Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med Nuna vogner? Finner ikke så mye rewies på den.. 

Anonymkode: 05ae8...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en Bugaboo Bee som vi nylig kjøpte brukt på finn.no. Vognen var generelt i fin stand altså, men vasket all tekstil ørten ganger, fjernet det lille av rust samt lakkert, smurt litt osv, så nå ble den enda bedre og vi tenker å beholde den en stund til til tross for dens høye alder.

Står den ble produsert i februar 2012(!), så det er jo 10 år siden (snart...)

Er det noen her som har lang erfaring og har peiling på Bugaboo vogner som kan tenke seg til hvilken modell av Bee vi har? På lappen står det bare "Bugaboo Bee". Tenker å kjøpe søskenbrettet med sete, men aner ikke om det vil passe, hvilken av brettene vi må ha (noen er jo runde i festet, mens andre har pinner som stikkes i adapter). Kjøpte donkey3 ny i 2020, og da hadde vi den med pinner, men den var jo nesten 10 år nyere og, så vet ikke om opplegget var annerledes da Bee'en vi har ble produsert. 

Anonymkode: 057e0...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Emmaljunga Edge duo per dags dato, baby er 5 mnd så vi bruker fortsatt bagen. Er egentlig veldig fornøyd med denne, men den tar hele bagasjerommet på bilen så vi har behov for en vogn nr to som kan brukes på ferier, kjøpesenterturer og henting/levering av søsken o.l. Ønsker også å bruke denne som "innevogn"/sovevogn på dagtid hjemme. 

Det viktigste er egentlig vendbar sittedel og at den er liten sammenlagt. Må kanskje ha ergonomisk sittedel også med tanke på at baby er så liten enda? Ønsker ikke en ny kombivogn, men en sportsvogn. Trille kan også være aktuelt, men da må den være robust og stabil. Den blir nok ikke brukt på vinterføre, men på asfalt, strand, brostein - typisk sydenferie, Legoland, dyreparken o.l. Bør også kunne ha adapter til babybilstol.

Har kikket på følgende vogner:

Babyjogger premier (denne tror jeg er litt stor?)
Cybex balios s lux (denne er ganske aktuell)
Emmaljunga nxt60 (litt stor?)
Easywalker harvey (denne er mest aktuell enn så lenge. Erfaringer?)
Britax smile 2/3. (Litt vinglete? Kanter lett?)
Stokke beat. (Mye knirk?)
City tour lux (denne er også ganske aktuell, men syns den ser litt puslete ut og har små hjul. Erfaringer?)

Finnes det andre vogner som kan passe mine kriterier?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gulmentos skrev (4 minutter siden):

Vi har en Emmaljunga Edge duo per dags dato, baby er 5 mnd så vi bruker fortsatt bagen. Er egentlig veldig fornøyd med denne, men den tar hele bagasjerommet på bilen så vi har behov for en vogn nr to som kan brukes på ferier, kjøpesenterturer og henting/levering av søsken o.l. Ønsker også å bruke denne som "innevogn"/sovevogn på dagtid hjemme. 

Det viktigste er egentlig vendbar sittedel og at den er liten sammenlagt. Må kanskje ha ergonomisk sittedel også med tanke på at baby er så liten enda? Ønsker ikke en ny kombivogn, men en sportsvogn. Trille kan også være aktuelt, men da må den være robust og stabil. Den blir nok ikke brukt på vinterføre, men på asfalt, strand, brostein - typisk sydenferie, Legoland, dyreparken o.l. Bør også kunne ha adapter til babybilstol.

Har kikket på følgende vogner:

Babyjogger premier (denne tror jeg er litt stor?)
Cybex balios s lux (denne er ganske aktuell)
Emmaljunga nxt60 (litt stor?)
Easywalker harvey (denne er mest aktuell enn så lenge. Erfaringer?)
Britax smile 2/3. (Litt vinglete? Kanter lett?)
Stokke beat. (Mye knirk?)
City tour lux (denne er også ganske aktuell, men syns den ser litt puslete ut og har små hjul. Erfaringer?)

