Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor kjøper dere barnevogn? Typ fysisk butikk. Osloområdet. 

Anonymkode: 05ae8...299

Har ikke kjøpt vogn selv, men var innom Babyshop på Slependen en dag og de hadde veldig bra utvalg utstilt og god plass i butikken + parkering utenfor :) De hadde såvidt jeg kunne se både Bugaboo, Britax, Emmaljunga, Stokke, UppaBaby + flere. 

Ellers ligger det en mindre Babyshop + Rudo Barnevognhus like ved hverandre i Ullevålsveien i sentrum (nedenfor St.Hanshaugen-krysset)

Har også hørt at Barnas Hus både på Ullevål stadion og Alna er ganske store men vet ikke helt hvilke merker de har. 

Anonymkode: 61a24...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvor kjøper dere barnevogn? Typ fysisk butikk. Osloområdet. 

Anonymkode: 05ae8...299

Lilleprinsen på Bekkestua. Utrolig god service!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har erfaringer med TFK mono combi?

Anonymkode: 4b1ab...5a2

Kjøpte den da den var ny, likt den ikke. Bagen/sittedelen er veldig liten, så det ble veldig trangt, selv om jeg har et barn som er veldig lite av vekst, og når den gjøres om til sportsvogn, har den ikke full liggestilling, med mindre barnet tåler å å ha beina rett opp. Altså ikke ergonomisk som på Bugaboo og liknende, men virkelig rett opp. Og det var upraktisk å bytte mellom sitte- og liggedel, som kunne ha løst det for vår del. Den var også tvungvind å slå sammen og pga. metallramme under bag/sittedel, tok den unødvendig stor plass i bilen. 

Det som var fint med den var at den var god å trille i all slags terreng, også på snø. Utrolig god demping! 

Vår hadde så mange problemer at etter tredje reklamasjon fikk vi hevet kjøpet og kjøpte heller en Thule til bruk i terreng og beholdt Bugaboo til situasjoner der vi trengte å ha barnet vendt mot oss.

Anonymkode: 5955c...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/24/2022 at 7:01 PM, AnonymBruker said:

Hvor kjøper dere barnevogn? Typ fysisk butikk. Osloområdet. 

Anonymkode: 05ae8...299

Barnas hus Alnabru har en god del utstilt i alle fall. 

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 15.39):

Jeg har lurt på å kjøpe Britax smile 3 pakke som også da inkluderer barnevognen. Noen erfaringer med denne pakken og vognen? :) 

Anonymkode: 697ea...7df

Kjempefornøyd ☺️ gikk for denne pakken i fjor høst og har brukt vogn og bilstol i et drøyt år nå - på all slags føre. Vi er godt fornøyd og føler verken at den er skranglete eller vinglete. Lett å manøvrere, enkel å slå sammen. Supert at bilstolen kan settes på vogna og at helling kan justeres på basen, da passer den de fleste biler. Jeg anbefaler lett denne videre ☺️

Anonymkode: 830e9...237

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 15.39):

Jeg har lurt på å kjøpe Britax smile 3 pakke som også da inkluderer barnevognen. Noen erfaringer med denne pakken og vognen? :) 

Anonymkode: 697ea...7df

Det er flere pakker. Kjøper du den med Babysafe isense er det en grei deal,  du sparer jo ikke akkurat noe stort men bilstol trenger man jo også, og det er en veldig god stol. Styr unna pakken med Britax Primo bare, det er en gammel stol som ikke er lagd etter i-size standarden.

Anonymkode: 43a4c...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vil Bugaboo Fox 3 vare ut hele vognperioden? 

Anonymkode: 1ec0b...7a6

Kommer litt an på hvor lang ungen blir (vet noen har syntes de blir korte tidlig), jeg satser på det for min del ellers blir den byttet ut med en eller annen joggevogn :) 

Men vektmessig skal det gå bra med Max 22kg på sittedelen.

Endret av mereo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vil Bugaboo Fox 3 vare ut hele vognperioden? 

Anonymkode: 1ec0b...7a6

Personlig ble den veldig kort her ganske fort. 

