/grus 

🌸 Romslig sittedel/vogndel

🌸 Ikke for tung å trille. Gjerne demping. 

Vi har den, og jeg elsker den. Den har litt dårlig demping, litt grov grus blir for voldsomt, vanlig går fint. Fantastisk kurv under, plass til masse. Bag-delen er kanskje litt kort sammenlignet med andre vogner. God solskjerming på både bag og sittedel. Superenkel å legge sammen og slå opp. Mulighet for adaptere for både bilsete og omgjøring til søskenvogn. Hadde lett valgt den igjen!

Anonymkode: 531ea...f6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har den, og jeg elsker den. Den har litt dårlig demping, litt grov grus blir for voldsomt, vanlig går fint. Fantastisk kurv under, plass til masse. Bag-delen er kanskje litt kort sammenlignet med andre vogner. God solskjerming på både bag og sittedel. Superenkel å legge sammen og slå opp. Mulighet for adaptere for både bilsete og omgjøring til søskenvogn. Hadde lett valgt den igjen!

Anonymkode: 531ea...f6c

Glemte å si at den er utrolig lett-trillet!!

Anonymkode: 531ea...f6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha brukt fox2 i en måned må jeg si at bagasjebrettet/understellet er helt ubrukelig. Man får jo faktisk ikke lagt noe det fordi babybagen sitter så ekstremt lavt. Ender med at man uansett må bære handleposer i hendene…

Anonymkode: d2c31...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Er det noen flere steder i Trondheim man kan SE og TA på vogner, annet enn Barnas hus? Før solgte de vogner på Bebito, men den er lagt ned nå :( 

Anonymkode: 29553...2c7

Sprell, som nevnt, har Buggaboo. Ellers ville jeg bare nevne at Barnas Hus Tiller har MYE større utvalg i butikk enn den på City Lade. 

Anonymkode: 6fcc0...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Etter å ha brukt fox2 i en måned må jeg si at bagasjebrettet/understellet er helt ubrukelig. Man får jo faktisk ikke lagt noe det fordi babybagen sitter så ekstremt lavt. Ender med at man uansett må bære handleposer i hendene…

Anonymkode: d2c31...78c

Enig. Men kjøp noen vognkroker, gjerne doble på begge sider. Det hjelper. 

Anonymkode: dcc8e...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 96erjente
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Etter å ha brukt fox2 i en måned må jeg si at bagasjebrettet/understellet er helt ubrukelig. Man får jo faktisk ikke lagt noe det fordi babybagen sitter så ekstremt lavt. Ender med at man uansett må bære handleposer i hendene…

Anonymkode: d2c31...78c

Har Donkey3 og er enig i at det er vanskelig å legge ting i understellet når man bruker bag-delen, men det er heldigvis en såpass kort periode og det blir bedre når man bytter til sittedelen😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Etter å ha brukt fox2 i en måned må jeg si at bagasjebrettet/understellet er helt ubrukelig. Man får jo faktisk ikke lagt noe det fordi babybagen sitter så ekstremt lavt. Ender med at man uansett må bære handleposer i hendene…

Anonymkode: d2c31...78c

Dette med plass for å komme til gjelder nok de fleste vogner når man bruker baggen altså :) Hører mange si det og merker det samme med min Smile. Man lærer seg fort hvordan smyge ting inn allikevel da,  det er ihvertfall plass til massevis av greier i min. Men det blir definitivt lettere når man bytter til sittedel og når man bruker understellet med bilstol funker det topp. 

Anonymkode: 85a2f...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette med plass for å komme til gjelder nok de fleste vogner når man bruker baggen altså :) Hører mange si det og merker det samme med min Smile. Man lærer seg fort hvordan smyge ting inn allikevel da,  det er ihvertfall plass til massevis av greier i min. Men det blir definitivt lettere når man bytter til sittedel og når man bruker understellet med bilstol funker det topp. 

Anonymkode: 85a2f...5ea

Det var aldri et problem med Stokke Trailz, var nok det eneste jeg likte skikkelig og savner ved den vogna 😅 

Anonymkode: 07e0d...184

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2021 den 10.06):

Noen som vet hvordan Britax smile 3 er sammenlignet med bugaboo fox og emmaljunga nxt90? De har ikke britax på butikk i byen her, så får ikke sjekka den ut fysisk. Men den er litt billigere enn de to andre. 

Anonymkode: ee848...a12

 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sliter med det samme selv. Tror sprell (?) på sirkus shopping har noen, men lurer på om det kun er bugaboo. Ellers er det vel kanskje Stjørdal neste, etter hva jeg har klart å finne ut av. 

Anonymkode: ee848...a12

Har NXT, prøvde Smile i butikk. Mitt inntrykk var at Smile var lettere, men også mer skranglete. NXT er ganske tung, men oppleves også som veldig stødig og god. Vi er veldig fornøyde med vår, den tåler grus og trønderske vinterveier med et saltsuppete dårlig brøytet slapsmareritt uten problemer. Masete inn og ut av bil, og tar en del plass, så ville aldri kjøpt den hvis vi hadde liten bil eller trapper vi skulle opp. Junior var ikke så glad i bagdelen, men elsker sittedelen. Har dog inntrykk av at sittedelen er litt grunn?