Finnes det andre vogner som kan passe mine kriterier?
 

Jeg har en venninne med Easywalker Harvey 2 og de er veldig fornøyd med denne vognen (de har foreløpig kun brukt liggedelen, da). Jeg har testet vognen selv og likte den veldig godt. God kvalitet, lett, liten sammenlagt, samtidig stabil og robust. 

Anonymkode: b88ba...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gulmentos skrev (11 minutter siden):

Vi har en Emmaljunga Edge duo per dags dato, baby er 5 mnd så vi bruker fortsatt bagen. Er egentlig veldig fornøyd med denne, men den tar hele bagasjerommet på bilen så vi har behov for en vogn nr to som kan brukes på ferier, kjøpesenterturer og henting/levering av søsken o.l. Ønsker også å bruke denne som "innevogn"/sovevogn på dagtid hjemme. 

Det viktigste er egentlig vendbar sittedel og at den er liten sammenlagt. Må kanskje ha ergonomisk sittedel også med tanke på at baby er så liten enda? Ønsker ikke en ny kombivogn, men en sportsvogn. Trille kan også være aktuelt, men da må den være robust og stabil. Den blir nok ikke brukt på vinterføre, men på asfalt, strand, brostein - typisk sydenferie, Legoland, dyreparken o.l. Bør også kunne ha adapter til babybilstol.

Har kikket på følgende vogner:

Babyjogger premier (denne tror jeg er litt stor?)
Cybex balios s lux (denne er ganske aktuell)
Emmaljunga nxt60 (litt stor?)
Easywalker harvey (denne er mest aktuell enn så lenge. Erfaringer?)
Britax smile 2/3. (Litt vinglete? Kanter lett?)
Stokke beat. (Mye knirk?)
City tour lux (denne er også ganske aktuell, men syns den ser litt puslete ut og har små hjul. Erfaringer?)

Finnes det andre vogner som kan passe mine kriterier?
 

Har hatt City Select Lux som er relativt lik Premier, og det er jo mer en vogn en trille. Synes den er litt stiv, men den er ikke alt for gæren sammenlagt. Ville allikevel heller gått for en som er mindre til bruken du nevner.

Cybex Balios er det én bekjent av meg som har hatt, og som var fornøyd med den. Vet ellers lite om den.

Emmaljunga nxt vognene synes jeg er tungvinte å slå sammen og sette opp.. Sist hadde vi riktignok nxt90, men den var et pes å slå sammen.. Og var heller ikke liten sammenslått akkurat. 

Easywalker harvey har har jeg verken prøvd eller har noen bekjente som har, men har kikket litt på den selv, og hadde en periode litt lyst på den😅

Britax Smile. Sett mange som triller rundt med de, men de knirker og vingler idet de passerer. Jeg har droppa å prøve ut de...

Stokke beat selges vel ikke lenger? Annet enn brukte på finn? Hatt veldig lyst på den selv, men hører mange si den er litt vinglete.

City tour lux har vi hatt, og den brukte vi masse da de to eldste var 2,5år og 6mnd. Det er jo en trille, så hjulene er jo små. Men den er liten sammenlagt, sittedelen kan vendes begge veier og mener den kan slås sammen uansett hvilken vei setet er. Til tross for prisen synes jeg likevel at den kjentes litt "billig" ut, men som sagt, vi brukte den mye uansett vi altså. Fin for babyer, men største som var 2,5 år synes vi ble litt for stor for vognen..

