Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan noen anbefale en sportsvogn som er ergonomisk? Tenker å bruke fra barnet er ca. 5+ måneder. Baby kan ikke sitte selv, så viktig at sittedelen kan legges flat. Også fint at vogna er lett/ikke tar for mye plass i bilen. Takk på forhånd😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EXIA skrev (1 minutt siden):

Hei!

Kan noen anbefale en sportsvogn som er ergonomisk? Tenker å bruke fra barnet er ca. 5+ måneder. Baby kan ikke sitte selv, så viktig at sittedelen kan legges flat. Også fint at vogna er lett/ikke tar for mye plass i bilen. Takk på forhånd😊

Ergonomiske sportsdeler kan ikke legges flatt. Kan barnet sitte med støtte? Hvis ja, kan du fint bruke ergonomisk sportsdel, barnet må ikke ligge konstant, bare ikke ha mest oppreist stilling. Easygrow Minimizer er også genial når de trenger ekstra støtte. 

Babyjogger City Premier var vi veldig fornøyd med som bilvogn, lett å legge sammen og ta opp! 

Anonymkode: 07e0d...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergonomiske sportsedeler kan brukes til barn som ikke kan sitte også, så lenge man bruker dem mest mulig liggende. Det man er redd for et at barna skal "henge" på egen ryggsøyle, og det gjør de ikke når de ligger bittelitt oppreist. 

Anonymkode: 5955c...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!Takk for svar angående ergonomisk sittedel. Saken er at vi har bagdel til en godt brukt Bugaboo Fox, men babyen kommer antagelig til å vokse ut av bagen før han er 6 måneder. Så da må vi bytte til sittedel. Ønsker å kjøpe ny vogn da vår Bugaboo begynner å bli rimelig slitt. Så da lurer jeg litt på hvilken vogn vi bør gå for, en som kan legges helt flat eller en som ee ergonomisk?Jeg tror ikke barnet vil klare å sitte selv når han er 5-6 måneder, men jeg vet jo ikke for sikkert. Noen med gode råd?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXIA skrev (45 minutter siden):

Hei igjen!Takk for svar angående ergonomisk sittedel. Saken er at vi har bagdel til en godt brukt Bugaboo Fox, men babyen kommer antagelig til å vokse ut av bagen før han er 6 måneder. Så da må vi bytte til sittedel. Ønsker å kjøpe ny vogn da vår Bugaboo begynner å bli rimelig slitt. Så da lurer jeg litt på hvilken vogn vi bør gå for, en som kan legges helt flat eller en som ee ergonomisk?Jeg tror ikke barnet vil klare å sitte selv når han er 5-6 måneder, men jeg vet jo ikke for sikkert. Noen med gode råd?🤔

Innen 5-6 mnd sitter de fleste med støtte, men som hun over skriver så går det fint uansett om den brukes i den laveste stillingen selv om de er små. Ergonomisk sportsdel gir høyere knær enn rumpe, som igjen gir en finere form i ryggen som gjør at baby ligger stødigere enn i flat liggedel. Du kan velge omtrent hvilken du ønsker, så gi litt flere punkter som er viktig så kan man summe det ned til noen alternativer til deg 🙂 Dog igjen anbefaler jeg City Premier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Innen 5-6 mnd sitter de fleste med støtte, men som hun over skriver så går det fint uansett om den brukes i den laveste stillingen selv om de er små. Ergonomisk sportsdel gir høyere knær enn rumpe, som igjen gir en finere form i ryggen som gjør at baby ligger stødigere enn i flat liggedel. Du kan velge omtrent hvilken du ønsker, så gi litt flere punkter som er viktig så kan man summe det ned til noen alternativer til deg 🙂 Dog igjen anbefaler jeg City Premier. 

Tusen takk for svar😊Har kikket litt på City Premier,men den har kanskje litt små hjul? Skulle gjerne hatt en med større hjul som også kan trilles på moderate grusveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EXIA skrev (4 minutter siden):

Tusen takk for svar😊Har kikket litt på City Premier,men den har kanskje litt små hjul? Skulle gjerne hatt en med større hjul som også kan trilles på moderate grusveier.

Syns den er grei på grusvei, nye bedre enn Buffalo! Den var jo fullstendig grusom. Ellers kan jeg bare anbefale Stokke Trailz eller Britax Go Big 2 - Trailz har også en veldig god sportsdel for de minste, som gir god støtte, men varer også lenge! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/3/2021 at 8:00 PM, EXIA said:

TFK mono! Bagen blir til en ergonomisk sittedel som varer frem til 1,5 år hvertfall. Man kan også kjøpe egen sportsdel som kan legges helt flat. Den sportsdelen vender kun fremover, til gjengjeld varer den til ungen ikke har behov for vogn lengre 🙂

Anonymkode: da5ed...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

TFK mono! Bagen blir til en ergonomisk sittedel som varer frem til 1,5 år hvertfall. Man kan også kjøpe egen sportsdel som kan legges helt flat. Den sportsdelen vender kun fremover, til gjengjeld varer den til ungen ikke har behov for vogn lengre 🙂

Anonymkode: da5ed...777

Takk for tips😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaringer med Bugaboo Fox 2 og Britax smile 3?

Var det gode vogner? Ulemper og fordeler med disse?

Hvem av de er best?

Tenker mest på sittedelen da bagdelen brukes så kort, men kjøper duo vogn:)

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvem av de er best?

Lurer på det samme :) Vil tro Bugaboo er "bedre" siden den er dyrere men kanskje ikke?

Noen som kjenner til vognen Wave fra Silver Cross? Den som er på tilbud på babybanden.no nå? 

Anonymkode: 61a24...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan barnet klatre opp i Bugaboo selv, den ser så høy ut?

