Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Myggnetting med solseil som følger med emmaljunga nxt90, skjønner ikke hvordan den skal festes?? Skal solseile virkelig tette foran inngangen på vogna? Trodde ikke man skulle dekke til noe foran der.. Og irriterende at den sitter fast på myggnettingen:-(

Anonymkode: df53a...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Myggnetting med solseil som følger med emmaljunga nxt90, skjønner ikke hvordan den skal festes?? Skal solseile virkelig tette foran inngangen på vogna? Trodde ikke man skulle dekke til noe foran der.. Og irriterende at den sitter fast på myggnettingen:-(

Anonymkode: df53a...93e

Er det dette?

https://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/emmaljunga-nxt-uv-beskyttelse-myggnett.html

Det dekker jo ikke åpningen på kalesjen, du får jo luft inn på sidefeltene om det er dette nettet du har.

Anonymkode: 77661...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Myggnetting med solseil som følger med emmaljunga nxt90, skjønner ikke hvordan den skal festes?? Skal solseile virkelig tette foran inngangen på vogna? Trodde ikke man skulle dekke til noe foran der.. Og irriterende at den sitter fast på myggnettingen:-(

Anonymkode: df53a...93e

Og det kan jo rulles opp, slik at det ikke er i bruk. 

Personlig er jeg veldig fornøyd med dette. Så det funket veldig bra på baggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er førstegangsgravid og er nå på utkikk etter barnevogn. Jeg har sett litt på bugaboo fox. Er denne noe dere kan anbefale? Hva er fordeler/ulemper? Jeg bor på «bygda» i en liten kommune så det blir nok kombinasjon av både grus, terreng og asfalt. Ønsker en vogn med 4 hjul som er lett og som er god på andre føre enn bare asfalt. Setter pris på tips!

Anonymkode: 74c32...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! Jeg er førstegangsgravid og er nå på utkikk etter barnevogn. Jeg har sett litt på bugaboo fox. Er denne noe dere kan anbefale? Hva er fordeler/ulemper? Jeg bor på «bygda» i en liten kommune så det blir nok kombinasjon av både grus, terreng og asfalt. Ønsker en vogn med 4 hjul som er lett og som er god på andre føre enn bare asfalt. Setter pris på tips!

Anonymkode: 74c32...fbd

Bugaboo Fox er heller mest en typisk byvogn. Er det en spesiell grunn til at vogna skal være lett? Tyngre vogner spretter mindre rundt og bli pnn sett lettere å trille :) Vi har en typisk byvogn ala Fox da vi bodde i blokk i byen før, men vi har også en solid simovogn og den er mye lettere å trille i snø og grus og litt ulendt terreng. 

Anonymkode: 85a2f...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei! Jeg er førstegangsgravid og er nå på utkikk etter barnevogn. Jeg har sett litt på bugaboo fox. Er denne noe dere kan anbefale? Hva er fordeler/ulemper? Jeg bor på «bygda» i en liten kommune så det blir nok kombinasjon av både grus, terreng og asfalt. Ønsker en vogn med 4 hjul som er lett og som er god på andre føre enn bare asfalt. Setter pris på tips!

Anonymkode: 74c32...fbd

Anbefaler deg å se på Britax Smile 3. Har en venninne med bugaboo fox og britaxen min virker å ha spesielt en greiere sittedel. Jeg er veldig fornøyd med britax smile 3, brukt på grus, traktorvei og asfalt, samt snø. Veldig god demping, lett å trille, legge sammen og ta med seg☺️

Anonymkode: 830e9...237

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Anbefaler deg å se på Britax Smile 3. Har en venninne med bugaboo fox og britaxen min virker å ha spesielt en greiere sittedel. Jeg er veldig fornøyd med britax smile 3, brukt på grus, traktorvei og asfalt, samt snø. Veldig god demping, lett å trille, legge sammen og ta med seg☺️

Anonymkode: 830e9...237

Jeg har også Britax smile og veldig fornøyd med den, men hadde jeg bodd på bygda og slapp å tenke på at vogna bør ta lite plass mtp liten bil, trang oppgang, trange butikken og buss, så hadde jeg nok heller kjøpt en av de tyngre, større vognene :) Støtter  Britax smile fremfor Bugaboo, også med tanke på pris,men jeg ser på begge som typiske byvogner 🤷

Anonymkode: 85a2f...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som har erfaring med Thule Urban Glide 2?