 

Jeg er den over som nylig nå har kjøpt Bugaboo Bee. Eldre, vel å merke, men den er jeg skikkelig imponert over. Setet kan vendes begge veier, legges sammen uansett hvilken retning setet er vendt. "Smooth" å legge sammen og slå opp. God demping, er ikke redd den skal tippe. Kan forlenge både rygg og fotbrett, og minstemann på 9 mnd sitter og ligger veldig godt i den. Mellomste som nå er 3,5 år måtte låne i går da hun sovnet da vi var på besøk, og til og med hun lå veldig fint i den. Styret kan justeres opp og ned og. På det laveste kan eldstejenta på 5,5 år trille, og på det lengste er det en god høyde for mannen på nesten 1,90cm å trille. Fornøyd med den til tross for alderen, men hadde jeg hatt 9000 til overs hadde jeg lett kjøpt den ny også😂 Men man finner hele og pene til en rimelig pris på finn og.

Anonymkode: 057e0...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en venninne med Easywalker Harvey 2 og de er veldig fornøyd med denne vognen (de har foreløpig kun brukt liggedelen, da). Jeg har testet vognen selv og likte den veldig godt. God kvalitet, lett, liten sammenlagt, samtidig stabil og robust. 

Anonymkode: b88ba...83f

Det er den jeg har mest lyst på, men ser for meg at den bare er litt mindre enn Emmaljungaen sammenlagt (bredde og lengde). Vet du noe om det? :) Er det ergonomisk sittedel på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt City Select Lux som er relativt lik Premier, og det er jo mer en vogn en trille. Synes den er litt stiv, men den er ikke alt for gæren sammenlagt. Ville allikevel heller gått for en som er mindre til bruken du nevner.

Cybex Balios er det én bekjent av meg som har hatt, og som var fornøyd med den. Vet ellers lite om den.

Emmaljunga nxt vognene synes jeg er tungvinte å slå sammen og sette opp.. Sist hadde vi riktignok nxt90, men den var et pes å slå sammen.. Og var heller ikke liten sammenslått akkurat. 

Easywalker harvey har har jeg verken prøvd eller har noen bekjente som har, men har kikket litt på den selv, og hadde en periode litt lyst på den😅

Britax Smile. Sett mange som triller rundt med de, men de knirker og vingler idet de passerer. Jeg har droppa å prøve ut de...

Stokke beat selges vel ikke lenger? Annet enn brukte på finn? Hatt veldig lyst på den selv, men hører mange si den er litt vinglete.

City tour lux har vi hatt, og den brukte vi masse da de to eldste var 2,5år og 6mnd. Det er jo en trille, så hjulene er jo små. Men den er liten sammenlagt, sittedelen kan vendes begge veier og mener den kan slås sammen uansett hvilken vei setet er. Til tross for prisen synes jeg likevel at den kjentes litt "billig" ut, men som sagt, vi brukte den mye uansett vi altså. Fin for babyer, men største som var 2,5 år synes vi ble litt for stor for vognen..

 

Jeg er den over som nylig nå har kjøpt Bugaboo Bee. Eldre, vel å merke, men den er jeg skikkelig imponert over. Setet kan vendes begge veier, legges sammen uansett hvilken retning setet er vendt. "Smooth" å legge sammen og slå opp. God demping, er ikke redd den skal tippe. Kan forlenge både rygg og fotbrett, og minstemann på 9 mnd sitter og ligger veldig godt i den. Mellomste som nå er 3,5 år måtte låne i går da hun sovnet da vi var på besøk, og til og med hun lå veldig fint i den. Styret kan justeres opp og ned og. På det laveste kan eldstejenta på 5,5 år trille, og på det lengste er det en god høyde for mannen på nesten 1,90cm å trille. Fornøyd med den til tross for alderen, men hadde jeg hatt 9000 til overs hadde jeg lett kjøpt den ny også😂 Men man finner hele og pene til en rimelig pris på finn og.

Anonymkode: 057e0...c4b

Ser ut som du har gjort mange av de samme vurderingene som meg 😅 var du innom noen andre før du bestemte deg?

Bee så ikke dum ut! Men jeg syns den så ut som den blir litt for romslig for jenta mi, ho er ikke så stor. Den havner på aktuell lista, men først til sommeren tenker jeg.

