Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du rangere vognene etter hvem du likte best?😊

Anonymkode: 0f589...d17

Jeg likte definitivt City Premier best, selv om den ikke var veldig god på snø. Den var lett å trille og tok liten plass i bilen, stram og fin i utseendet.  City Elite er en god nr 2, men absolutt best på trillekomfort. Det dumme med den er at den ikke kan vendes mot forelderen, og den er ganske stor og tung å løfte inn og ut av bilen. Stokke Trailz syns jeg ble litt stor for mitt bruk, ironisk nok har jeg kjøp Go Big 2 nå til nr 2 som også er en stor vogn 🙃 Men Trailz er en veldig god vogn, bare ikke noe for meg. Jeg likte ikke at den var så høy, som mange gjør. Likte Bugaboo dårligst, den er veldig lav, syns den var tung å trille og ikke så lett som mange skal ha det til. Jeg farter mye i permisjonstiden, så jeg løfter mye inn og ut av bil. Den var elendig på terreng og grus, men ikke prøvd den på snø. 

Nå har jeg ikke prøvd Go Big 2 enda, men ironisk nok så er det mye med den jeg ikke har likt med andre vogner, så jeg er veldig spent. Men jeg trenger en god terreng-vogn denne gangen, som har god trillekomfort uten at jeg lå gi for mye av meg selv i forsøket 😅 Jeg liker utseendet på den, og at den er stor og stødig, så den kan brukes i barnehage etterhvert eventuelt. Og jeg bærer mye i babytiden, så får heller la vognen bli hjemme hvis det viser seg å være styret å bære inn og ut av bil. Sist svangerskap lærte jeg meg ikke sjal og sele så veldig godt før baby var 8-10 mnd, og da var permisjonstiden min over. Nå skal jeg bære mye fra start 😊

Anonymkode: 07e0d...184

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser jeg glemte Smile, og det er ikke så rart for den ga meg ikke så mye 😅 Jeg hverken likte eller ikke likte den. Den var fin som byvogn, men ble ikke brukt mye hjemme. Hadde den ikke veldig lenge. Men som sagt var Smile 2 og 3 ganske lik for mitt bruk, men Smile 3 er litt renere i utseendet syns jeg. Den er ikke så dyr lenger heller, jeg kjøpte 2 etter 3 kom fordi prisen raste da og 3eren var svindyr til tross for lite nytt med den 🤷🏼‍♀️ Hadde kjøpt 3 i dag om jeg skulle valgt en av de to. 

Anonymkode: 07e0d...184

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men Fox holde kun til barnet er 2 år, kanskje 3, så ikke så gunstig om man vil ha en vogn som holder lenge. 

Anonymkode: 0f589...d17

Er det så vanlig å bruke vogn til lenger enn tre år? 

Anonymkode: 5955c...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det så vanlig å bruke vogn til lenger enn tre år? 

Anonymkode: 5955c...f2e

Kjenner mange som bruker den opp til over 4 år på turer, den er jo også praktisk til å laste ting i på tur.

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg personlig synes Foxen virket noen bedre basert på testing i butikk, men har ikke testet noen av dem med baby oppi eller ute i terrenget da. 

Jeg liker veldig godt Wave og ønsket i utgangspunktet den vognen. Den er veldig «hard/fast» ettersom du kan bygge på og gjøre den om til søskenvogn. Vi har nok behov for demping, så derfor utgikk wave for vår del. Om ikke demping var et kriterium ville jeg nok gått for wave tror jeg - likte den veldig godt☺️

Anonymkode: b88ba...83f

Takk for input! :) 

I hvilke situasjoner kan man trenge demping? Jeg bor i Oslo så mesteparten av trilling blir vel på asfalt, men det er jo en del fortauskanter, trikkeskinner, kumlokk, fartsdumper og annet i byen.. er det sånt man trenger demping på eller er det mer om man skal trille i skogen?

Noen i tråden som har hatt Wave?

Anonymkode: 61a24...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for input! :) 

I hvilke situasjoner kan man trenge demping? Jeg bor i Oslo så mesteparten av trilling blir vel på asfalt, men det er jo en del fortauskanter, trikkeskinner, kumlokk, fartsdumper og annet i byen.. er det sånt man trenger demping på eller er det mer om man skal trille i skogen?