Anonymkode: b97e9...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Dette med plass for å komme til gjelder nok de fleste vogner når man bruker baggen altså :) Hører mange si det og merker det samme med min Smile. Man lærer seg fort hvordan smyge ting inn allikevel da,  det er ihvertfall plass til massevis av greier i min. Men det blir definitivt lettere når man bytter til sittedel og når man bruker understellet med bilstol funker det topp. 

Anonymkode: 85a2f...5ea

Jeg er nok bare bortskjemt, siden vi hadde Trailz før. Den fikk jeg plass til både handleposer, storr bager, kofferter og toåringen. Men så godt det er mer plass med sittedelen! Kan ikke bruke bilstol, for vi har stokkes besafe.. ;( 

Anonymkode: d2c31...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som vet om det er plass til like mye under BabyJogger City Elite som det er under Bugaboo? Datteren min vil oftest sitte vendt fra meg når vi er ute og triller, og da hadde det vært praktisk med en vogn som er så digg å slå sammen som CE. Var veldig fornøyd med Gity Mini GT til eldste, men da hadde vi ikke like ofte behov for så mye greier under vogna. Nå må vi ha vogn frem og tilbake til barnehagen hver dag. 

Anonymkode: 5955c...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel94 skrev (På 11.8.2021 den 14.38):

Noen som har erfaringer med cybex priam ikke elektrisk? Synes den er ser veldig bra ut mtp å tåle terreng, samtidig som den ikke er så tung og stor? 

Vi har Cybex priam og elsker den. Vi har kjøpt et ekstra hjulsett med store hjul til å ha foran når vi skal kjøre den på grus eller i litt ulendt terreng. De små hjulene som følger med fungerer best på asfalt og kjøpesenter og slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette med plass for å komme til gjelder nok de fleste vogner når man bruker baggen altså :) Hører mange si det og merker det samme med min Smile. Man lærer seg fort hvordan smyge ting inn allikevel da,  det er ihvertfall plass til massevis av greier i min. Men det blir definitivt lettere når man bytter til sittedel og når man bruker understellet med bilstol funker det topp. 

Anonymkode: 85a2f...5ea

Uppababy vista v2 med upper adapter og bag gjør livet lettere for høye foreldre og gjør også tilgangen til kurven under helt uproblematisk. 

Anonymkode: 531ea...f6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er ut etter en vogn som man kan ta med overalt lett, liten god å trille med, kofertabel å sitte i rett rygg støtte og som man kan legge helt flatt da barne mitt liker å sove i vogn.  + hvis matbrett følger med, og diverse.  Helt rimlig merke har ikke noe å si. :)

Anonymkode: 2f20d...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med baby jogger city mini gt 2?

Har tenkt å bruke den som sovevogn i bhg, på turer til butikken og på noe lengre turer i helgene hovedsakelig på grusvei. 
Holder den til dette formålet og er den stor nok til en 2 åring med vinterpose i eller blir det trangt? 
Og hvordan er kurven under? Er det plass til en handlepose under?

Har så vidt prøvekjørt en elite, og trillekomforten var veldig bra, men synes vogna var litt stor til lille meg på 155cm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofaki skrev (28 minutter siden):

Noen her som har erfaring med baby jogger city mini gt 2?

Har tenkt å bruke den som sovevogn i bhg, på turer til butikken og på noe lengre turer i helgene hovedsakelig på grusvei. 
Holder den til dette formålet og er den stor nok til en 2 åring med vinterpose i eller blir det trangt? 
Og hvordan er kurven under? Er det plass til en handlepose under?

Har så vidt prøvekjørt en elite, og trillekomforten var veldig bra, men synes vogna var litt stor til lille meg på 155cm. 

Jeg hadde City mini gt som ekstravogn til 2-åring. 
Fornøyd med vognen, men føltes nok litt ustødig i forhold til Elite. For vår del ble den brukt mest som en «trille» på kortere, lette turer på asfalt og i butikken. 
størrelsesmessig er den god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 14.8.2021 den 21.51):

Ellers er det vel kanskje Stjørdal neste, etter hva jeg har klart å finne ut av. 

Anonymkode: ee848...a12

Oppnåelig å kjøre dit om de har en vognbutikk ja. Vet du hva den heter?

Anonymkode: 29553...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oppnåelig å kjøre dit om de har en vognbutikk ja. Vet du hva den heter?

Anonymkode: 29553...2c7

Tror det er Tøff og liten, på torgkvartalet. Men har ikke vært der selv enda. 

Anonymkode: ee848...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skriver i riktig tråd nå, men har noen tips til ålreit reisevogn til spedbarn? Som ikke er for dyr? Elbilen er for liten for emaljungavogna til førstemann 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenkt at jeg vil ha Emmaljunga Deluxe vognen, men ser at årets modell har små hjul forran? Er det mulig å få de med store hjul både forran og bak eller har de endret dette? Noen som evt har erfaring med årets modell? Mistenker liksom at de ikke takler så godt ujevnheter med de små hjulene....

Anonymkode: 08bed...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...