Syns du Bee eller City tour lux passer best til liten baby?

Vurderer også litt å bytte ut Emmaljungaen når ho skal over i sportsdel, men da er det også en fordel om den er med vendbar sittedel og liten sammenlagt. Hva kunne jeg da gått for?

Skulle egentlig hatt 3-4 vogner til hvert sitt bruk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke igjen beskrivelsen av Britax smile 3 som vinglete og skrantende, ikke kantrer den heller😂

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på å kjøpe Britax smile 3 pakke som også da inkluderer barnevognen. Noen erfaringer med denne pakken og vognen? :) 

Anonymkode: 697ea...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gulmentos skrev (22 timer siden):

Ser ut som du har gjort mange av de samme vurderingene som meg 😅 var du innom noen andre før du bestemte deg?

Bee så ikke dum ut! Men jeg syns den så ut som den blir litt for romslig for jenta mi, ho er ikke så stor. Den havner på aktuell lista, men først til sommeren tenker jeg.

Syns du Bee eller City tour lux passer best til liten baby?

Vurderer også litt å bytte ut Emmaljungaen når ho skal over i sportsdel, men da er det også en fordel om den er med vendbar sittedel og liten sammenlagt. Hva kunne jeg da gått for?

Skulle egentlig hatt 3-4 vogner til hvert sitt bruk 😅

Litt vanskelig å forklare. Synes Bee har bedre fasong i setet. Tour Lux ble så flat, både i liggestilling og sittende, var ingenting som på en måte holdt ungen fast, mens Bee på en måte "rammer" inn barnet litt. 

 

Har hatt alt for mange vogner... Emmaljunga super nitro, nxt90, city select, select lux, mini gt, mini gt2, minimo(?), bugaboo donkey3, bugaboo bee, tour lux, Hamax og nordic cab (sykkelvogner riktignok), diverse beemoo, Petite Chérie, 2 ulike britax vogner og har nok glemt noen her og. Er egentlig litt krise. Dette er bare på 5 år😂

Anonymkode: 057e0...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (På 4.1.2022 den 12.05):

Hvilken barnevogn bør vi velge?

Jo mer jeg leser om barnevogner, jo mer forvirret og usikker blir jeg!:bond: Vi har behov for en vogn som tåler litt vær og vind (ikke mye snø eller kulde, men vind og regn) og kan trilles greit på alt av underlag (spesielt viktig at den også kan trilles på grusstier). I tillegg er det en fordel at vognen er relativt liten sammenlagt, samt at den er stabil og av god kvalitet. Det er greit at den er praktisk og intuitiv å legge sammen/bytte til bilstol på, men det er ikke et av de viktigste kriteriene (så lenge den ikke er direkte komplisert å slå sammen). Vognen kommer til å bli brukt mest i nabolaget, traktorstier og i lysløyper (og skog dersom det er mulig) med en del bakker. Har stor hund som helst også skal være med på tur, så sikkert en fordel om vognen ikke er av den aller letteste sorten, samtidig som den ikke er for tung (😅).

Den perfekte vognen finnes nok ikke heller, så vi bør nok kanskje bare å hoppe i et valg snart og bli ferdige med det😂 Foreløpig står vi mellom disse vognene:

- Emmaljunga NXT90 (med outdoor understell)

Fordeler: Virker veldig robust og god for norske forhold. Den får plass i bilen og virket helt grei å legge sammen - ikke den aller enkleste, men gikk greit. Den er realtivt lett samtidig som den har litt tyngde, noe som gjør at den virker god i mer ulendt terreng og med hund. Den misfarger visst ikke og har lite reklamasjoner (i følge butikken), samt at det er enkelt å bytte deler på vognen dersom noe skulle bli ødelagt. Sittedelen kan vendes mot foreldrene. 