Haha, ja, om de lærer seg slikt. Den er alt annet enn høy, den er kjempelav. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lurer på det samme :) Vil tro Bugaboo er "bedre" siden den er dyrere men kanskje ikke?

Noen som kjenner til vognen Wave fra Silver Cross? Den som er på tilbud på babybanden.no nå? 

Kvalitet og pris henger sjeldent sammen, selv om man skulle tro det. Det er to gode vogner begge to, men hvordan de treffer behovene til den enkelte forbrukeren varierer like mye som buksestørrelsen min og din 😅 Smile er en høy vogn, blir ganske nett pakket sammen og i bil. Flat liggedel. Noen syns den er god, noen syns den ikke er god, på terreng som grus og snø. Bugaboo er en veldig lav vogn, noen syns det er mer stabilt og noen syns det er for lavt mtp å løfte opp og legge ned baby titt og ofte etc. Noen syns ogås denne er god, og noen syns den er dårlig, på ujevnt terreng. Trillekomforten er ganske lik, men dette varierer også hva enkelte liker. Bugaboo er dyr fordi det er Bugaboo, rett og slett. 

Usikker på dempingen på begge to, syns de er litt stive jeg, men jeg liker stive vogner da! Demping og vugging er ikke kriterier jeg setter høyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvem av de er best?

Jeg synes Britax bar litt preg av å være billigere, men det er kanskje bare min personlige mening? Den fremsto noe mer ustabil og løsere på en måte, mens Fox fremstod mer fast og stabil. 

Begge deler er uansett regnet for å være gode vogner, så tror ikke du vil gjøre feil uansett hva dere velger😊

Anonymkode: b88ba...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg personlig synes Foxen virket noen bedre basert på testing i butikk, men har ikke testet noen av dem med baby oppi eller ute i terrenget da. 

Jeg liker veldig godt Wave og ønsket i utgangspunktet den vognen. Den er veldig «hard/fast» ettersom du kan bygge på og gjøre den om til søskenvogn. Vi har nok behov for demping, så derfor utgikk wave for vår del. Om ikke demping var et kriterium ville jeg nok gått for wave tror jeg - likte den veldig godt☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, ja, om de lærer seg slikt. Den er alt annet enn høy, den er kjempelav. 

Kvalitet og pris henger sjeldent sammen, selv om man skulle tro det. Det er to gode vogner begge to, men hvordan de treffer behovene til den enkelte forbrukeren varierer like mye som buksestørrelsen min og din 😅 Smile er en høy vogn, blir ganske nett pakket sammen og i bil. Flat liggedel. Noen syns den er god, noen syns den ikke er god, på terreng som grus og snø. Bugaboo er en veldig lav vogn, noen syns det er mer stabilt og noen syns det er for lavt mtp å løfte opp og legge ned baby titt og ofte etc. Noen syns ogås denne er god, og noen syns den er dårlig, på ujevnt terreng. Trillekomforten er ganske lik, men dette varierer også hva enkelte liker. Bugaboo er dyr fordi det er Bugaboo, rett og slett. 

Usikker på dempingen på begge to, syns de er litt stive jeg, men jeg liker stive vogner da! Demping og vugging er ikke kriterier jeg setter høyt. 

Hvilken vogn har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg personlig synes Foxen virket noen bedre basert på testing i butikk, men har ikke testet noen av dem med baby oppi eller ute i terrenget da. 

Jeg liker veldig godt Wave og ønsket i utgangspunktet den vognen. Den er veldig «hard/fast» ettersom du kan bygge på og gjøre den om til søskenvogn. Vi har nok behov for demping, så derfor utgikk wave for vår del. Om ikke demping var et kriterium ville jeg nok gått for wave tror jeg - likte den veldig godt☺️

Men Fox holde kun til barnet er 2 år, kanskje 3, så ikke så gunstig om man vil ha en vogn som holder lenge.

Hva med Stokke Trailz? Er det et alternativ til Smile og Fox? Mener jeg eldre fotstøtten er kort der også. Samt at vognen er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken vogn har du?

Pr nå, ingen 😅 Jeg venter Go Big 2 i posten. Har hatt Stokke Trailz, Bugaboo Fox, City Premier, City Elite og Smile 2. Har lånt smile 3 en liten periode, syns ikke forskjellen var noe big deal, men hører at sittedelen er større enn 2eren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men Fox holde kun til barnet er 2 år, kanskje 3, så ikke så gunstig om man vil ha en vogn som holder lenge.

Hva med Stokke Trailz? Er det et alternativ til Smile og Fox? Mener jeg eldre fotstøtten er kort der også. Samt at vognen er stor.

Trailz er som Smile veldig høy, og sannsynligvis litt bedre på terreng enn Smile. Jeg triller ikke mye på terreng, så kan ikke si noe bastant, men syns Trailz var helt fin på litt lett grov grus. Syns ikke den var superdigg på snø, pga det høye tyngdepunktet som gjorde den litt ustabil ved motstand. Trillekomforten var mye bedre enn Fox, dog, i generelt bruk. Jeg solgte den før barnet ble 1 år dog, men en venninne har også den og der passer 3åringen hennes den enda godt. Han bruker vel 98-104 i klær. Gjør jo ingenting om 3 åringer må ha litt bøyde knær i vogn, de sitter ikke akkurat kjempelenge om gangen 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Pr nå, ingen 😅 Jeg venter Go Big 2 i posten. Har hatt Stokke Trailz, Bugaboo Fox, City Premier, City Elite og Smile 2. Har lånt smile 3 en liten periode, syns ikke forskjellen var noe big deal, men hører at sittedelen er større enn 2eren?

Kan du rangere vognene etter hvem du likte best?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...