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har man egentlig barn i vogn? Jeg er uvitende altså men tenker liksom at 3åringer kan gå selv, eller er det naivt? 😄 Kan ikke huske at vi brukte vogn på noen over 1,5 år når vi gikk tur med bhg jeg jobbet i men det er 15 år siden nå så og da gikk vi jo i barnas tempo og den lengden de orket.. Jeg har iallfall ikke lagt så mye vekt på "vare lenge" tenker det er bedre at den er god når man trenger og bruker den mest (0-2 år)? Får eventuelt kjøpe en ekstra/ny brukt på slutten om det trengs :) 

Anonymkode: 61a24...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge har man egentlig barn i vogn? Jeg er uvitende altså men tenker liksom at 3åringer kan gå selv, eller er det naivt? 😄 Kan ikke huske at vi brukte vogn på noen over 1,5 år når vi gikk tur med bhg jeg jobbet i men det er 15 år siden nå så og da gikk vi jo i barnas tempo og den lengden de orket.. Jeg har iallfall ikke lagt så mye vekt på "vare lenge" tenker det er bedre at den er god når man trenger og bruker den mest (0-2 år)? Får eventuelt kjøpe en ekstra/ny brukt på slutten om det trengs :) 

Anonymkode: 61a24...ded

Vil tro det varierer med bruken og hvor man bor. 2,5-åringen min sitter ofte i vogn om vi går en litt lengre tur (eller må gå langs en trafikkert vei) og når vi er inne i byen. I tillegg sover hun om dagen fremdeles, og da er det praktisk at hun kan sove i vogna om vi er ute noe sted. Men ja, hun kan absolutt gå (og løpe!) selv. Sitter ikke i vogn når de er ute med barnehagen - men da går de jo gjerne ikke mer enn noen hundre meter heller 😅

Anonymkode: ab13e...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.2.2022 den 18.57):

Hvor lenge har man egentlig barn i vogn? Jeg er uvitende altså men tenker liksom at 3åringer kan gå selv, eller er det naivt? 😄 Kan ikke huske at vi brukte vogn på noen over 1,5 år når vi gikk tur med bhg jeg jobbet i men det er 15 år siden nå så og da gikk vi jo i barnas tempo og den lengden de orket.. Jeg har iallfall ikke lagt så mye vekt på "vare lenge" tenker det er bedre at den er god når man trenger og bruker den mest (0-2 år)? Får eventuelt kjøpe en ekstra/ny brukt på slutten om det trengs :) 

Anonymkode: 61a24...ded

Etter 1,5 år brukte vi vogn stort sett kun til soving. Rundt 2 år droppa vi vogna helt og tok duppen inne i stedet. Når hun var typ 2,5 så var vi på en helgetur i storby og lånte ei trille, og da var det plutselig stas med vogn igjen 😅 Men ikke nok til at vi investerte i ei selv.

Anonymkode: 43a4c...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen med erfaring av Petit Cherie Heritage 2? Vet Heritage 2020 fikk en del skryt, og at den er oppdatert, men relativt ny.

Skulle likt å sett bilder av den beige og blå "på ekte" og ikke kun utsillingsbildene.

Synes generelt vogner til 10k+ blir for dyrt.

Anonymkode: 67737...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/11/2022 at 6:57 PM, AnonymBruker said:

Hvor lenge har man egentlig barn i vogn? Jeg er uvitende altså men tenker liksom at 3åringer kan gå selv, eller er det naivt? 😄 Kan ikke huske at vi brukte vogn på noen over 1,5 år når vi gikk tur med bhg jeg jobbet i men det er 15 år siden nå så og da gikk vi jo i barnas tempo og den lengden de orket.. Jeg har iallfall ikke lagt så mye vekt på "vare lenge" tenker det er bedre at den er god når man trenger og bruker den mest (0-2 år)? Får eventuelt kjøpe en ekstra/ny brukt på slutten om det trengs :) 

Anonymkode: 61a24...ded

Vi byttet til sånn sykkelvogn fra hamax da hun sluttet å sove på dagtid ved ca 2,5 år. Da hadde vi stort sett bare brukt vogn til/fra barnehage og til soving det siste året. Hadde kanskje brukt det mer om det ikke var covid og vi hadde vært mer på besøk og ute på ting, da vi bor i by og sjelden kjører bil. Men skal vi ta buss etc har hun brukt sparkesykkel på vei til/fra stort sett det siste året. Men mange er ikke like glade i å gå selv, eller blir slitne fortere, og da er det jo greit å ha.