Ulemper: Har lest at sittedelen fort kan bli for kort, og at flere klager over at kalesjen på vognen er veldig dårlig. Har også lest mange mener den blir for tung og klumpete, og at dempingen er dårlig. Leser mye positivt om vognen, samtidig som en del også virker å være misfornøyde...

- Britax smile 3

Fordeler: Leser mye positivt om denne vognen, virker som om mange er veldig fornøyde. Vunnet best i test. Den er liten, lett og smidig, samtidig som den skal ha god demping. Hjulene er lufthjul, noe som visst skal være veldig bra, spesielt på ulent terreng. Vognen skal være god både som byvogn og ute på turstier, og mange mener den er en kombinasjon mellom NXT90 og Fox. Den nye modellen kan i tillegg snus mot foreldrene og sittedelen er lengre i ryggen. Lett å legge sammen, tar liten plass.

Ulemper: Har lest at den kan føles litt skranglete/ustabil, og at den gjerne ikke har den aller beste holdbarheten. Merket dette da jeg testet vognen i butikken selv, men har i ettertid lest at dette skyldes god demping i vognen? Kvaliteten virket å være noe under enkelte andre vogner, basert på førsteinntrykket. Bagdelen er visstnok smal i følge enkelte. Lufthjul kan punktere.

- Bugaboo Fox 2

Fordeler: Virker som om de fleste eiere av Fox er veldig fornøyde, og den har generelt fått veldig gode skussmål. Lite negativ omtale. Den skal være god på det meste av underlag, samtidig som den er lett å trille. Den skal være lett å legge sammen og tar liten plass sammenlagt. Den virket veldig stødig og smidig i butikken, og den virket å være av god kvalitet. 

Ulemper: Åpen bagdel. Mer en byvogn? Skal visst ikke være god på grus eller snøføre, samtidig som andre igjen mener den er god på denne typen underlag... 

Jeg har også sett en del på disse vognene, men tror de utgår:

- Cybex Priam: Virker som en veldig god kvalitetsvogn med mange fornøyde brukere. Vognen virker lett, solid og praktisk, men er usikker på om den egner seg i terrenget. Ser at den også kommer med terrenghjul, så kanskje den ikke er så verst?

- UPPAbaby Vista V2: Hørt mye bra om denne fra en venn. Skal visst være god på grus, superenkel å legge sammen, smidig og lett. På butikken ble vi fortalt at dempingen på denne er dårlig, ettersom vognen kan bygges om til en søskenvogn. Dette innebærer at vognen er veldig avstivet for å kunne tåle så mye vekt. Utseendemessig er den nok min favoritt og den jeg likte best å trille i butikken.

- Silver Cross Wave: Mange av de samme vurderingene som Vista V2. Virker som en god byvogn, men usikker på om den egner seg til vår bruk. 

Har ca samme kriterier som deg, bortsett fra hund. Aner ikke hva vi kommer til å gå for enda. Men har en venninne med emaljunga, og vært endel på tur med henne. Vognen virker tung og upraktisk (men veldig god å trille), samt liten sittedel (hennes barn er under 1 år og allerede tar hele sittedelen) så vi komme nok ikke til å gå for denne. Jeg liker godt vista, og velger kanskje denne (usikker på hvor godt den takler turer i skog og mark). Samme venninne har en vista og hun elsker den (men synes emmaljunga er bedre å trille). Mulig vi kjøper en brukt joggevogn for turer. 

Anonymkode: 1d410...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/17/2022 at 10:28 AM, gulmentos said:

Vi har en Emmaljunga Edge duo per dags dato, baby er 5 mnd så vi bruker fortsatt bagen. Er egentlig veldig fornøyd med denne, men den tar hele bagasjerommet på bilen så vi har behov for en vogn nr to som kan brukes på ferier, kjøpesenterturer og henting/levering av søsken o.l. Ønsker også å bruke denne som "innevogn"/sovevogn på dagtid hjemme. 

