Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ville dere kjøpt ny Fox til 13000 eller valgt en brukt på finn til 8000? Synes det er så kjipt at første vognen skal ha synlig bruksslitasje, men det vil jo uansett komme på en splitter ny vogn etterhvert uansett. Og 5000 kr er jo greit å spare der. 

Anonymkode: 1e025...d93

Ny, uten tvil. Bruktprisene på Buggabo-vogner er ville og etter min mening er ingen brukt vogn verdt så mye. Hvis du begandler vognen pent og selger den til 8000 etterpå så har du uansett bare brukt 5000 på vogn. ;)  Da vil du også ha full garanti hvis deler skulle gå i stykker. Jeg kjenner mange som har kjøpt «katta i sekken» med brukt bugaboo og endt opp med å betale mye for dyre ekstradeler. 

Hvis du ikke vil bruke så mye penger på vogn ville jeg heller brukt 8000 på en annen vogn.

Anonymkode: 8f526...0d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

City elite 2 eller tfk som sovevogn i barnehagen? Hvilken foretrekker dere? 

Anonymkode: d2c31...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangs gravid og på jakt etter barnevogn.

Har du ett tips til vogn du vil anbefale

Takk!😁

Anonymkode: 89d10...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 16 januar, og vi har bestemt oss for Easywalker Harvey3, til forrige født 2019 hadde vi Emmaljunga Nxt90 men var ikke fornøyd, syns den var veldig stiv med lite demping, kjøpte en brukt Emmaljunga CityCross(2010 modell) i tillegg som nå brukes som sove vogn i barnehagen :) 

Har valgt å gjøre det samme nå, har kjøpt ei til Emmaljunga vogn som baby kan ha i barnehagen når den tid kommer om ikke mini har slutta å sove dupp enda :)

Anonymkode: 21d9f...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Emmaljunga NXT90 Ergo Outdoor (komplett pakke til 8000;- på babycare). Var i butikken å testet ulike, og det vi likte var at den er kompakt og får lett plass i bil og i trange Oslokafeer, men samtidig er understellet veldig solid og dekkene store og robuste og kan trilles i marka. Men vet mange synes den er ganske tung, så spørs jo litt på din form, fysikk osv :)

Anonymkode: 622af...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært kjempefornøyd med britax smile! Knallgod vogn som du bør prøve :) 

Anonymkode: 32fa5...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du hovedsaklig trille på asfalt, grus, i skogen/på dårlig brøytede veier? Kommer du til å ta mye kollektivtrafikk? Eller kjøre bil, og i så fall hvor stort er bagasjerommet? Hvor høy er du, og er det stor forskjell på deg og mannen? Hva er budsjettet? Det fins masse bra vogner på markedet, men det er umulig å anbefale noe uten å vite hva du trenger. 

Anonymkode: b0d82...628

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte Stokke trailz, den virker perfekt for oss! :) Har tidligere hatt bugaboo buffalo til tidligere barn, helt fantastisk den og! 

Anonymkode: c1b23...d40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med emmaljunga nxt 90 

Anonymkode: 84d66...c79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! 😃

Har lest side opp og ned i denne tråden for å prøve å bestemme meg for barnevogn.. Jeg har nemlig vært så rar at jeg forelsket meg og kjøpte «easygrow Grandma vognpose», FØR barnevogn (Fikk et innfall som førstegangsgravid..) Vognposen er helt fantastisk, men den er jo ganske så diger.. Dundynen tar en del plass.. betyr det at jeg må gå for emmjunga vogn som er litt store/romslige i bagdelen? Håper noen har erfaringer med romslige vogner som ikke er for tunge å trille på? Eller andre tips? Skal benyttes til asfalt og vanlig sti i skog først og fremst. Ikke ullent terreng 💗Håper noen vil anbefale meg noe, kjenner jeg trenger råd 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi valgte Stokke trailz, den virker perfekt for oss! :) Har tidligere hatt bugaboo buffalo til tidligere barn, helt fantastisk den og! 

Anonymkode: c1b23...d40

Vi har den fra barn nr 1 og har vært veldig fornøyd hele tiden. Så her blir det ikke nytt vognkjøp for nestemann :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TFK mono 🥰

god på terreng, håndbrems, lett å manøvrere og bagen blir superenkelt til en ergonomisk sittedel som kan vendes begge veier. Kan også kjøpe sportsdel til den så den varer ut hele vognperioden. Perfekt i barnehagen med sportsdel 😍

Anonymkode: c7851...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange av de nyere vognene er veldig stive, så vil anbefale å velge en med god fjæring og demping. De gamle emmaljunga-vognene er veldig gode, og kan kjøpes brukt. 

Anonymkode: be1d3...ff2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har vært kjempefornøyd med britax smile! Knallgod vogn som du bør prøve :) 

Anonymkode: 32fa5...ca2

Har sett en del på britax smile 2 eller 3, men har sett at mange sier det er en "skranglete" vogn, så ble litt usikker plutselig 🙈

Ønsker en vogn som ikke er for tung, for dit vi etterhvert ønsker å flytte blir det en god del bakker oppover, men vil fremdeles ha en stødig å god vogn, som tåler en støyt.

Har du erfaring meg bilsete også fra britax smile? Har sett litt på pakker med vogn å bilsete🙈

Anonymkode: 89d10...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har britax smile 3, den skrangler og føles billig. Bagdelen er veldig liten så man må være sikker på at man ikke får en stor og lang baby. Vi valgte den kun fordi vi har trapper opp til leiligheten, så trengte ei lett og lita vogn. Hadde jeg bodd på bakkeplan så hadde jeg valgt alt annet!

jeg synes generelt det har vært prakk med ei vogn man må demontere for å legge i bilen (kall meg lat altså), synes det er mye lettere nå med sportsvogn hvor vi bare klapper sammen hele vogna uten å må ta av og stable oppå. Så til nestemann blir jeg å lete opp ei vogn som kan klappes sammen med bagdelen på.

 

Anonymkode: 59c6a...a6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en hel egen tråd om barnevogner forresten, sikkert masse gode tips der!

Anonymkode: d4ad4...a45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Britax smile 2, bruker på andre barnet nå og er superfornøyd. Syntes ikke den er noe mer skranglete enn andre tilsvarende vogner og veldig lett å legge i bilen.

Sjekk den festede tråden om barnevogner, masse tips der. 

Anonymkode: 0f38e...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også veldig fornøyd med britax smile 2, som vi hadde til eldste. 

Anonymkode: cfb54...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britax smile II, kjøpte også bilstol som passet oppå understellet. Det var veldig praktisk. Den har helt rå svingradius, kan omtrent snu på egen akse, så den er super på buss og bytur. Bagen er liten, ja, men innen min veldig gjennomsnittlige unge var for stor for den, var hun klar for å sitte i sportsdelen.

Ikke enig i kritikken om at den er skranglete. Min er arvet, den er fortsatt som ny, til tross for daglig bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...