Noen i tråden som har hatt Wave?

Anonymkode: 61a24...ded

Jeg skal bruke vognen mye i terreng og grusstier, så har skjønt demping kan være lurt i de tilfellene. Demping hadde nok ikke vært et fokus fra min side om jeg skulle brukt vognen hovedsakelig i by:) 

Anonymkode: b88ba...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt Fox 2 i byen og vært superfornøyd med den. Triller godt på asfalt og gangvei, enkel å ha med inn i butikker og på kollektivtransport og gir en god følelse av kvalitet. Den føles absolutt ikke for lav for oss (166 cm og 180 cm), og den er enkel å ta inn og ut av bil. Jeg hadde absolutt valgt den på nytt. 

Vi prøvde Smile i butikk, og den føltes veldig skranglete og billig. 

Jeg har for øvrig en nær venninne som har jobbet mange år med salg av barnevogner, og hun frarådet blant annet Silver Cross-vogner på det sterkeste. De er ikke skapt for norske forhold og hun har fått masse reklamasjoner på dem, blant annet fordi skruene ruster når man går på saltede veier. Motsatt så anbefalte hun varmt Bugaboo og Stokke, da de har relativt få reklamasjoner og er mer skapt for norske forhold og norsk bruk. Man skal huske på at det er et helt annet forhold til trilletur i Norge og Nederland (hvor hhv. Stokke og Bugaboo er fra), enn det er i f.eks. USA, hvor det er mye mindre vanlig å trille så mye, i all slags vær og på alt slags underlag. Det har selvfølgelig noe å si for hvordan produsentene bygger vognene sine. 

Anonymkode: c8a16...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har hatt Fox 2 i byen og vært superfornøyd med den. Triller godt på asfalt og gangvei, enkel å ha med inn i butikker og på kollektivtransport og gir en god følelse av kvalitet. Den føles absolutt ikke for lav for oss (166 cm og 180 cm), og den er enkel å ta inn og ut av bil. Jeg hadde absolutt valgt den på nytt. 

Vi prøvde Smile i butikk, og den føltes veldig skranglete og billig. 

Jeg har for øvrig en nær venninne som har jobbet mange år med salg av barnevogner, og hun frarådet blant annet Silver Cross-vogner på det sterkeste. De er ikke skapt for norske forhold og hun har fått masse reklamasjoner på dem, blant annet fordi skruene ruster når man går på saltede veier. Motsatt så anbefalte hun varmt Bugaboo og Stokke, da de har relativt få reklamasjoner og er mer skapt for norske forhold og norsk bruk. Man skal huske på at det er et helt annet forhold til trilletur i Norge og Nederland (hvor hhv. Stokke og Bugaboo er fra), enn det er i f.eks. USA, hvor det er mye mindre vanlig å trille så mye, i all slags vær og på alt slags underlag. Det har selvfølgelig noe å si for hvordan produsentene bygger vognene sine. 

Anonymkode: c8a16...30f

Interessant. Silver Cross er vel britisk? Så burde tåle regn og litt trilleturer forsåvidt men er jo mindre snø og sånt der 😄 For meg er det litt viktig at vognen er grei å ha med rundt i butikker og på kollektivtransport i Oslo men uten at det er en liten og "ustabil" vogn. Litt redd Fox blir for lav for min mann på 185 men får kanskje prøve i butikk. Er jo mest jeg som skal bruke bagdelen uannsett tenker jeg.. :) Vurderer Emmaljunga også, de er jo svenske så det er jo sikkert også bra kvalitet for skandinaviske forhold?

Anonymkode: 61a24...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har hatt Fox 2 i byen og vært superfornøyd med den. Triller godt på asfalt og gangvei, enkel å ha med inn i butikker og på kollektivtransport og gir en god følelse av kvalitet. Den føles absolutt ikke for lav for oss (166 cm og 180 cm), og den er enkel å ta inn og ut av bil. Jeg hadde absolutt valgt den på nytt. 

Vi prøvde Smile i butikk, og den føltes veldig skranglete og billig. 