Anonymkode: 6fc04...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2021 den 9.42):

Vi har kjøpt easywalker harvey 2 til samme formål. Baby har foreløpig ikke kommet. Ble nysgjerrig på smile nå🙈

Anonymkode: f27de...e60

 

AnonymiBergen:) skrev (På 19.4.2021 den 10.03):

Samme her! Baby kommer ikke før om noen måneder, og vi er veldig redd for å kjøpe feil vogn. Det er vårt første barn, så vi har ingen erfaringer med kjøp og bruk av vogn. Vi føler oss helt lost i barnevognjungelen😆

 

AnonymBruker skrev (På 19.4.2021 den 18.21):

Ja det var det. Fikk en god pris på den til 6000 på barnas hus. Hadde en emmaljunga mondial med svingbart understell sist. Stor og tung vogn som tok mye plass. Fantastisk bag, men sportsdelen var pyton. Denne gangen ville jeg ha en rimelig, liten og nett vogn. Får håpe vi har valgt rett 😅

Anonymkode: f27de...e60

Eeeeelsker Easywalker Harvey2, så det er et godt valg. Kjempelett å trille, enkel å slå sammen, veier lite. Baby sover kjempegodt i den ergonomiske delen. Kjekk vogn, kjekk pris😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrig1 skrev (12 timer siden):

 

 

Eeeeelsker Easywalker Harvey2, så det er et godt valg. Kjempelett å trille, enkel å slå sammen, veier lite. Baby sover kjempegodt i den ergonomiske delen. Kjekk vogn, kjekk pris😍

Takk for kommentaren og din erfaring 😄Gikk for den på tilbud på Barnas hus nå sist. Ble så usikker siden jeg fant så lite erfaringer på nett, men ble nå litt tryggere på valget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Bugaboo Buffalo? Har mulighet til å arve en pent brukt, men vil gjerne høre litt erfaringer. Vet den er ute av produksjon. 

Anonymkode: 3610e...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som har erfaring med både Stokke Trailz og Britax Go Big(2)? Jeg hadde Trailz til første og var fornøyd med størrelsen på bagen, men syns hele vogna var for stor/høy for meg ettersom barnet vokste til i sportsdelen. Tyngdepunktet var så høyt at jeg kunne ikke svinge den med en hånd, og den ble også tung å bruke i snø på grunn av dette. Oppleves Go Big som like stor, selv om den er generelt lavere? Den ser jo så bred ut. 

Anonymkode: 07e0d...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 96erjente

Noen som har erfaring med Maxi-Cosi Adorra 2 som kan si noe om den? Er den lang i sittedelen, virker den solid eller er den litt «ranglete», hvordan er den eventuelt å trille på snø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten på 1,5år holder på å vokse ut av bugaboo fox. Hodet er godt inne kalesjen, så det er ryggen hans som er lang. Vi er derfor på jakt etter en ny vogn som både skal funke til soving, men også som hverdagsvogn. Vi bor midt i byen så det er viktig at vognen er lett å manøvrere i trange butikker og inn på trikk. Jeg har vært superfornøyd med fox, så gjerne noe liknende, men med lenger rygg. 

Anonymkode: a8e9c...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Gutten på 1,5år holder på å vokse ut av bugaboo fox. Hodet er godt inne kalesjen, så det er ryggen hans som er lang. Vi er derfor på jakt etter en ny vogn som både skal funke til soving, men også som hverdagsvogn. Vi bor midt i byen så det er viktig at vognen er lett å manøvrere i trange butikker og inn på trikk. Jeg har vært superfornøyd med fox, så gjerne noe liknende, men med lenger rygg. 

