AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1061 Del Skrevet 28. januar 2021 Leitz skrev (19 timer siden): Hadde egentlig bestemt meg for en Emmaljunga NXT90 outdoor, men ser at flere her anbefaler TFK mono. Den skal brukes mye i skogen og på hundetreninger i skog og mark. Har lite peiling på hvor stabil TFKen er, siden den bare har 3 hjul.. og av de vi kikket på i butikken var det NXT90 som jeg syns så mest robust ut. Er TFK på samme nivå? bedre? verre? Det kommer nok til å bli lite kafeturer og mye skogturer med den, så greit at ting ikke knekker etter 4 uker😅 Synes veldig mange vogner ser veldig "plastic fantastic" ut med knøttsmå hjul.. Bare greit å tenke at ingen vogner er skapt for ordentlig skogstur. Trillestier med grus klarer nok de fleste vogner, og et par enkle stier med litt humper og bumper går for de mer robuste vognene. Men for ordentlige skogsturer/fjellturer er nok bæresele eller bæresjal det beste. Det er mye mer lettvint også på tur, for plutselig ville man gå rundt en sølepytt eller se på noe over en liten åskant, og da er man så mye mer fleksibel med bæretøy. Anonymkode: 10441...523 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leitz Skrevet 28. januar 2021 #1062 Del Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Bare greit å tenke at ingen vogner er skapt for ordentlig skogstur. Trillestier med grus klarer nok de fleste vogner, og et par enkle stier med litt humper og bumper går for de mer robuste vognene. Men for ordentlige skogsturer/fjellturer er nok bæresele eller bæresjal det beste. Det er mye mer lettvint også på tur, for plutselig ville man gå rundt en sølepytt eller se på noe over en liten åskant, og da er man så mye mer fleksibel med bæretøy. Anonymkode: 10441...523 For de skikkelige fjell/skogsturene blir det nok bæremeis/sele/sjal ja. Men tenker det er bedre med en vogn som tåler noe ulendt terreng enn en skikkelig asfaltcruiser når vi begge hater å gå på asfalt.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1063 Del Skrevet 28. januar 2021 Leitz skrev (1 time siden): For de skikkelige fjell/skogsturene blir det nok bæremeis/sele/sjal ja. Men tenker det er bedre med en vogn som tåler noe ulendt terreng enn en skikkelig asfaltcruiser når vi begge hater å gå på asfalt.. Har du sett på Thule sine vogner? Ikke noe erfaring med de selv, men de reklamerer i hvert fall med at de skal tåle all slags terreng. https://www.thule.com/nb-no/strollers/jogging-strollers/thule-urban-glide-2-_-10101949 Anonymkode: 77661...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sariou Skrevet 28. januar 2021 #1064 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) Thule Urban Glide er helt super, og tåler det meste! Men den er ikke egnet for sti, den er for bred. Det vil jo gjelde alle vogner. Endret 28. januar 2021 av Sariou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1065 Del Skrevet 29. januar 2021 Noen som har Britax smile 3? Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 4afc9...54b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 29. januar 2021 #1066 Del Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har Britax smile 3? Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 4afc9...54b Elsker den ❤️ Hadde babyjogger først fordi vi var så fornøyd med mini GT sist (men hadde den bare fra 9mnd+). Ikke like fornøyd med babyjogger og dypbag, så vi kjøpte britax smile 3. Har ingen ting negativt å si om den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpus Skrevet 29. januar 2021 #1067 Del Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noen som har Britax smile 3? Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 4afc9...54b Veldig fornøyd! Triller bra, lett å håndtere, slå sammen og ta med seg☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1068 Del Skrevet 31. januar 2021 Hei! Vi får baby til sommeren, og har begynt å lete etter vogn. Vi bor på en gård med lang grusvei, så bør være bra på slike veier. Vi har også hund, så fint om den ikke tar altfor stor plass i bilen. Anbefalinger? Anonymkode: 4bcb3...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1069 Del Skrevet 31. januar 2021 What 😂 er det en tråd om dette Anonymkode: 58194...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1070 Del Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 29.1.2021 den 9.25): Noen som har Britax smile 3? Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 4afc9...54b AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Vi får baby til sommeren, og har begynt å lete etter vogn. Vi bor på en gård med lang grusvei, så bør være bra på slike veier. Vi har også hund, så fint om den ikke tar altfor stor plass i bilen. Anbefalinger? Anonymkode: 4bcb3...e16 Skulle til å anbefale deg Britax smile 3, så da kan jeg jo dele vår erfaring med vogna. Vi er alt i alt superfornøyde! + Kjører bra på ulike terreng og i snø (asfalt, grusvei, skogsturvei, brostein) + Pent utseende! + Bra demping + Smal vogn som kommer seg lett rundt i trange butikker o.l. + Liten sammenlagt + Lang kalesje og god sovevogn - Noe liten bagdel, mange må bytte tidlig til sportsdelen. Ettersom denne er flat gjør det imidlertid ikke noe. - Litt vanskelig å komme til i varekurven, siden den er ganske høyt oppe, og derfor krasjer det litt med vogna med mindre man har sittedelen oppreist. Anonymkode: 10441...523 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #1071 Del Skrevet 1. februar 2021 Vurderer en bruktvogn som supplement til den vi har. Den er tenkt brukt i litt ulendt terreng som barkeløyper, skogsløyper, traktorstier o.l. Gjerne med mulighet for bag og sportsdel som kan stå begge veier. Noen som har noen tips? Anonymkode: a3961...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1072 Del Skrevet 2. februar 2021 Noen som har prøvd både Stokke Trailz og Britax Go Big 2? Hadde Trailz til forrige, solgte den etter 9 mnd da den ble så stor og tung når sportsdelen var i bruk og mini ble større osv. Men likte den godt til nyfødt, stor og god bag, trillet godt på vinterføret (brøytet sådan, tror ikke det finns vogner som er god på U-brøyta vei). Men nå sikler jeg litt på Britax Go Big 2. Blir nok en vinterbaby, og må ha en god vogn. Den må dog også funke godt ellers. Kjører mye bil til by/barseltreff/babysang etc (forhåpentligvis), hvordan er den å legge sammen? Størrelsesmessig er det ikke så nøye, har Skoda Superb. Hvordan er bagen i str? En venninne har Smile 3 og bagen er jo pitteliten! Og, siste spørsmål, hvordan er sportsdelen? Har City Elite nå og barnet siger som bare det og sitter som en potetsekk. Hun er 2 år, så det står ikke i evnen til sitte selv 😆 Anonymkode: c55be...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariellkaramell Skrevet 5. februar 2021 #1073 Del Skrevet 5. februar 2021 Venter baby i påsken, første baby. Har sett på barnevogner og vi står mellom UppaBaby Vista V2 og Bugaboo Fox 2. Vi bor på et tettsted, kommer til å gå mest tur på asfalt eller fin grusveg/bred sti. Er opptatt av at ting skal fungere godt, være enkelt, ta lite plass og være lett å ta inn og ut av bil. Liker godt begge vognene, men solskjermingen på UppaBaby sin liggedel virker ikke særlig stødig. Samtidig virker det upraktisk at Bugaboo trenger adapter til alle typer bilseter, og det ser ut til at skinndelene på styret slites veldi fort. Fordelen med UppaBaby tenker vi er at den kan gjøres om til søskenvogn dersom vi ender opp med to tette, mens Bugaboo har en