 

On 1/25/2022 at 10:03 PM, AnonymBruker said:

Noen som har erfaringer med TFK mono combi?

Anonymkode: 4b1ab...5a2

Vi har hatt den forrige varianten, Adventure 2, og elsker den. Den kombinerte sitte/bagdelen brukte vi til 18 mnd og barnet vårt sov kjempegodt i den. Trodde den var helt som bugaboo og andre ergonomiske, men ser noen andre her sier den ikke er det. Aner ikke, har bare hatt denne vogna. Funka bra for oss hvertfall. Har vært sovevogn i barnehagen siden, lang og god og veldig lun med sportsdelen på. Litt tung å jogge med, sier mannen min,  men genial å trille på terreng og snøføre. Gynger og demper bra, barna mine har sovet lenge og godt i den. Elsker håndbremsen. 


Tar mye plass i bil, synes jeg, og har en ganske liten og utilgjengelig handlekurv. Ellers helt topp! Men ville sikkert valgt bugaboo, uppababy eller Britax smile om vi først og fremst skulle trille på asfalt og hadde tatt mye vogn på buss/trikk osv. vi bor i byen, men er mest i marka ;)

Anonymkode: da5ed...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om en fysisk butikk i Osloområdet som selger city elite? Vi skulle gjerne prøvd den, men ser ut som den bare finnes på nett🤔 Vi er på jakt etter en sovevogn til en lang gutt på 2år som stanger i kalesjen på bugaboo fox. Er åpen for andre vogner også hvis noen har forslag😊Kriteriene er at den er lang nok i ryggen, helst maks 5000(vi kan gjerne kjøpe brukt), og gjerne en 3hjuling som funker på grusveier. 

Anonymkode: a8e9c...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det noen som vet om en fysisk butikk i Osloområdet som selger city elite? Vi skulle gjerne prøvd den, men ser ut som den bare finnes på nett🤔 Vi er på jakt etter en sovevogn til en lang gutt på 2år som stanger i kalesjen på bugaboo fox. Er åpen for andre vogner også hvis noen har forslag😊Kriteriene er at den er lang nok i ryggen, helst maks 5000(vi kan gjerne kjøpe brukt), og gjerne en 3hjuling som funker på grusveier. 

Anonymkode: a8e9c...9e8

Ganske sikker på de har den på barnas hus Lambertseter. Går evt an å ringe dit og høre 

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det noen som vet om en fysisk butikk i Osloområdet som selger city elite? Vi skulle gjerne prøvd den, men ser ut som den bare finnes på nett🤔 Vi er på jakt etter en sovevogn til en lang gutt på 2år som stanger i kalesjen på bugaboo fox. Er åpen for andre vogner også hvis noen har forslag😊Kriteriene er at den er lang nok i ryggen, helst maks 5000(vi kan gjerne kjøpe brukt), og gjerne en 3hjuling som funker på grusveier. 

Anonymkode: a8e9c...9e8

Kjøp en brukt TFK. De er kjempelange og veldig billige på bruktmarkedet

Anonymkode: da5ed...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det noen som vet om en fysisk butikk i Osloområdet som selger city elite? Vi skulle gjerne prøvd den, men ser ut som den bare finnes på nett🤔 Vi er på jakt etter en sovevogn til en lang gutt på 2år som stanger i kalesjen på bugaboo fox. Er åpen for andre vogner også hvis noen har forslag😊Kriteriene er at den er lang nok i ryggen, helst maks 5000(vi kan gjerne kjøpe brukt), og gjerne en 3hjuling som funker på grusveier. 

Anonymkode: a8e9c...9e8

Vet i alle fall at barnas har solgt, om ikke fremdeles selger, babyjogger vogner. City elite er jo ganske populær, så vil tro at de har den dersom de fremdeles selger babyjogger. 

Anonymkode: 057e0...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å både ha lest og hørt bra om Britax Smile 3 har jeg veeeldig lyst til å prøve den som vår aller siste vogn (har hatt en del vogner…)

Noen som har den som kan si hva de liker best og minst med den? Og er det noe søskenbrett (med sete) som passer til? Har en på 3 år med barneautisme som ikke rører på seg utenfor området rundt huset her. Ikke sikkert vi får henne over på et sånt søskenbrett engang😅

Anonymkode: 057e0...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...