Det viktigste er egentlig vendbar sittedel og at den er liten sammenlagt. Må kanskje ha ergonomisk sittedel også med tanke på at baby er så liten enda? Ønsker ikke en ny kombivogn, men en sportsvogn. Trille kan også være aktuelt, men da må den være robust og stabil. Den blir nok ikke brukt på vinterføre, men på asfalt, strand, brostein - typisk sydenferie, Legoland, dyreparken o.l. Bør også kunne ha adapter til babybilstol.

Har kikket på følgende vogner:

Babyjogger premier (denne tror jeg er litt stor?)
Cybex balios s lux (denne er ganske aktuell)
Emmaljunga nxt60 (litt stor?)
Easywalker harvey (denne er mest aktuell enn så lenge. Erfaringer?)
Britax smile 2/3. (Litt vinglete? Kanter lett?)
Stokke beat. (Mye knirk?)
City tour lux (denne er også ganske aktuell, men syns den ser litt puslete ut og har små hjul. Erfaringer?)

Finnes det andre vogner som kan passe mine kriterier?
 

Vi hadde Stokke beat. Den er enkel å slå opp/sammen, barnet satt fint og tok mindre plass enn hovedvogn vår (Go big 2). Men det er vel det positive jeg har å si om den 😬 knirket mye og lite sete (min 1,5åring ble for lang nå… i tillegg har jeg hatt flere problemer med den, nå sist hadde de visstnok ikke flere ekstradeler så da fikk jeg pengene tilbake. Så god service da om ikke annet 🤪 men absolutt ikke en vogn jeg ville kjøpt brukt i så fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg funderer veldig på om jeg bare skal bytte ut Emmaljungaen med en annen sportsvogn når bagen er utvokst. Så da lurer jeg på hvilken sportsvogn er minst sammenlagt, men likevel vendbar sittedel og er god å trille? 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gulmentos skrev (22 minutter siden):

Jeg funderer veldig på om jeg bare skal bytte ut Emmaljungaen med en annen sportsvogn når bagen er utvokst. Så da lurer jeg på hvilken sportsvogn er minst sammenlagt, men likevel vendbar sittedel og er god å trille? 😄 

Britax Smile 3 :)

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokken som har brukt et anna regntrekk enn emmaljunga sitt til nxt90 ergo sittedel?? Syns ikkje det som høyrer til sitter så bra på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sk020719 skrev (2 timer siden):

Nokken som har brukt et anna regntrekk enn emmaljunga sitt til nxt90 ergo sittedel?? Syns ikkje det som høyrer til sitter så bra på.

Tinkafu anbefales titt og ofte på Barnevogner på facebook. 

Anonymkode: 07e0d...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sk020719 skrev (2 timer siden):

Nokken som har brukt et anna regntrekk enn emmaljunga sitt til nxt90 ergo sittedel?? Syns ikkje det som høyrer til sitter så bra på.

Hadde som nevnt av en annen prøvd tinkafu sitt, synes å huske de ikke er så dyre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen erfaring med noen av Thule-vognene? 

Anonymkode: 3cadf...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 17.32):

Noen som har noen erfaring med noen av Thule-vognene? 

Anonymkode: 3cadf...e11

Vi har Thule Urban Glide. Den er suverent god å trille. Har hatt bugaboo buffalo til eldste og denne er mye, mye bedre. Lufthjul er veldig bra. Klarer seg også godt på vanskelig føre (eks mye snø) pga store hjul. Lett å slå sammen (men tar stor plass i bilen). Baby ligger lunt og fint i bagen. Kommer ikke inn på trikker med trapp ved påstigning pga bredt mellom bakhjul. Bagen er ikke så stor (5 mnd her og snart for liten) og jeg håper den skal vare ut vinteren. Sittedelen er ikke vendbar men hadde ikke behov for det med eldste da vogna ble brukt til soving og han likte å titte på verden til han sovnet😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper dere barnevogn? Typ fysisk butikk. Osloområdet. 

Anonymkode: 05ae8...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...