Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mhmjadda skrev (1 time siden):

Reisetrille! Trenger tips! Must at den går inn på flyet. Vil heeelst ha en litt stødig som tåler litt grus/ujevn asfalt... Fordel at den kan snues og har litt oppbevaring. Pris er mindre viktig, men er jo fint hvis den ikke koster 10 000+.

Har sett på yoyo og bugaboo ant. Andre erfaringer? Tips?

Har Silvercross Jet og er fornøyd med den. 

Anonymkode: 77661...a9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 hours ago, Mhmjadda said:

Reisetrille! Trenger tips! Must at den går inn på flyet. Vil heeelst ha en litt stødig som tåler litt grus/ujevn asfalt... Fordel at den kan snues og har litt oppbevaring. Pris er mindre viktig, men er jo fint hvis den ikke koster 10 000+.

Har sett på yoyo og bugaboo ant. Andre erfaringer? Tips?

Jeg hadde egentlig bestemt meg for Cybex eesy twist s2, men ente opp med en stokke beat i stedet da det blir lite fly fremover og jeg da kan bruke bæresele/evt leie flytrille. Syns første versjonen virket veldig god å trille til å være "flytrille". Vil absolutt anbefale å sjekke ut den i alle fall. Den kan ha barnet mot seg også, som var utslagsgjørende for meg på at jeg ønsket den(evt ønsker meg den hvis noe plutselig skjer og det blir aktuelt å reise mer igjen)

Anonymkode: 819f7...cae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 96erjente
Mhmjadda skrev (21 timer siden):

Reisetrille! Trenger tips! Must at den går inn på flyet. Vil heeelst ha en litt stødig som tåler litt grus/ujevn asfalt... Fordel at den kan snues og har litt oppbevaring. Pris er mindre viktig, men er jo fint hvis den ikke koster 10 000+.

Har sett på yoyo og bugaboo ant. Andre erfaringer? Tips?

Hvis babyjogger city tour lux går på flyet som en før her mener, så er den absolutt å anbefale. Er den beste trilla vi har hatt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også Tour Lux :) Synes den er stødigere og bedre å trille enn f.eks. Yoyo og Ant. At den kan vendes og at ryggen blir helt flat er også pluss i min bok.

Men den er ikke en terrengvogn altså, den er litt «stiv» å kjøre, så det blir tungt hvis man skal gå i snø eller veldig humpete grus-sti. På veldig fine grusveier/klumpete asfalt er den OK, så den kan til nøds brukes nesten overalt på ferier, noe jeg synes er ganske viktig da vi ikke triller mye på kjøpesenter på ferie (eller i hvert fall ikke bare det). 

Om den går som håndbagasje på fly aner jeg ikke da jeg har flyskrekk og ikke har flydd på flere år, men den tar i alle fall lite plass i bil, og er lett å løfte/bære med seg da den har både håndtak, skulderstropp og kommer med reiseveske som kan brukes som sekk. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Trenger tips til nyfødt vogn som er bra i terreng, snø, uvær, gode hjul. Trenger ikke være enkel å svinge, da det ikke er noen busser eller kollektivtrafikk her. 

Anonymkode: 0141a...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hei dere! Trenger tips til nyfødt vogn som er bra i terreng, snø, uvær, gode hjul. Trenger ikke være enkel å svinge, da det ikke er noen busser eller kollektivtrafikk her. 

Anonymkode: 0141a...5f7

Britax Go Big 2. Pluss for at den også er god å svinge, ettersom du sjeldent går rett fram med vogn. 

Anonymkode: 07e0d...184

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Britax Go Big 2. Pluss for at den også er god å svinge, ettersom du sjeldent går rett fram med vogn. 

Anonymkode: 07e0d...184

Skriver under på den. Fantastisk vogn!

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/7/2021 at 11:03 PM, AnonymBruker said:

Det eneste jeg likte var fargene. 

Anonymkode: a3961...132

Fargene er fine ja, skulle ønske den sorte versjonen kom med brun hank..finere!

 

Anonymkode: 01010...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhmjadda skrev (På 8.3.2021 den 15.27):

Reisetrille! Trenger tips! Must at den går inn på flyet. Vil heeelst ha en litt stødig som tåler litt grus/ujevn asfalt... Fordel at den kan snues og har litt oppbevaring. Pris er mindre viktig, men er jo fint hvis den ikke koster 10 000+.

Har sett på yoyo og bugaboo ant. Andre erfaringer? Tips?

Jeg har en bugaboo ant, elsker den! Jeg vet helt ærlig ikke hvordan den er på grus, for det har vi aldri prøvd. Den ligger i bilen og brukes på kjøpesenter stort sett. Den blir veldig liten! Den har veldig små hjul, så tror ikke den er all verden på grus. Men ungen liker den, den kan brukes begge veier, ryggen kan legges helt ned. Perfekt for reise 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Britax Go Big 2. Pluss for at den også er god å svinge, ettersom du sjeldent går rett fram med vogn. 