klar fordel på vekt og at den er liten sammenslått. Er det noen som har erfaring med begge og kan gi gode råd? Finner lite informasjon om UppaBaby i forhold til Bugaboo på nett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1074 Del Skrevet 6. februar 2021 Vi valgte Uppababy blant annet fordi den virket mye enklere å slå sammen, færre «prosedyrer». Regner med å skulle ha med vogn i bil ofte, også praktisk at den blir stående sammenslått. Større kurv under. Fordelen med å kunne gjøre den til søskenvogn veide også tungt. Veldig praktisk å kunne løfte av bagen med en knapp på kalesjen, framfor å knote på begge sider for å løsne også løfte i bøylen som ofte ellers er i veien. Har også sett flere knote veldig for å få bilsetet til å feste på Bugaboo. Bagen til Uppababy er forøvrig også godkjent til soving over lengre tid. En noe partisk post, men kanskje det hjalp Vi kikket også endel på YouTube for å se alle de smarte løsningene, var nesten overbevist før vi i det hele tatt hadde sett vogna live. Anonymkode: 531ea...f6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvital Skrevet 6. februar 2021 #1075 Del Skrevet 6. februar 2021 On 2/2/2021 at 10:15 PM, AnonymBruker said: Noen som har prøvd både Stokke Trailz og Britax Go Big 2? Hadde Trailz til forrige, solgte den etter 9 mnd da den ble så stor og tung når sportsdelen var i bruk og mini ble større osv. Men likte den godt til nyfødt, stor og god bag, trillet godt på vinterføret (brøytet sådan, tror ikke det finns vogner som er god på U-brøyta vei). Men nå sikler jeg litt på Britax Go Big 2. Blir nok en vinterbaby, og må ha en god vogn. Den må dog også funke godt ellers. Kjører mye bil til by/barseltreff/babysang etc (forhåpentligvis), hvordan er den å legge sammen? Størrelsesmessig er det ikke så nøye, har Skoda Superb. Hvordan er bagen i str? En venninne har Smile 3 og bagen er jo pitteliten! Og, siste spørsmål, hvordan er sportsdelen? Har City Elite nå og barnet siger som bare det og sitter som en potetsekk. Hun er 2 år, så det står ikke i evnen til sitte selv 😆 Anonymkode: c55be...8ab Jeg har bare så vidt prøvd Stokke Trailz på et kjøpesenter, men syns den virket tung og lite støtdemping/"gynging". Nå har jeg barn på drøye halvåret, og har akkurat byttet til sportsdelen på Britax Go Big 2. Jeg rett og slett ELSKER den vognen. Den er helt fantastisk å trille, hjulene er skumfylte så de punkterer ikke, enkel å svinge, lett å legge sammen, stor bag, ergonomisk håndtak og god plass i kurven under (så lenge du har bagdelen, noe trangere med sportsdel da den sitter lavere enn bagen). Vi byttet bag nå for et par uker siden. Mini er over 70cm og vi har en easygrowpose oppi, så det begynte å bli litt trangt på lengden, men byttet i hovedsak pga plass i bil. De andre på barselgruppa har byttet til sportsdel for lengst! Sportsdelen fungerer bra når han ligger, usikker hvordan det blir når han skal sitte, men regner med det går int. Ryggen er trinnløs. Det negative jeg har å si om vognen er at bagen er vanskelig å bære i seg selv med barn oppi da den har slike "snorer" festet på bagen som gjør at tyngdefordelingen blir litt feil. Hadde vært lettere med håndtak i kalesja. Vognen føles også stor, selv om den ikke skal være så mye større enn andre vogner bla. Smile2/3. Sportsdelen sitter langt ned som minsker kurvplassen. Syns også det er litt knotete å legge ned mini med flat rygg pga hvordan kalesjerammen er. Og jeg har ikke fått helt inn teknikken på å løfte den inn i bil med sportsdel enda (det blir jo litt tyngre og litt mer klumpete enn bare understellet ). Alt i alt en vogn jeg anbefaler på det sterkeste. Ser det er god pris på den nå også da den er på vei ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1076 