Jeg har for øvrig en nær venninne som har jobbet mange år med salg av barnevogner, og hun frarådet blant annet Silver Cross-vogner på det sterkeste. De er ikke skapt for norske forhold og hun har fått masse reklamasjoner på dem, blant annet fordi skruene ruster når man går på saltede veier. Motsatt så anbefalte hun varmt Bugaboo og Stokke, da de har relativt få reklamasjoner og er mer skapt for norske forhold og norsk bruk. Man skal huske på at det er et helt annet forhold til trilletur i Norge og Nederland (hvor hhv. Stokke og Bugaboo er fra), enn det er i f.eks. USA, hvor det er mye mindre vanlig å trille så mye, i all slags vær og på alt slags underlag. Det har selvfølgelig noe å si for hvordan produsentene bygger vognene sine. 

Anonymkode: c8a16...30f

Dere som hadde Bugaboo Fox, ble ikke fotstøtten for kort? Hvor lenge brukte dere vognen?

Det står nesten alle steder at fotstøtten er noe for kort og den kommer ikke best ut i test.

Duovogner: 33 modeller i test (2021) - Ekspertenes vurderinger - Best-i-test.nu

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dere som hadde Bugaboo Fox, ble ikke fotstøtten for kort? Hvor lenge brukte dere vognen?

Det står nesten alle steder at fotstøtten er noe for kort og den kommer ikke best ut i test.

Duovogner: 33 modeller i test (2021) - Ekspertenes vurderinger - Best-i-test.nu

Anonymkode: 0f589...d17

Noen er lang i beina, noen i ryggen, slik vil det alltid være. Men så lenge den passer i ryggen så ville jeg ikke bekymret meg for fotstøtten, som nevnt så ser jeg ikke problemet med et barn som kanskje må ha litt bøyde knær i vogna, de sitter jo med bøyde knær i tripp trapp-stolen etc 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 07e0d...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for input! :) 

I hvilke situasjoner kan man trenge demping? Jeg bor i Oslo så mesteparten av trilling blir vel på asfalt, men det er jo en del fortauskanter, trikkeskinner, kumlokk, fartsdumper og annet i byen.. er det sånt man trenger demping på eller er det mer om man skal trille i skogen?

Noen i tråden som har hatt Wave?

Anonymkode: 61a24...ded

Skogen, utmark etc. I byen er det kun brostein jeg kan se for meg man kan trenge _god_ demping, men alle vogner har jo i dag gummihjul med luft eller skumfylte, og i disse hjulene er det en viss form for demping. 

Anonymkode: 07e0d...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Interessant. Silver Cross er vel britisk? Så burde tåle regn og litt trilleturer forsåvidt men er jo mindre snø og sånt der 😄 For meg er det litt viktig at vognen er grei å ha med rundt i butikker og på kollektivtransport i Oslo men uten at det er en liten og "ustabil" vogn. Litt redd Fox blir for lav for min mann på 185 men får kanskje prøve i butikk. Er jo mest jeg som skal bruke bagdelen uannsett tenker jeg.. :) Vurderer Emmaljunga også, de er jo svenske så det er jo sikkert også bra kvalitet for skandinaviske forhold?

Anonymkode: 61a24...ded

Så vidt jeg skjønte så er det saltingen som er en stor del av problemet, med tanke på rust. Men generelt var Silver Cross vogner det ble reklamert mye på, så det sier jo noe om kvaliteten. Det er vel en tre-fire år siden hun sluttet, så mulig det er gjort store endringer siden da, men tviler. 
 

Vi vurderte UPPAbaby, og det er vel der jeg har amerikanske vogner fra 😅 Samme problemet med dem som med Silver Cross, mye reklamasjoner. Emmaljunga-vognene var aldri så interessante for oss, og ble vel heller ikke solgt der hun jobbet, så de diskutere vi aldri. 

Anonymkode: c8a16...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ny sovevogn til vårt store barn på 1 1/2 år. Har nå Stokke trailz (vært veldig fornøyd med den, men har den nye sportsdel som ikke kan forlenges) og den begynner nå å bli knapp. Har edge duo som sovevogn i bhg, synes selv den er for lav å trille for meg og mannen. Noen som har et godt forslag til vogn som varer ut vognperioden? Må være god å trille på snø og ha lang rygg/fotstøtte. 