Anonymkode: 07e0d...184

 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Skriver under på den. Fantastisk vogn!

Anonymkode: 819f7...cae

Kan dere utdype litt? Funker den på grusomt snøvær og i gjørme?

Anonymkode: 0141a...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Kan dere utdype litt? Funker den på grusomt snøvær og i gjørme?

Anonymkode: 0141a...5f7

De fleste vogner funker jo i «grusomt snøvær og gjørme», med mindre de har bittesmå hjul i front eller i det hele tatt, men tror ikke det er noen som helst vogn som er like behagelig å trille i det føret som på bar bakke. Ikke engang sykkelvognen vi hadde med digert joggehjul i front var noe gøy å trille i slafs😅

Anonymkode: 057e0...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhmjadda skrev (På 8.3.2021 den 15.27):

Reisetrille! Trenger tips! Must at den går inn på flyet. Vil heeelst ha en litt stødig som tåler litt grus/ujevn asfalt... Fordel at den kan snues og har litt oppbevaring. Pris er mindre viktig, men er jo fint hvis den ikke koster 10 000+.

Har sett på yoyo og bugaboo ant. Andre erfaringer? Tips?

Vi har hatt Chicco liteway. Billig, men har vært utrolig god! Full liggestilling, fortviler, stor kalesje. Stabil, lett å legge sammen/ta opp. God plass under, og ikke minst god å trille. Har vært med på i hvert fall 10 flygninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Kan dere utdype litt? Funker den på grusomt snøvær og i gjørme?

Anonymkode: 0141a...5f7

Ja! Den er fantastisk. Kommer til overalt, til vogn å være. Gjørme er vel noe herk uansett hvordan du snur og vender på det, da.. 

Anonymkode: 07e0d...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De fleste vogner funker jo i «grusomt snøvær og gjørme», med mindre de har bittesmå hjul i front eller i det hele tatt, men tror ikke det er noen som helst vogn som er like behagelig å trille i det føret som på bar bakke. Ikke engang sykkelvognen vi hadde med digert joggehjul i front var noe gøy å trille i slafs😅

Anonymkode: 057e0...c4b

Joggster Twist er helt fantastisk uansett terreng pga to store bakhjul.

Britax smile var helt grusom på 3 cm snø

Anonymkode: 0141a...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes folk om vogna bugaboo fox 2? Jeg har lest mye i dette forumet og føler vogna blir nevnt svært lite (jeg trodde dette var et av de populære valgene). Tar gjerne i mot pluss og minussider ved vogna. Og noen som vet hvordan den er i bil? Jeg har en liten Toyota yaris. 

Anonymkode: a7e5c...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva synes folk om vogna bugaboo fox 2? Jeg har lest mye i dette forumet og føler vogna blir nevnt svært lite (jeg trodde dette var et av de populære valgene). Tar gjerne i mot pluss og minussider ved vogna. Og noen som vet hvordan den er i bil? Jeg har en liten Toyota yaris. 

Anonymkode: a7e5c...afa

God i bil og i by :) Lett og nett. God solskjerming.

Er lite demping og føles ganske skranglete på terreng/i snø. Lufthjul og mulighet til å justere fotstøtten var det jeg savnet mest da jeg hadde den vogna. 

På bruktmarkedet ville jeg styrt unna. Synes de er veldig overprisede sammenlignet med andre vogner. Men man får grei pris hvis man kjøper ny og selger den etterpå. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som har erfaring med Britax Go Big/2? :) 

Anonymkode: ac109...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fjern som jeg er så opprettet jeg en ny tråd, men spør her isteden. 

Noen som har tips til barnehagevogn/turvogn? 

Tenker å ha ei vogn som sovevogn i barnehagen, men ønsker å kunne bruke den som jogge/turvogn innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger regntrekk til Britax smile 2, er det forskjell på bag og sportsdel eller kan man ha samme trekk? Finner ikke noe når jeg søker, noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Moonshine said:

Trenger regntrekk til Britax smile 2, er det forskjell på bag og sportsdel eller kan man ha samme trekk? Finner ikke noe når jeg søker, noen som har tips?

Tinkafu sitt regntrekk er helt topp. Kan brukes på begge. Jeg har dette og har brukt det på både Britax smile2 og simo vogn. 

Det er dette https://www.barnashus.no/tinkafu/regntrekk-med-skjerm-black

 

10 hours ago, Carjo4 said:

Så fjern som jeg er så opprettet jeg en ny tråd, men spør her isteden. 

Noen som har tips til barnehagevogn/turvogn? 

Tenker å ha ei vogn som sovevogn i barnehagen, men ønsker å kunne bruke den som jogge/turvogn innimellom. 

Vi er veldig fornøyd med Simo som sovevogn i bhg, men jogging driver jeg ikke med, den bare står i bhg 🙈

 

Anonymkode: 85a2f...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...