Del Skrevet 9. februar 2021 elvital skrev (På 6.2.2021 den 18.37): Jeg har bare så vidt prøvd Stokke Trailz på et kjøpesenter, men syns den virket tung og lite støtdemping/"gynging". Nå har jeg barn på drøye halvåret, og har akkurat byttet til sportsdelen på Britax Go Big 2. Jeg rett og slett ELSKER den vognen. Den er helt fantastisk å trille, hjulene er skumfylte så de punkterer ikke, enkel å svinge, lett å legge sammen, stor bag, ergonomisk håndtak og god plass i kurven under (så lenge du har bagdelen, noe trangere med sportsdel da den sitter lavere enn bagen). Vi byttet bag nå for et par uker siden. Mini er over 70cm og vi har en easygrowpose oppi, så det begynte å bli litt trangt på lengden, men byttet i hovedsak pga plass i bil. De andre på barselgruppa har byttet til sportsdel for lengst! Sportsdelen fungerer bra når han ligger, usikker hvordan det blir når han skal sitte, men regner med det går int. Ryggen er trinnløs. Det negative jeg har å si om vognen er at bagen er vanskelig å bære i seg selv med barn oppi da den har slike "snorer" festet på bagen som gjør at tyngdefordelingen blir litt feil. Hadde vært lettere med håndtak i kalesja. Vognen føles også stor, selv om den ikke skal være så mye større enn andre vogner bla. Smile2/3. Sportsdelen sitter langt ned som minsker kurvplassen. Syns også det er litt knotete å legge ned mini med flat rygg pga hvordan kalesjerammen er. Og jeg har ikke fått helt inn teknikken på å løfte den inn i bil med sportsdel enda (det blir jo litt tyngre og litt mer klumpete enn bare understellet ). Alt i alt en vogn jeg anbefaler på det sterkeste. Ser det er god pris på den nå også da den er på vei ut. Det er min erfaring også med Trailz, at den var tung. Tung å trille, enda tyngre å svinge med, og så høy at når jeg en sjelden gang brukte Bagdelen så kjørte jeg på folk fordi jeg ikke så hvor langt unna de var 😅 Men det jeg er redd for ved Go Big 2 er at den ser så stor ut. Syns også handtaket er så langt fra sportsdelen, så vogna ser veldig lang ut. Hvordan er den å trille på butikker og trange steder? Har du prøvd Smile 2/3? Hva er erfaringen din med den kontra GB2? Anonymkode: c55be...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvital Skrevet 10. februar 2021 #1077 Del Skrevet 10. februar 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Det er min erfaring også med Trailz, at den var tung. Tung å trille, enda tyngre å svinge med, og så høy at når jeg en sjelden gang brukte Bagdelen så kjørte jeg på folk fordi jeg ikke så hvor langt unna de var 😅 Men det jeg er redd for ved Go Big 2 er at den ser så stor ut. Syns også handtaket er så langt fra sportsdelen, så vogna ser veldig lang ut. Hvordan er den å trille på butikker og trange steder? Har du prøvd Smile 2/3? Hva er erfaringen din med den kontra GB2? Anonymkode: c55be...8ab Hvis du ser på målene på GB2 så er den ikke så mye større enn andre vogner i grunn. Det går fint i butikker, ikke hatt noen store problemer, men hender det kan være en cm for trangt med bakhjulene hvis det er masse stabler på gulvet (men da hadde det nok blitt for smalt med hvilkensom helst vogn annet enn typ disse små reisetrillene) osv. Men ikke et problem i det daglige. Jeg har ikke prøvd smile annet enn i butikken. Syns GB2 er bedre å trille. Jeg kunne også bruke bagen lengre enn ei i barselgruppa som har smile 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ordsmed Skrevet 10. februar 2021 #1078 Del Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 2.2.2021 den 22.15): Noen som har prøvd både Stokke Trailz og Britax Go Big 2? Hadde Trailz til forrige, solgte den etter 9 mnd da den ble så stor og tung når sportsdelen var i bruk og mini ble større osv. Men likte den