Anonymkode: de52c...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Trenger ny sovevogn til vårt store barn på 1 1/2 år. Har nå Stokke trailz (vært veldig fornøyd med den, men har den nye sportsdel som ikke kan forlenges) og den begynner nå å bli knapp. Har edge duo som sovevogn i bhg, synes selv den er for lav å trille for meg og mannen. Noen som har et godt forslag til vogn som varer ut vognperioden? Må være god å trille på snø og ha lang rygg/fotstøtte. 

Anonymkode: de52c...647

Britax b-Motion 4 plus og Babyjogger City Elite er de to som varer lengst, lengdemessig. 

Anonymkode: 07e0d...184

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Trenger ny sovevogn til vårt store barn på 1 1/2 år. Har nå Stokke trailz (vært veldig fornøyd med den, men har den nye sportsdel som ikke kan forlenges) og den begynner nå å bli knapp. Har edge duo som sovevogn i bhg, synes selv den er for lav å trille for meg og mannen. Noen som har et godt forslag til vogn som varer ut vognperioden? Må være god å trille på snø og ha lang rygg/fotstøtte. 

Anonymkode: de52c...647

TFK joggster eller adventure, varer til 5-6 år om man skulle ha behov for det 😅 god på grus og i terreng. Har håndbrems som er helt nydelig. Ofte veldig billig på Finn!

Anonymkode: da5ed...777

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.jollyroom.no/bilstoler/babybilstoler/babybilstoler/britax-babybilstol-primo-cosmos-black-base-primo
 

ikke barnevogn, men prøver meg her likevell😅

tenkte å kjøpe emmaljunga nxt90 og addapter for å ha babystol på understellet, er det noen som har erfaring med denne bilstolen?

lurer også på hvilken nxt90 som er lurest å kjøpe hvis mann blir å bruke vogna en del på grus og ikke bare asfalt? 

 

Anonymkode: 4d838...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

https://www.jollyroom.no/bilstoler/babybilstoler/babybilstoler/britax-babybilstol-primo-cosmos-black-base-primo
 

ikke barnevogn, men prøver meg her likevell😅

tenkte å kjøpe emmaljunga nxt90 og addapter for å ha babystol på understellet, er det noen som har erfaring med denne bilstolen?

lurer også på hvilken nxt90 som er lurest å kjøpe hvis mann blir å bruke vogna en del på grus og ikke bare asfalt? 

 

Anonymkode: 4d838...1f6

Tror den stolen gjorde det dårlig i sikkerhetstest.

 

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

https://www.jollyroom.no/bilstoler/babybilstoler/babybilstoler/britax-babybilstol-primo-cosmos-black-base-primo
 

ikke barnevogn, men prøver meg her likevell😅

tenkte å kjøpe emmaljunga nxt90 og addapter for å ha babystol på understellet, er det noen som har erfaring med denne bilstolen?

lurer også på hvilken nxt90 som er lurest å kjøpe hvis mann blir å bruke vogna en del på grus og ikke bare asfalt? 

 

Anonymkode: 4d838...1f6

Hva liker du med nxt90? Har bare hørt negativt om den, folk kaller den et beist😅

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva liker du med nxt90? Har bare hørt negativt om den, folk kaller den et beist😅

Anonymkode: 0f589...d17

Hæ? Det tror jeg må være en gammel modell av vognen i så fall😅 Jeg har fått teste Nxt90 m/vekt og synes den er veldig god, vil absolutt ikke si den er tung. Jeg har fått vognen anbefalt av venninner som har vært veldig fornøyd med den, så jeg kjenner faktisk bare folk som har vært/er fornøyd med den😊 

Anonymkode: b88ba...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tror den stolen gjorde det dårlig i sikkerhetstest.

 

Anonymkode: 0f589...d17

Ok, så bare den kom på 3 plass og de eneste negative tingene med den var at det var litt vanskelig å montere basen og manuell sele, men sjekket bare en side da..

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva liker du med nxt90? Har bare hørt negativt om den, folk kaller den et beist😅

Anonymkode: 0f589...d17

Har bare hørt positivt om vognen 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 4d838...1f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...