Anonymkode: a8e9c...9e8

Når han er såpass stor og sikkert heller vil gå selv vil det jo kanskje være mindre aktuelt å skulle inn i trange butikker og trikk med vogn etterhvert? Vi bodde i Oslo med første og hadde først Britax smile som vi var veldig fornøyd med, men da den begynte å bli trang kjøpte vi et "beist" av en vogn som hadde god plass og god gynging brukt billig på finn, selv om den ikke akkurat var lekkersmekker. Den funker fint til trilling til og fra bhg og soving der :) Vår var fra Brio og ligner på typisk sånn litt eldre Emmaljunga/Simo kombivogn. Lite tips herfra ihvertfall! :)

Anonymkode: 85a2f...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står mellom Bugaboo Fox, Babyjogger city elite og Britax smile nå. Hvilken ville du ha valgt? Vi bor i by, går en del på grus. 

Anonymkode: efe28...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det er ganske hipp som happ, jeg vurderte neste  de samme tre (vi så på babyjogger med fire hjul, tre hjul var uaktuelt) og endte opp med Britax smile. Grunnen var at den passet best i bilen, den var inne på lager så vi fikk den på dagen og den var billigst (tilbud). Vi syntes det var et godt kjøp ihvertfall. Venninna mi kjøpte Fox, og det varye styr med leveringstid, de måyte sende den inn pga feil med bremsene og den var mye dyrere, men veldig lik funksjonsmessig. 

Anonymkode: 85a2f...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser så mange anbefaler Britax smile, men svigerinne og ei venninne opplevde den som ekstremt ustabil (vogna tippa faktisk med ungen i under trilling på sommerføre en gang) - og synes det stemmer så dårlig med alle de positive anmeldelsene. Noen andre som opplever den sånn?

(Og ellers noen tips til konkrete modeller?

Førstegangsgravid, termin i november i nordland. Bor i enebolig med bare et par trappetrinn inn i huset (dog dårlig plass i gangen så tror vogna blir stående ute så bærer vi bare bagen inn?). Bor på flatmark med asfalt, men vil selvsagt ha mulighet til å trille en del turer rundt om i oppoverbakker og på grusveier uten problemer, og har stort bagasjerom så den mååå ikke være liten. Må dog være lett nok å slå sammen og løfte så jeg greier det alene (jeg er litt pinglete og lav sammenlignet med min høye mann).

Anonymkode: f83d8...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg ser så mange anbefaler Britax smile, men svigerinne og ei venninne opplevde den som ekstremt ustabil (vogna tippa faktisk med ungen i under trilling på sommerføre en gang) - og synes det stemmer så dårlig med alle de positive anmeldelsene. Noen andre som opplever den sånn?

(Og ellers noen tips til konkrete modeller?

Førstegangsgravid, termin i november i nordland. Bor i enebolig med bare et par trappetrinn inn i huset (dog dårlig plass i gangen så tror vogna blir stående ute så bærer vi bare bagen inn?). Bor på flatmark med asfalt, men vil selvsagt ha mulighet til å trille en del turer rundt om i oppoverbakker og på grusveier uten problemer, og har stort bagasjerom så den mååå ikke være liten. Må dog være lett nok å slå sammen og løfte så jeg greier det alene (jeg er litt pinglete og lav sammenlignet med min høye mann).

Anonymkode: f83d8...082

Jeg syns ikke Britax Smile er mer ustabil enn andre typiske "byvogner" som f.eks bugaboo fox. Super å trille på asfalt og grus, liten og lett, kommer inn i trange heiser, rundt på butikker, inn på busser osv enkelt. Nå vet jeg ikke hvor venninnene dine var på trilletur eller hvordan de triller, men kan se for meg den ville kjennes ustabil på en skogsvei med trerøtter og slikt, eller i mye snø. Jeg har aldri hatt problemer med min, men så bor jeg i by og triller stort sett på gangveier og fortau. 

Anonymkode: ab13e...d56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...