godt til nyfødt, stor og god bag, trillet godt på vinterføret (brøytet sådan, tror ikke det finns vogner som er god på U-brøyta vei). Men nå sikler jeg litt på Britax Go Big 2. Blir nok en vinterbaby, og må ha en god vogn. Den må dog også funke godt ellers. Kjører mye bil til by/barseltreff/babysang etc (forhåpentligvis), hvordan er den å legge sammen? Størrelsesmessig er det ikke så nøye, har Skoda Superb. Hvordan er bagen i str? En venninne har Smile 3 og bagen er jo pitteliten! Og, siste spørsmål, hvordan er sportsdelen? Har City Elite nå og barnet siger som bare det og sitter som en potetsekk. Hun er 2 år, så det står ikke i evnen til sitte selv 😆 Anonymkode: c55be...8ab Vi hadde Trailz til eldstemann og Go Big 2 til yngstemann. Jeg likte Trailz-en godt, også, men av de to vognene så foretrekker jeg Go Big 2. Den er enkel å legge sammen, jeg setter spesielt pris på at jeg kan legge sammen hele vognen med sittedelen på. Da står den på hjulene sine og er veldig lett å løfte inn i bilen. Vi har også Superb og man kan trille vognen helt inn i bagasjerommet fordi den står på hjulene sine. Liggedelen er romslig - vi hadde lang vinterbaby med vognpose oppi og det var ikke noe problem. Det er dog tre ting jeg likte bedre med Trailz-en: Sittedelen var mye høyere, slik at den f.eks. kunne trilles inntil kafébord. Til gjengjeld føles Go Big 2 stødigere, siden den har lavere tyngdepunkt. Det at sittedelen var så høy, gjorde at det var bedre plass i varekurven. Til gjengjeld kan vi ha kroker på håndtaket til Go Big 2, siden den er stødigere og har lavt tyngdepunkt. Jeg foretrekker ergonomisk sittedel. AnonymBruker skrev (På 9.2.2021 den 22.09): Det er min erfaring også med Trailz, at den var tung. Tung å trille, enda tyngre å svinge med, og så høy at når jeg en sjelden gang brukte Bagdelen så kjørte jeg på folk fordi jeg ikke så hvor langt unna de var 😅 Men det jeg er redd for ved Go Big 2 er at den ser så stor ut. Syns også handtaket er så langt fra sportsdelen, så vogna ser veldig lang ut. Hvordan er den å trille på butikker og trange steder? Har du prøvd Smile 2/3? Hva er erfaringen din med den kontra GB2? Anonymkode: c55be...8ab Go Big 2 er en stor vogn, så jeg vil ikke anbefale den hvis du ikke spesifikt ønsker en stor vogn. Vi ønsket en romslig og stødig vogn med god demping, da vi går masse trilleturer på all slags føre og er svært sjeldent på kjøpesenter. Og gitt koronasituasjonen så ble det enda flere trilleturer og enda færre kjøpesenterturer, så det var jo et riktig valg for oss. Men jeg har hatt den med inn på kjøpesenter og i matbutikker ganske mange ganger og det har aldri vært et problem. Den er veldig lett å trille og svinge med og snur på en femøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #1079 Del Skrevet 11. februar 2021 Jeg skal kjøpe Emmaljunga nxt60 eller nxt90. Klarer ikke å bestemme meg for hvilken. Noen anbefalinger? Anonymkode: df8bb...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #1080 Del Skrevet 13. februar 2021 Venter baby om en stund, men har begynt å tenke på dette med barnevogn allerede. Er det virkelig stor forskjell på disse sportsvognen/ joggevognene og vanlige vogner? Sånn i realiteten altså. Jeg er mye ute i skogen, og aktiv generelt. Ønsker/ har plass til bare én vogn som bør kunne brukes til det meste. Er disse sportsvognene bredere enn vanlige vogner? Husker jeg passet en unge en gang som satt i sportsvogn, og fikk ikke med vognen inn på butikken da den var for stor😅 Har heller ikke bil, så vognen bør være enkel å ta med på buss osv, og helst ikke ta for stor plass. Noen som har noen forslag til hvilken vogn som hadde passet til meg?🙂 Anonymkode: 57d05...5c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg